Oh ja. Dan is het wel vervelend. Biedt dan ook iets anders aan.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is meer vervelend dat ze denken je dan een plezier te doen met de vega variant, terwijl je het concept bitterbal / kroket helemaal niet moet
Ik werk voor een Agro bedrijf, het concept vega is soms nog steeds wereldvreemdquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh ja. Dan is het wel vervelend. Biedt dan ook iets anders aan.
Hier op het werk was er een tijd dat ze alleen maar vegetarische snacks aanboden.
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:16 schreef ieniminimuis het volgende:
Wel eens gehad dat je met vrienden gaat borrelen en ze dan een portie bitterballen bestellen en dat ik moet betalen voor iets dat ik niet eet.
Serieus? Ik betaal altijd teveel omdat ik geen alcohol drink en vaak ook minder duur eet dan de rest. Maar soms is het gewoon makkelijker om alles door x personen te delen, vooral in grotere groepen. Ga ik dan echt geen punt van maken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow dat vertik ik.
prima als ze een bepaald iets er bij willen op tafel maar dan gaan die kosten door degenen die dat gebruiken. Net als een fles wijn oid...
Als je met 15 man staat te zuipen en mensen gooien er het ene mixdrankje er naar het andere in en jij leeft op een schoonmaakbaantje waarbij 10 euro extra betalen van je boodschappenbudget van 30 euro per week afgaat. Dan betaal ik liever alleen voor de 2 cola die ik heb gedronken en niet voor de drank van de rest.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Serieus? Ik betaal altijd teveel omdat ik geen alcohol drink en vaak ook minder duur eet dan de rest. Maar soms is het gewoon makkelijker om alles door x personen te delen, vooral in grotere groepen. Ga ik dan echt geen punt van maken.
Met 2 personen delen we vaak wel de rekening naar wat iemand gegeten/gedronken heeft, maar dat is dan ook makkelijker.
Ja ok maar dit is wel heel extreem. Neem aan dat je nu een beetje normaal salaris hebt en niet een hele avond met een groep gaat zitten zuipen als je zelf niet drinkt. Maar zo'n portie bitterballen.. tsja, zou daar zelf geen punt van maken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:28 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Als je met 15 man staat te zuipen en mensen gooien er het ene mixdrankje er naar het andere in en jij leeft op een schoonmaakbaantje waarbij 10 euro extra betalen van je boodschappenbudget van 30 euro per week afgaat. Dan betaal ik liever alleen voor de 2 cola die ik heb gedronken en niet voor de drank van de rest.
Het scheelt weleens hoe groot het verschil is. Als ik 2 frisjes drink en geen snacks heb gehad, en de rest neemt 10 bier en schalen vol bittergarnituur dan heb ik daar ook niet zo'n zin in om mee te betalen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Serieus? Ik betaal altijd teveel omdat ik geen alcohol drink en vaak ook minder duur eet dan de rest. Maar soms is het gewoon makkelijker om alles door x personen te delen, vooral in grotere groepen. Ga ik dan echt geen punt van maken.
Met 2 personen delen we vaak wel de rekening naar wat iemand gegeten/gedronken heeft, maar dat is dan ook makkelijker.
hangt er vanaf of er wordt gedacht aan degenen die minder (duur) drinkenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
*Zet koffiequote:
Heb ook wel vrienden die zelf ook nergens een probleem van maken wat dat betreft. Niks wordt in de weegschaal gelegd. Al met al zal ik er slechter uitkomen omdat ik geen alcohol drink, maar ja gaat toch ook gewoon om een gezellige tijd hebben vind ik.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
En scheelt ook met wie je bent. Als je met een vaste groep bent en de ene keer neem je wat meer en de andere keer wst minder dan boeit het ook niet zoveel.
bijna weekendquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
discussiëren over wie wat betaald, het is donderdagmiddag
Gaan we nog lekker uit met vrienden dit weekend?quote:
Ja natuurlijkquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb ook wel vrienden die zelf ook nergens een probleem van maken wat dat betreft. Niks wordt in de weegschaal gelegd. Al met al zal ik er slechter uitkomen omdat ik geen alcohol drink, maar ja gaat toch ook gewoon om een gezellige tijd hebben vind ik.
Rustaaaggghhh we weten hoe je erover denktquote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:35 schreef ieniminimuis het volgende:
Nu kan mij die ene euro meer of minder ook niet zo boeien.
Maar als men bitterballen besteld en ik zeg: dat hoeft van mij niet, want dat lust ik niet. Terwijl er op de menukaart bijvoorbeeld ook een gemixte schaal beschikbaar is waar ik wel van kan eten en men wil dat uiteindelijk niet bestellen. Tja dan betaal ik niet mee.
Wat grappig, komen daar veel varkens op af?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gaan we nog lekker uit met vrienden dit weekend?![]()
![]()
Ik ga naar een landbouwevent, met Säulirennen (varkentjesrace)
geen idee. als ik morgen 5 nachtdiensten heb overleefd moet ik eerst weer even aanpassen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gaan we nog lekker uit met vrienden dit weekend?![]()
![]()
Ik ga naar een landbouwevent, met Säulirennen (varkentjesrace)
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 16:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik lust gewoon geen bitterballen ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |