Owww, als dat het ergste was waarvoor we moesten frasen..quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja Brooke Fraser dus, die stond op 309. Daar wilden een aantal mensen al koffie gaan halen.
Ik vermoed dat er nog maar 1 algeheel geaccepteerde plaspauze aankomt, maar die pauze duurt nog wel even. Voor zover dat nog kan.
Tracey lijkt ook nog wel iemand die niet op volledige acceptatie kan rekenen, maar ik denk ook niet dat daar massaal koffie bij gehaald gaat worden. Misschien dat de twee Franse meisjesnoteringen die nog moeten komen ook niet op volledige lof mogen rekenen, maar ik denk dat dat meer is onder de mensen die nu juist niet in het Top 2000-topic aanwezig zijn. Datzelfde geldt voor Billie Eilish.
Ken je trouwens "They Don't Know" niet van Tracey Ullman? Volgens mij is die ook wel redelijk bekend, mede dankzij de geinige clip waarin Macca nog een rolletje speelt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja Brooke Fraser dus, die stond op 309. Daar wilden een aantal mensen al koffie gaan halen.
Ik vermoed dat er nog maar 1 algeheel geaccepteerde plaspauze aankomt, maar die pauze duurt nog wel even. Voor zover dat nog kan.
Tracey lijkt ook nog wel iemand die niet op volledige acceptatie kan rekenen, maar ik denk ook niet dat daar massaal koffie bij gehaald gaat worden. Misschien dat de twee Franse meisjesnoteringen die nog moeten komen ook niet op volledige lof mogen rekenen, maar ik denk dat dat meer is onder de mensen die nu juist niet in het Top 2000-topic aanwezig zijn. Datzelfde geldt voor Billie Eilish.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kiss op de playlist:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ace Frehley op de playlist:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Rock and Roll all Nite en Crazy Nights lijken mij de meest logische.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ik was eigenlijk niet zo thuis in het oeuvre van KISS, maar als ik naar de cijfers uit Stockholm en Palo Alto kijk, dan zijn vrijwel alle opties (behalve het prijsnummer en Rock 'n Roll All Nite) niet zo logisch?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wat is het prijsnummer dan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:19 schreef Tussle266 het volgende:
Ik was eigenlijk niet zo thuis in het oeuvre van KISS, maar als ik naar de cijfers uit Stockholm en Palo Alto kijk, dan zijn vrijwel alle opties (behalve het prijsnummer en Rock 'n Roll All Nite) niet zo logisch?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nummer 357 toch zeker? Die haalt ook op beide platforms wel totalen van honderden miljoenen. Daar komt de rest bij elkaar opgeteld nog niet in de buurt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is het prijsnummer dan?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Oh je bedoelt inclusief nummers die er al in staan. Die gaan alle 3 gewoon aanwezig zijnquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:37 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nummer 357 toch zeker? Die haalt ook op beide platforms wel totalen van honderden miljoenen. Daar komt de rest bij elkaar opgeteld nog niet in de buurt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, dat lijkt me ook wel. Maar het viel me vooral op dat de streamingcijfers heel anders zijn dan die liederen waar we op kunnen stemmen. Rock 'n Roll All Nite en I Was Made... zijn heel populair en die andere vijf/zes zijn meh. Maar er staan juist anderen die wel veel opgezet worden. Dat is niets nieuws, want dat hebben we al vaker bij andere artiesten geconcludeerd, maar het viel me wel op.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh je bedoelt inclusief nummers die er al in staan. Die gaan alle 3 gewoon aanwezig zijnAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
![]()
UITZWAAI-ALARM
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.16 favorieten over.
Favoriete nummers uit het blokje 250-226:
240 Tame Impala - Let It Happen: Ah, direct het blokje na TWOD mag ook Tame Impala aftrappen, zodat we hierna 16 unieke artiesten mogen afstrepen uit het lijstje. Ik had het vorig blokje bij Arctic Monkeys al even over festivalmuziek, Tame Impala is daarbinnen wel echt dé grote naam van vorig decennium voor mij. Nou ja, samen met Twenty One Pilots, maar die hebben we lang geleden al uitgezwaaid. De psychedelische stijl is een nostalgische throwback naar de tijd dat ik ook interesse had in, laten we zeggen, andere psychedelische dingen, maar ook naar vergelijkbare muziek van vorige eeuw. Ik kan me wel vinden in de analyse dat de twee grote hits ook hun beste nummers zijn, al vind ik Currents in de breedte wel zo’n bizar goed album dat de rest ook weer niet zó ver achterligt, met name Reality In Motion zou ik iedereen kunnen aanbevelen.
227 The Smiths - Bigmouth strikes again: Bedankt Mex, voor de mentale voorbereiding! Bijna tijd om mijn nummer 1 uit te zwaaien dus, maar nog niet in dit blokje. Eerst die andere steengoede plaat van The Smiths die heerlijk doordendert als een trein en inderdaad vooral surft op de golven van het hemelse gitaarwerk.
241 The Animals - The House of the Rising Sun: Deze heb ik ooit nog moeten leren met keyboardles. Het akkoordenschema was nog verrassend complex voor een relatieve beginner als ik, en het oefenen daarmee heeft gezorgd voor een hernieuwde waardering voor deze klassieker. Soms vind ik wat oudere muziek een beetje gedateerd klinken, maar deze plaat heeft daar absoluut geen last van.
Minst favoriete nummers uit het blokje 250-226:
246 Tracey Ullman – Breakaway: Niks in dit blokje is slecht, maar ik denk dat ik deze de minste vind. De zangstem is wel uniek, in de positieve zin van het woord, en onderscheidend, maar de achtergrondvocalen vind ik iets irritants hebben. Verder word ik een beetje nerveus van de hoge snelheid van het nummer, ik denk dat ik hem mooier had gevonden als-ie niet in twee-en-een-halve minuut was afgeraffeld.
235 Roxy Music - Do the Strand: Volgens mij kende ik deze helemaal niet, hij komt me in ieder geval niet bekend voor, dus voor de zekerheid net nog even een tweede kans gegeven op de valreep. Maar nee, hij gaat toch bij de onderste drie. De blazers zijn wel fijn, maar voor de rest vind ik hem niet heel bijzonder. De zang vind ik iets te ‘praterig’, en misschien helpt het niet dat een sigarettenmerk mede de inspiratiebron is geweest (ja, ik doe mijn research ook wel!).
230 Pink Floyd - Wish You Were Here: Disclaimer: dit is echt wel een goed nummer, het voelt bijna een beetje vies om hem hier te noemen, zeker nadat ik eerder nog zo positief was over psychedelische rock. Maar ik vind het wel een van de mindere van Pink Floyd uit de Top 2000 en heb nooit helemaal begrepen waarom hij altijd zó onbenullig hoog staat. Sowieso halen deze én SOYCD (al is dat meer vanwege de lengte) altijd een beetje de vaart uit die oudejaarsavond, al moet ik natuurlijk ook mijn zegeningen tellen – allang blij dat Claudia niet meer komt storen tussen al die epische klassiekers door.![]()
Ik ken Roxy eigenlijk vooral omdat John Cruyff er vroeger reclame voor maakte. Dat waren echt andere tijden.
Wat maakt dat je Virginia Plain dan niet noemt maar Do The Strand wel? Ik zou het juist andersom hebben verwacht bij jou aangezien Do The Strand wat meer richting alternatieve rock anno nu is.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja, goede vraag. De beide nummers zijn qua stijl wel enigszins vergelijkbaar en Virginia Plain is ook geen nummer dat onmiddellijk mijn top-1000 bestormt (al zijn ze beide zoals gezegd ook weer niet slecht). Op zich is het kritiekpuntje op de zang ook hier wel van toepassing. Maar ik vind de intro wel lekker met die piano erbij, denk dat ik die net wat toffer vind dan die van Do The Strand.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ken Roxy eigenlijk vooral omdat John Cruyff er vroeger reclame voor maakte. Dat waren echt andere tijden.
Wat maakt dat je Virginia Plain dan niet noemt maar Do The Strand wel? Ik zou het juist andersom hebben verwacht bij jou aangezien Do The Strand wat meer richting alternatieve rock anno nu is.![]()
Ik heb nog een vraag: dus die Brucesteen biopic waar iedereen zo over jubelt, gaat over Nebraska. Daarvan staat welgeteld 1 nummer in de elitegroep van 11.000 en er is ook (vooralsnog) niets gedraaid wat erbij kan komen.
Gaat het meevallen, of gaat de mensheid gewoon stug extra op The River en Dancing in the Dark stemmen?
Edit: laat maar, ik had beter eerst die soundtrack kunnen uitzoeken. Ik kan dat allemaal niet uit elkaar houden, al dat Brucesteen en de makers blijkbaar ook niet want het is gewoon inkoppen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
héél klein kansje dat Atlantic City aan de overdaad aan Bruce nummers in de lijst wordt toegevoegd, maar ik verwacht inderdaad gewoon extra stemmen voor de voor de hand liggende nummersquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:28 schreef Tussle266 het volgende:
Ik heb nog een vraag: dus die Brucesteen biopic waar iedereen zo over jubelt, gaat over Nebraska. Daarvan staat welgeteld 1 nummer in de elitegroep van 11.000 en er is ook (vooralsnog) niets gedraaid wat erbij kan komen.
Gaat het meevallen, of gaat de mensheid gewoon stug extra op The River en Dancing in the Dark stemmen?
Edit: laat maar, ik had beter eerst die soundtrack kunnen uitzoeken. Ik kan dat allemaal niet uit elkaar houden, al dat Brucesteen en de makers blijkbaar ook niet want het is gewoon inkoppen.Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco![]()
Doordat er vorig jaar wel heel veel nieuws en internationaals gelijk binnenkwam (Hozier, Chappell Roan, Benson Boone, Sabrina Carpenter), vind ik het moeilijk om me aan een nieuwe-binnenkomers-voorspelling te wagen. Nou goed, ik ben weer door de hitlijsten, de V15s, en de airplay gestruind en kom nu op het volgende lijstje van relevante artiesten en stemfavorieten die een kans kunnen maken:
Via Vrije Keuze:
Alex Warren – Ordinary / Eternity
Bente – Kan Je Me Zien
Bente & Blof – Hoe Hou Ik Dit Vast
Chappell Roan – The Giver / The Subway
Claude – C’est La Vie
Damiano David – Born With A Broken Heart / The First Time
Danny Vera – Morning Dawns Again
Douwe Bob & Meau – Nog Even Blijven
Froukje & S10 – Hart In Brand
Kensington – A Moment / Stay
Lewis Capaldi – Survive
Miley Cyrus – End Of The World / die ft. Fleetwood Mac wellicht
Olivia Dean – Man I Need
Pommelien Thijs – Atlas
Raye – Where Is My Husband / Suzanne (met Mark Ronson)
Sombr - Undressed
Suzan & Freek – Lichtje Branden / Ken Je Dat Gevoel
Taylor Swift – The Fate Of Ophelia
Zoë Livay & Snelle – Ik Zing
Via mogelijke keuzelijst vernieuwing:
Alex Warren – Carry You Home / Before You Leave Me / Burning Down
Beyoncé – Texas Hold Em
Billie Eilish – Lunch
Chef’Special – C’est La Vie (Claude-bonus) / Larger Than Life
Chris Stapleton & Dua Lipa – Think I’m In Love With You
Claude – Ecoutez Moi / La Pression / Je T’aime
Coldplay en consorten – We Pray
Cyril – Stumblin’ In
Dasha – Austin
Di-Rect – My Blood / Wastelands / Sphinx
Douwe Bob – Nothing To Lose / I Believe / Could Have Been Us (met Sera)
Dua Lipa – Illusion / Training Season
Eminem – Houdini
Emma Heesters – Alleen Met Jou / Contigo (kunnen bonus krijgen)
Fontaines DC – In The Modern World
Froukje & S10 – Ik Haat Hem Voor Jou (Kwijt / Mijn Haren Ruiken Naar Vuur kunnen ook)
Gracie Abrams – That’s So True / I Love You, I’m Sorry
Hannah Mae & Maksim – Ik Wil Dat Je Liegt
James Bay, The Lumineers & Noah Kahan – Up All Night
Killers – Bright Lights
Krezip & Danny Vera – It All Means Nothing (You’re Not Here Now)
Lola Young – Messy
Lost Frequencies & Tom Odell – Black Friday (Pretty Like The Sun)
Luna – Dat Is Het Leven
Mark Ambor – Belong Together
Meau – Stukje Van Mij / Het Midden (met Pommelien)
Michael Kiwanuka – Floating Parade
Nothing But Thieves – Oh No (He Said What)
Pearl Jam – Dark Matter
Post Malone & Morgan Wallen – I Had Some Help
Raye – Genesis / Oscar Winning Tears / Worth It
Rondé – Love Of My Life / Undecided
Rosé & Bruno Mars – APT.
Sam Fender – People Watching
Shaboozey – A Bar Song (Tipsy)
Suzan & Freek – Verleden Tijd
Taylor Swift & Post Malone – Fortnight
Teddy Swims – Bad Dreams
The Weeknd – Dancing In The Flames
Altijd rekening mee houden:
Roxy / Bankzitters / Samuel Welten / Effe Serieus / Jan Smit / Donnie
Relevante aanvullingen zijn welkom!Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Lichtje branden komt direct op de keuzelijst, lijkt me? Weliswaar topsong, maar ook 4 jaar oud.
Verder ben ik niet zo in de hits, maar wel in de playlist en ik kan bevestigen dat letterlijk alles wat je noemt voorbij is gekomen. Ik heb 24/25 niet bijgehouden om die reden, alleen ouder. Dus ik denk dat je er niet ver naast zit.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Lichtje Branden en Messy zitten wel echt in een SpaceX op deze manier trouwens he?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Die komen gewoon in de top 100quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:33 schreef Tussle266 het volgende:
Lichtje Branden en Messy zitten wel echt in een SpaceX op deze manier trouwens he?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Lichtje Branden in de top 100 is wel een extra reden om Radio 2 op 31 december te mijdenquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die komen gewoon in de top 100Remember the jester that showed you tears
The script for tears![]()
Ik verwacht Messy niet om op Son Mieux of Goldband-achtige hoogtes binnen te komen, of ik moet echt wat gemist hebben. Hoe fijn dat nummer ook is.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Lichtje Branden kwam pas in 2025 op de radio, dus zoals meerdere nummers die in een later jaar een hit werden heeft ie pechquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:31 schreef Tussle266 het volgende:
Lichtje branden komt direct op de keuzelijst, lijkt me? Weliswaar topsong, maar ook 4 jaar oud.
Verder ben ik niet zo in de hits, maar wel in de playlist en ik kan bevestigen dat letterlijk alles wat je noemt voorbij is gekomen. Ik heb 24/25 niet bijgehouden om die reden, alleen ouder. Dus ik denk dat je er niet ver naast zit.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Oh, wow, dit is een regel die ik niet kende. Dat is eigenlijk wel gunstig.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:17 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Lichtje Branden kwam pas in 2025 op de radio, dus zoals meerdere nummers die in een later jaar een hit werden heeft ie pech
Over fascinerende feitjes gesproken, in de eerste 24 uur na melden van overlijden:
D'Angelo 4x gedraaid (waarvan 1 niet keuzelijst)
Kiss/Ace 1x gedraaidAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Als ik dit lijstje zo zie, ben ik blij dat ik onder een steen leefquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:08 schreef Cassa95 het volgende:
Doordat er vorig jaar wel heel veel nieuws en internationaals gelijk binnenkwam (Hozier, Chappell Roan, Benson Boone, Sabrina Carpenter), vind ik het moeilijk om me aan een nieuwe-binnenkomers-voorspelling te wagen. Nou goed, ik ben weer door de hitlijsten, de V15s, en de airplay gestruind en kom nu op het volgende lijstje van relevante artiesten en stemfavorieten die een kans kunnen maken:
Via Vrije Keuze:
Alex Warren – Ordinary / Eternity
Bente – Kan Je Me Zien
Bente & Blof – Hoe Hou Ik Dit Vast
Chappell Roan – The Giver / The Subway
Claude – C’est La Vie
Damiano David – Born With A Broken Heart / The First Time
Danny Vera – Morning Dawns Again
Douwe Bob & Meau – Nog Even Blijven
Froukje & S10 – Hart In Brand
Kensington – A Moment / Stay
Lewis Capaldi – Survive
Miley Cyrus – End Of The World / die ft. Fleetwood Mac wellicht
Olivia Dean – Man I Need
Pommelien Thijs – Atlas
Raye – Where Is My Husband / Suzanne (met Mark Ronson)
Sombr - Undressed
Suzan & Freek – Lichtje Branden / Ken Je Dat Gevoel
Taylor Swift – The Fate Of Ophelia
Zoë Livay & Snelle – Ik Zing
Via mogelijke keuzelijst vernieuwing:
Alex Warren – Carry You Home / Before You Leave Me / Burning Down
Beyoncé – Texas Hold Em
Billie Eilish – Lunch
Chef’Special – C’est La Vie (Claude-bonus) / Larger Than Life
Chris Stapleton & Dua Lipa – Think I’m In Love With You
Claude – Ecoutez Moi / La Pression / Je T’aime
Coldplay en consorten – We Pray
Cyril – Stumblin’ In
Dasha – Austin
Di-Rect – My Blood / Wastelands / Sphinx
Douwe Bob – Nothing To Lose / I Believe / Could Have Been Us (met Sera)
Dua Lipa – Illusion / Training Season
Eminem – Houdini
Emma Heesters – Alleen Met Jou / Contigo (kunnen bonus krijgen)
Fontaines DC – In The Modern World
Froukje & S10 – Ik Haat Hem Voor Jou (Kwijt / Mijn Haren Ruiken Naar Vuur kunnen ook)
Gracie Abrams – That’s So True / I Love You, I’m Sorry
Hannah Mae & Maksim – Ik Wil Dat Je Liegt
James Bay, The Lumineers & Noah Kahan – Up All Night
Killers – Bright Lights
Krezip & Danny Vera – It All Means Nothing (You’re Not Here Now)
Lola Young – Messy
Lost Frequencies & Tom Odell – Black Friday (Pretty Like The Sun)
Luna – Dat Is Het Leven
Mark Ambor – Belong Together
Meau – Stukje Van Mij / Het Midden (met Pommelien)
Michael Kiwanuka – Floating Parade
Nothing But Thieves – Oh No (He Said What)
Pearl Jam – Dark Matter
Post Malone & Morgan Wallen – I Had Some Help
Raye – Genesis / Oscar Winning Tears / Worth It
Rondé – Love Of My Life / Undecided
Rosé & Bruno Mars – APT.
Sam Fender – People Watching
Shaboozey – A Bar Song (Tipsy)
Suzan & Freek – Verleden Tijd
Taylor Swift & Post Malone – Fortnight
Teddy Swims – Bad Dreams
The Weeknd – Dancing In The Flames
Altijd rekening mee houden:
Roxy / Bankzitters / Samuel Welten / Effe Serieus / Jan Smit / Donnie
Relevante aanvullingen zijn welkom!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
Forum Opties Forumhop: Hop naar: