abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218958014
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Was dat een democratisch debat, verzorgd door onze media?
Fair enough, slecht voorbeeld.

Verandert niets aan mijn standpunt dat demonstraties juist democratie-versterkend zijn.

Ze willen demonstraties dan ook nog wel eens een democratisch recht noemen, hoe zou dat nou komen? Maar nee, je moet blijkbaar toch echt eerst volksvertegenwoordiger zijn voordat je je stem mag laten horen in de publieke ruimte. Een 'deel van het volk zijn' is niet goed genoeg.

quote:
Echt, heb je zelf niet door hoe vreemde kronkels je nodig hebt om dit zo te spinnen dat het klopt?
Dito. Met je demonstraties doen afbraak aan de democratie.

Waar háál je het vandaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 07-10-2025 10:39:41 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:31:37 #127
5428 crew  miss_sly
pi_218958027
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Men is het er mee eens dat men demonstreert tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een door de media georganiseerd debat, bedoeld om de mensen te informeren over de politieke standpunten van die volksvertegenwoordigers.

Het doel van die demonstratie was dus een volksvertegenwoordiger het werk onmogelijk maken. En het is ze nog gelukt ook.
Demonstreren mag toch? Tegen alles: de komst van een volksvertegenwoordiger, de komst van een AZC, tegen de wantoestanden in Gaza, tegen de immigratie, tegen en voor alles wat je maar kunt bedenken. Dát is democratie!

Je zou eerder kunnen zeggen dat, als men zeker is dat het alleen om demonstreren gaat en dus niet gedreigd is met geweld, het niet gaan omdat er gedemonstreerd wordt, anti-democratisch is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218958140
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Demonstreren tegen de komst van een volksvertegenwoordiger bij een politiek debat is inderdaad zeer slecht. Dan ben je echt tegen de democratie.
Arabische lente.

Miljoenen die demonstreerden tegen volksvertegenwoordigers.

Één grote "we moeten jullie niet meer!".

Hartstikke antidemocratisch.
pi_218958250
Voor een gebouw staan om te protesteren tegen de komst van iemand wiens standpunten je niet kunt delen is vrije meningsuiting. Hoe bozer de demonstranten worden of reeds militant in de vooraankondigingen. Hoe bedreigender het kán worden voor de mensen binnen. Hou het rustig. Niet overstemmend lawaai maken, geen agressieve teksten maken. Iemand kan vinden dat zo'n demonstratie uit de hand kán lopen.... blijf dan weg.
Dat wil niet zeggen dat het de opzet van de organisatoren is iemand of de bezoekers weg te jagen

Er was een meningsuiting bij het paleis op de Dam. Dat gebouw besmeuren is vandalisme. Kan veel schoonmaakkosten zijn. Kan veel ergernis oproepen ter lande... wat onnodige polarisatie is en beschadigend voor wat men beoogt.
Hang een spandoek "fuck israel".... ga met een groep dat roepen bij het gebouw. Prima zo.
https://www.parool.nl/ams(...)uck-israel~b9ed989a/

dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:42:25 #130
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218958621
Jullie hebben allebei een punt hoor. Een volksvertegenwoordiger moet haar werk kunnen doen, ze moet dat debat kunnen voeren.

Tegelijk mogen de mensen demonstreren tegen haar komst. Daar is niets mis mee. Behalve als er geweld wordt gebruikt om haar dat te ontzeggen.

De vraag is dan of de mogelijkheid voor Caroline om haar werk te doen wordt ontzegd door deze demonstratie. Zolang ze de deuren niet barricaderen of haar voor de voeten gaan lopen dan zou dat niet zo zijn. Het is aan de lokale driehoek om te bepalen wat de risico's zijn.

En dan de bedreigingen aan de persoon; die zijn sowieso verwerpelijk en de pakkans in Nederland is daar helaas veel te laag voor.
pi_218958961
Laat ik dit dan ook gezegd hebben ...

Naar mijn weten heeft tegenwoordig elke vooraanstaande politicus beveiliging. Zeker als er zoals in Caroline's geval dus eerder bedreigingen tegen haar geuit zijn. Volgens mij organiseert of iig mede-coördineert de overheid dat?

Als er ook maar íets had gestaan in dat bericht over dat haar beveiliging, politie, gemeente, of zelfs de organisatie, haar veiligheid nu niet meer kan garanderen (of dat er reeele zorgen zijn of hoe ze het ook willen verwoorden) dan ben ik een van de eerste die Caroline groot gelijk geeft door niet te komen en sluit ik me volledig aan in het 'dit doet afbreuk aan de democratie' kamp.

Maar dat staat er niet. Er wordt een protest vermeld, Caroline maakt een insinuatie over 'tussen dit soort mensen' en zegt af. En dan zou er opeens sprake zijn van een aantasting van de democratie? Kom op zeg.
pi_218959049
Hier heeft @Hanca toch wel gelijk hoor.

Iemand uit de tweede kamer komt voor een debat en daar moet dan tegen gedemonstreerd worden?

Of gecancelled worden omdat je de mening van een ander niet goed vindt?
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:32:29 #133
5428 crew  miss_sly
pi_218959060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Hier heeft @:Hanca toch wel gelijk hoor.

Iemand uit de tweede kamer komt voor een debat en daar moet dan tegen gedemonstreerd worden?

Cancellen doet ze vooralsnog zelf. Demonstreren mag ook in dit geval.

Wat is dat nou voor een raar idee dat je niet zou mogen demonstreren tegen iemand uit de tweede kamer, een volsvertogenwoordiger?
pi_218959064
PS

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het debat was voor de lol verplaatst naar een geheime locatie? Jij denkt dat ze bij De Gelderlander gek zijn?
quote:
https://www.gelderlander.(...)er-zegt-af~afa59caf/

Omdat Van der Plas zich niet veilig voelt op de campus, is al in een vroeg stadium besloten het gesprek op de redactie van De Gelderlander te houden
De redactie van de Gelderlander is verre van een geheime locatie. Een vrij bekende locatie zelfs. Als je over de spoorbrug rijdt, het eerste gebouw rechts van de brug.

pi_218959088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Hier heeft @:Hanca toch wel gelijk hoor.

Al demonstreer je dat je ei niet rond genoeg is.

De grens is geweld. Nooit de demonstratie.
pi_218959098
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Cancellen doet ze vooralsnog zelf. Demonstreren mag ook in dit geval.

Wat is dat nou voor een raar idee dat je niet zou mogen demonstreren tegen iemand uit de tweede kamer, een volsvertogenwoordiger?
Tsjah het mag, maar is dan hoe de Nederlandse democratie werkt tegenwoordig? Een partij staat me niet aan dus ga ik overal en nergens demonstreren als iemand van die partij komt.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:38:25 #137
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218959111
In principe is het democratisch om te mogen demonstreren tegen de democratie.

Ik vind het verder een tamelijk kansloos protest tegenover Caroline maar als er geen signalen zijn dat haar veiligheid niet gegarandeerd kan worden is dit natuurlijk gewoon populistisch zieltjes winnen. Ze is voortdurend het vuurtje doelbewust aan het opstoken, om vervolgens de slachtofferrol in springen bij reactie om het vuurtje verder op te stoken.
Makkelijk eerste
pi_218959120
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Tsjah het mag, maar is dan hoe de Nederlandse democratie werkt tegenwoordig? Een partij staat me niet aan dus ga ik overal en nergens demonstreren als iemand van die partij komt.
Zo werkte het altijd al. Alleen vind jij deze demonstratie niet leuk, dat is iets anders.
pi_218959134
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Ik vind het verder een tamelijk kansloos protest tegenover Caroline maar als er geen signalen zijn dat haar veiligheid niet gegarandeerd kan worden is dit natuurlijk gewoon populistisch zieltjes winnen. Ze is voortdurend het vuurtje doelbewust aan het opstoken, om vervolgens de slachtofferrol in springen bij reactie om het vuurtje verder op te stoken.
Mooi is dat ... Doe ik al zoveel reacties al die moeite, en dan vat jij het in veel minder woorden perfect samen. Wat deed je anderhalf uur geleden en waarom was je niet hier?
pi_218959226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:32 schreef probeer het volgende:
PS
[..]
[..]
De redactie van de Gelderlander is verre van een geheime locatie. Een vrij bekende locatie zelfs. Als je over de spoorbrug rijdt, het eerste gebouw rechts van de brug.

[ afbeelding ]
Het was geheim gehouden dat het daar zou zijn. Dus een geheime (zei het niet zo spannende) locatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218959238
quote:

[..]
"Ik vind niet dat mensen die anders dan mij denken geïnformeerd mogen worden, stel dat ze op iemand met de verkeerde mening stemmen."

Ik vind het eerlijk gezegd ronduit eng dat onze universitaire studenten blijkbaar deels zo denken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218959250
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:39 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Zo werkte het altijd al. Alleen vind jij deze demonstratie niet leuk, dat is iets anders.
Ik kan me weinig demonstraties voor de geest halen waarbij er gedemonstreerd werd tegen de komst van een persoon.

Verder is het wel bijzonder dat je aanneemt dat ik de demonstratie wel/niet leuk vindt en/of ik daarvan mijn oordeel laat afhangen.
pi_218959272
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Populisme kan nog best even hoogtij vieren na de verkiezingen, maar ik merk aan alles dat het (en bedank de VS) op z'n retour gaat komen hier.

Het gegeven dat Ma Flodder als gezicht van een van de regerende partijen in Nederland stevig oppositie voert tegen 'de staat van het land'.. om een ID-kaart tonen bij een pakje shag.. (iets wat tot stand kwam in een rechtsere regering) is wel een van de momenten die de waanzin voorbij gaan en waar hopelijk ook wel bij ingezien wordt dat we van dit type "leiders" en partijen afmoeten die vooral heel gespeeld emotioneel zijn, maar inhoudelijk niet sterk.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:01:40 #144
5428 crew  miss_sly
pi_218959299
quote:

[..]
Dat is hoe een democratie hoort te werken.

Vind ik alle demonstraties nodig, leuk, smaakvol, handig, constructief? Nee, beslist niet. Maar ik vind wel dat ALLE demonstraties plaats mogen vinden, mits ze geen geweld en vernielingen plegen.
pi_218959304
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik kan me weinig demonstraties voor de geest halen waarbij er gedemonstreerd werd tegen de komst van een persoon.

Verder is het wel bijzonder dat je aanneemt dat ik de demonstratie wel/niet leuk vindt en/of ik daarvan mijn oordeel laat afhangen.
Jij denkt dat er nooit een demonstratie was als Mark Rutte ergens een bezoekje bracht?
Niet dat die het dan meteen als een bitchboy afblies dus dat kwam ook niet zo uitgebreid in het nieuws.
pi_218959321
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Populisme kan nog best even hoogtij vieren na de verkiezingen, maar ik merk aan alles dat het (en bedank de VS) op z'n retour gaat komen hier.

Het gegeven dat Ma Flodder als gezicht van een van de regerende partijen in Nederland stevig oppositie voert tegen 'de staat van het land'.. om een ID-kaart tonen bij een pakje shag.. (iets wat tot stand kwam in een rechtsere regering) is wel een van de momenten die de waanzin voorbij gaan en waar hopelijk ook wel bij ingezien wordt dat we van dit type "leiders" en partijen afmoeten die vooral heel gespeeld emotioneel zijn, maar inhoudelijk niet sterk.
BBB zakt weg naar een zetel of 3/4. En dat mag best zo blijven, ze hoeven echt niet helemaal weg. Als ze dan maar gaan fungeren als een soort spreekbuis van boeren, toch een belangrijke groep qua landschapsbeheer e.d., en boerengemeenschappen. Dat dit het logische adres wordt om naar te mailen als bepaalde maatregelen dramatisch uit kunnen pakken voor die specifieke groep. Ik vind het prima als daar een paar zetels naar toe gaan.
pi_218959338
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vind ik alle demonstraties nodig, leuk, smaakvol, handig, constructief? Nee, beslist niet. Maar ik vind wel dat ALLE demonstraties plaats mogen vinden, mits ze geen geweld en vernielingen plegen.
Niemand wil het ook verbieden, maar je mag mensen die volksvertegenwoordigers met de verkeerde mening monddood willen maken best eng en verschrikkelijk noemen.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:10:49 #149
5428 crew  miss_sly
pi_218959397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niemand wil het ook verbieden, maar je mag mensen die volksvertegenwoordigers met de verkeerde mening monddood willen maken best eng en verschrikkelijk noemen.
Hoezo wil je ze monddood maken als je tegen ze wil demonstreren?

Je wil laten weten dat je het niet met ze eens bent.
pi_218959409
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De domste demonstratie ooit was die waarin willekeurige voorbijlopende politici 'pedo'-opmerkingen naar hun hoofd kregen geslingerd. Types waarvan je later leest dat ze harde schijven vol van hetgeen hebben liggen waarvan ze een ander van beschuldigen.

Ergens is het ook wel logisch dat juist zulke figuren heel erg anti-democratisch stemmen.

Als je zoiets toelaat, wat imho gewoon moet kunnen; is het niet te verkopen dat anti-fascisme een verbod zou moeten krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')