Het gemeentewapen van Foqueville bevat de volgende tekst:quote:Op maandag 29 september 2025 18:16 schreef CherryLips het volgende:PLOTTWIST
PM mij de data waarop je kunt
• 10 januari
• 17 januari
• 24 januari
• 31 januari
• 7 februari
• 14 februari
• 21 februari
• 28 februari
Oké, wie gaat er mee Red Velvet cookies en Berliner bollen met speculoos bunkeren bij Heinde in Woerden?
Het wordt vast hartstikke leuk. Als je de andere mensen van de groep niet aardig vindt, heb je altijd nog de Berliner bollen. Als driekwart weer op het laatste moment afzegt, ga ik huilen.
gr. gr CL
Dit is het menu:
https://heinde.nl/menu/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
zo eet ik ook mijn pizza eerst de korsten, dan zijn die op voor ik aan het lekkere begin.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bitterbal daar begin ik altijd wel mee. En de kaas en bami/nasi mogen andere hebben. Als ik alleen ben en ik frituur ze voor mezelf dan begin ik met de bami/nasi, zodat die op zijn voordat ik aan het lekkere begin.
Bitterbal mee beginnen? Damnquote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende: [..] Bitterbal daar begin ik altijd wel mee. En de kaas en bami/nasi mogen andere hebben. Als ik alleen ben en ik frituur ze voor mezelf dan begin ik met de bami/nasi, zodat die op zijn voordat ik aan het lekkere begin.
![]()
Die ken ik niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:49 schreef Ama het volgende:
Je hebt soms ook zo'n kip kaas snack er tussen zitten.
loden slokdarmquote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:51 schreef Ama het volgende:
[..]
Bitterbal mee beginnen? Damndie dingen zijn altijd gloeiend heet van binnen.
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:51 schreef Ama het volgende:
[..]
Bitterbal mee beginnen? Damndie dingen zijn altijd gloeiend heet van binnen.
Waar begin jij mee en wat blijft liggen?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja die zit er ook niet altijd tussen.
Pffffffffffff zin in!quote:Goulash, vlees, groente of zelfs met kersen gevuld: kroketten zijn al jaren een populaire snack in cafetaria’s door de hele provincie. Op deze nationale Krokettendag is het dan ook hoog tijd om de krokante lekkernij eens goed in het zonnetje te zetten. Krokettenkoning Nick van Waaijenburg van Eethuis Reintje in Mierlo weet wel waarom de vette snack zo in de smaak valt: "Deze is lekker romig en goed gevuld."
Maar waar moet een goeie kroket nou aan voldoen volgens de meester? "Een mooie krokante korst, een romige vulling en hij moet goed vol zijn", zegt snackspert Nick in het radioprogramma KEIGoeieMorgen! van Omroep Brabant, waar donderdagochtend in de studio al vroeg de geur van frituurvet hangt. Ongegeneerd voegt hij eraan toe: "Rotzooi kan iedereen maken, maar wij maken wel de goeie."
Want de snack is onverminderd populair. Aan kop in de verkoop gaat de vleeskroket, op de voet gevolgd door de goulashvariant. Terwijl de groentekroket scoort bij liefhebbers van een knapperige vega-staaf.
"Af en toe is het gewoon eng hoe goed ze vlees na kunnen maken."
De vegetarische vleeskroket wint in Mierlo bovendien steeds meer terrein: de vega-snack gevuld met een vleesvervanger kan menig vleesverachtende vegetariër bekoren. "Het lijkt soms écht op echt vlees. Af en toe is het gewoon eng hoe goed ze het tegenwoordig na kunnen maken", zegt Waaijenberg.
In zijn eethuis is volop ruimte om te pionieren met de gevulde gefrituurde rol. Zo sierden eerder al de Belgische chocolade met praliné-kroket, de limoncello-kroket en - hoe kan het ook anders in Mierlo - de kersenkroket de vitrine van de cafetaria.
"In het festivalseizoen werkt het ook prima als ontbijtje."
Dat ze bezeten zijn van de uit de kluiten gewassen variant van de bitterbal in Mierlo, moge duidelijk zijn. Op het menu van het eethuis staan op dit moment twaalf verschillende versies van de krokant gepaneerde heerlijkheid. Maar wat is nu het beste kroketmoment van de dag? "Ja, eigenlijk is een kroketje het lekkerst tijdens de lunch", vindt Waaijenburg. "Maar in het festivalseizoen werkt het ook prima als ontbijtje."
Met de twaalf varianten is het met de snackachtige gekkigheid voor de meester-krokettenbakker nog lang niet klaar. "Ik heb nog wel wat ideetjes voor een experiment, maar dat wordt dan wel weer hartig. Want dat zoete hebben we nu wel gehad."
En wat is de favoriete snack van de meester zelf? "Als het écht om mijn favoriet gaat, kies ik toch voor een frikandelletje", lacht hij. "Een kroket is wel een hele goeie tweede."
En de bitterballen gaan meestal het snelst. Dus daar wil je niet naast grijpen.quote:
goulashkroketje kan best naast mijn bolletjes met tonijnsalade en ijsbergsla strakkiesquote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:54 schreef maily het volgende:
* Kijk nou wat ik op mijn nieuwsscherm zie: het is krokettendag vandaag!!
De koning van de kroket bekent op krokettendag; frikandel is mijn favoriet
[..]
Pffffffffffff zin in!![]()
je sokken waren anders gatenkaas?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:55 schreef Nizno het volgende:
teennageltjes ook weer lekker bijgewerkt... sokken glijden nu weer rondjes om de voeten
Ik begin toch wel meestal met een mini frikandelletje of een kaassnack maar de bami en nasi dingen laat ik meestal liggen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waar begin jij mee en wat blijft liggen?
Ik vind de mini frikandel altijd minder lekker dan de echte.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:58 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik begin toch wel meestal met een mini frikandelletje of een kaassnack maar de bami en nasi dingen laat ik meestal liggen.
frikandel speciaalquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vind de mini frikandel altijd minder lekker dan de echte.
nee ze gingen een beetje moeilijk om mijn voetjesquote:Op donderdag 9 oktober 2025 15:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
je sokken waren anders gatenkaas?
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik lust geen bitterbal of kroket
Ik vind frikandel niet lekkerquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
quote:
quote:
Toen ik dat een keer zei kreeg ik een note erbij.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:01 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik lust geen bitterbal of kroket
En terecht!quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Toen ik dat een keer zei kreeg ik een note erbij.!
zo lekker warm dat er een mooie blaar op je gehemelte ontstaatquote:
Gelukkig niet zeg. Dat zou erg zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Nou gelukkig ben jij niet verplicht om het te eten.
Ik doe en deed dat met de aardappelvariantquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:12 schreef essnhills het volgende:
Vroeger als klein essje dan lepelde ik eerst de vulling eruit, lekker oppeuzelen.
En dan vulde ik de lege huls met appelmoes en dan dat zo weghappen
Die heb ik nog nooit op, volgens mij.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:13 schreef ieniminimuis het volgende:
Wel vervelend als je op van die borrels bent en ze serveren alleen maar (vegetarische) bitterballen. Want de vega variant moet ik ook niet.
Je kan ook gewoon "nee dankje" zeggen bij een snackquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:13 schreef ieniminimuis het volgende:
Wel vervelend als je op van die borrels bent en ze serveren alleen maar (vegetarische) bitterballen. Want de vega variant moet ik ook niet.
Het is meer vervelend dat ze denken je dan een plezier te doen met de vega variant, terwijl je het concept bitterbal / kroket helemaal niet moetquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die heb ik nog nooit op, volgens mij.
Hele tijd trek / honger hebben omdat ze alleen bitterballen hebbenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:14 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon "nee dankje" zeggen bij een snack
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:14 schreef essnhills het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon "nee dankje" zeggen bij een snack
quote:
ow dat vertik ik.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:16 schreef ieniminimuis het volgende:
Wel eens gehad dat je met vrienden gaat borrelen en ze dan een portie bitterballen bestellen en dat ik moet betalen voor iets dat ik niet eet.
Oh ja. Dan is het wel vervelend. Biedt dan ook iets anders aan.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is meer vervelend dat ze denken je dan een plezier te doen met de vega variant, terwijl je het concept bitterbal / kroket helemaal niet moet
Ik werk voor een Agro bedrijf, het concept vega is soms nog steeds wereldvreemdquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh ja. Dan is het wel vervelend. Biedt dan ook iets anders aan.
Hier op het werk was er een tijd dat ze alleen maar vegetarische snacks aanboden.
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:16 schreef ieniminimuis het volgende:
Wel eens gehad dat je met vrienden gaat borrelen en ze dan een portie bitterballen bestellen en dat ik moet betalen voor iets dat ik niet eet.
Serieus? Ik betaal altijd teveel omdat ik geen alcohol drink en vaak ook minder duur eet dan de rest. Maar soms is het gewoon makkelijker om alles door x personen te delen, vooral in grotere groepen. Ga ik dan echt geen punt van maken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow dat vertik ik.
prima als ze een bepaald iets er bij willen op tafel maar dan gaan die kosten door degenen die dat gebruiken. Net als een fles wijn oid...
Als je met 15 man staat te zuipen en mensen gooien er het ene mixdrankje er naar het andere in en jij leeft op een schoonmaakbaantje waarbij 10 euro extra betalen van je boodschappenbudget van 30 euro per week afgaat. Dan betaal ik liever alleen voor de 2 cola die ik heb gedronken en niet voor de drank van de rest.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Serieus? Ik betaal altijd teveel omdat ik geen alcohol drink en vaak ook minder duur eet dan de rest. Maar soms is het gewoon makkelijker om alles door x personen te delen, vooral in grotere groepen. Ga ik dan echt geen punt van maken.
Met 2 personen delen we vaak wel de rekening naar wat iemand gegeten/gedronken heeft, maar dat is dan ook makkelijker.
Ja ok maar dit is wel heel extreem. Neem aan dat je nu een beetje normaal salaris hebt en niet een hele avond met een groep gaat zitten zuipen als je zelf niet drinkt. Maar zo'n portie bitterballen.. tsja, zou daar zelf geen punt van maken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:28 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Als je met 15 man staat te zuipen en mensen gooien er het ene mixdrankje er naar het andere in en jij leeft op een schoonmaakbaantje waarbij 10 euro extra betalen van je boodschappenbudget van 30 euro per week afgaat. Dan betaal ik liever alleen voor de 2 cola die ik heb gedronken en niet voor de drank van de rest.
Het scheelt weleens hoe groot het verschil is. Als ik 2 frisjes drink en geen snacks heb gehad, en de rest neemt 10 bier en schalen vol bittergarnituur dan heb ik daar ook niet zo'n zin in om mee te betalen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Serieus? Ik betaal altijd teveel omdat ik geen alcohol drink en vaak ook minder duur eet dan de rest. Maar soms is het gewoon makkelijker om alles door x personen te delen, vooral in grotere groepen. Ga ik dan echt geen punt van maken.
Met 2 personen delen we vaak wel de rekening naar wat iemand gegeten/gedronken heeft, maar dat is dan ook makkelijker.
hangt er vanaf of er wordt gedacht aan degenen die minder (duur) drinkenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
*Zet koffiequote:
Heb ook wel vrienden die zelf ook nergens een probleem van maken wat dat betreft. Niks wordt in de weegschaal gelegd. Al met al zal ik er slechter uitkomen omdat ik geen alcohol drink, maar ja gaat toch ook gewoon om een gezellige tijd hebben vind ik.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
En scheelt ook met wie je bent. Als je met een vaste groep bent en de ene keer neem je wat meer en de andere keer wst minder dan boeit het ook niet zoveel.
bijna weekendquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
discussiëren over wie wat betaald, het is donderdagmiddag
Gaan we nog lekker uit met vrienden dit weekend?quote:
Ja natuurlijkquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb ook wel vrienden die zelf ook nergens een probleem van maken wat dat betreft. Niks wordt in de weegschaal gelegd. Al met al zal ik er slechter uitkomen omdat ik geen alcohol drink, maar ja gaat toch ook gewoon om een gezellige tijd hebben vind ik.
Rustaaaggghhh we weten hoe je erover denktquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:35 schreef ieniminimuis het volgende:
Nu kan mij die ene euro meer of minder ook niet zo boeien.
Maar als men bitterballen besteld en ik zeg: dat hoeft van mij niet, want dat lust ik niet. Terwijl er op de menukaart bijvoorbeeld ook een gemixte schaal beschikbaar is waar ik wel van kan eten en men wil dat uiteindelijk niet bestellen. Tja dan betaal ik niet mee.
Wat grappig, komen daar veel varkens op af?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gaan we nog lekker uit met vrienden dit weekend?![]()
![]()
Ik ga naar een landbouwevent, met Säulirennen (varkentjesrace)
geen idee. als ik morgen 5 nachtdiensten heb overleefd moet ik eerst weer even aanpassen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gaan we nog lekker uit met vrienden dit weekend?![]()
![]()
Ik ga naar een landbouwevent, met Säulirennen (varkentjesrace)
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik lust gewoon geen bitterballen ja
Oh lolquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:39 schreef Recce het volgende:
Interessante conversatie maar het is me nog niet helemaal duidelijk of Muis bitterballen lust.
Ja graagquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik wil alle andere dingen die ik niet lust ook wel opnoemen
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik ga de boel hier afsluiten
Pombar laufzeit
Nomnomnom.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:47 schreef Ama het volgende:
@:ieniminimuis Ik zal aan je denken als ik mijn kroket op eet nu.
Heb ook gyozaquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:58 schreef Nizno het volgende:
geen kroket voor mij... ik vergat even dat ik uit de afprijsbak naast ijsbergsla ook gyoza mee had gesleept...
dus dat gaan we even stomen
stoompannetje dat voor de aardappels was, voor ik leerde onderwater aardappels te koken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb ook gyozaHeb je zo'n stoommandje?
kan je ze ook bovenwater koken?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
stoompannetje dat voor de aardappels was, voor ik leerde onderwater aardappels te koken.
t heet dan stomen uiteraardquote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
kan je ze ook bovenwater koken?
en je kan ze wat langer laten staan zolang het water niet verdampt is.quote:Om aardappels te stomen met een stoommandje doe je een klein laagje water in een pan. Zet het mandje er in en leg de aardappels in het mandje. Het water moet onder het mandje staan. Breng het water aan de kook, en stoom zo de aardappels, met het deksel op de pan, in ongeveer 15 minuten gaar.
ook geen sneeuwduinen die in de weg liggen?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:22 schreef kwiwi het volgende:
Morgen oppassen op het hondje van de burenWordt mooi weer, hoef ik voor de verandering eens niet ermee door de regen te lopen
Wel uitkijken met je hete chocomelquote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:22 schreef kwiwi het volgende:
Morgen oppassen op het hondje van de burenWordt mooi weer, hoef ik voor de verandering eens niet ermee door de regen te lopen
De epilepsiestoetquote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Eindelijk thuis. Het was druk op de weg. Allemaal mensen die onnodig o per rem gaan staan.
geeft helemaal niets, meer voor onsquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik lust gewoon geen bitterballen ja
vallende blaadjes van de bomen?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 17:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Eindelijk thuis. Het was druk op de weg. Allemaal mensen die onnodig o per rem gaan staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |