Ik snap je, denk ik.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:06 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Gewoon lekker met zijn allen die K slecht blijven praten , zo gaat het hier al maaaaanden.
Standaard PI, want altijd liefde voor iedereenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 16:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Beetje grappig wel: tóch staat er nog eenals pi naast je post
![]()
Welkom terug![]()
![]()
Je mening werd zeker wel gewaardeerd, door ons allen, Nerlanders én Belgen
![]()
* r_one probeert het ijs (nog iets verder) te breken
Op een forum zoals FOK! ontstaat er soms een echo chamber waarin users elkaar bevestigen dat deze jonge vrouw gevaarlijk/manipulatief is , hem stalkt, lastigvalt, hij een onschuldig slachtoffer is, die er allemaal niets aan kan doen (want durft geen grenzen aan te geven) en waardoor het verhaal versterkt wordt en steeds minder wordt getoetst aan de realiteit, en de tegenstrijdige verhalen die iemand over haar verteld.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:34 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik snap je, denk ik.
Als K uiteindelijk is verdwenen, is het patroon van TS er nog steeds. Ik maak uit zijn andere ervaringen op dat hetzelfde soort drama altijd blijft terugkomen.
Ik weet overigens zelf hoe moeilijk het is om gedrag wat je je hele leven gewend bent, te kunnen veranderen.
Ik ben het er niet mee eens dat dit een echo chamber is, dat is iets anders. En je zegt dat we niet zouden toetsen aan de realiteit: hoe zou dat moeten dan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:46 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Op een forum zoals FOK! ontstaat er soms een echo chamber waarin users elkaar bevestigen dat deze jonge vrouw gevaarlijk/manipulatief is , hem stalkt, lastigvalt, hij een onschuldig slachtoffer is, die er allemaal niets aan kan doen (want durft geen grenzen aan te geven) en waardoor het verhaal versterkt wordt en steeds minder wordt getoetst aan de realiteit, en de tegenstrijdige verhalen die iemand over haar verteld.
Maar TS houdt het in stand en om de zoveel dagen weer een verhaal in de herhaling.
De ene dag wordt ze compleet slecht gepraat, aangifte dit , stalken dat , toch geen aangifte maar een melding doen, een stopgesprek met de politie, maar daar heeft ze schijt aan, misschien toch nog een keer met haar praten?
Mensen zeggen hem dat hij dit moet doen of dat moet laten , en vervolgens is ze toch wel weer lief, dan weer een manipulator , alles of niets, is zoethouden een optie? , misschien stopt het stalken dan wel , 1 vinger ze neemt alles,ze is een psychopaat . Twee opties: alles melden bij de politie en negeren of toch maar weer een relatie met haar beginnen.
Waarom mensen hier 'collectief in meegaan? Geen idee
Op sommige fora zoals o.a FOK! wordt het “zielige slachtoffer” zijn beloond met sympathie, likes, en groepsacceptatie. oid
Wij-tegen-zij-gevoel – Het creëert een simpel vijandbeeld (“onschuldige oudere mannen” versus “giftige manipulatieve jonge vrouwen” die hen maar niet los kan laten.
Laten we eerlijk zijn: het klinkt allemaal erg ongeloofwaardig , maar iedereen gaat er in mee, niemand stelt kritische vragen of ziet dat een hoop verhalen erg tegenstrijdig zijn en niemand zegt er iets van.
Dat zegt ook wat over een groep.
Wanneer een groep eenmaal een narratief heeft omarmd, wordt het moeilijk voor individuen om daar nog tegenin te gaan.
Wie wél twijfelt, of iemand aanspreekt over zijn slachtofferrol , of vragen heeft over de tegenstrijdigheden in het verhaal loopt het risico zelf als “hardvochtig” of “ongevoelig” gezien te worden.
In wezen werkt dit collectieve gedrag als een soort sociale bubbel: het verhaal van het slachtoffer wordt in stand gehouden en nauwelijks gecheckt, en de omgeving versterkt het nog verder. Dit verhaal kan zo nog een aantal jaren doorkwakkelen met steun ,een aai over de bol of even streng toegesproken worden. en dan weer de drama.
Voor alle duidelijkheid: ik heb helemaal niets tegen CF als persoon, ik heb wel moeite met het gedrag en de manipulatieve verhalen over K. Uiteraard komt dit ergens vandaan , dat begrijp ik echt wel.
Maar als je blijft hangen in slachtoffergedrag en het nog steeds nodig hebt om iemand zo slecht te praten
wat zegt dat dan over jou? Want de drama gewoon door , met K , zonder K , een ander jong ding, en dan toch weer K.
maar het werkt nog steeds. En de mensen gaan er collectief in mee.
Verrassendquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens dat dit een echo chamber is, dat is iets anders. En je zegt dat we niet zouden toetsen aan de realiteit: hoe zou dat moeten dan?
Zeg het maar, waar zijn de verhalen tegenstrijdig? En geen kritische vragen? Toch eens beter lezen, dan.
Wow,quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:46 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Op een forum zoals FOK! ontstaat er soms een echo chamber waarin users elkaar bevestigen dat deze jonge vrouw gevaarlijk/manipulatief is , hem stalkt, lastigvalt, hij een onschuldig slachtoffer is, die er allemaal niets aan kan doen (want durft geen grenzen aan te geven) en waardoor het verhaal versterkt wordt en steeds minder wordt getoetst aan de realiteit, en de tegenstrijdige verhalen die iemand over haar verteld.
Maar TS houdt het in stand en om de zoveel dagen weer een verhaal in de herhaling.
De ene dag wordt ze compleet slecht gepraat, aangifte dit , stalken dat , toch geen aangifte maar een melding doen, een stopgesprek met de politie, maar daar heeft ze schijt aan, misschien toch nog een keer met haar praten?
Mensen zeggen hem dat hij dit moet doen of dat moet laten , en vervolgens is ze toch wel weer lief, dan weer een manipulator , alles of niets, is zoethouden een optie? , misschien stopt het stalken dan wel , 1 vinger ze neemt alles,ze is een psychopaat . Twee opties: alles melden bij de politie en negeren of toch maar weer een relatie met haar beginnen.
Op sommige fora zoals o.a FOK! wordt het “zielige slachtoffer” zijn beloond met sympathie, likes, en groepsacceptatie. oid
Wij-tegen-zij-gevoel – Het creëert een simpel vijandbeeld (“onschuldige oudere mannen” versus “giftige manipulatieve jonge vrouwen” die hen maar niet los kan laten.
Laten we eerlijk zijn: het klinkt allemaal erg ongeloofwaardig , maar iedereen gaat er in mee, niemand stelt kritische vragen of ziet dat een hoop verhalen erg tegenstrijdig zijn en niemand zegt er iets van.
Wanneer een groep eenmaal een narratief heeft omarmd, wordt het moeilijk voor individuen om daar nog tegenin te gaan.
Wie wél twijfelt, of iemand aanspreekt over zijn slachtofferrol , of vragen heeft over de tegenstrijdigheden in het verhaal loopt het risico zelf als “hardvochtig” of “ongevoelig” gezien te worden.
In wezen werkt dit collectieve gedrag als een soort sociale bubbel: het verhaal van het slachtoffer wordt in stand gehouden en nauwelijks gecheckt, en de omgeving versterkt het nog verder. Dit verhaal kan zo nog een aantal jaren doorkwakkelen met steun ,een aai over de bol of even streng toegesproken worden. en dan weer de drama.
Voor alle duidelijkheid: ik heb helemaal niets tegen CF als persoon, ik heb wel moeite met het gedrag en de manipulatieve verhalen over K. Uiteraard komt dit ergens vandaan , dat begrijp ik echt wel.
Maar als je blijft hangen in slachtoffergedrag en het nog steeds nodig hebt om iemand zo slecht te praten
wat zegt dat dan over jou? Want de drama gewoon door , met K , zonder K , een ander jong ding, en dan toch weer K.
Je hebt zeker in dingen gelijk, het slachtoffergedrag is iets wat ik in het verleden best erg deed, dat geef ik toe, ik zag mijn aandeel niet en dat was er zeker wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:46 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mèn .... ze heeft anders wel een punt hoorquote:Op zaterdag 1 november 2025 08:02 schreef Cupfighter het volgende:
de gevoelens voor haar die ik soms nog heb wat bijvoorbeeld deze week weer wat speelde indam en niet tegen haar ga uiten
Sorry maar wat zeg ik hier verkeerd aan, dat gebeurde van de week toch of zeg ik nu iets stomsquote:Op zaterdag 1 november 2025 08:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Mèn .... ze heeft anders wel een punt hoor
Je schoof het af op "vroeger, mooie herinneringen" en omzeilde mijn vragen over je gevoelens voor K door -puur rationeel- te stellen dat een relatie niet mogelijk is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Sorry maar wat zeg ik hier verkeerd aan, dat gebeurde van de week toch of zeg ik nu iets stoms
Ik heb vaker gezegd dat het een strijd tussen gevoel en verstand is waarbij het verstand moet winnen, en ja als ik denk aan sommige dingen uit het verleden komen die gevoelens terug dat is niet zo raar denk ik.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Je schoof het af op "vroeger, mooie herinneringen" en omzeilde mijn vragen over je gevoelens voor K door -puur rationeel- te stellen dat een relatie niet mogelijk is.
Maar in feite heb je niet 'soms' nog gevoelens voor K maar je hebt ze continu nog en ze zijn nog even sterk. Hou jezelf en ons nou niet voor het lapje, het is toch gewoon zo? Je bent nog steeds hartstikke verkikkerd op K.
Vandaar ook mijn "best wel eng..."
En dan heb ik nog niet over dit niet delen met K .... alsof je andere dingen dus inmiddels wel weer deelt met K. Of weer contact hebt.
Of wilt hebben![]()
Jouw gevoelens voor K zijn er continu Cup, 24/7, niet alleen bij vlagen of bij gelegenheid.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb vaker gezegd dat het een strijd tussen gevoel en verstand is waarbij het verstand moet winnen, en ja als ik denk aan sommige dingen uit het verleden komen die gevoelens terug dat is niet zo raar denk ik.
En ik zeg eerlijk die foto's die ik vorige week van haar kreeg in de brievenbus wakkerde dit ook enigszins aan , ik ben niet van steen
Maar ik moet blijven denken, nee het is niet goed voor me
Ik deel niks met K, we hebben geen contact maar dit moet ik zeker niet delen met haar mocht er contact komen zoals ik toen ik haar in de stad tegen kwam en omhelste en zei dat ze zo mooi is, dat is echt not done
We hebben het er al eens over gehad en ik ben het ook wel deels eens met je. Het probleem op een forum of online blijft dat je nooit weet of het verhaal klopt, aangepast of wat dan ook is. Het KAN allemaal echt zijn, het KAN allemaal nep zijn (of misschien gewoon deels echt en een stuk verzonnen om meer compassie te krijgen). Bewijzen zien we zelden, soms vallen ze wel eens door de mand.quote:
Dat ben ik dus ab-so-luut niet met je eens!quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:06 schreef Lenny77 het volgende:
Hij zit uiteindelijk toch in een bepaalde soort machtspositie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat ben ik dus ab-so-luut niet met je eens!Hij is 50+ en die meisjes hebben volgens mij allemaal een beetje daddy issues, anders val je niet op zo een oude man.. zeker weten dat hij overmacht heeft!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Horum omnium fortissimi sunt Belgae
Zeker weten van NIET!quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:38 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hij is 50+ en die meisjes hebben volgens mij allemaal een beetje daddy issues, anders val je niet op zo een oude man.. zeker weten dat hij overmacht heeft!
Wat jij wilt.quote:
Ik zei toch: een soort van?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat jij wilt.
Je tornt aan de definitie van 'machtspositie'. Just my 2 cents.
Ja.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zei toch: een soort van?
Die meisjes hebben problemen, hij is oud en hoort wijs te zijn. Dan heb je toch een soort overgewicht? Hij kiest ze ook echt uit op leeftijd en toch ergens ook kwetsbaarheid he??
Zie ik dit nu zo verkeerd?
Ja ok, dan zie ik het verkeerd. Ik laat mij graag verbeteren als dat zo is.quote:
Je veronderstelt hiermee dat iemand van 25 nog te naïef is (doordat ze geestelijk nog niet volgroeid is?) waardoor iemand die 30 jaar ouder is, per definitie een psychisch overwicht heeft. Dat is onzin. Levenswijsheid en -ervaring op zich geeft nog geen machtsvoorsprong.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:49 schreef Lenny77 het volgende:
En ok, laten we er eens vanuit gaan dat die meisjes bewust op zoek zijn naar een oudere man, voor welke reden dan ook. En hem er proberen in te luizen?
DAN NOG hoort hij het verstand en de levenswijsheid te hebben om ver weg van hun te blijven.
(teruglezend)quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
Dan heb je toch een soort overgewicht?
Zal wel iets Vlaams zijn?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:13 schreef r_one het volgende:
[..]
(teruglezend)
Deze vond ik dan wel weer hilarisch![]()
![]()
![]()
Het verschil tussen hoe ik nu denk op 47 jarige leeftijd VS toen ik begin 20 was is gigantisch. Op dat moment denk je dat je alles weet en oh zo volwassen bent. Maar achteraf besef je dat je helemaal niets wist!quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Je veronderstelt hiermee dat iemand van 25 nog te naïef is (doordat ze geestelijk nog niet volgroeid is?) waardoor iemand die 30 jaar ouder is, per definitie een psychisch overwicht heeft. Dat is onzin. Levenswijsheid en -ervaring op zich geeft nog geen machtsvoorsprong.
Daartegenover de andere kant van de (machts)balans: iemand die als personeel de zorg heeft over een patiënt die 30 jaar ouder is.
Hoe moet ik me die balans, die dynamiek, voorstellen?
Ik mis de factor 'macht'(smisbruik).quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het verschil tussen hoe ik nu denk op 47 jarige leeftijd VS toen ik begin 20 was is gigantisch. Op dat moment denk je dat je alles weet en oh zo volwassen bent. Maar achteraf besef je dat je helemaal niets wist!
CF is nog eens bijna 10j ouder dan ik.
Dan zou je toch echt wel het verstand moeten hebben he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |