quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat ben ik dus ab-so-luut niet met je eens!Hij is 50+ en die meisjes hebben volgens mij allemaal een beetje daddy issues, anders val je niet op zo een oude man.. zeker weten dat hij overmacht heeft!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Horum omnium fortissimi sunt Belgae
Zeker weten van NIET!quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:38 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hij is 50+ en die meisjes hebben volgens mij allemaal een beetje daddy issues, anders val je niet op zo een oude man.. zeker weten dat hij overmacht heeft!
Wat jij wilt.quote:
Ik zei toch: een soort van?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat jij wilt.
Je tornt aan de definitie van 'machtspositie'. Just my 2 cents.
Ja.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zei toch: een soort van?
Die meisjes hebben problemen, hij is oud en hoort wijs te zijn. Dan heb je toch een soort overgewicht? Hij kiest ze ook echt uit op leeftijd en toch ergens ook kwetsbaarheid he??
Zie ik dit nu zo verkeerd?
Ja ok, dan zie ik het verkeerd. Ik laat mij graag verbeteren als dat zo is.quote:
Je veronderstelt hiermee dat iemand van 25 nog te naïef is (doordat ze geestelijk nog niet volgroeid is?) waardoor iemand die 30 jaar ouder is, per definitie een psychisch overwicht heeft. Dat is onzin. Levenswijsheid en -ervaring op zich geeft nog geen machtsvoorsprong.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:49 schreef Lenny77 het volgende:
En ok, laten we er eens vanuit gaan dat die meisjes bewust op zoek zijn naar een oudere man, voor welke reden dan ook. En hem er proberen in te luizen?
DAN NOG hoort hij het verstand en de levenswijsheid te hebben om ver weg van hun te blijven.
(teruglezend)quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
Dan heb je toch een soort overgewicht?
Zal wel iets Vlaams zijn?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:13 schreef r_one het volgende:
[..]
(teruglezend)
Deze vond ik dan wel weer hilarisch![]()
![]()
![]()
Het verschil tussen hoe ik nu denk op 47 jarige leeftijd VS toen ik begin 20 was is gigantisch. Op dat moment denk je dat je alles weet en oh zo volwassen bent. Maar achteraf besef je dat je helemaal niets wist!quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Je veronderstelt hiermee dat iemand van 25 nog te naïef is (doordat ze geestelijk nog niet volgroeid is?) waardoor iemand die 30 jaar ouder is, per definitie een psychisch overwicht heeft. Dat is onzin. Levenswijsheid en -ervaring op zich geeft nog geen machtsvoorsprong.
Daartegenover de andere kant van de (machts)balans: iemand die als personeel de zorg heeft over een patiënt die 30 jaar ouder is.
Hoe moet ik me die balans, die dynamiek, voorstellen?
Ik mis de factor 'macht'(smisbruik).quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het verschil tussen hoe ik nu denk op 47 jarige leeftijd VS toen ik begin 20 was is gigantisch. Op dat moment denk je dat je alles weet en oh zo volwassen bent. Maar achteraf besef je dat je helemaal niets wist!
CF is nog eens bijna 10j ouder dan ik.
Dan zou je toch echt wel het verstand moeten hebben he?
Jij maakt er ondertussen een misbruik van.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik mis de factor 'macht'(smisbruik).
Die krijg je van mijquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij maakt er ondertussen een misbruik van.
Ik had het over een vorm van overwicht (zo goed?)
Ik denk niet dat K hier meeleest.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:57 schreef Droopie het volgende:
Hoe ik het lees, kan de politie, TS en K zich beter gaan focussen op andere bezigheden en prioriteiten.
Gebaseerd op mijn eigen gekleurde mening op een forum.
Ik denk dat men het machtsmisbruik bedoelt omdat zij jouw hulpverlener was. Daarmee staat zij niet meer naast je, maar heeft ze een verantwoordelijkheid óver je.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:14 schreef Cupfighter het volgende:
Het machtsmisbruik zie ik ook niet zo goed, K is een volwassen vrouw met een duidelijke eigen mening en wil , we hebben beide psychische kwetsbaarheden waarin we beide beslissingen hebben gemaakt die niet handig zijn.
Nou er werd hier gezegd dat ik diegene was die aan machtsmisbruik deed als ik het goed begrepen hebquote:Op zaterdag 1 november 2025 17:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik denk dat men het machtsmisbruik bedoelt omdat zij jouw hulpverlener was. Daarmee staat zij niet meer naast je, maar heeft ze een verantwoordelijkheid óver je.
Maar ook naar zichzelf, want als 'Authority' mag ook zij niets met een cliënt beginnen of hem/haar verleiden of dergelijke.
Dat is een vorm van Machtsmisbruik.
Op die leeftijd heeft dat niks meer met 'macht' te makenquote:Op zaterdag 1 november 2025 17:38 schreef Droopie het volgende:
En als je niet doorhebt dat een machtsverhouding er niet is met een verschil van 30 jaar is ( en in mijn optiek altijd ongezond is) , ja dan vraag ik me af, doet jouw psych wel goed haar werk of ben je stronteigenwijs.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |