quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:13 schreef VDF het volgende:
Bijzondere update van CCF. Gaat niet goedkomen.Wat maakt het uit! We hebben allemaal recent een flinke opwaardering van onze crowdfunding portefeuilleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gekregen dus we kunnen voorlopig dit soort berichten wel hebben .........
Bijzondere update van CCF. Gaat niet goedkomen.Heel apart inderdaad. Lening loopt nu een half jaar maar uit het bericht is op te maken dat de ondernemer al een flinke tijd geleden is ondergedoken. Van overlastmelding naar gemeente, inroepen politie, contact opnemen met Collin, uitzoekwerk en zelfs al een eerste gang naar de rechter. Dat is niet van afgelopen week. De afdeling beheer heeft ook al heel wat werk verzet. Misschien hadden we eerder geïnformeerd kunnen worden maar veel had dat niet uitgemaakt. In elk geval is de rente nu binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening Ozl*m Y*git met leningnummer 00051708.
Hierover is het volgende vermeld in de pitch:
"Men heeft de mogelijkheid om in de laatste zes maanden de lening volledig vervroegd af te lossen zonder vergoedingsrente."
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:53 schreef Januit het volgende:
[..]
Voor de liefhebber het rapport..... schip is NIET vaarklaar en zie ook foto's zoals bijvoorbeeld van de brandblusser die al enige tijd niet gekeurd is....Een brandblusser is zo vervangen. Dat de boot op meerdere plekken lek is kan erop duiden dat het vlak in slechte staat is en mogelijk niet meer eenvoudig op te lappen. De klinknagels in de romp geven aan dat de boot waarschijnlijk nog van voor de oorlog stamt. De onduidelijke staat van de hoofdmotor is ook een groot financieel risico.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Banken dekken dit collectief af door middel van een secundaire verzekering, mocht de hypotheekgever zelf niet of niet voldoende verzekerd zijn. Bij banken heb je deze problematiek dus eigenlijk niet, omdat ze zelf voorziening treffen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:03 schreef tnhb het volgende:
[..]
Is er 1 platform die het wel controleert
[..]
Welk platform stelt formeel deze voorwaarde wel? (ik heb het niet gecontroleerd, maar kan me niet herinneren dat ik het al eens ergesn heb gelezen) Welk platform die het eist, controleert dit ook?
Ik weet dat het in de akte destijd van m'n woonhuis (bij een van de grootbanken) wel stond maar dat in de 15 jaar dat die lening daar liep ze er nooit naar gevraagd hebben en mijn verzekering ook niet via die grootbank liep, dan hefet het ook niet veel waarde.
Ik ben overigens van mening dat in beginsel elk ondepand (huis, maar ook inventaris en voorraaden) op een of ander manier gedekt zou moet zijn tegen verlies door o.a. brand, diefstal etc. en dat er jaarlijk bewijs geleverd zou moeten worden dat de premie ook is voldaan. Maar dat kost tijd (=geld) voor een platform terwijl ze er zelf niet direct voordeel van hebben.
Ik begrijp het even niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:55 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Dat is echt schandalig dat Collin geen brandverzekering verplicht stelt en/of daarop controleert. Ik vind dat we hun allemaal per mail moeten vragen hoe dit zit.
Kan toch nooit volledig worden afgeboekt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:58 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zou dit wat voor het Kifid kunnen zijn wanneer dit volledig wordt afgeboekt?
Bijzondere update van CCF. Gaat niet goedkomen.Er moet een verklaring zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeet niet:
Eens een marinier altijd een marinier.
Alleen kunnen opruimkosten (asbest?) wel hoger zijn dan grondwaarde, en dat blijft er dus gewoon niets over.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:22 schreef Boyette het volgende:
[..]
Kan toch nooit volledig worden afgeboekt.
Er is altijd een restwaarde
En de grond is niet verbrand toch.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Zulke kosten hoeven wij niet te betalen..quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:09 schreef tnhb het volgende:
[..]
Alleen kunnen opruimkosten (asbest?) wel hoger zijn dan grondwaarde, en dat blijft er dus gewoon niets over.
Normaal gesproken als je op tijd bent per direct.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:49 schreef nostra het volgende:
Hoe lang duurt het / kan het duren bij ccf voordat een teruggetrokken investering op je rc staat? Ik meen direct, maar duurt nu al een tijdje.
Hmm. Hij gaf wel een bevestiging, maar nog geen creditering. Is wel op het randje qua 4 dagen. Ah well, weg zal het niet raken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Normaal gesproken als je op tijd bent per direct.
Wie danwel, de eigenaar die een schuld heeft want een verzekering is er niet als ik het goed lees? Een (mogelijk?) vervuild perceel is niet echt eenvoudig verkoopbaar lijkt mij, toch?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:28 schreef Boyette het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Zulke kosten hoeven wij niet te betalen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:33 schreef Fredericm het volgende:
Linkje U Vin kunststof kozijnen bij Collin. Goede zekerheden en rendabel bedrijf, rente 7,5%Kozijnenhandel heeft niet zo'n beste reputatie. Bij twijfel niet inhalen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou kunnen maar dat hoeft niet zo te zijn. Het is speculatief. Daarbij is er überhaupt wel sprake van deze situatie?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:38 schreef tnhb het volgende:
[..]
Wie danwel, de eigenaar die een schuld heeft want een verzekering is er niet als ik het goed lees? Een (mogelijk?) vervuild perceel is niet echt eenvoudig verkoopbaar lijkt mij, toch?
quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:33 schreef Fredericm het volgende:
Linkje U Vin kunststof kozijnen bij Collin. Goede zekerheden en rendabel bedrijf, rente 7,5%Ziet er idd. goed uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met 6 mio omzet, goede winst en stevige eigen inleg een serieus te nemen bedrijf.
Ik snap alleen dat gegoochel met namen niet zo: blijkbaar heette hij eerst U. Vin en nu U. Yülgec ? Die namen worden door elkaar gebruikt zonder enige toelichting. Krijg ook niet de indruk dat dit 2 verschillende personen zijn.Pecunia non olet
Zover wil ik nog niet direct gaan. Maar feit is wel dat er zowel bijquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:14 schreef VDF het volgende:
Vriend Niels K. Komt bij mij in het rijtje met Knabbel en Babbel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. iets gruwelijk is misgegaan. Beide heren lijken mij geen notoire oplichters. Of de crowdfundcoach hier iets verwijtbaar is, durf ik niet te stellen op grond van de informatie die ik nu heb. Maar Niels komt nu inderdaad wel even onder het vergrootglas te liggen.
Beide genoemde projecten lijken mij zeer lastig en arbeidsintensief voor de afdeling Bijzonder Beheer van CCF. En als ik dan zie wat er de laatste weken allemaal voor nieuwe waardeloze projecten voorbijkomen die in een mum van tijd vol zitten, dan houd ik echt mijn hart vast.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:11 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Hier mijn mail:Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd naar de reactie van ccf. Zou je die hier misschien ook willen posten of DM'en?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie bericht https://forum.fok.nl/topic/2745838/1/999#p219036610 waarin wordt aangegeven wat er door ccf zou zijn aangegeven. Als je andere info hebt zou het fijn zijn als je dat hier met bronvermelding deelt want aan speculeren hebben we inderdaad weinig. Maar als er wordt gesproken over "aanzienlijke saneringskosten" en een onderpand waarvan alleen de te sanneren ondergrond over is lijkt me een negatieve conclusie niet echt louter speculatie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:28 schreef Boyette het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Zulke kosten hoeven wij niet te betalen..
Op dit moment werkt het voor mij, zowel max website als update site.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:38 schreef Lezer8857 het volgende:
Hebben meer mensen problemen bij het inloggen van de update pagina van MAX?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |