Zorgwekkend, en een indirecte oproep tot geweld tegen de politie!quote:Gewelddadige rechtsextremisten plannen acties voor verkiezingsdag
Rechtsextremisten zijn van plan om op verkiezingsdag in heel Nederland demonstraties tegen asielzoekerscentra te houden. “Dan is er nauwelijks politie en ME beschikbaar en kunnen we onze stem beter laten horen!”, aldus een oproep waarover NRC schrijft.
Ultrarechtse hooligans en andere rechtsextremisten laten de afgelopen weken veelvuldig van zich horen. Twee weken geleden liep een extreemrechts protest op het Malieveld uit op een orgie van geweld en vernieling. Een politieauto ging in vlammen op en extreemrechtse relschoppers probeerden ook het D66-partijkantoor in brand te steken.
Sindsdien blijft het onrustig. Rechtsextremisten reizen van plaats naar plaats voor protesten tegen asielzoekerscentra. Het komt daarbij geregeld tot gewelddadige confrontaties met politieagenten en antifascisten. Ook worden lokale politici geïntimideerd.
“We zijn niet uit op geweld met de politie, maar als de politie zich niet aan de wet houdt, dan ga ik niet aan de kant”, verklaart Eldor van Feggelen, een van de initiatiefnemers van de extreemrechtse acties, tegenover NRC.
Van Feggelen protesteerde tijdens de coronacrisis tegen de maatregelen die waren bedoeld om de verspreiding van de ziekte af te remmen. Hij werd tijdens de protesten regelmatig opgepakt en verloor daarom zijn baan.
Is dat nou dat rondreizende groepje wat het verpest voor de rest?quote:Sindsdien blijft het onrustig. Rechtsextremisten reizen van plaats naar plaats voor protesten tegen asielzoekerscentr
Bron staat erboven, komt van de Joop...quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:58 schreef Ridocar het volgende:
Ah, een nieuwsbericht zonder bronnen die inspeelt op de onderbuik. Dus dan moet het wel waar zijn...
Nee, het is het antigroepje van dat groepje.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is dat nou dat rondreizende groepje wat het verpest voor de rest?
niet eens een ubb kunnen gebruikenquote:Op zondag 5 oktober 2025 13:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bron staat erboven, komt van [url=https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/gewelddadige-rechtsextremisten-plannen-acties-voor-verkiezingsdag]de Joop/url]... Derhalve niet serieus te nemen.
Zei de meneer die niet eens in staat is om een fatsoenlijk opgemaakte link naar de bron te plaatsen...quote:
Het wordt wel verwarrend zo hoor met al die rondreizende groepjes...quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nee, het is het antigroepje van dat groepje.
Ik dacht al: Er komt 4x "rechtsextremist" in dat stukje voor!quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bron staat erboven, komt van de Joop...![]()
Derhalve niet serieus te nemen.
En een keer "ultrarechtse"... Nou dan moet het wel heel erg zijn!!!quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:19 schreef ToT het volgende:
Ik dacht al: Er komt 4x "rechtsextremist" in dat stukje voor!
Ja ik wist dat ik een paar onderbuikkreten over het hoofd had gezien maar had weinig zin om nog verder te gaan zoeken in deze ellendige troep!quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
En "Ultrarechtse"... Nou dan moet het wel heel erg zijn!!!
Dit is helaas de norm bij een krant als de NRC.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:58 schreef Ridocar het volgende:
Ah, een nieuwsbericht zonder bronnen die inspeelt op de onderbuik. Dus dan moet het wel waar zijn...
Ook weer zo'n kansloze beroepsdemonstrant dus.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:45 schreef Mikeytt het volgende:
“We zijn niet uit op geweld met de politie, maar als de politie zich niet aan de wet houdt, dan ga ik niet aan de kant”, verklaart Eldor van Feggelen, een van de initiatiefnemers van de extreemrechtse acties, tegenover NRC.
Van Feggelen protesteerde tijdens de coronacrisis tegen de maatregelen die waren bedoeld om de verspreiding van de ziekte af te remmen. Hij werd tijdens de protesten regelmatig opgepakt en verloor daarom zijn baan.
Misschien is het dan toch antifa verkleed als extreemrechts om links meer stemmen te geven.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm.
Nou, dat zou links waarschijnlijk wel extra stemmen opleveren. Zou de wens hier vader van de gedachte zijn?
Dus extreemrechtse relschoppers krijgen podium bij een, volgens extreemrechts, extreemlinkse omroep?quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:23 schreef ootjekatootje het volgende:
De organisatoren waren gisterenavond bij nieuwsuur. Daar werd een ander beeld geschetst van deze groep.
Misschien kan de topicstarter deze even bekijken.
Wat werd daar gezegd dan?quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:23 schreef ootjekatootje het volgende:
De organisatoren waren gisterenavond bij nieuwsuur. Daar werd een ander beeld geschetst van deze groep.
Misschien kan de topicstarter deze even bekijken.
Gokje: ze zijn vredelievende bezorgde burgersquote:
Iets met appels en peren?quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:36 schreef RotatoR het volgende:
Wel opmerkelijk dat zo'n gekkieclubje 'extreemrechts' wordt genoemd maar de marxistenwappies van XR niet 'extreemlinks'.
Yep.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:53 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/JosTeunissen2/status/1974610064591003913
quote:Rechtsextremisten zijn van plan om op verkiezingsdag in heel Nederland demonstraties tegen asielzoekerscentra te houden. “Dan is er nauwelijks politie en ME beschikbaar en kunnen we onze stem beter laten horen!”, aldus een oproep waarover NRC schrijft.
Terminale kanker fakers zijn sowieso niet serieus te nemen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bron staat erboven, komt van de Joop...![]()
Derhalve niet serieus te nemen.
Hoho, "ultrarechts".quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:36 schreef RotatoR het volgende:
Wel opmerkelijk dat zo'n gekkieclubje 'extreemrechts' wordt genoemd maar de marxistenwappies van XR niet 'extreemlinks'.
vREeDzaAm PRoTesT!!!quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:36 schreef RotatoR het volgende:
Het waren verschrikkelijke onlusten, daar niet van, maar als dat al een ‘orgie van geweld’ was, hoe definiëren ze dan de protesten bij de UvA?quote:een orgie van geweld en vernieling
quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:01 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het waren verschrikkelijke onlusten, daar niet van, maar als dat al een ‘orgie van geweld’ was, hoe definiëren ze dan de protesten bij de UvA?
Zolang het vreedzaam is: prima.quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:03 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Verder is geweld niet goed, protesten tegen AZCs is wel heel goed. Protesteren tegen AZCs heeft vooralsnog ook een stuk meer opgeleverd dan stemmen tegen AZCs.
Persoonlijk heb ik erg weinig met protesten tegen.... juist de meest nare manier van protesteren.quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:03 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Verder is geweld niet goed, protesten tegen AZCs is wel heel goed. Protesteren tegen AZCs heeft vooralsnog ook een stuk meer opgeleverd dan stemmen tegen AZCs.
tegen Israël vind je dan wel weer prima?quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik erg weinig met protesten tegen.... juist de meest nare manier van protesteren.
want waar zijn deze mensen precies voor stander van of zijn ze gewoon alleen tegen azc?
Maar hee: er is niks om je zorgen over te maken met islam in het westen hoor!quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:53 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Denk dat het inderdaad vaak beter werkt om dingen positief te formuleren. Bijvoorbeeld voor het behoud van de Nederlandse cultuur of voor rechten van in Nederland gewortelde individuen. Protesten worden echter vaan georganiseerd naar aanleiding van iets waar men tegen is. Ik vraag me verder wel af in hoeverre deze belangen in goede handen zijn bij groepen als ‘Defend Netherlands’. Maar goed.quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik erg weinig met protesten tegen.... juist de meest nare manier van protesteren.
want waar zijn deze mensen precies voor stander van of zijn ze gewoon alleen tegen azc?
Nee zeker niet. israel heeft weinig keus gezien de terroristsiche daden van Hamas.quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Tegen
[..]
tegen Israël vind je dan wel weer prima?
Of dat ook niet?
alleen als je hier voor wilt opkomen is protesteren tegen azc in geen enkel universum een middel om dit te bereiken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:15 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Denk dat het inderdaad vaak beter werkt om dingen positief te formuleren. Bijvoorbeeld voor het behoud van de Nederlandse cultuur of voor rechten van in Nederland gewortelde individuen.
Niet... want om voor dit onderwerpquote:Protesten worden echter vaan georganiseerd naar aanleiding van iets waar men tegen is. Ik vraag me verder wel af in hoeverre deze belangen in goede handen zijn bij groepen als ‘Defend Netherlands’. Maar goed.
op te komen, zijn er mogelijk honderden andere onderwerpen thema"s die dit bevorderen en zouden kunnen verbeteren. Sterker nog als er morgen geen azc zijn hoe heeft dit de nederlander zijn individuele rechten bevorderd?quote:Nederlandse cultuur of voor rechten van in Nederland gewortelde individuen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noem je mensen stom, racistisch, raar, vrouwonvriendelijk, afval, nazi’s, extreemrechts, enzovoort? En dan verbaasd dat je op dik verlies staat?quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:45 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-voor-verkiezingsdag
[..]
Zorgwekkend, en een indirecte oproep tot geweld tegen de politie!
Waarom overigens niet "verdedig Nederland" i.p.v. "defend Netherlands"?
Als er morgen geen AZC zou zijn, zou dat niet direct een oplossing zijn inderdaad. Maar dat komt voornamelijk doordat de Nederlandse cultuur al decennialang uitgehold wordt door middel van immigratie. Dat gebeurt niet enkel door AZCs inderdaad, maar dat is er wel onderdeel van. De Godwin mag je verder lekker voor jezelf houden. Ik zie dit vooral als een culturele strijd. Nederlanders hebben net zo veel rechten als welk ander volk. Hoe ze de laatste decennia zijn behandeld is ronduit schandalig.quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
alleen als je hier voor wilt opkomen is protesteren tegen azc in geen enkel universum een middel om dit te bereiken.
Dit zie ik al tijden hier in Nederland idd. Die walgelijke islam word hier door veel te veel mensen genormaliseerd. "Progresssief" links is hier volkomen stekeblind voor. Sterker nog die faciliteren het. Echt zorgwekkend is dat.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:53 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Dus moeten alle alarmbellen bij een ieder af gaan.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus extreemrechtse relschoppers krijgen podium bij een, volgens extreemrechts, extreemlinkse omroep?
Omdat ze "Nederland van vreemde smetten vrij" promoten. Daar heb je een internationaal publiek voor nodig natuurlijk.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:45 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom overigens niet "verdedig Nederland" i.p.v. "defend Netherlands"?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |