Spruitjes even blancheren en samen met de spekjes bakken. Heerlijk. Als het niet het label Nederlands had gehad zou je dat ook gewoon met me eens zijn. Met je act.quote:
Witlof dan wel uit de oven met ham en kaas.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:11 schreef Frutsel het volgende:
Spruitjes zijn dan ook Belgisch en vallen vast niet onder de Nederlandse pot
Al zijn ze best lekker![]()
Net als wiflof
Uiteraard, wel Hollandse kaas natuurlijk en extra veel ham om onze boeren te helpenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Witlof dan wel uit de oven met ham en kaas.
Ziejewel. Het is niet te vreten en daarom moet er ham en kaas opquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Witlof dan wel uit de oven met ham en kaas.
Ja, daarom lopen ze ook altijd zo vreselijk uit hun bek te meuren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het gaat vooral om kruiden.
Turken, Grieken, Italianen, Spanjaarden, Indiers etc weten wat kruiden zijn.
Ja want alles waar kaas op zit moet wel goor zijnquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ziejewel. Het is niet te vreten en daarom moet er ham en kaas op
Witlof met ham en gesmolten kaas.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:11 schreef Frutsel het volgende:
Spruitjes zijn dan ook Belgisch en vallen vast niet onder de Nederlandse pot
Al zijn ze best lekker![]()
Net als wiflof
Akkoordquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Uiteraard, wel Hollandse kaas natuurlijk en extra veel ham om onze boeren te helpen
Vroeger wel. Tegenwoordig niet meer. Ze worden altijd in de koeling gezet wat hetzelfde effect geeft. (Overigens geen significante verbetering... boerenkool wordt alleen maar een heel klein beetje minder bitter)quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 07:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moet je ook zeker doen. Al eet je pepernoten in augustus of paaseitjes in januari.
Als er vorst overheen gegaan is, is de smaak beter. Zo zegt men.
Transport is maar een zeer insignificant deel van de uitstoot. Belangrijk is wat je eet, niet waar het vandaan komt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:12 schreef AchJa het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is de hollandse kost maar ruk volgens sommigen en moet er vooral voedsel van elders geimporteerd worden???
Niet echt een heel klimaatbewuste keuze toch? Daarbij ook wel een beetje hypocriet omdat wij vooral niks mogen exporteren van diezelfde kliek figuren...
Voor goed eten heb je niet veel kruiden nodig. In een Frans sterrenrestaurant gaan ze ook niet met 20 kruiden zitten koken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het gaat vooral om kruiden.
Turken, Grieken, Italianen, Spanjaarden, Indiers etc weten wat kruiden zijn.
Spruitjes moeten een bite hebben, inderdaad. Dan zijn ze heerlijk. Mijn schoonmoeder kookt ze kapot en dan is het echt niet lekker. Zelfde eigenlijk met champignons: sommige bakken die helemaal naar de gallemiezen, zo zonde.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Spruitjes even blancheren en samen met de spekjes bakken. Heerlijk. Als het niet het label Nederlands had gehad zou je dat ook gewoon met me eens zijn. Met je act.
Witlof is heel lekker, maar niet typisch Hollands. Ik eet witlof gewoon gestoofd of rauw in een salade.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:26 schreef Starhopper het volgende:
Ziejewel. Het is niet te vreten en daarom moet er ham en kaas op
Vorige week weer een keer boerenkool stamppot gehad. Heerlijk!!quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:21 schreef Mikeytt het volgende:
Vroeger wel. Tegenwoordig niet meer. Ze worden altijd in de koeling gezet wat hetzelfde effect geeft. (Overigens geen significante verbetering... boerenkool wordt alleen maar een heel klein beetje minder bitter)
Ik mag nergens zout op doen, dus gebruik wel vaak kruiden. Heb van de dietist ook een kruidenwijzer gekregen waar op staat welke kruiden goed passen bij welk gerecht, om zout te vermijden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:26 schreef Mikeytt het volgende:
Voor goed eten heb je niet veel kruiden nodig. In een Frans sterrenrestaurant gaan ze ook niet met 20 kruiden zitten koken.
Spruitjes met wat zout en nootmuskaat... lekker man
Tja, je hebt mensen die zijn als kind zo verwend, dat ze heel veel zaken niet lusten. Dit ligt niet aan die persoon maar puur aan de opvoeding. Moet je medelijden mee hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:50 schreef dennis_b het volgende:
[..]
Ranzig nog wel. Ben je 12 jaar ofzo?
Typisch carnavalsgerecht ook. Heerlijk, eerst een groot bord hutspot met spek, gehaktbal of worst en dan de kroeg in. Kun je er prima tegen, hoor.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Die stamppot gerechten zijn vooral prima als je als student een avond je helemaal de tering in gaat zuipen en een bodem nodig hebt.
*steekt vinger op*quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:20 schreef Telefoonvork het volgende:
Pannekoeken![]()
Hutspot met klapstuk![]()
Rauwe andijviestampot met rookworst![]()
Wie zei dat de Nederlandse keuken saai is?
Zuurvlees is dan ook een geschenk van de goden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:52 schreef Cherni het volgende:
Rode kool, aardappelen, zuurvlees( geen draadjes vlees) kunnen ze mij midden in de nacht voor wakker maken.
Niet te verwarren met de Cambodjaanse Pot, radicaal liefhebber van rijst.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
Ik was altijd meer liefhebber van (in) de Vlaamsche Pot.
Het is een beetje zoals zo veel mensen in zo veel landen: wat zij gewend zijn van huis uit vinden ze dan 'saai' en dus is hun eigen culinaire cultuur 'saai'. En dan aankomen met allerlei exotische landen, want daar eet men elke dag weer de meest weergaloze maaltijden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:12 schreef AchJa het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is de hollandse kost maar ruk volgens sommigen en moet er vooral voedsel van elders geimporteerd worden???
Niet echt een heel klimaatbewuste keuze toch? Daarbij ook wel een beetje hypocriet omdat wij vooral niks mogen exporteren van diezelfde kliek figuren...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |