abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218982480
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
laat ze eerst maar eens buiten het doirp gaan bouwen, dat is het meest eenvoudige
En wat vind je van het plan op rechts om het aantal arbeidsmigranten in de steden en dorpen te laten toenemen?
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:26:35 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218982588
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 12:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
En wat vind je van het plan op rechts om het aantal arbeidsmigranten in de steden en dorpen te laten toenemen?
prima , iedereen die een nette bijdrage kan leveren aan de samenleving diie moet dat ook mogen kunnen doen,

ik heb geen voorkeur voor huidskleur of sex

maar we moeten wel woningen gaan bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218986591
Ik ben links, heb geen kinderen en zou het liefst in een NL wonen met zo'n 10 miljoen mensen. ok 12 miljoen mag ook nog.

Als linkse rakker ben ik lid van natuurmonumenten en hou ik van wandelen in de natuur, gelukkig doen asielzoekers daar niet aan, dus daar heb ik geen last van. (wel van al die Human Nature anwb boomers)

Hoe moeten we de bevolkingsgroei stoppen? Net als de rechtse partijen heb ik daar geen antwoord op.
De reden dat ik nooit op populisten stem is omdat ik ze wanstaltige volksmenners vind die vrijwel nooit oplossingen aandragen, maar alleen stoken en traineren. En mensen die daar op stemmen vind ik inderdaad een beetje dom omdat al 20 jaar aangetoond wordt dat het niks oplevert.

Ik denk dat de linkse partijen nu ook wel door hebben dat de instroom van mensen ingeperkt moet worden. Ik wil graag zien hoe dat gaan vormgeven op een sociale manier. Maar ze hebben nog nooit de kans gekregen om dat te doen. De laatste keer dat ze aan de macht waren was in de jaren 70, toen was dit probleem er nog niet

Verder geloof ik ook dat het nooit helemaal te stoppen of om te keren is. We zijn een van de beste landen ter wereld, ook nu nog. Sinds de eerste steden 10 duizend jaar geleden, trekken mensen naar de plekken waar het economisch goed gaat. Je kunt het niet tegen houden, wat je ook doet. Veel van wat Wilders & Co roeptoeteren is daarom juist volslagen lariekul. Die mensen nemen bewust een flink risico om dood te gaan tijdens hun migratie tocht, denk je nu echt dat welke maatregelen dan ook ze tegen gaat houden?
Het enige wat we kunnen doen is het zoveel mogelijk te beperken, want het is gewoon onmogelijk om iedereen op te nemen ( en ook onwenselijk) En mogelijk kunnen we wat doen aan de omstandigheden elders, waardoor minder mensen de drang hebben om naar europa te gaan.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 23:21:32 #29
323876 michaelmoore
pi_218987144
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik ben links, heb geen kinderen en zou het liefst in een NL wonen met zo'n 10 miljoen mensen. ok 12 miljoen mag ook nog.

Als linkse rakker ben ik lid van natuurmonumenten en hou ik van wandelen in de natuur, gelukkig doen asielzoekers daar niet aan, dus daar heb ik geen last van. (wel van al die Human Nature anwb boomers)

Hoe moeten we de bevolkingsgroei stoppen? Net als de rechtse partijen heb ik daar geen antwoord op.
De reden dat ik nooit op populisten stem is omdat ik ze wanstaltige volksmenners vind die vrijwel nooit oplossingen aandragen, maar alleen stoken en traineren. En mensen die daar op stemmen vind ik inderdaad een beetje dom omdat al 20 jaar aangetoond wordt dat het niks oplevert.

Ik denk dat de linkse partijen nu ook wel door hebben dat de instroom van mensen ingeperkt moet worden. Ik wil graag zien hoe dat gaan vormgeven op een sociale manier. Maar ze hebben nog nooit de kans gekregen om dat te doen. De laatste keer dat ze aan de macht waren was in de jaren 70, toen was dit probleem er nog niet

Verder geloof ik ook dat het nooit helemaal te stoppen of om te keren is. We zijn een van de beste landen ter wereld, ook nu nog. Sinds de eerste steden 10 duizend jaar geleden, trekken mensen naar de plekken waar het economisch goed gaat. Je kunt het niet tegen houden, wat je ook doet. Veel van wat Wilders & Co roeptoeteren is daarom juist volslagen lariekul. Die mensen nemen bewust een flink risico om dood te gaan tijdens hun migratie tocht, denk je nu echt dat welke maatregelen dan ook ze tegen gaat houden?
Het enige wat we kunnen doen is het zoveel mogelijk te beperken, want het is gewoon onmogelijk om iedereen op te nemen ( en ook onwenselijk) En mogelijk kunnen we wat doen aan de omstandigheden elders, waardoor minder mensen de drang hebben om naar europa te gaan.
Met dit verhaal ga je de oorlog niet winnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218987171
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 23:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Welke oorlog?
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 23:55:43 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218987242
Als je de bevolkingsgroei wilt stoppen moeten we de economie hervormen.
pi_218987290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 23:55 schreef Hexagon het volgende:
En dat begint met een coalitie die een visie uitdraagt. Anders verzandt 't land net als de wereld eromheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 11-10-2025 08:30:42 ]
pi_218987319
quote:
Yes, inderdaad. Trek de pleister er maar af. Ooit zal het moeten.

Dit is geen houdbaar model.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 05:36:14 #34
323876 michaelmoore
pi_218987550
quote:
flink lager minimumloon en de inhouding van het pensioenfonds fors omhoog dat zalt wel doen denk ik
pi_218987752
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 05:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
flink lager minimumloon en de inhouding van het pensioenfonds fors omhoog dat zalt wel doen denk ik
Flink lager minimumloon

En dat met het jaar flink lager tot een euro per uur.

"Een inkomen hoeft niet leefbaar te zijn" :')
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:40:05 #36
323876 michaelmoore
pi_218988032
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 08:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Flink lager minimumloon

En dat met het jaar flink lager tot een euro per uur.

"Een inkomen hoeft niet leefbaar te zijn" :')
Klopt, gewoon halveren dat loon en de pensioeninhouding fors hoger

dan krijgj je een economie wel op de knieen
weg met die consumenten en hun goddeloos koopgedrag
pi_218988087
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klopt, gewoon halveren dat loon en de pensioeninhouding fors hoger

dan krijgj je een economie wel op de knieen
weg met die consumenten en hun goddeloos koopgedrag
Is dat een troll? "Koopgedrag" ís wat een economie gezond houdt.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:54:45 #38
323876 michaelmoore
pi_218988098
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Is dat een troll? "Koopgedrag" ís wat een economie gezond houdt.
Jullie wilt toch de economie hervormen zodat er geen migranten meer komen ?//
Als het aan Groen Links ligt dan sluiten we ook Schiphol en gaan we allemaal gratis werken in voedselbossen zonder kunstmest

quote:
pi_218988123
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Jullie wilt toch de economie hervormen zodat er geen migranten meer komen ?//
[..]

Ik geef niet aan dat er teveel migranten zijn.

Ik ben van mening dat "als rechts vindt.." dat er teveel migranten zijn, dat men van zichzelf moet snijden in de grootste groep arbeidsmigranten. Niet in asielmigratie.

En uiteindelijk ziet stemmend Nederland toch geen verschil. Als er 5 strafzaken door een blanke Nederlander weggewuigd plaatsvinden, dan telt de 6e van een migrant 10x zo zwaar en is dan reden tot fophef.

En minimumlonen mogen fors omhoog.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:18:41 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218988895
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 09:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als het aan Groen Links ligt dan sluiten we ook Schiphol en gaan we allemaal gratis werken in voedselbossen zonder kunstmest
[..]

Bron? Paginanummer in het verkiezingsprogramma?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:37:22 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218988987
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 00:36 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Yes, inderdaad. Trek de pleister er maar af. Ooit zal het moeten.

Dit is geen houdbaar model.
Alleen graag niet op een manier waardoor we zo arm worden dat geen immigrant hier meer naartoe wil.
pi_218989022
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Alleen graag niet op een manier waardoor we zo arm worden dat geen immigrant hier meer naartoe wil.
Ik zie een VVD in 2030 of later nog wel roepen dat Arbeidsmigranten hard willen werken voor een paar euro per uur en Nederlanders toch helaas te lui zijn hiervoor. Terwijl de armoede inzet. Dat en discriminatie naar andersgekleurden op straat is prima te combineren met een vals beeld dat het aantal asielzoekers de economie leegtanken. Terwijl alles richting nieuwe biljoenairs gaat. (De miljardairs voorbij)
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:54:00 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218989539
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef vaarsuvius het volgende:

Ik ben ook links en kinderloos. Liever zou ik 20 miljoen inwoners zien, 22 miljoen mag ook.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218989546
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ben ook links en kinderloos. Liever zou ik 20 miljoen inwoners zien, 22 miljoen mag ook.
Denk je niet dat er heel veel druk op de infrastructuur komt? Wat is de reden hiervan?
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:21:34 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218989727
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Denk je niet dat er heel veel druk op de infrastructuur komt? Wat is de reden hiervan?
Vermoedelijk wel en moeten we het land anders inrichten, maar ik ben een stadsmens, hou van reuring, avant-garde, van urbane cultuur en architectuur, grote multiculturele steden met wijken met een eigen karakter, ik ga graag naar concerten, musea, lezingen, sportwedstrijden, naar musea of uit eten.

Bovendien is Nederland nu eenmaal een land in een rivierendelta in het hart van Europa en middenin de blauwe banaan, daar hoort een hoge bevolkingsdichtheid bij. Bovendien heb ik weinig met het Nederlandse buitenleven, die typische grijze waterkou.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:24:52 #46
323876 michaelmoore
pi_218989748
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Infra kun je bouwen , denk aan de lelylijn

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 11-10-2025 15:19:14 ]
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:20:48 #47
323876 michaelmoore
pi_218990168
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik zie een VVD in 2030 of later nog wel roepen dat Arbeidsmigranten hard willen werken voor een paar euro per uur en Nederlanders toch helaas te lui zijn hiervoor. Terwijl de armoede inzet. Dat en discriminatie naar andersgekleurden op straat is prima te combineren met een vals beeld dat het aantal asielzoekers de economie leegtanken. Terwijl alles richting nieuwe biljoenairs gaat. (De miljardairs voorbij)
iedereen die wil werken is wat mij betreft welkom
voor een 3 jaar contractbasis en dan weer terug , daar het spaargeld gaan uitegeven
pi_218992755
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 23:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Met wilders z'n verhaal ook niet
pi_218992794
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:54 schreef -XOR- het volgende:
Liever zou ik 20 miljoen inwoners zien, 22 miljoen mag ook.
waarom zoveel? we zijn al zo dichtbevolkt.. laat die mensen lekker in Duitsland of Polen of Frankrijk wonen.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 21:59:35 #50
323876 michaelmoore
pi_218992968
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 21:38 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
waarom zoveel? we zijn al zo dichtbevolkt.. laat die mensen lekker in Duitsland of Polen of Frankrijk wonen.
slechtrs 8% van nederland is bewoond

de rest is landbouwgrond, water en natuur
als het naar 12% zou gaan dat verschil zie jij niet

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 11-10-2025 22:17:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')