De EU is al lang met van alles bezig om immigratie van buiten de EU in te dammen. Alleen vergt dat een cooperatieve opstelling van ons land, en dat weigert de FvD.quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:09 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat is alleen omdat we anders het immigratieprobleem niet kunnen oplossen. Dus als dat een voorwaarde is, dan moet het maar.
Overigens denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen. En daarnaast zijn er veel meer westerse landen in deze penibele situatie (vrijwel alle landen in noord-west Europa). Ik denk dat we 'samen' wellicht verandering kunnen afdingen bij de EU. En zo niet, dan kunnen we misschien ook nog een eigen unie oprichten of samenwerkingsverbanden aangaan met deze landen.
We kunnen niet meer heel lang zo doorgaan, voordat ergens in Frankrijk / Engeland / Duitsland / België / Zweden / Nederland de pleuris uitbreekt en er hevig verzet komt tegen het huidige beleid. Dat is eng, maar schept ook kansen.
Wellicht is het 'dreigen' van al deze landen samen jegens de EU al voldoende om het eens serieus te gaan nemen.
En zo niet allemaal, dan is het maar zo. We zullen een keer flink moeten hervormen en onze eigen zaakjes op orde gaan brengen. Wat we nu doen is mijn inziens volledig onhoudbaar op de lange termijn. En dan doel ik bij deze niet alleen om de bevolkingstoename, maar alle negatieve bijeffecten van de massa-immigratie.
Je bungelt in waar je naartoe wilt tussen migratie en de ontwikkeling van de hele wereldbevolking. Moet men op links de migratie hier managen of moet een PvdAGL zich bezighouden met de ontwikkeling van de wereldbevolking?quote:Op maandag 6 oktober 2025 11:57 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En hiermee ga je het toegenomen verbruik van miljoenen extra mensen volledig mee compenseren ja?
Ik presenteerde je een toekomstbeeld. Niet een toekomstbeeld van puin voor ons en miljardairs die hun bunkers met bioscoop in vluchten. Op de vlucht voor klimaatverandering en onrusten. Maar een mooie leefbare toekomst waarin die miljardairs meehelpen om de aarde weer op te bouwen.quote:Waarom niet én vergroenen / verduurzamen én stoppen met immigratie? Er komen dan geen mensen meer bij in dit land, op den duur zelfs bevolkingafname (want we krijgen al 'te weinig' kinderen) én een vergroening. 3 vliegen in 1 klap.
Wat jij doet is een bus zwaarder maken met extra mensen, om hem vervolgens een LPG installatie te geven i.p.v. diesel. Ja, dat scheelt. Maar je kunt beter eerst beginnen met minder mensen. Dan hoeft die bus minder mensen te vervoeren en is dus lichter. Of kan hij op den duur zelfs in de garage blijven.
Ik bungel niet tussen nationale populatie en die van de wereld. Met miljoenen extra mensen heb ik het inderdaad over Nederland. We zijn in rap tempo gestegen van 15 miljoen naar 18 miljoen en gaan in nog rapper tempo naar de 20-21 miljoen en dat al in 2050. Zie mijn links in de OP. En die komen niet door natuurlijke aanwas, maar door immigratie. Dus of mensen nou meer of minder kinderen gaan maken in de rest van de wereld, speelt hier geen rol in. Zolang onze overheid in het beleid heeft staan om mensen te importeren uit andere landen, zullen wij groeien.quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je bungelt in waar je naartoe wilt tussen migratie en de ontwikkeling van de hele wereldbevolking. Moet men op links de migratie hier managen of moet een PvdAGL zich bezighouden met de ontwikkeling van de wereldbevolking?
Kijk, Rome is niet in een dag gebouwd. Mensen die geen miljardair zijn zoals wij hebben een gevoel van bestaanszekerheid door toekomstvisie nodig.
Een goed utopie schetsen is nodig. Dat is beter dan aan een op sterven na dood paard te blijven trekken van een vergane vorige utopie. Die afbeeldingen zijn daar voor nodig. Zo kan de toekomst ook zijn.
En daarmee bedoel ik als alternatief voor de fossiele brandstofindustrie, de autoritaire leiders en miljardairs en hun voetsoldaten (Trump, Hegseth etc). Die graaien wat er nog te graaien valt en starten doodseconomieën als nieuw utopie voor de happy few.
Een PVV, VVD, BBB en NSC lijken op dit moment de belangen elders te hebben liggen en nog geen limonadekraam samen te kunnen runnen. Daar kunnen we het wellicht over eens zijn toch?
Dus moet je eerst kijken naar wie wél samen kunnen werken. Ik ben altijd tegen radicale swings en voor balans. Dus een samenwerking van linkse en rechtse politici (ik reken daar ook de linkse en rechtse christenpartijen toe) zou voor deze tijd eerst een belangrijke stap zijn.
En ik zie dat zeker bij de VVD er nu ook geluiden zijn om water bij de wijn te doen, wat een breed middenkabinet (mag het geen paars noemen) zal helpen om te werken ipv stil te staan. En de PVV moet je uitsluiten omdat de PVV geen democratische partij is. Concreet gesproken. De bewust leeggelaten zetels kunnen zekerweten geen land besturen. Vragen debatten aan waar ze zelf niet bij komen opdagen. Zelfs Bosma was hier zelfs met het volk terecht pissig om. Dus eerst democratiseren die bende.
[..]
Ik presenteerde je een toekomstbeeld. Niet een toekomstbeeld van puin voor ons en miljardairs die hun bunkers met bioscoop in vluchten. Op de vlucht voor klimaatverandering en onrusten. Maar een mooie leefbare toekomst waarin die miljardairs meehelpen om de aarde weer op te bouwen.
Bevolkingsgroei remt wereldwijd af met de generaties. Klimaatverandering, (google: doomsday glacier) anti-democratische regimes en oorlogen zullen nog wel hun tol gaan eisen ook. Daardoor zal er nog wel wat beweging blijven. Maar ik denk dat als het utopie (nooit volledig haalbaar, maar het streven is niet verkeerd) ligt in wat ik hierboven schetste, dan is dat al een heel wat beter dan miljardairs tot een beschermheilige opwaarderen en elkaar hier bestrijden zodat Musk het glas kan heffen.
Stilstand en achteruitgang is achteruitgang. Dynamieken in de wereld hangen samen met dyamieken in Nederland. Niemand ruimt ineens delen van Nederland op. Rechts niet. Links niet.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:02 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik bungel niet tussen nationale populatie en die van de wereld. Met miljoenen extra mensen heb ik het inderdaad over Nederland. We zijn in rap tempo gestegen van 15 miljoen naar 18 miljoen en gaan in nog rapper tempo naar de 20-21 miljoen en dat al in 2050. Zie mijn links in de OP. En die komen niet door natuurlijke aanwas, maar door immigratie. Dus of mensen nou meer of minder kinderen gaan maken in de rest van de wereld, speelt hier geen rol in. Zolang onze overheid in het beleid heeft staan om mensen te importeren uit andere landen, zullen wij groeien.
En waarom moet dat? Waarom is dit begeerlijk?
Voor de rest vind ik het nogal een onsamenhangend verhaal en haal je er allerlei rare dingen bij zoals kapotgeschoten steden in het Midden Oosten, alsof ik daar ook maar iets over gezegd heb. Of je haat tegenover Musk en 'miljardairs'. Dat heeft er allemaal geen reet mee te maken eigenlijk.
Waarom moeten we doorgaan met immigratie volgens jou en doorgroeien in bevolking? Waarom is dit beter dan het alternatief?
Daarnaast heb ik ook niets negatiefs gezegd over vergroening en verduurzaming. Dat moeten we natuurlijk sowieso doen, ongeacht meer of minder mensen in dit land. Ik zeg alleen dat verduurzaming nooit opweegt tegen meer mensen in dit land. Dat is letterlijk dweilen met de kraan open.
Je haalt er allemaal punten bij die niets met het onderwerp te maken hebben, namelijk lokale bevolkingsgroei dit land ten gevolge van actief beleid.
Wacht maar tot klimaatmigratie een ding wordt… Dan moeten we dijken bouwen om mensen tegen te houdenquote:Op maandag 6 oktober 2025 13:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Stilstand en achteruitgang is achteruitgang. Dynamieken in de wereld hangen samen met dyamieken in Nederland. Niemand ruimt ineens delen van Nederland op. Rechts niet. Links niet.
Als je wilt dat regeringen bestrijden dat minder mensen voor arbeidsmigratie hier komen, dan zul jij een advocaat moeten worden voor het opleiden van de mensen hier en salarissen waar je een leven op kunt onderhouden. Dan zul je dus al een shift moeten maken naar het herwaarderen van beroepsgroepen. Maar willen Nederlanders het dan ook en vind je de kunde tegen die tijd dan ook werkelijk hier. Dat is de vraag.
Klagen dat het vooral minder moet , zonder menselijke oplossingen te zoeken gaat sowieso niet werken.
Eindeloze bevolkingsgroei, zeker als het enkel migratie als oorzaak heeft, is ook achteruitgang. Ik vind Nederland er zeker op achteruit gegaan, op vele fronten de afgelopen 2-3 decennia.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Stilstand en achteruitgang is achteruitgang. Dynamieken in de wereld hangen samen met dyamieken in Nederland. Niemand ruimt ineens delen van Nederland op. Rechts niet. Links niet.
Als je wilt dat regeringen bestrijden dat minder mensen voor arbeidsmigratie hier komen, dan zul jij een advocaat moeten worden voor het opleiden van de mensen hier en salarissen waar je een leven op kunt onderhouden. Dan zul je dus al een shift moeten maken naar het herwaarderen van beroepsgroepen. Maar willen Nederlanders het dan ook en vind je de kunde tegen die tijd dan ook werkelijk hier. Dat is de vraag.
Klagen dat het vooral minder moet , zonder menselijke oplossingen te zoeken gaat sowieso niet werken.
En wat denk je van halvering immigratanten-stapel?quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Halvering veestapel waardoor er minder arbeidsmigranten nodig zijn. Bovendien creeert het stikstofruimte om te bouwen.
Daar zal ik op zichzelf geen traan om laten.quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:25 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En wat denk je van halvering immigratanten-stapel?
Bijzonder dat je in een andere post zegt dat je niet perse tegen migratie bent maar dat dat wel een prijs heeft maar vervolgens niet lijkt te beseffen dat het volgen van de antimigratie politiek in het FvD programma ook een prijs heeft. Natuurlijk kunnen we ons hele land op slot gooien, er een hoge muur omheen bouwen en uit alle migratieverdragen en uit de EU stappen maar dat heeft natuurlijk ook een prijs.quote:Op maandag 6 oktober 2025 12:09 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat is alleen omdat we anders het immigratieprobleem niet kunnen oplossen. Dus als dat een voorwaarde is, dan moet het maar.
quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:25 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En wat denk je van halvering immigratanten-stapel?
Uit het artikel (als je het gelezen had in plaats van meteen je onderbuik te trekken, had je dat gezien):quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen 10 jaar meer dan een miljoen mensen naar Nederland gekomen. Deze mensen wonen allemaal ergens. Geloven dar dit de schaarste op de woningmarkt niet verregaand beïnvloed heeft is onnoemelijke linkse naïviteit. Wederom.
quote:Arbeids- en asielmigranten hebben inderdaad invloed op de woningschaarste. Maar volgens experts is die invloed niet groot.
De instroom van meer dan een miljoen mensen die ook moeten wonen is wel degelijk groot!quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uit het artikel (als je het gelezen had in plaats van meteen je onderbuik te trekken, had je dat gezien):
[..]
Godschristus. Lezen is echt moeilijk he?quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
De instroom van meer dan een miljoen mensen die ook moeten wonen is wel degelijk groot!
quote:Volgens het overheidsrapport De Staat van Migratie kwamen er vorig jaar 314.000 mensen naar Nederland. Ze kwamen vooral voor gezin, werk, studie of asiel. Volgens voorlopige cijfers vertrokken er 205.000 uit Nederland. De bevolking groeide dus met 109.000 mensen die ergens moeten wonen.
"Maar je kunt die aantallen niet zomaar vergelijken met het woningtekort, want een gedeelte van de migranten wordt anders gehuisvest. Bijvoorbeeld door werkgevers of in azc's", zegt Marlou Schrover, hoogleraar economische en sociale geschiedenis aan de Universiteit Leiden.
Zie de tweet in mijn vorige post. Link werkt niet op het forum, maar als je kliktquote:Op maandag 6 oktober 2025 15:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Godschristus. Lezen is echt moeilijk he?
[..]
Peak ironyquote:Op maandag 6 oktober 2025 15:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
werkt ie ook niet.quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zie de tweet in mijn vorige post. Link werkt niet op het forum, maar als je klikt
Die kan twee kanten op.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:45 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Wacht maar tot klimaatmigratie een ding wordt… Dan moeten we dijken bouwen om mensen tegen te houden
Top.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:58 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Eindeloze bevolkingsgroei, zeker als het enkel migratie als oorzaak heeft, is ook achteruitgang. Ik vind Nederland er zeker op achteruit gegaan, op vele fronten de afgelopen 2-3 decennia.
Verder is er niets 'onmenselijks' aan stoppen met immigratie.
We kunnen 5 meter zeespiegelstijging heel goed hebben. Deze gletcher gaat ook niet voor zo'n stijging zorgen, echt niet. We zitten wat dat betreft met 2 andere problemen: verzilting van het grondwater in de randstad, tot iig Utrecht en misschien wel Amersfoort. En de rivieren die dankzij klimaatverandering veel vaker extreem hoog zullen staan (denk aan Valkenburg een paar jaar geleden) of extreem laag (dan slibt een zeer belangrijke transportader dicht).quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die kan twee kanten op.
Je woont in de lage landen. Ik mis even het punt dat we zelf veilig zouden zijn voor klimaatverandering geloof ik. Of zie jij het helemaal goed komen als die Antarctische gletcher (landijs) met de omvang van het VK en enkele Kilometers dikte ergens tussen heden en vele jaren in zee stort?
[ afbeelding ]
Je staat zelf dichter bij de klimaatvluchteling dan bij de rijksten ter wereld. Net als iedereen hier.
· Source: IPCC AR6 (2021) - The Physical Science Basis, Chapter 9, Figure 9.28 and Table 9.6.quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:46 schreef Hanca het volgende:
Het compleet instorten van de doomsday gletcher geeft 65 cm zeespiegelstijging, dat is een lachertje in vergelijking met de modellen die gebruikt worden om te kijken wat we kunnen hebben.
https://www.weer.nl/nieuw(...)-sneller-dan-gedacht
https://unievanwaterschap(...)en-voor-waterbeheer/
Die 3,3 meter is echt wel een uit de lucht gegrepen en onwaarschijnlijk getal (ga zelf maar uitrekenen hoeveel kubieke meter ijs je daarvoor nodig hebt, we hebben zo'n 360 miljoen vierkante km oceaan!), maar zelfs dat kunnen we dus prima hebben. Dat gepaniek over die gletcher is echt nergens voor nodig.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
· Source: IPCC AR6 (2021) - The Physical Science Basis, Chapter 9, Figure 9.28 and Table 9.6.
· What it says: The report states that the total potential sea-level rise from the West Antarctic Ice Sheet, if completely destabilized, is approximately 3.3 meters. It identifies Thwaites and Pine Island Glaciers as the most vulnerable and critical points of instability due to their marine-based, retrograde bed topography.
Het begint daarmee. Maar het wordt tot uiteindelijk 3,3 meter verwacht met wat het proces verder aan landijs los maakt in de stroomversnelling.
Dan heb je het wel over voorbij 100 jaar. Maar wat het aangeeft is dat het niet 65cm is en dat het daarmee voorbij is. Het blijft een doorgaand proces. Antarctica is meer dan die gletcher, dat als een kurk meer tegenhoudt. En de afgelopen jaren is er geregeld geschreven dat ontwikkelingen 'nu' voor over 10 tot 20 jaar aanvankelijk waren voorspelt. Dus de te plotten verwachting kan ons (als wereld) eerder overvallen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 3,3 meter is echt wel een uit de lucht gegrepen en onwaarschijnlijk getal (ga zelf maar uitrekenen hoeveel kubieke meter ijs je daarvoor nodig hebt, we hebben zo'n 360 miljoen vierkante km oceaan!), maar zelfs dat kunnen we dus prima hebben. Dat gepaniek over die gletcher is echt nergens voor nodig.
Maar de kans dat Nederland binnen een afzienbare tijd (binnen enkele eeuwen) onbewoonbaar wordt door zeespiegelstijging is gewoon heel erg klein. Als je daar mee gaat schermen help je eigenlijk de klimaatsceptici. We zouden veel meer bezig moeten zijn met verzilting (landbouw, maar ook drinkwater) en het gevaar van de rivieren, want dat is wel iets dat de komende decennia al gaat spelen of zelfs al speelt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dan heb je het wel over voorbij 100 jaar. Maar wat het aangeeft is dat het niet 65cm is en dat het daarmee voorbij is. Het blijft een doorgaand proces. Antarctica is meer dan die gletcher. En de afgelopen jaren is er geregeld geschreven dat ontwikkelingen 'nu' voor over 10 tot 20 jaar aanvankelijk waren voorspelt. Dus de te plotten verwachting kan ons (als wereld) eerder overvallen.
Ik had het over de instroom over de afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 6 oktober 2025 15:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Nu wel. Op de een of andere manier kan ik ze niet integreren op het FOK!-forum..quote:
Mee eens hoor. Al zie ik graag dat we pro-actiever bezig gaan dan reactief.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar de kans dat Nederland binnen een afzienbare tijd (binnen enkele eeuwen) onbewoonbaar wordt door zeespiegelstijging is gewoon heel erg klein. Als je daar mee gaat schermen help je eigenlijk de klimaatsceptici. We zouden veel meer bezig moeten zijn met verzilting (landbouw, maar ook drinkwater) en het gevaar van de rivieren, want dat is wel iets dat de komende decennia al gaat spelen of zelfs al speelt.
Asiel gaat om zo'n 10.000 woningen per jaar. Die getallen zijn gewoon bekend. En dus ook totaal niet problematisch. Dat is druppelwerk.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik had het over de instroom over de afgelopen 10 jaar.
Dat een deel van die instroom, bijvoorbeeld arbeidsmigranten, gehuisvest wordt door zorg van de werkgevers verandert helemaal niks aan de druk op de woningmarkt.
Ook is het niet zo dat de asielzoekers blijven hangen in de AZC's. Dan zouden er inmiddels een half miljoen mensen in AZC's moeten wonen. Die mensen stromen door naar reguliere woningen als zij hun status gekregen hebben. Dat dit niet altijd binnen 6 weken gebeurt klopt, maar uiteindelijk is er doorstroom.
Het is echt opmerkelijk hoe eenvoudig mensen zich een rad voor ogen laten draaien, met wat voor snel doorzichtige arumenten... Er zitten geen honderdduizenden mensen in AZC's, dan zouden er duizenden AZC's door heel Nederland moeten staan.
Het is cumulatief. Dus ieder jaar opnieuw 10.000 woningen. Dat zijn er op zeker moment toch heel veel. Temeer daar bijvoorbeeld gezinnen met kinderen na 10 jaar die kinderen ook ieder een woning willen..quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Asiel gaat om zo'n 10.000 woningen per jaar. Die getallen zijn gewoon bekend. En dus ook totaal niet problematisch. Dat is druppelwerk.
Het maakt geen fluit uit wie de opdracht tot woningbouw geeft, of dat de de gemeente, een particulier of een werkgever is. Ruimtebeslag, stikstofdruk, etc etc biljft gewoon hetzelfde. Geld is sowieso het probleem niet.quote:En als werkgevers zelf de huizen bouwen, is dat dus geen druk op de woningmarkt. Zeker niet tot 1,5 jaar geleden, toen was geld namelijk nog met stip op 1 het grote probleem voor de huizenmarkt. Als dat geld dus van de werkgever komt, gaat dat niet ten koste van andere huizen. Nu is probleem nummer 1 een aansluiting krijgen voor de electriciteit, maar ook dat speelt niet in elke regio met dezelfde mate.
Zowel De Jonge als Keijzer hebben jarenlang in elk interview en elk debat benadrukt dat geld het allergrootste probleem was en is. Dat is nu alleen voorbij gegaan door aansluiten op het electriciteitsnet.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het maakt geen fluit uit wie de opdracht tot woningbouw geeft, of dat de de gemeente, een particulier of een werkgever is. Ruimtebeslag, stikstofdruk, etc etc biljft gewoon hetzelfde. Geld is sowieso het probleem niet.
Met de lage rente en de huidige woningprijzen is er gewoon geld volop. Het is vooral een ruimtelijk probleem.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:33 schreef Hanca het volgende:
Het maakt geen fluit uit wie de opdracht tot woningbouw geeft, of dat de de gemeente, een particulier of een werkgever is. Ruimtebeslag, stikstofdruk, etc etc biljft gewoon hetzelfde. Geld is sowieso het probleem niet.
Zowel De Jonge als Keijzer hebben jarenlang in elk interview en elk debat benadrukt dat geld het allergrootste probleem was en is. Dat is nu alleen voorbij gegaan door aansluiten op het electriciteitsnet.
Nee, het is een kosten-baten probleem. Een huis bouwen (dure grond, duur personeel, dure materialen) is zoveel duurder geworden dat het vrijwel nooit uit kan. Een bouwer legt er bij verkoop geld op toe.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met de lage rente en de huidige woningprijzen is er gewoon geld volop. Het is vooral een ruimtelijk probleem.
Die dure grond is een schaarsteprobleem. Die materialen en personeelskosten zijn gewoon inflatie, die ruimschoots gecompenseerd wordt door de stijging in huizenprijzen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het is een kosten-baten probleem. Een huis bouwen (dure grond, duur personeel, dure materialen) is zoveel duurder geworden dat het vrijwel nooit uit kan. Een bouwer legt er bij verkoop geld op toe.
Het is al sinds in elk geval 2022 vooral een kosten probleem, allerlei projecten die niet door gaan ondanks vergunningen. Dat kan je verbazen, maar het is wel een feit.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die dure grond is een schaarsteprobleem. Die materialen en personeelskosten zijn gewoon inflatie, die ruimschoots gecompenseerd wordt door de stijging in huizenprijzen.
Het zou toch heel raar zijn als in 2025 opeens niet meer mogelijk is een huis te bouwen? Iets wat altijd in alle eren wel mogelijk geweest is. Ondanks de stijging in techniek.
Wat men in de hoek van het "bouwen bouwen bouwen" van de VVD een beetje tegenzit is dat het een mooie leus is maar geen plan.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die dure grond is een schaarsteprobleem. Die materialen en personeelskosten zijn gewoon inflatie, die ruimschoots gecompenseerd wordt door de stijging in huizenprijzen.
Het zou toch heel raar zijn als in 2025 opeens niet meer mogelijk is een huis te bouwen? Iets wat altijd in alle eren wel mogelijk geweest is. Ondanks de stijging in techniek.
Ik ken iemand die bij het COA heeft gewerkt en die vertelde dat die "Marokkaanse"en "Algerijnse" jonge mannen die landen nog nooit hebben gezien. Die lkomen hier heen vanuit de banlieus bij Parijs en Lyon en vanuit het gezeliige Molenbeek in Brussel.quote:Op zondag 5 oktober 2025 09:51 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Daarnaast niet per sé tegen asielmigratie mits het ook daadwerkelijk vluchtelingen zijn. Dus geen schoffies uit Marokko of Algerije die doen alsof vluchteling zijn en de boel hier vast laten lopen. Daarnaast ben ik best voorstander voor keiharde eisen aan taal en naturalisatie.
Waar haal je zulke onzin vandaan?quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het probleem is dat de asielindustrie gewoon dikke handel is. Nederland krijgt per asielzoeker een leuk bedrag van Europa dus zowel links als rechts heeft geen belang bij het stoppen van de asielinstroom. Voor de buhne doen ze uiteraard wel verontwaardigd, maar in de praktijk verandert er niks.
Die hebben simpelweg geen huis en drukken dus helemaal niet op de woningmarkt.quote:En nee, arbeidsmigratie is niet het grootste probleem. De veiligelanders, die elke dag overlast veroorzaken, die zijn het probleem, maar ook daar wordt niks aan gedaan.
Die "onzin" heb ik van een collega die bij het COA gewerkt heeft.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar haal je zulke onzin vandaan?
O, wacht, dat hoef ik niet eens te weten, een betrouwbare bron is het sowieso niet.
[..]
Die hebben simpelweg geen huis en drukken dus helemaal niet op de woningmarkt.
Dan heeft die persoon je onzin op de mouw gespeld, of je hebt hem verkeerd begrepen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Die "onzin" heb ik van een collega die bij het COA gewerkt heeft.
Nee hoor, ik heb hem absoluut niet verkeerd begrepen. Maar aan het eind van het verhaal maakt het ook niet zoveel uit want ze zijn hier en ze misdragen zich.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan heeft die persoon je onzin op de mouw gespeld, of je hebt hem verkeerd begrepen.
Veilige landers zijn vrijwel altijd binnen 5 weken weer weg en komen nooit in de reguliere AZC's.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb hem absoluut niet verkeerd begrepen. Maar aan het eind van het verhaal maakt het ook niet zoveel uit want ze zijn hier en ze misdragen zich.
En er is blijkbaar niemand in de politiek die echt de wil heeft er wat aan te doen.
Nou, dat ze weer weg zijn daar twijfel ik aan en dat laatste klopt. De reguliere AZC's vormen het probleem ook niet. Maar in de opvanglocaties in Ter Apel, Assen bij het TT-circuit en Drachten zitten wel allemaal van die huftertjes en ik ben er wel zat van eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Veilige landers zijn vrijwel altijd binnen 5 weken weer weg en komen nooit in de reguliere AZC's.
Niet iedere supporter van een club is een hooligan. En dat er clubs met wat meer hooligans zijn betekent niet dat ik die hele groep aan supporters uitsluit.quote:Op maandag 6 oktober 2025 18:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou, dat ze weer weg zijn daar twijfel ik aan en dat laatste klopt. De reguliere AZC's vormen het probleem ook niet. Maar in de opvanglocaties in Ter Apel, Assen bij het TT-circuit en Drachten zitten wel allemaal van die huftertjes en ik ben er wel zat van eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |