Fair enough, slecht voorbeeld.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Was dat een democratisch debat, verzorgd door onze media?
Dito. Met je demonstraties doen afbraak aan de democratie.quote:Echt, heb je zelf niet door hoe vreemde kronkels je nodig hebt om dit zo te spinnen dat het klopt?
Demonstreren mag toch? Tegen alles: de komst van een volksvertegenwoordiger, de komst van een AZC, tegen de wantoestanden in Gaza, tegen de immigratie, tegen en voor alles wat je maar kunt bedenken. Dát is democratie!quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Men is het er mee eens dat men demonstreert tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een door de media georganiseerd debat, bedoeld om de mensen te informeren over de politieke standpunten van die volksvertegenwoordigers.
Het doel van die demonstratie was dus een volksvertegenwoordiger het werk onmogelijk maken. En het is ze nog gelukt ook.
Arabische lente.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een politiek debat is inderdaad zeer slecht. Dan ben je echt tegen de democratie.
Cancellen doet ze vooralsnog zelf. Demonstreren mag ook in dit geval.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Hier heeft @:Hanca toch wel gelijk hoor.
Iemand uit de tweede kamer komt voor een debat en daar moet dan tegen gedemonstreerd worden?
Of gecancelled worden omdat je de mening van een ander niet goed vindt?
quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het debat was voor de lol verplaatst naar een geheime locatie? Jij denkt dat ze bij De Gelderlander gek zijn?
De redactie van de Gelderlander is verre van een geheime locatie. Een vrij bekende locatie zelfs. Als je over de spoorbrug rijdt, het eerste gebouw rechts van de brug.quote:https://www.gelderlander.(...)er-zegt-af~afa59caf/
Omdat Van der Plas zich niet veilig voelt op de campus, is al in een vroeg stadium besloten het gesprek op de redactie van De Gelderlander te houden
Al demonstreer je dat je ei niet rond genoeg is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Hier heeft @:Hanca toch wel gelijk hoor.
Iemand uit de tweede kamer komt voor een debat en daar moet dan tegen gedemonstreerd worden?
Of gecancelled worden omdat je de mening van een ander niet goed vindt?
Tsjah het mag, maar is dan hoe de Nederlandse democratie werkt tegenwoordig? Een partij staat me niet aan dus ga ik overal en nergens demonstreren als iemand van die partij komt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Cancellen doet ze vooralsnog zelf. Demonstreren mag ook in dit geval.
Wat is dat nou voor een raar idee dat je niet zou mogen demonstreren tegen iemand uit de tweede kamer, een volsvertogenwoordiger?
Zo werkte het altijd al. Alleen vind jij deze demonstratie niet leuk, dat is iets anders.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tsjah het mag, maar is dan hoe de Nederlandse democratie werkt tegenwoordig? Een partij staat me niet aan dus ga ik overal en nergens demonstreren als iemand van die partij komt.
Mooi is dat ... Doe ik al zoveel reacties al die moeite, en dan vat jij het in veel minder woorden perfect samen. Wat deed je anderhalf uur geleden en waarom was je niet hier?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
In principe is het democratisch om te mogen demonstreren tegen de democratie.
Ik vind het verder een tamelijk kansloos protest tegenover Caroline maar als er geen signalen zijn dat haar veiligheid niet gegarandeerd kan worden is dit natuurlijk gewoon populistisch zieltjes winnen. Ze is voortdurend het vuurtje doelbewust aan het opstoken, om vervolgens de slachtofferrol in springen bij reactie om het vuurtje verder op te stoken.
Het was geheim gehouden dat het daar zou zijn. Dus een geheime (zei het niet zo spannende) locatie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:32 schreef probeer het volgende:
PS
[..]
[..]
De redactie van de Gelderlander is verre van een geheime locatie. Een vrij bekende locatie zelfs. Als je over de spoorbrug rijdt, het eerste gebouw rechts van de brug.
[ afbeelding ]
"Ik vind niet dat mensen die anders dan mij denken geïnformeerd mogen worden, stel dat ze op iemand met de verkeerde mening stemmen."quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tsjah het mag, maar is dan hoe de Nederlandse democratie werkt tegenwoordig? Een partij staat me niet aan dus ga ik overal en nergens demonstreren als iemand van die partij komt.
Ik kan me weinig demonstraties voor de geest halen waarbij er gedemonstreerd werd tegen de komst van een persoon.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zo werkte het altijd al. Alleen vind jij deze demonstratie niet leuk, dat is iets anders.
Populisme kan nog best even hoogtij vieren na de verkiezingen, maar ik merk aan alles dat het (en bedank de VS) op z'n retour gaat komen hier.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
In principe is het democratisch om te mogen demonstreren tegen de democratie.
Ik vind het verder een tamelijk kansloos protest tegenover Caroline maar als er geen signalen zijn dat haar veiligheid niet gegarandeerd kan worden is dit natuurlijk gewoon populistisch zieltjes winnen. Ze is voortdurend het vuurtje doelbewust aan het opstoken, om vervolgens de slachtofferrol in springen bij reactie om het vuurtje verder op te stoken.
Dat is hoe een democratie hoort te werken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jij denkt dat er nooit een demonstratie was als Mark Rutte ergens een bezoekje bracht?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kan me weinig demonstraties voor de geest halen waarbij er gedemonstreerd werd tegen de komst van een persoon.
Verder is het wel bijzonder dat je aanneemt dat ik de demonstratie wel/niet leuk vindt en/of ik daarvan mijn oordeel laat afhangen.
BBB zakt weg naar een zetel of 3/4. En dat mag best zo blijven, ze hoeven echt niet helemaal weg. Als ze dan maar gaan fungeren als een soort spreekbuis van boeren, toch een belangrijke groep qua landschapsbeheer e.d., en boerengemeenschappen. Dat dit het logische adres wordt om naar te mailen als bepaalde maatregelen dramatisch uit kunnen pakken voor die specifieke groep. Ik vind het prima als daar een paar zetels naar toe gaan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Populisme kan nog best even hoogtij vieren na de verkiezingen, maar ik merk aan alles dat het (en bedank de VS) op z'n retour gaat komen hier.
Het gegeven dat Ma Flodder als gezicht van een van de regerende partijen in Nederland stevig oppositie voert tegen 'de staat van het land'.. om een ID-kaart tonen bij een pakje shag.. (iets wat tot stand kwam in een rechtsere regering) is wel een van de momenten die de waanzin voorbij gaan en waar hopelijk ook wel bij ingezien wordt dat we van dit type "leiders" en partijen afmoeten die vooral heel gespeeld emotioneel zijn, maar inhoudelijk niet sterk.
Niemand wil het ook verbieden, maar je mag mensen die volksvertegenwoordigers met de verkeerde mening monddood willen maken best eng en verschrikkelijk noemen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is hoe een democratie hoort te werken.
Vind ik alle demonstraties nodig, leuk, smaakvol, handig, constructief? Nee, beslist niet. Maar ik vind wel dat ALLE demonstraties plaats mogen vinden, mits ze geen geweld en vernielingen plegen.
Hoezo wil je ze monddood maken als je tegen ze wil demonstreren?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niemand wil het ook verbieden, maar je mag mensen die volksvertegenwoordigers met de verkeerde mening monddood willen maken best eng en verschrikkelijk noemen.
De domste demonstratie ooit was die waarin willekeurige voorbijlopende politici 'pedo'-opmerkingen naar hun hoofd kregen geslingerd. Types waarvan je later leest dat ze harde schijven vol van hetgeen hebben liggen waarvan ze een ander van beschuldigen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is hoe een democratie hoort te werken.
Vind ik alle demonstraties nodig, leuk, smaakvol, handig, constructief? Nee, beslist niet. Maar ik vind wel dat ALLE demonstraties plaats mogen vinden, mits ze geen geweld en vernielingen plegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |