abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218998331
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:25 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Er zijn er een paar van ze die ik echt kut vind maar die hebben we volgens mij gehad nu. Ben benieuwd op welke je doelt.
Die reclametune van Amazon is volgens mij nog niet geweest. Die zou nog wel eens in de lift kunnen ook.
All Day I Dream About Stemlijsten
  zondag 12 oktober 2025 @ 23:07:19 #52
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219001872
:W :W DUBBEL UITZWAAI-ALARM :W :W
(beide in 325-301)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
21 favorieten over. (waarvan 8 uit de top-20 trouwens, dat begint steeds meer op te vallen :) )

Favoriete nummers uit het blokje 350-326:

350 Dua Lipa – Houdini:
Ik was niet direct onder de indruk van Dua Lipa toen ze kwam kijken. Be The One vond ik wel al vrij snel een fijne plaat, maar de andere hits als New Rules, Hotter Than Hell en One Kiss vond ik niet veel, en de rest van Nederland vond dat veelal ook slechts mondjesmaat voldoende voor de Top 2000. Houdini was wel een beetje de grote ommekeer, dat zit echt heel erg goed in elkaar, een van de betere popplaten van dit decennium als je het mij vraagt. Nog net geen Billie Eilish, maar net een niveautje daaronder.
340 Boudewijn de Groot – Testament: Ik hoorde dit nummer voor het eerst toen ik zeker nog onder de tien jaar oud was, en ik herinner me nog dat ik destijds de leeftijd 22 heel oud vond klinken. Inmiddels ben ik het nummer in de letterlijke zin ontgroeid, maar in de figuurlijke zin zeker niet. Sterker, de prachtige, cynische maar ook poëtische teksten ben ik alleen maar meer gaan waarderen.
326 Moby - Why Does My Heart Feel So Bad?: Weinig artiesten weten zo fijn een bepaalde sfeer te creëren als Moby, eigenlijk zou ik zijn muziek veel meer moeten luisteren. Met slechts zeer weinig tekst voel je toch de melancholie zeer duidelijk naar voren komen, waarbij ook mooi de wat meer 'lege' en 'gevulde' stukken worden afgewisseld.

Minst favoriete nummers uit het blokje 350-326:

347 Muse - Undisclosed Desires: Och verrek, kregen we die ook nog? In mijn lijstje platen die ik echt zwak vind was ik deze dus even vergeten. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik dit waarschijnlijk mooier zou vinden als het níet van Muse was, want dan zou ik het gewoon 'middelmatig' vinden en nu 'een smet op het oeuvre'. Bijna alles wat ze doen vind ik briljant, maar dit vind ik dus hun slechtste nummer. Niet alleen van de Top 2000-noteringen, maar van hun hele discografie – en het is een van de twee artiesten bij wie ik dat kan zeggen, want Muse is samen met Within Temptation de enige artiest van wie ik inderdaad de gehele discografie ken (of tenminste wel eens geluisterd heb). Onbegrijpelijk dat de Nederlandse stemmer zo wegloopt met deze zeurplaat.
333 Paul Hardcastle – 19: Een mooi sentiment, zoveel is zeker. De vocalen vind ik evenwel totaal ongeschikt voor de muzikale omlijsting. Op zich zijn die gesproken teksten, een beetje in de stijl van een radiobericht of iets van die aard, niet per se ongeschikt voor dit soort muziek; Daft Punk maakt er bijvoorbeeld ook gebruik van en dat klinkt prima. Hier slaat de zoetige elektronica echter nogal de plank mis voor mijn gevoel.
339 Queens of the Stone Age - Go with the Flow: Best lastig om een derde te kiezen in dit wederom prima blokje. Ik had eerst Niall Horan in mijn hoofd maar bij nader inzien is die echt best prima, zeker voor zijn maatstaven. QOTSA heb ik nog niet eerder genoemd in het rechterblokje, maar past daar op zich wel, een van de weinige grote Kink-artiesten waar ik niks mee heb. Wel precies mijn genre maar toch raakt het me totaal niet.

Favoriete nummers uit het blokje 325-301:

301 Nightwish - Ghost Love Score (live): Met Floor Jansen aan het roer staat Nightwish nu officieel te boek als Nederlands product, al is het voor de rest natuurlijk een band uit het land met de hoogste 'metalband-dichtheid' ter wereld, Finland. Onder fans heb je dan altijd de discussie: Floor of Tarja? Ik heb zelf een héél lichte voorkeur voor Floor, maar kan team Tarja ook uitstekend begrijpen, eveneens een fantastische zangeres. Bij Ghost Love Score prefereer ik eigenlijk ook wel de originele versie (het is sowieso zeldzaam dat ik een live-versie prefereer trouwens). Hoe het ook zij, Floor of Tarja, live of album: dit is briljant, episch, gooi alle superlatieven er maar in. Van die lange nummers die een beetje cyclisch zijn, met een lang intermezzo en dan de herhaling van het instrumentale samenspel uit de intro, daar ga ik vaak wel goed op. Child in Time is vergelijkbaar opgebouwd, en ook Arriving Somewhere But Not Here, die moeten we allebei nog uitzwaaien. In het geval van dit nummer ligt het zwaartepunt bij de drums, die ik nog weleens pleeg mee te trommelen op het stuur tijdens lange autoritten.
303 System of a Down - Chop Suey!: Leuk feitje over Armenië: het is het eerste land ter wereld dat het christendom als staatsgodsdienst had. Zoals men wel weet hebben de bandleden van SOAD allen Armeense roots; is het dan verwonderlijk dat ze meerdere malen uit de Bijbel citeren in dit nummer? Toch is het niet echt iets dat je hoort in de gemiddelde kerk, met het ruige gitaarwerk en geschreeuw en de tempowisselingen, maar heerlijk is het natuurlijk wel.
318 Hero - Toen ik je zag: Geen excuses nodig, geen disclaimers nodig. Dit is gewoon onironisch, ontegenzeggelijk een fantastische plaat. Ook Nederlandstalige nummers van rond de eeuwwisseling die gecoverd zijn door Guus Meeuwis kunnen dat prima zijn, dat blijkt wel weer. Antonie Kamerling wordt soms een wat minder technische zanger genoemd, maar ik vind hem niet eens zo slecht zingen, en in ieder geval met uitzonderlijk veel gevoel. Iedereen die wel eens smoorverliefd is geweest op iemand die onbereikbaar bleek voelt wel wat hij bedoelt.

Minst favoriete nummers uit het blokje 325-301:

312 Talking Heads - Once in a Lifetime: Het duurde een dikke minuut voor ik hem herkende, een beetje gênant. Het was me nooit opgevallen dat de intro hiervan zo... vaag was, denk ik. Daarnaast klinkt het ook een stuk leger dan ik me meende te herinneren.
319 The Easybeats - Friday on My Mind: Sorry, ik zie niet helemaal in hoe dit veel beter is dan die andere van The Easybeats. Nogal gedateerd en weinig spannends aan, niet echt een groot gemis in de Lijst der Lijsten naar mijn bescheiden mening.
310 Frans Halsema - Zondagmiddag Buitenveldert: Frans Halsema werd hier thuis veelvuldig geluisterd vroeger, en op zijn verzamelalbum staan echt een paar pareltjes die ik nog steeds wel graag mag luisteren. De mooiste vind ik zelf De Vroeg Grijze Generatie, een melancholische klaagzang over de tijdgeest van na de seksuele revolutie, al is ook klassieker Voor Haar natuurlijk dik in orde. Dit vind ik denk ik de minste, met name vanwege de tekst (als zanger kan Frans Halsema weinig fout doen). Niet alleen nogal stereotyperend en platvloers, maar ook domweg onlogisch. Ten eerste, ik ben ook niet de grootste Amsterdam-fan, maar is Buitenveldert nu écht zo lelijk, of was het dat alleen vroeger? Volgens mij valt het voor een Vinexwijk nog wel mee. Ten tweede, zou je wel fatsoenlijk buiten seks kunnen hebben in een Vinexwijk als deze wel bol stond van de architectonische hoogstandjes en prachtige groene parken? Duik dan gewoon het Amsterdamse bos in, als het dan toch moet, je zal vast niet de eerste zijn.
pi_219003198
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 23:07 schreef DecoAoreste het volgende:
Minst favoriete nummers uit het blokje 325-301:

310 Frans Halsema - Zondagmiddag Buitenveldert:
De hele boel zit tegen.
pi_219003641
Ik probeer donderdag 11/12 vrij te claimen. Ik snap sowieso niet dat dat geen nationale vrije dag is. Vorig jaar werd ik naar België gestuurd zelfs.
  Redactie Sport maandag 13 oktober 2025 @ 21:15:12 #55
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219008600
Nog maar 12 te gaan, en dan begint de lijst alweer bijna *O*

300 Michael Jackson - Smooth Criminal

De grote vraag: Is Annie oke? Annie is de naam voor poppen die gebruikt worden in reanimatietrainingen in Engelstalige landen, dus op zich is het wel een terechte vraag. Ik denk dat ik dit eerder kende in de versie van Alien Ant Farm, eigenlijk een niet al te beste maar wel vermakelijke cover die hier in Nederland ook gewoon een grote hit werd. Eigenlijk is die versie niet eens zo heel veel anders dan dit uitstekende geproduceerde lied van MJ zelf met een heerlijk basloopje en drums en ook een geweldige bridge. De ietwat hijgerige zang past heel goed bij het lied. Ik moet wel zeggen dat deze de laatste jaren zo'n 500 plekken is gestegen bij mij. Ook in de Top 2000 duurde het even: Deze kwam gek genoeg pas in 2009 op 137 binnen. Daarna nooit meer zo hoog, maar nog altijd op plek 610.

299 Tim Buckley - Pleasant Street

Eenmalige notering voor pa Buckley over het tijdelijke genot van drugs en de pijn daarna van een drugsverslaafde die eenzaam over straat loopt. Zoon Jeff doet het Top 2000-technisch beter, maar Tim, die zelf nog jonger dan Jeff overleed door een overdosis Heroïne, verslaat ze op 1 na allemaal hier. Pleasant Street bleef hier ook een tijdje onder de radar, maar het is een fijne Nick Drake-achtige folksong die tegelijkertijd iets vrolijks en iets duisters heeft. De Top 2000-deelname bleef beperkt tot plek 1736 in 2000.

298 Cuby + Blizzards - Window of My Eyes

De voorlaatste keer voor de heer Muskee, met zijn Top 2000-technisch meest populaire lied. Zo populair dat zelfs een lokaal kunstwerk er naar vernoemd is. Uiteraard is ook het pianowerk van Herman Brood weer belangrijk in deze song, dat draagt toch wel dit typische blueslied. Onnederlands goed, zeggen we dan vaak. Maar Cuby + Blizzards is wel écht een van de beste Top 2000-bands uit ons eigen land. Altijd in de lijst en van 2000 tot 2011 in de top 100. Daarbij was plek 38, na de dood van Muskee in 2011, zijn hoogste. Daarna bleef het lied nog een paar jaar hangen in de ochtend van de 31e, maar deze is er wel wat doorheen gezakt sindsdien en staat nu op 420.

SPOILER: 297-276
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:41:43 #56
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219009934
Mooi blok.
En dan ben ik toch teleurgesteld dat Sos nu al geweest is. Wmb dik top 100 materiaal.

P.s. pleasant street compenseert het wel een beetje
  Redactie Sport dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:03:20 #57
pi_219010375
Oja, Buitenveldert is natuurlijk geen Vinexwijk, want midden jaren 70 bestond de vierde nota nog niet eens. ;) Maar Frans bezingt het wel alsof het leven er is zoals wij zijn gaan denken over vinexwijken.
pi_219010600
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 07:41 schreef peaceman het volgende:
pleasant street
Ik kende deze eerlijk gezegd niet (of niet bewust), wel fijn om zo laat in deze lijst nog positief verrast te worden.
  Redactie Sport dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:46:19 #59
pi_219010804
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:26 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ik kende deze eerlijk gezegd niet (of niet bewust), wel fijn om zo laat in deze lijst nog positief verrast te worden.
Ik denk ook dat dit wel de laatste "volslagen onbekende" is. We krijgen er nog een stuk of acht waarvan ik zou zeggen dat ze zelden in de lijst hebben gestaan (waarbij ik 2024-deelnemers sowieso niet meeneem), waarvan er eentje in de Extra stond, eentje jarenlang door een telecommaatschappij is gebruikt en er twee 80's platen tussen zitten die wel gewoon geaccepteerd worden als 80's klassiekers in alternatieve lijstjes.

Misschien dat je de nog komende girlgroup, de Prodigy-sample, die ene 80's-plaat die ondersneeuwt omdat die band er al zes anderen heeft of de Stones-verrassing niet zo goed op de radar hebt. Waarbij ik denk dat je alleen die Prodigy-sample en de Stones-verrassing nooit meer hoort op de radio. De laatste die er maar 1x in stond staat bijvoorbeeld op 118, dat zegt ook wel iets.
pi_219010902
Die Stones verrassing gaat wel een positieve verrassing worden voor mij! :Y

Verder een prima blokje, weinig op aan te merken!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_219010906
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dit wel de laatste "volslagen onbekende" is. We krijgen er nog een stuk of acht waarvan ik zou zeggen dat ze zelden in de lijst hebben gestaan (waarbij ik 2024-deelnemers sowieso niet meeneem), waarvan er eentje in de Extra stond, eentje jarenlang door een telecommaatschappij is gebruikt en er twee 80's platen tussen zitten die wel gewoon geaccepteerd worden als 80's klassiekers in alternatieve lijstjes.

Misschien dat je de nog komende girlgroup, de Prodigy-sample, die ene 80's-plaat die ondersneeuwt omdat die band er al zes anderen heeft of de Stones-verrassing niet zo goed op de radar hebt. Waarbij ik denk dat je alleen die Prodigy-sample en de Stones-verrassing nooit meer hoort op de radio. De laatste die er maar 1x in stond staat bijvoorbeeld op 118, dat zegt ook wel iets.
Ik probeerde na het vorige blokje een beetje te herleiden wat er nog over was. Maar ik had wel wat gaten over, sommige weet ik nu door deze omschrijvingen.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:49:41 #62
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219011242
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oja, Buitenveldert is natuurlijk geen Vinexwijk, want midden jaren 70 bestond de vierde nota nog niet eens. ;) Maar Frans bezingt het wel alsof het leven er is zoals wij zijn gaan denken over vinexwijken.
Ja ik twijfelde al een beetje over het gebruik van de term Vinexwijk, maar op zich dekt-ie de lading wel aardig al is het feitelijk inderdaad niet helemaal juist :P
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:18:29 #63
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219011495
Uit het laatste blok heb ik toentertijd ook op de Fok! steunplaat van XTC gestemd. Jammer dat die het niet langer heeft volgehouden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:04:49 #64
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_219011763
Het blijft toch uitermate frappant dat de dj's op Radio 2 Spinvis wél regelmatig(er) mogen draaien van hun zendermanager (en de bemoeizuchtige directeur audio (wie kent hem nog?), maar dat het gunnen van airplay aan Eefje de Visser nog steeds UIT DEN BOZE is. 5 van de 6 plays uit 2025 (zie afbeelding) komen uit de Verrukkelijke 15, de hitlijst die door de luisteraars zelf wordt samengesteld. Dan zou je toch zeggen dat er zeker wel animo is om haar muziek vaker in de playlist te zetten :)

Niks tegen het genie Spinvis natuurlijk (allesbehalve), maar waarom krijgt de ene Nederlandstalige grootheid wel enige ruimte op 's lands best beluisterde radiozender, terwijl de ander stelselmatig wordt genegeerd?

In Vlaanderen draaien Radio 1 en StuBru haar muziek overigens wel veelvuldig (Eefje heeft niet voor niets twee noteringen in de Lage Landen Lijst van 2025). Dus als daar wel kan, waarom durft onze Radio 2 het dan niet aan? :(

SPOILER

[ Bericht 7% gewijzigd door Gretzl op 14-10-2025 12:11:11 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_219011837
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 12:04 schreef Gretzl het volgende:
Het blijft toch uitermate frappant dat de dj's op Radio 2 Spinvis wél regelmatig(er) mogen draaien van hun zendermanager (en de bemoeizuchtige directeur audio (wie kent hem nog?), maar dat het gunnen van airplay aan Eefje de Visser nog steeds UIT DEN BOZE is. 5 van de 6 plays uit 2025 (zie afbeelding) komen uit de Verrukkelijke 15, de hitlijst die door de luisteraars zelf wordt samengesteld. Dan zou je toch zeggen dat er zeker wel animo is om haar muziek vaker in de playlist te zetten :)

Niks tegen het genie Spinvis natuurlijk (allesbehalve), maar waarom krijgt de ene Nederlandstalige grootheid wel enige ruimte op 's lands best beluisterde radiozender, terwijl de ander stelselmatig wordt genegeerd?

In Vlaanderen draaien Radio 1 en StuBru haar muziek overigens wel veelvuldig (Eefje heeft niet voor niets twee noteringen in de Lage Landen Lijst van 2025). Dus als daar wel kan, waarom durft onze Radio 2 het dan niet aan? :(

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

SPOILER
Je moet het positief bekijken:
Het aantal keren dat Spinvis is gedraaid is met ca. 20% afgenomen, bij Eefje is het 500% toegenomen!
En het jaar is nog niet voorbij!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_219011841
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 12:04 schreef Gretzl het volgende:
uit de Verrukkelijke 15, de hitlijst die door de luisteraars zelf wordt samengesteld. Dan zou je toch zeggen dat er zeker wel animo is om haar muziek vaker in de playlist te zetten
Het probleem met de V15 is dat we totaal geen idee hebben hoeveel wekelijkse stemmers er zijn. Ik vind het wel een fijn programma, maar ik ben nog nooit op maandagochtend door 10 man bij de koffieautomaat bestormd of ik op zondag nog de V15 heb geluisterd. Over beste zangers daarentegen raken ze niet uitgepraat. Daarom dat Bente ook 5 miljoen keer gedraaid is in de afgelopen 3 weken.
pi_219011856
We kunnen hier wel een kleine proef op de som doen: heeft iemand van jullie wel eens gestemd voor de V15?

Ik doe het soms wel, soms niet. Aangezien het wekelijks is, kan je best af en toe een stemronde missen.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:39:10 #68
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219011974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 12:20 schreef Tussle266 het volgende:
We kunnen hier wel een kleine proef op de som doen: heeft iemand van jullie wel eens gestemd voor de V15?
Nee, maar best een goed idee. Hoe doe je dat en wat zijn de criteria?
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:40:00 #69
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219011996
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 12:20 schreef Tussle266 het volgende:

Ik doe het soms wel, soms niet. Aangezien het wekelijks is, kan je best af en toe een stemronde missen.
Heel af en toe
pi_219012058
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 12:39 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Nee, maar best een goed idee. Hoe doe je dat en wat zijn de criteria?
Op de site van 2 staat een doorlopende stemtool, die kan je iedere week invullen: https://npo.nl/luister/stem/de-verrukkelijke-15-week-42-25
pi_219012073
Deze fansite (niet van 2 zelf dus), is ook superfijn: https://verrukkelijke15.nl/

Die geeft wel veel inzicht in zowel de oude V15 als de nieuwe sinds de reboot.
pi_219012196
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 12:44 schreef Tussle266 het volgende:
Deze fansite (niet van 2 zelf dus), is ook superfijn: https://verrukkelijke15.nl/

Die geeft wel veel inzicht in zowel de oude V15 als de nieuwe sinds de reboot.
Oeh, die lijst van 40 jaar geleden! _O_
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:05:10 #73
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219012215
quote:
4. How am I gonna love myself — The Indien met Marcel Veenendaal
Hey, die hoorde ik volgens mij op de radio vanmorgen. Lekker plaatje wel.

Die samenwerking van Miley Cyrus met (de helft van) Fleetwood Mac moet ik eens checken, lijkt me een fascinerende combinatie.
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:09:22 #74
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219012240
Oh ja, dit niet vergeten te posten:

:W UITZWAAI-ALARM :W

SPOILER
20 favorieten over.

Favoriete nummers uit het blokje 300-276:

280 Dire Straits - Sultans of Swing: De inmiddels beruchte uitspraak ‘is er ook maar iemand die dit géén goed nummer vindt?’ verwees oorspronkelijk naar het toch wel vrij controversiële Fix You van Coldplay. Zelf vind ik hem meer van toepassing op deze klassieker. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die Sultans of Swing kut vond. Het is radiovriendelijk en catchy genoeg dat hij bij een allereerste luisterbeurt bij velen meteen in de smaak valt – in tegenstelling tot veel andere platen van Dire Straits die iets meer voor de fijnproevers zijn. Maar het heeft ook het complexe muzikale samenspel erin dat het ook na honderden luisterbeurten nog steeds interessant houdt. Heel knap en zeer terecht dat-ie al ruim 25 jaar zo constant is. Met dit nummer uitgezwaaid is het trouwens wel spannend: wordt Tame Impala of The War on Drugs de band die als laatste nog twee uitzwaai-alarmen tegoed heeft?
291 The Boxer Rebellion – Diamonds: Deze is eigenlijk pas relatief recent bij mij gevallen. Hij is natuurlijk vrij ingetogen en een criticaster zou de zang ‘mompelend’ kunnen noemen, maar het is wel typisch zo’n indie-plaatje waarbij het geheel meer is dan de som der delen. Kennelijk is-ie vooral bekend geworden bij het grote publiek door 3voor12, dat was toch wel een interessant platform voordat ze besloten dat Froukje de enige artiest is die er nog toe doet.
300 Michael Jackson - Smooth Criminal: Een van de beste van MJ, als je het mij vraagt. Het enigszins duistere en sinistere sfeertje dat gecreëerd wordt past uitstekend bij de thematiek, alsof er inderdaad allerlei geboefte in de schaduwen aan het wachten is. De cover van Alien Ant Farm vind ik trouwens ook heel tof en heeft zelfs wel eens mijn persoonlijke top 1000 gehaald, maar daarin zal ik wel de enige zijn.

Minst favoriete nummers uit het blokje 300-276:

284 Skik - Op fietse: Naar de maatstaven van regionale muziek ‘wel aardig’ en ‘prima luisterbaar’, maar we zitten niet meer echt in de regionen van ‘wel aardig’ en ‘prima luisterbaar’. Van mij mag deze worden omgewisseld met een van de twee grote Friese klassiekers van Twarres of De Kast, de enige regionale muziek uit de Top 2000 die ik écht heel mooi vind.
297 Michael Jackson - Black or White: Na Supertramp is MJ de tweede artiest die in hetzelfde blokje zowel de bovenste als de onderste drie haalt. De boodschap is op zich wel mooi, maar het zangritme vind ik een stuk minder. In het refrein zijn vrijwel alle noten dezelfde lengte en dat haalt gevoelsmatig nogal de vaart eruit. Zou het gedaan zijn om de gelijkwaardigheid van de mens extra kracht bij te zetten? Als dat zo is heeft het nog wel een bepaalde artistieke waarde, maar het maakt het nummer wel een stuk minder catchy, zeker naar de maatstaven van een grote popartiest als MJ.
288 The Hollies - The day that Curly Billy shot down Crazy Sam McGee: Wederom een heel ingewikkelde kwestie om drie nummers te kiezen die ik minder vind, want eigenlijk is dit ook gewoon prima. Wel net iets aan de generieke kant om hem zelf actief te gaan luisteren. Die riffjes en die ritmische opbouw heb ik al duizenden keren gehoord, maar ja, iemand moet er ooit mee begonnen zijn, en gezien deze muziek al behoorlijk op leeftijd is zullen ze vast een van de pioniers zijn geweest… dat is altijd het lastige met het beoordelen van die oudere artiesten. Maar soit.
  Redactie Sport dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:21:41 #75
pi_219012342
Je favorieten zitten niet erg gelijkmatig verdeeld in de resterende blokjes zie ik. Er komen er nog 4 waarbij ik de top 3 al kan invullen, maar ook twee waarbij de hele top 3 voor mij nog een verrassing is. De overige 5 hebben er dan 1 of 2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')