abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:24:16 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218985872
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s wel een heel kort weekend dan
Half dagje maar :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_218986597
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:16 schreef Vanyel het volgende:

Zo simpel is het niet overal.
Mijn Mrs werkt bij een niet al te groot bedrijf waar zo'n verzuimende medewerker best ingewikkeld is.
Die moest dus een vrij precieze admin bijhouden van zorgverlof (zorgen voor haar zielig vrouwtje) en calamiteitenverlof (mee naar niet-planbare ziektedingen, chemo's en zulks, waar ik haar bij nodig had). Dat laatste wordt oneindig betaald, dat is zo in de wet vastgelegd. Van het eerste krijg je op de meeste plekken en ook daar maar 2 weken. Alles wat ze daar overheen ging moest dus op een andere manier (tvt, verlof, onbetaald zorgverlof).
Tja, je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt (als werkgever). De wetgever zegt er weinig over (zelfs niet over calamiteitenverlof) en het is daarmee wat mij betreft een grote grijze vlakte waarbinnen je elkaar moet vinden. Wij hebben als uitgangspunt dat we meebewegen; dat is gewoon een keuze. Uiteindelijk betaal je het als werkgever toch (tenzij je zover gaat dat je in zulke situaties belandt in onbetaald verlof).

Mijn punt is vooral dat zorgverlof en calamiteitenverlof voor rekening van de werkgever komen en de mate waarin het wordt toegekend afhangen van de situatie (hoe staan werkgever en werknemer erin). Terwijl de 540 uur geboorteverlof, aanvullend geboorteverlof en ouderschapsverlof / 1.000 uur zwangerschaps- en bevallingsverlof en betaald ouderschapsverlof een heel simpel recht zijn én voor het grootste deel betaald worden door het UWV.

Je moet als mantelzorger - zeker als je werkgever vooral op de centen zit - duimen, hopen en bidden.
pi_218987066
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef Queller het volgende:

[..]
Tja, je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt (als werkgever). De wetgever zegt er weinig over (zelfs niet over calamiteitenverlof)
Staat toch gewoon in de Wet arbeid en zorg?
quote:
en het is daarmee wat mij betreft een grote grijze vlakte waarbinnen je elkaar moet vinden. Wij hebben als uitgangspunt dat we meebewegen; dat is gewoon een keuze. Uiteindelijk betaal je het als werkgever toch (tenzij je zover gaat dat je in zulke situaties belandt in onbetaald verlof).
Dat is dus in principe zo als je tvt doet.
Ik heb een supermeewerkende werkgever (ambtenaar) maar ik heb ook het nodige onbetaald zorgverlof gehad.

Maar wel zo fijn als je werkgever de shit gewoon zonder gezeik doorbetaalt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218987173
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 23:02 schreef Vanyel het volgende:

Staat toch gewoon in de Wet arbeid en zorg?
Voor zover mij bekend niet uitputtend. Kind = xxx verlof. Stront aan de knikker = tsja... wat zullen we er eens mee doen.

quote:
Dat is dus in principe zo als je tvt doet.
Ik heb een supermeewerkende werkgever (ambtenaar) maar ik heb ook het nodige onbetaald zorgverlof gehad.

Maar wel zo fijn als je werkgever de shit gewoon zonder gezeik doorbetaalt.
Bij tvt werk je gewoon, maar alleen op een ander moment.

Onbetaald zorgverlof kan. Maar een werkgever kan ook iets anders bedenken. Je hebt recht op verlof (waarbij nog er nog steeds een vraag ligt of het nodig is), maar je hebt geen recht op doorbetaling (als je betaalde zorgverlof op is). Ik vraag me dan af: hoe ver gooi je een medewerker terug op zichzelf? Wordt het er echt zoveel beter van als iemand inkomen moet inleveren vanwege een erg nare situatie (je neemt tenslotte geen zorgverlof voor de lol). En hoever ga je dan duwen? Het risico van uitval ligt altijd op de loer.

Kweenie. Ik vind het allemaal nogal scheef.
pi_218987260
Vandaag zag ik bij de bieb deze Loney Planet gids liggen.
The LGBTQ+ Travel Guide - Book https://share.google/rp8KtNYTgLSXpbISc
Ik had gemengde gevoelens toen ik die doorbladerde.
Vooral het gevoel en de gedachte waarom is zo'n uitgave verdomme nodig :( ;(

Mooie uitgave, foto's, goeie tips en zo maar why.
pi_218987430
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 00:04 schreef Blues het volgende:
Vandaag zag ik bij de bieb deze Loney Planet gids liggen.
The LGBTQ+ Travel Guide - Book https://share.google/rp8KtNYTgLSXpbISc
Ik had gemengde gevoelens toen ik die doorbladerde.
Vooral het gevoel en de gedachte waarom is zo'n uitgave verdomme nodig :( ;(

Mooie uitgave, foto's, goeie tips en zo maar why.
Bekijk deze YouTube-video

Er is er ook een van een vrouw die alle landen wel zingt waar trouwen mag, maar stil is waar het niet mag. Kan ik niet terug vinden, maar is erg goed gedaan.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_218987698
Goedemorgen :-)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218987903
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 23:30 schreef Queller het volgende:

[..]
Voor zover mij bekend niet uitputtend. Kind = xxx verlof. Stront aan de knikker = tsja... wat zullen we er eens mee doen.
Voor calamiteiten vind ik dit best uitgebreid en overtuigend.
quote:
Artikel 4:1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dit uitgezocht omdat er bij ons richting verlof/onbetaald verlof werd gewezen.
Maar voor zorgverlof is het wel een stuk kariger ja.
quote:
[..]
Bij tvt werk je gewoon, maar alleen op een ander moment.
Ja dat is ook zo, als het tijdens het gebeuren kan. Het wordt alleen wat dubbel als dat noodzaak is omdat je anders op onbetaald verlof uitkomt en eigenlijk niet per se iets is wat past.
quote:
Onbetaald zorgverlof kan. Maar een werkgever kan ook iets anders bedenken. Je hebt recht op verlof (waarbij nog er nog steeds een vraag ligt of het nodig is), maar je hebt geen recht op doorbetaling (als je betaalde zorgverlof op is). Ik vraag me dan af: hoe ver gooi je een medewerker terug op zichzelf? Wordt het er echt zoveel beter van als iemand inkomen moet inleveren vanwege een erg nare situatie (je neemt tenslotte geen zorgverlof voor de lol). En hoever ga je dan duwen? Het risico van uitval ligt altijd op de loer.

Kweenie. Ik vind het allemaal nogal scheef.
Ja eens, charmant is het niet, dat onbetaald zorgverlof. En steeds moeilijker, nu meer en meer mensen aan de mantelzorg zijn. Wij zijn er minder om gaan werken, maar die ruimte heeft ook niet iedereen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218987988
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 16:03 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond gaan we naar een 5 gangen Harry Potter diner met bijpassende bieren. Erg benieuwd wat we krijgen en naar de aankleding.
Het was een heerlijke avond O+ later vandaag even een review schrijven.

Nu eerst weer bier bezorgen *O*
pi_218988125
Bij mijn vorige baas heb ik moeten uitleggen dat aangifte doen van een geboren kind onder calamiteiten valt :')

Die vorige werkgever was (na de overname) een stel Edense knieperds, die moeilijk deden toen een (goede, trouwe, superloyale) collega tijd nodig had ivm de levensgevaarlijke zwangerschap van zijn vrouw (plus zorg voor hun kleine kind).
Maar, om sportief te zijn; ze *weigerden* het ouderschapsverlof toe te kennen aan een andere collega.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218988132
Het was ook die werkgever die in het reglement wou opnemen dat je een rouwkaart moest overleggen om aanspraak te maken op verlof wegens overlijden.
pi_218988306
Oef, wat een werkgever @sigme In die regio heeft een vriend van mij ook gewerkt, werd eruit gewerkt toen bleek dat hij homo was (ruim 30 jaar geleden, geen idee of dat bedrijf nog bestaat)

Toen mijn moeder erg ziek was begon ik met werken om 7.30 en ging om 16.00 om haar nog even te helpen. Toenmalige leidinggevende (eerste leidinggevende baan, net 2 maanden bij ons) kwam uit Amsterdam en begon vanwege verkeer na 9 uur) stuurde me een mailtje dat ik mijn uren niet maakte. Dat mailtje kwam (per ongeluk :P) via via bij de directie (ook mijn antwoord dat ik al ruim anderhalf uur aan het werk was en dat mijn moeder snel zou sterven) en hij moest het terugnemen. De man heeft bij ons veel geleerd :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_218988587
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 10:00 schreef sigme het volgende:
Het was ook die werkgever die in het reglement wou opnemen dat je een rouwkaart moest overleggen om aanspraak te maken op verlof wegens overlijden.
Om eerlijk te zijn heb ik de begrafenis van opa een dag verlaat, want anders viel het op mijn vrije dag. Fout natuurlijk. Geen excuses.

Met ouwerwetse jazz muziek op de achtergrond van Ella en Coltrane en consorten ga ik een klein appeltaartje bakken vanmiddag. https://www.kokenmetkarin(...)QMb4wpc0x0j0YUPi1_LA
Tis herfst toch?
pi_218988669
Wat een zure werkgevers. Regelneukers. Bah :r
pi_218988675
En ik ben weer beter *G* *O* kon normaal de trap op zonder aan de beademing te moeten, alleen nog een enOORme hoofpijn aanval gisteravond (geen migraine) en verder lekker rustig aan het weekend dan kan ik maandag mijn collega's weer plagen >:)
pi_218988929
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:41 schreef Blues het volgende:
Wat een zure werkgevers. Regelneukers. Bah :r
Ja en nee. Afwijkingen van het uitgangspunt 'de een doet werk en de ander betaalt daarvoor' kosten een werkgever veel geld. Hoe je daarmee omgaat (of kan gaan) is voor een groot deel afhankelijk van de onderlinge relatie (die misschien wel weer een kip-ei verhaal is)

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 11:29 schreef AnneX het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik de begrafenis van opa een dag verlaat, want anders viel het op mijn vrije dag. Fout natuurlijk. Geen excuses.
In elk geval een beetje penny wise pound foolish. Opa een dag langer opslaan in gekoelde toestand is duurder dan een dagje vrij 'kopen' (tenzij je hersenchirurg bent). Maar goed; ieder z'n ding.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef, wat een werkgever @:sigme In die regio heeft een vriend van mij ook gewerkt, werd eruit gewerkt toen bleek dat hij homo was (ruim 30 jaar geleden, geen idee of dat bedrijf nog bestaat)
Ontslag vanwege ziekte :7

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 10:00 schreef sigme het volgende:

Bij mijn vorige baas heb ik moeten uitleggen dat aangifte doen van een geboren kind onder calamiteiten valt :')

Die vorige werkgever was (na de overname) een stel Edense knieperds, die moeilijk deden toen een (goede, trouwe, superloyale) collega tijd nodig had ivm de levensgevaarlijke zwangerschap van zijn vrouw (plus zorg voor hun kleine kind).
Maar, om sportief te zijn; ze *weigerden* het ouderschapsverlof toe te kennen aan een andere collega.
Als dit je houding is tegenover werknemers, dan zal je jaren zoet zijn om dat weer om te bouwen naar vertrouwen. Hou je het vol, dan trek je uiteindelijk waarschijnlijk aan het kortste eind. Ik kan me situaties voorstellen waarin de werkgever ertoe overgaat, maar handig is het niet imho.

quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:15 schreef Vanyel het volgende:

Voor calamiteiten vind ik dit best uitgebreid en overtuigend.
Ik heb dit uitgezocht omdat er bij ons richting verlof/onbetaald verlof werd gewezen.
De issue is het woord 'noodzakelijk'. Daarover kan je in verschillende situaties behoorlijk van mening verschillen. En met wat je er verder over kan zeggen, kom je al snel in een vrij vieze discussie terecht. Wat je nog wel veilig kan zeggen, blijft wat mij betreft dat het krom is.

quote:
Ja dat is ook zo, als het tijdens het gebeuren kan. Het wordt alleen wat dubbel als dat noodzaak is omdat je anders op onbetaald verlof uitkomt en eigenlijk niet per se iets is wat past.
Precies; ik kan mijn werk ook in de nacht of het weekend doen. Of in de weken ervoor (als je het ziet aankomen) of erna. Maar dat kan niet iedereen en niet altijd.

quote:
Ja eens, charmant is het niet, dat onbetaald zorgverlof. En steeds moeilijker, nu meer en meer mensen aan de mantelzorg zijn. Wij zijn er minder om gaan werken, maar die ruimte heeft ook niet iedereen.
Nu is de cirkel weer rond, want we worden steeds meer gedwongen tot mantelzorg. Tenzij je ervoor kiest je naaste het maar lekker uit te laten zoeken. Aan de andere kant worden de mogelijkheden bij geboorte en jong zijn steeds verder uitgebreid (verlof, kindgebonden budget, subsidie op opvang ook voor niet werkende ouders). Geboren worden is prima en de zorg van de maatschappij, oud worden, ziek worden of dood gaan moet je zelf maar oplossen.
pi_218989163
N.a.v. bovenstaande was ik benieuwd naar het thema in de aankomende verkiezingen.
Mocht het de doorslag geven bij jouw stem…
Kijk eens: https://verkiezingsmonitor.mantelzorg.nl/
pi_218989168
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:25 schreef Queller het volgende:
[..]
Ontslag vanwege ziekte :7
:D
quote:
Nu is de cirkel weer rond, want we worden steeds meer gedwongen tot mantelzorg. Tenzij je ervoor kiest je naaste het maar lekker uit te laten zoeken. Aan de andere kant worden de mogelijkheden bij geboorte en jong zijn steeds verder uitgebreid (verlof, kindgebonden budget, subsidie op opvang ook voor niet werkende ouders). Geboren worden is prima en de zorg van de maatschappij, oud worden, ziek worden of dood gaan moet je zelf maar oplossen.
Ja maar nee. Bij ons had je altijd ook regelingen juist voor ouderen (PAS, weet niet precies maar iets als een kwart minder mogen werken tegen vrijwel gelijk salaris).
Shit kan ook in het midden van je leven komen. Wat ik wel mooi vind bij ons is dat die PAS is afgeschaft en je in plaats daarvan wat extra uren krijgt en kan kopen die oneindig houdbaar zijn (tot max 100 weken opbouw), waardoor je flexibeler bent vrije tijd organiseren op het moment dat het jou uitkomt ipv verplicht ivm kindertjes of oude dag.
pi_218989170
Bijna zomers weer hier, echt prachtig. Zo met de vrouw waar ik een crush op heb naar een wijnfestival.
pi_218989183
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bijna zomers weer hier, echt prachtig. Zo met de vrouw waar ik een crush op heb naar een wijnfestival.
Die ene of heb je alweer een nieuwe?
pi_218989227
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:25 schreef Queller het volgende:
Als dit je houding is tegenover werknemers, dan zal je jaren zoet zijn om dat weer om te bouwen naar vertrouwen. Hou je het vol, dan trek je uiteindelijk waarschijnlijk aan het kortste eind. Ik kan me situaties voorstellen waarin de werkgever ertoe overgaat, maar handig is het niet imho.
In deze gevallen was er echt geen noodzaak om zo moeilijk te doen; bij die jongen wiens beroep op ouderschapsverlof geweigerd werd hadden ze geen poot om op te staan maar hij vocht het niet aan - hij nam ontslag. Het hele bedrijf is in een paar jaar tijd van een bedrijf met uitsluitend vast personeel omgeturnd naar een bedrijf dat draaide op gedetacheerden.

Overigens heb ik over die rouwkaart-eis ze toen het geval voorgelegd dat ik eens heb meegemaakt - een werknemer die een dood kind opvoerde als verklaring voor een week of twee onaangekondigde afwezigheid. En wat het doet met mensen als je je dan genoodzaakt voelt om het te gaan controleren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:14:18 #172
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_218989230
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:D
[..]
Ja maar nee. Bij ons had je altijd ook regelingen juist voor ouderen (PAS, weet niet precies maar iets als een kwart minder mogen werken tegen vrijwel gelijk salaris).
Shit kan ook in het midden van je leven komen. Wat ik wel mooi vind bij ons is dat die PAS is afgeschaft en je in plaats daarvan wat extra uren krijgt en kan kopen die oneindig houdbaar zijn (tot max 100 weken opbouw), waardoor je flexibeler bent vrije tijd organiseren op het moment dat het jou uitkomt ipv verplicht ivm kindertjes of oude dag.
Ik vind de regelingen bij ons ook prima. Moet er ook maar in gaan verdiepen welke mogelijkheden er zijn. TVT is wel mogelijk in mijn huidige functie. Dan valt het wellicht best mee.

Bij mijn moeder is vorige week borstkanker geconstateerd.
pi_218989241
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
:S___D
pi_218989242
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:14 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik vind de regelingen bij ons ook prima. Moet er ook maar in gaan verdiepen welke mogelijkheden er zijn. TVT is wel mogelijk in mijn huidige functie. Dan valt het wellicht best mee.

Shit :*
pi_218989245
quote:

Ai! Al enig idee van de ernst? En zijn jullie ietwat in de buurt/in staat om te ondersteunen?
pi_218989246
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:14 schreef sigme het volgende:

[..]
In deze gevallen was er echt geen noodzaak om zo moeilijk te doen; bij die jongen wiens beroep op ouderschapsverlof geweigerd werd hadden ze geen poot om op te staan maar hij vocht het niet aan - hij nam ontslag. Het hele bedrijf is in een paar jaar tijd van een bedrijf met uitsluitend vast personeel omgeturnd naar een bedrijf dat draaide op gedetacheerden.

Overigens heb ik over die rouwkaart-eis ze toen het geval voorgelegd dat ik eens heb meegemaakt - een werknemer die een dood kind opvoerde als verklaring voor een week of twee onaangekondigde afwezigheid. En wat het doet met mensen als je je dan genoodzaakt voelt om het te gaan controleren.
SPOILER
Ziek.
pi_218989253
NiB gedaan.
Wasje ga ik nu ophangen.
Dan wandelen.
Dan verder krant en wat eten.
Dan nog haken.
Dan nog een dutje.
Dan uit eten :9 O+
Dan lekker voor de buis hangen.
Slapen.
Hallo zondag *)
pi_218989277
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:07 schreef Vanyel het volgende:

Dat is dan een CAO-ding neem ik aan, maar in elk geval geen wettelijk recht voor iedereen. En nog steeds op kosten van de werkgever- en werknemer.

Het zit me nogal hoog :D

Nogmaals niet voor mij persoonlijk, want ik kan doen en laten wat ik wil wanneer ik dat wil. In elk geval in mijn huidige baan / functie. Ik gun de (aangewezen vrijwillige) mantelzorgers a break en de werkgevers wat draagvlak voor ondersteuning in de kosten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Queller op 11-10-2025 13:36:01 ]
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:20:29 #179
13783 Anthraxx
pi_218989281
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Ai! Al enig idee van de ernst? En zijn jullie ietwat in de buurt/in staat om te ondersteunen?
In de buurt zijn wij niet echt (we wonen 200km verderop), maar dat maakt mij weinig uit. En met werk is het ook wel te regelen. Ik kan ook daar wel werken, bij mijn ouders thuis, als het nodig is.

Qua ernst, agressieve vorm en zat diep. Niveau 5, maar mij zegt dat verder weinig. Behandeling wordt komende weken in gang gezet. Hing nog wel van een bepaalde waarde af of het chemo zou worden of immuun therapie. Na 6 maanden chirurgische ingreep. Details komen volgende week wat meer, dan zijn er meer onderzoeken.

Verder vind ik het lastig. Marijn moet ik het nog vertellen. Komt wel als er iets meer bekend is. En tegelijkertijd gaat mijn leven ook door, terwijl dat zo insignificant voelt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:21:24 #180
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218989290
Ola,

Bewust dagje thuis.
Deze maand wordt druk genoeg.
Dus markt, wat politiek achter de PC, twee wasjes.

Zo wat sport aanzetten en nog lesje Pilates meepakken. 8-)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218989302
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:06 schreef AnneX het volgende:
N.a.v. bovenstaande was ik benieuwd naar het thema in de aankomende verkiezingen.
Mocht het de doorslag geven bij jouw stem…
Kijk eens: https://verkiezingsmonitor.mantelzorg.nl/
Twee zielen, één gedachte. Ik zocht vannacht precies naar hetzelfde en kwam hier ook terecht
pi_218989321
Waardeloos Anthraxx zo’n bericht. Sterkte met alles als je ouders, gezin en werk regelen.,
Heb je nog broers/zussen in de buurt van je ouders? zodat je misschien zorg kunt delen.
pi_218989332
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Die ene of heb je alweer een nieuwe?
Die ene :D
pi_218989333
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:23 schreef Queller het volgende:

[..]
Twee zielen, één gedachte. Ik zocht vannacht precies naar hetzelfde en kwam hier ook terecht
Tis ook een hot item! Lees alleen al maar mee in de Cul chat.

Appeltaart ruikt heerlijk. Nog even wachten op mn.AnneX :Y)
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:27:31 #185
13783 Anthraxx
pi_218989339
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:25 schreef AnneX het volgende:
Waardeloos Anthraxx zo’n bericht. Sterkte met alles als je ouders, gezin en werk regelen.,
Heb je nog broers/zussen in de buurt van je ouders? zodat je misschien zorg kunt delen.
Ja, die woont wel in de buurt. Mijn vader is er ook nog, maar die moet ook af en toe rust hebben.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:29:49 #186
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218989351
Anthraxx :*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218989365
quote:

[..]
Zoveel mogelijk ikb kopen, als je het geld kunt missen. Geeft een hoop vrijheid ^O^
quote:
Wat kut.
Als je leidinggevende een beetje normaal is hoef je bij ons sowieso niet moeilijk te doen of te tvt-en voor mee naar artsbezoeken, chemo's etc, allemaal calamiteitenverlof.
pi_218989389
quote:

Sterkte Anthraxx :*
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:14 schreef sigme het volgende:

In deze gevallen was er echt geen noodzaak om zo moeilijk te doen; bij die jongen wiens beroep op ouderschapsverlof geweigerd werd hadden ze geen poot om op te staan maar hij vocht het niet aan - hij nam ontslag.
Wat een moedige keuze.

quote:
SPOILER
Een voormalig collega van mij heeft twee keer haar moeder verloren. Nu kan dat in sommige gevallen (weet ik uit betrouwbare bron), maar deze collega had écht maar één moeder. Ja ja, onze Lieve Heer heeft bijzondere kostgangers.
pi_218989400
Ach wat een rotbericht @Anthraxx Sterkte voor jullie allemaal.

Goed van al die verkiezingsmonitoren. Geeft wel een beetje richting aan zaken. Ik zat even te kijken waarom partijen tegen een mantelzorg woning zouden zijn, maar het is alleen niet benoemd in het partijprogramma. Ik ken best veel mensen maar geloof dat alleen bij @Lucky_Strike en ik denk bij @sigme zoiets gerealiseerd zou kunnen worden. Waar ik regelmatig over de vloer kom, nergens of de hele tuin is zorg woning.
We have far more in common than that which devides us..
pi_218989414
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat een rotbericht @:anthraxx Sterkte voor jullie allemaal.

Goed van al die verkiezingsmonitoren. Geeft wel een beetje richting aan zaken. Ik zat even te kijken waarom partijen tegen een mantelzorg woning zouden zijn, maar het is alleen niet benoemd in het partijprogramma. Ik ken best veel mensen maar geloof dat alleen bij @:lucky_strike en ik denk bij @:sigme zoiets gerealiseerd zou kunnen worden. Waar ik regelmatig over de vloer kom, nergens of de hele tuin is zorg woning.
Ja hoi :W

Past prima ^O^
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:39:20 #191
13783 Anthraxx
pi_218989427
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zoveel mogelijk ikb kopen, als je het geld kunt missen. Geeft een hoop vrijheid ^O^
[..]
Wat kut.
Als je leidinggevende een beetje normaal is hoef je bij ons sowieso niet moeilijk te doen of te tvt-en voor mee naar artsbezoeken, chemo's etc, allemaal calamiteitenverlof.
Dat was het plan zodra Nienke naar school gaat (nog iets minder dan 2 jaar). Dan vervalt haar opvang en dat geeft meer ruimte.

Dat komt wel goed :). Maar fijn dat het zo geregeld is.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:40:07 #192
13783 Anthraxx
pi_218989436
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja hoi :W

Past prima ^O^
past hier ook prima :+.
pi_218989469
Ja alle terechte opmerkingen van @Queller ten spijt vind ik wel dat mijn (en @Anthraxx) werkgever het fantastisch doet hoor.

Ik had in het hele traject van zieligheid en de shit die daaruit voortkomt niet meer begrip of ondersteuning kunnen wensen. Mijn mening daarover zou in theorie nog kunnen veranderen als onze relatie eindigt, maar dat betwijfel ik echt zeer.
pi_218989479
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat een rotbericht @:anthraxx Sterkte voor jullie allemaal.

Goed van al die verkiezingsmonitoren. Geeft wel een beetje richting aan zaken. Ik zat even te kijken waarom partijen tegen een mantelzorg woning zouden zijn, maar het is alleen niet benoemd in het partijprogramma. Ik ken best veel mensen maar geloof dat alleen bij @:lucky_strike en ik denk bij @:sigme zoiets gerealiseerd zou kunnen worden. Waar ik regelmatig over de vloer kom, nergens of de hele tuin is zorg woning.
Wij wilden best een tiny house (of twee). In het dorp staan er best wel wat.
Ook mantelzorgwoningen of een verbouwd bakhuis voor ouder(s) of verhuur.
Alleen een kavel = bouwgrond was al heel veel geld vanwege infrastructuur aanleggen.
Toen kwam deze flat op ons pad. w/
Wel eens de opmerking laten vallen bij zwager en sch.zus, die wonen op een lapje grond in het buitengebied in Brabant.
En dan samen de Zorg au pair in huren tzt. Daar waren zij toen nog niet aan toe in het hoofd.
pi_218989503
Een ander soort klaagpost.
Naar de kapper gaan omdat je eraan toe bent qua tijd en zin betekent dus een afspraak maken.
Voor volgende week ergens als hun agenda het toelaat.
Ik.wil.nu. -O-
pi_218989509
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:43 schreef Vanyel het volgende:
Ja alle terechte opmerkingen van @:queller ten spijt vind ik wel dat mijn (en @:anthraxx) werkgever het fantastisch doet hoor.

Ik had in het hele traject van zieligheid en de shit die daaruit voortkomt niet meer begrip of ondersteuning kunnen wensen. Mijn mening daarover zou in theorie nog kunnen veranderen als onze relatie eindigt, maar dat betwijfel ik echt zeer.
Helemaal eens hoor. Er zijn gelukkig werkgevers die (uit vrije wil, dan wel gedwongen door de CAO) het keurig netjes oplossen!
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:51:13 #197
13783 Anthraxx
pi_218989516
quote:
Ja alle terechte opmerkingen van @:queller ten spijt vind ik wel dat mijn (en @:anthraxx) werkgever het fantastisch doet hoor.

Daar ben ik het wel mee eens. Ik vind dat ze behoorlijk goed rekening houden met je hele privé leven er bij. En ze gaan best ver daarin.

Soms hoor ik wel dat het makkelijk is omdat het geen bedrijf is. Zou allemaal kunnen, of wellicht dat het iets makkelijker wordt daardoor, maar ik zie vooral dat ze daarvoor behoorlijk wat loyaliteit terugkrijgen. En er wordt best hard gewerkt. Mensen gaan heel ver om bepaalde dingen op te pakken, uit passie en loyaliteit.
pi_218989834
Sterkte @Anthraxx . Wij kregen vorige maand hetzelfde bericht. Klote is het.

Ik ben vandaag op pad geweest voor wat stofjes. Heb een leuk project voor het maken van een broek in mijn hoofd. Benieuwd hoe vlot dat zal gaan.
pi_218989876
quote:

^O^ O+

Mijnes ook in de heftige tijd met g.
pi_218989904
Heb een goede daad gedaan.
Met wandelen zag ik een pakket vlak voor ons achterpad liggen, in een gescheurde zak. En zag ik een DHL busje met open achterdeuren wegrijden(die nog een pakket verloor maar te ver weg voor mij).
Pakket gepakt, adres is van iemand paar straten verderop, naam en adres gaf een zanger/makelaar :D.
Ingesproken en belt net terug, komt het pakket zo halen.

:s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')