Af en toe ja, maar het zal een heel klein snobbistisch gezelschap zijnquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:20 schreef Tussle266 het volgende:
We kunnen hier wel een kleine proef op de som doen: heeft iemand van jullie wel eens gestemd voor de V15?
Ik doe het soms wel, soms niet. Aangezien het wekelijks is, kan je best af en toe een stemronde missen.
Damn, dat krijg je nu niet voor elkaar met een 15 nummers..en dan nog een paar beauties bij de aangetipte 15 ookquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:01 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Oeh, die lijst van 40 jaar geleden!
Hoe ging het stemmen vroeger n00bie? Met briefkaarten?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Damn, dat krijg je nu niet voor elkaar met een 15 nummers..en dan nog een paar beauties bij de aangetipte 15 ook
In het begin wel, later via bellen, maar toen nam de kwaliteit behoorlijk af en kwamen de Milli Vanilli's ook in de lijstquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 14:10 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Hoe ging het stemmen vroeger n00bie? Met briefkaarten?
Ik weet denk ik de 3 van het laatste blokje al: A Forest, Enjoy The Silence en Troy. Je hoeft dit uiteraard niet te bevestigen of te ontkennenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je favorieten zitten niet erg gelijkmatig verdeeld in de resterende blokjes zie ik. Er komen er nog 4 waarbij ik de top 3 al kan invullen, maar ook twee waarbij de hele top 3 voor mij nog een verrassing is. De overige 5 hebben er dan 1 of 2.
Wat dat betreft, ik vraag me af wat je dan van deze vindt:quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
314 Coldplay - Politik
Ik kan geen genoeg krijgen van woorden als shoegaze en reverb in dit blokje, aangezien Coldplay zich in 2002 flink liet inspireren door de muziek van dat soort groepen. In My Place was letterlijk geleend van Ride en Politik is het nummer waarin het reverbgeluid van die bands het meest naar voren kwam in de laatste muziek van de song. Het werd nooit een single en aangezien ik me jarenlang beperkte tot Parachutes en het materiaal wat wel single was omdat iedereen en z'n moeder deed alsof alles behalve Parachutes waardeloos was heb ik dit nummer nooit echt gehoord tot de binnenkomst in de Top 2000. Toen was het vooral wennen, maar ik hoorde wel wat men er in zag, vooral de hardere stukken zijn echt wel fijn. Toen in 2016 was dit ook de opener, die blijft altijd goed bij. In 2017 op 1547, maar daarna zakkend en in 2020 en 2021 afwezig. De 2 jaar erna weer terug in de lijst, maar in 2024 moest het weer zonder. Jammer, de allerbeste Coldplay uit de lijst die het veld moest ruimen terwijl er zoveel onzin van die band wel in staat. En dan mist het enige betere nummer, Don't Panic, bovendien. Die haalde de Extra 500 wel, dus als Chris Martin sterft komende stemweek... dan krijgen we er heel veel matigheid en 2 leuke liedjes bij. Derhalve wens ik Chris een blakende gezondheid toe!
Chinese Sleep Chant is prima ja. Zie een hidden track niet als 'los nummer', maar dit is wel in mijn straatje. Deel van de reden waarom ik die plaat wel kan waarderen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:39 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Wat dat betreft, ik vraag me af wat je dan van deze vindt:
Bekijk deze YouTube-video
Dit klinkt echt gewoon bijna als een MBV nummer waarvan ze de extreem harde compressor uit hebben gezet
Dit nummer was voor mij best een openbaring, want ik ken(de) Coldplay voornamelijk van de hits + die live versie van Arabesque met o.a. Stromae en Femi Kuti, die ook wel erg gaaf is
quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nog maar 12 te gaan, en dan begint de lijst alweer bijna
300 Michael Jackson - Smooth Criminal
De grote vraag: Is Annie oke? Annie is de naam voor poppen die gebruikt worden in reanimatietrainingen in Engelstalige landen, dus op zich is het wel een terechte vraag. Ik denk dat ik dit eerder kende in de versie van Alien Ant Farm, eigenlijk een niet al te beste maar wel vermakelijke cover die hier in Nederland ook gewoon een grote hit werd. Eigenlijk is die versie niet eens zo heel veel anders dan dit uitstekende geproduceerde lied van MJ zelf met een heerlijk basloopje en drums en ook een geweldige bridge. De ietwat hijgerige zang past heel goed bij het lied. Ik moet wel zeggen dat deze de laatste jaren zo'n 500 plekken is gestegen bij mij. Ook in de Top 2000 duurde het even: Deze kwam gek genoeg pas in 2009 op 137 binnen. Daarna nooit meer zo hoog, maar nog altijd op plek 610.
299 Tim Buckley - Pleasant Street
Eenmalige notering voor pa Buckley over het tijdelijke genot van drugs en de pijn daarna van een drugsverslaafde die eenzaam over straat loopt. Zoon Jeff doet het Top 2000-technisch beter, maar Tim, die zelf nog jonger dan Jeff overleed door een overdosis Heroïne, verslaat ze op 1 na allemaal hier. Pleasant Street bleef hier ook een tijdje onder de radar, maar het is een fijne Nick Drake-achtige folksong die tegelijkertijd iets vrolijks en iets duisters heeft. De Top 2000-deelname bleef beperkt tot plek 1736 in 2000.
298 Cuby + Blizzards - Window of My Eyes
De voorlaatste keer voor de heer Muskee, met zijn Top 2000-technisch meest populaire lied. Zo populair dat zelfs een lokaal kunstwerk er naar vernoemd is. Uiteraard is ook het pianowerk van Herman Brood weer belangrijk in deze song, dat draagt toch wel dit typische blueslied. Onnederlands goed, zeggen we dan vaak. Maar Cuby + Blizzards is wel écht een van de beste Top 2000-bands uit ons eigen land. Altijd in de lijst en van 2000 tot 2011 in de top 100. Daarbij was plek 38, na de dood van Muskee in 2011, zijn hoogste. Daarna bleef het lied nog een paar jaar hangen in de ochtend van de 31e, maar deze is er wel wat doorheen gezakt sindsdien en staat nu op 420.Ik was even vergeten dat Tim de vader van Jeff was. Weinig geluk in de familie als zowel vader als zoon de 31 niet halen.SPOILER: 297-276Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat betreft Greta van Fleet. My Way Soon en (vooral) Highway Tune vind ik echt heel erg goed. Maar daarbuiten gaat het al snel naar leuk, maar toch niet niet. Die zijn echt teveel in zichzelf gaan geloven en amper nog fatsoenlijke nummers te maken.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
SPOILER: 272-251Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Bijzonderheden, deze week:quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik heb lijstjeshonger. Is er ergens op een radiostation een lijstje waar ik momenteel naar kan luisteren?
De Belgische Joe is aan de top van hun 2000 bezig (waar ze overigens 3 weken over gedaan hebben, zelfs de ouwetjes van de Evergreen hebben er meer de pas in). Dus dan kan je vast oefenen voor 31 december?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik heb lijstjeshonger. Is er ergens op een radiostation een lijstje waar ik momenteel naar kan luisteren?
Ja ik vind zijn stem niet echt fijn, hij kon hem in die tijd wel goed inzetten ja. Toen dat minder werd werden ook de beperkingen duidelijk. Denk ik.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind vroege Bono juist 1 van de fijnste zangers. Meeste U2 80s-hits klinken goed door zijn bijdrage.
Ook nummers als In a Lfetime, Do They Know Its Christmas en Sun City hebben hun hoogtepunt bij zijn zang.
Laatse keer dat ik het echt goed vond was wel bij Stay (Far Away, So Close), dus het is al een tijdje minder.
Maar wellicht hebben Mex en ik daarover een andere smaak, ik herinner me dat ie een zangeres die ik goed vind laatst ook middelmatig noemde, weet alleen niet meer wie.
#51 in de Kink 1500, 127 in de Snob, 145 in de V500. Alleen in de MuMeLadder doet-ie het minder, slechts zeer nipt in de lijst.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:01 schreef Tussle266 het volgende:
Stukje How Not To Drown bij Tim gisteravond. Stond die niet ook hoog in het lapjesklassement @:DecoAoreste ?
Dit was de eerste keer dat deze voorbijkwam dit jaar. Ik heb zelf een theorie dat liedjes die vaker dan eens gedraaid zijn een grotere kans maken, maar dat is nergens op gebaseerd, dat denk ik gewoon. Dat zijn er nu zo'n 115, ik gok dat we op zo'n 140 gaan eindigen. Echter, de afgelopen jaren (behalve dat albumjaar) worden er zo'n 500 per jaar toegevoegd, dat zijn er volgens mij geen 360 uit 24/25, dus er blijven nog wat plekjes over (@Cassa95 heeft die statistieken van voorgaande jaren misschien nog?). Vorig jaar bijvoorbeeld werd Hells Bells 1x gedraaid en gelijk ingekopt, dus die zitten er wel tussen. Maar er zijn dan wel zo'n 1200 liedjes straks die kans maken op 100(?) overgebleven plekjes.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
#51 in de Kink 1500, 127 in de Snob, 145 in de V500. Alleen in de MuMeLadder doet-ie het minder, slechts zeer nipt in de lijst.
Hoe groot was ook alweer de kans dat zo'n nummer de voorkeuzelijst haalt als het wordt gedraaid?
Vaak zijn die 'oudere nummers' er zo'n 200-300 per jaarquote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:45 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit was de eerste keer dat deze voorbijkwam dit jaar. Ik heb zelf een theorie dat liedjes die vaker dan eens gedraaid zijn een grotere kans maken, maar dat is nergens op gebaseerd, dat denk ik gewoon. Dat zijn er nu zo'n 115, ik gok dat we op zo'n 140 gaan eindigen. Echter, de afgelopen jaren (behalve dat albumjaar) worden er zo'n 500 per jaar toegevoegd, dat zijn er volgens mij geen 360 uit 24/25, dus er blijven nog wat plekjes over (@:Cassa95 heeft die statistieken van voorgaande jaren misschien nog?). Vorig jaar bijvoorbeeld werd Hells Bells 1x gedraaid en gelijk ingekopt, dus die zitten er wel tussen. Maar er zijn dan wel zo'n 1200 liedjes straks die kans maken op 100(?) overgebleven plekjes.
Of in het kort: heel klein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |