Zwart Wit is denk ik vooral een stuk directer dan zijn meeste andere liedjes. Voor de liefhebber stoot dat wellicht af.quote:Op maandag 20 oktober 2025 10:12 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik heb Zwart-Wit altijd al het minste nummer van Boeijen gevonden. De hoogte van deze notering verbaasd me wel. Maar wel mooi dat Frank uberhaupt zo hoog komt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
SPOILER: 172-151Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:02 schreef Tussle266 het volgende:
Zou Massive Attack er baat bij hebben als de samenstelling anders was, denken jullie?Mwah, Protection lijkt me de gemiddelde #3 en de enige andere kanshebber lijkt me rockistenfavoriet Angel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ergens in mijn hoofd zit Angel en Paradise Circus in plaats van alles wat er nu staat. Die twee plus wat we al hebben is volgens mij de juiste samenstelling. Maar of Angel en Paradise Circus dan ook te horen zouden zijn is wel weer een ander punt.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, Protection lijkt me de gemiddelde #3 en de enige andere kanshebber lijkt me rockistenfavoriet Angel.
Protection en Safe From Harm zou ik logischer vinden dan Paradise Circus.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:58 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ergens in mijn hoofd zit Angel en Paradise Circus in plaats van alles wat er nu staat. Die twee plus wat we al hebben is volgens mij de juiste samenstelling. Maar of Angel en Paradise Circus dan ook te horen zouden zijn is wel weer een ander punt.
Ook met al die soundtracks, reclames en remixen eraan enzo? Ik zou zeggen dat ik Paradise Circus het vaakst in mijn leven heb gehoord zonder het zelf op te zetten.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Protection en Safe From Harm zou ik logischer vinden dan Paradise Circus.
Alsof mensen dan de titel weten. My Tears Are Becoming A Sea zou bij de aanwezigheid op de keuzelijst ook echt geen Top 2000 halen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:04 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ook met al die soundtracks, reclames en remixen eraan enzo? Ik zou zeggen dat ik Paradise Circus het vaakst in mijn leven heb gehoord zonder het zelf op te zetten.
Ja, zit wel wat in. Ik keek net naar de cijfers. Bij de Zweedse dronefinancier is Paradise Circus nummer 4, maar bij het videodiareemedium van Google komt het niet in de buurt van die andere. Dus daar word je ook niks wijzer van.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof mensen dan de titel weten. My Tears Are Becoming A Sea zou bij de aanwezigheid op de keuzelijst ook echt geen Top 2000 halen.
Vervang Typhoon (die kan dan tussen Eva en Katie ofzo) met Tame Impala en het rijtje loopt min of meer op van bagger naar kwaliteit.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:15 schreef Cassa95 het volgende:
In ander mooi Top 2000 nieuws: Tame Impala gaat zich bij het volgende, illustere rijtje artiesten voegen:
• 3Js
• Bankzitters
• Disturbed
• Eva de Roovere
• Katie Melua
• Mumford & Sons
• Typhoon
....omdat?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 18:15 schreef Cassa95 het volgende:
In ander mooi Top 2000 nieuws: Tame Impala gaat zich bij het volgende, illustere rijtje artiesten voegen:
• 3Js
• Bankzitters
• Disturbed
• Eva de Roovere
• Katie Melua
• Mumford & Sons
• Typhoon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.12 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 175-151:
158 The War on Drugs - Under the Pressure: Dat dit niet mijn favoriet van TWOD is ligt eigenlijk puur aan de intro. Ik heb wel vaker gezegd dat ik dit een fantastisch nummer vind met een heel klein smetje, namelijk dat rare geluidseffect met de drums in het begin. Alsof er een ventilator ergens tegenaan schuurt of iets dergelijks. Gelukkig verandert het effect binnen een half minuutje in een normale drumbeat en is het nog 8 minuten absoluut genot, en in die 8 minuten wordt ruimschoots gecompenseerd voor die valse start. Een moderne klassieker, iconisch binnen de moderne psychedelische rock.
161 The Mamas and the Papas - California Dreamin': Aah, die hemelse samenzang in canon, veel aangenamer krijg je het niet. Of je moet het gaan hebben over het fluitstuk in het midden. Een oudje, maar wel een van de allerbeste; laten we hopen dat die het nog heel lang volhoudt in de muzikale hoogmis.
162 Kate Bush - The man with the child in his eyes: Als ik blind moet varen op mijn recentste top 1000 van deze zomer, dan zou Fade To Black iets hoger staan, maar deze vind ik bij nader inzien toch net iets mooier. Insomnia en de puntjes op de Y staan er trouwens ook niet ver achter, het is weer dringen geblazen bovenin. Ik zeg soms een beetje gekscherend dat het liedje over mij gaat, maar uiteindelijk is het toch wel de mystieke stem van Kate Bush die de doorslag geeft.
Minst favoriete nummers uit het blokje 175-151:
164 Spinvis – Kom terug: Ga weg.
157 Spinvis – Bagagedrager: Wel lekker makkelijk kiezen zo, dat is in ieder geval een pluspunt. En we zijn er nu vanaf, dat is nog een veel groter pluspunt; ik was even bang dat we deze pretentieuze nonsens zouden tegenkomen in de top 100. Ik luister nog liever naar het gelijknamige nummer van Gers fucking Pardoel (wie kent hem nog?).
163 The Spencer Davis Group - Gimme Some Lovin': Fijn, nu kunnen we het weer over leuke muziek gaan hebben. Want ondanks dat dit de op twee na minste is naar mijn smaak is het wel gewoon een prima plaatje, er zit wel een lekkere flow en een aangenaam tempo in en de wisselingen in stemhoogte klinken ook best fijn. Maar ik vind het wel meer iets voor plek 1630 dan voor 163.
Mumford and sons kwaliteit lolquote:Op woensdag 22 oktober 2025 20:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vervang Typhoon (die kan dan na tuss Eva en Katie ofzo) met Tame Impala en het rijtje loopt min of meer op van bagger naar kwaliteit.
Beter dan wat daarvoor zit. Is namelijk niet een geweldig lijstje artiesten hequote:Op donderdag 23 oktober 2025 00:11 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Mumford and sons kwaliteit lol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |