Mensen importeren om te bouwen om andere mensen te kunnen importeren om hier te wonen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maarja, drie keer raden uit welke landen die mensen dan weer moeten komen.
Dat klinkt als een piramidespel.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:43 schreef matigeuser het volgende:
Mensen importeren om te bouwen om andere mensen te kunnen importeren om hier te wonen.
Waar zijn we toch helemaal mee bezig?
Het uitgangspunt is duidelijk: Vertel mij waarom de bevolkingstoename niet zo'n probleem is als ik het doe lijken + dat het gewenst beleid is + waarom.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:35 schreef Beathoven het volgende:
Vraag aan TS @:matigeuser
Wat is je uitgangspunt voor de OP?
Bijvoorbeeld:
* Rechts heeft de afgelopen grofweg twintig jaar geregeerd en het goed / slecht gedaan?
* Kabinet Schoof 1 was het meest rechtse kabinet en dat is wel / niet goed bevallen (?)
* Een zeer rechtse autocratie zou wel / geen oplossing zijn
Want wáár moet links zich precies tégen bewijzen? Hoe staan de doelpalen?
Ik reageer graag na antwoord.
Dat heb je nodig om de vergrijzing die nog een tijdje toeneemt het hoofd te kunnen bieden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:53 schreef antweerkie het volgende:
Het valt ook niet uit te leggen.
Uit het PvdA programma :
Gematigde groei. In navolging van de Staatscommissie Demografische Ontwikkeling kiezen we voor actieve sturing op een gemiddeld migratiesaldo van 40.000 tot 60.000 per jaar, dat leidt tot een gematigde groei van de bevolking
Waarom zou je een groei van de bevolking willen als het al stervensdruk is hier? Het lost niks op en brengt alleen meer problemen met zich mee.
Voer echt sociaal beleid, stop die migratiewaanzin en stuur aan op emigratie.
Ok, maar wat is dan de andere optie? Je hebt geen dwangmechanismes om Nederlanders als bouwvakkers te werk te stellen dus als je het daar van moet hebben zou je echt fors meer moeten betalen. Waarschijnlijk zelfs zo veel meer dat het überhaupt niet eens meer rendabel is om iets te bouwen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:43 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Mensen importeren om te bouwen om andere mensen te kunnen importeren om hier te wonen.
Waar zijn we toch helemaal mee bezig?
Spanjaard gehad dat was een kneus. Nu een Syriër dat is de beste ooit.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Whehe ja ik heb ook al jaren geen Nederlanders meer.
Eerst een man met een Turks uiterlijk en een Duits accent. En nu een Spaanse vrouw.
Ja dezelfde piramide die al bezig is in alle Westerse landen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat klinkt als een piramidespel.
En wat doen we dan straks met al die geimporteerde mensen die ook oud gaan worden? Nog meer jonge mensen importeren?quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat heb je nodig om de vergrijzing die nog een tijdje toeneemt het hoofd te kunnen bieden.
Dat is toch van den zotte?quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:33 schreef probeer het volgende:
We hebben qua grond inderdaad de potentie voor ruimte voor 25 miljoen mensen,
Dat is wel heel lokaal gedacht.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja wat is druk, het dorp waar ik woon verdwijnen scholen omdat er te weinig kinderen zijn, verdwijnen winkels omdat er geen mensen meer komen.
Dus hier is het niet druk. Ik zou het toejuichen als hier een paar 100 woningen met jonge gezinnen bij komen.
Maar zodra ik de randstad in rij is het druk ja, dat is het altijd al geweest.
Ik zei ook 'in principe' niemand zal zeggen dat het een goed idee is om over 5 jaar 25 miljoen mensen te hebben in Nederland, maar een beeld dat we daar in 100 jaar na toe zouden groeien is wat mij betreft totaal geen angstbeeld.quote:Op zondag 5 oktober 2025 16:33 schreef probeer het volgende:
[..]
We hebben qua grond inderdaad de potentie voor ruimte voor 25 miljoen mensen, plus nog meer én gezondere natuur dan we nu hebben.
Maar zoals het er nu voor staat zullen we toch eerst flink moeten investeren in de middelen om die potentie te benutten. De bouwsector zal flink op moeten schalen, en dan niet alleen voor woningen maar ook bedrijvigheid en bovenal infrastructuur en openbare instellingen. En dan moeten die openbare instellingen ook nog eens meegroeien met de bevolkingstoename.
Allemaal zaken die bij onze huidige groei al flink onder druk staan en/of met grote tekorten kampen.
En ik heb soms het idee dat wanneer mensen het hebben over 'de ruimte voor bevolkingsgroei', sommigen meer letterlijk over de potentieel beschikbare vierkante kilometers grond spreken, en anderen 'de ruimte' breder trekken en ook die tweede alinea flink meewegen.
Dat kun je natuurlijk makkelijk zeggen want over 100 jaar zijn we allemaal dood.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:01 schreef Hanca het volgende:
Ik zei ook 'in principe' niemand zal zeggen dat het een goed idee is om over 5 jaar 25 miljoen mensen te hebben in Nederland, maar een beeld dat we daar in 100 jaar na toe zouden groeien is wat mij betreft totaal geen angstbeeld.
Die Spaanse is juist superstreng als ik weer eens teveel tandsteen heb of te lang afspraken heb uitgesteld.quote:Op zondag 5 oktober 2025 17:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
Spanjaard gehad dat was een kneus. Nu een Syriër dat is de beste ooit.
Dat kan je je nabestaanden toch niet aandoen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 18:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zei ook 'in principe' niemand zal zeggen dat het een goed idee is om over 5 jaar 25 miljoen mensen te hebben in Nederland, maar een beeld dat we daar in 100 jaar na toe zouden groeien is wat mij betreft totaal geen angstbeeld.
Ik weet niet precies wanneer het in balans is. Maar we hoeven niet per se voor iedere omvallende bejaarde iemand te importen. We mogen op termijn best krimpen. Maar dat mag zeker niet te snel gaan. Als die vergrijzing zo scherp is, dan is dan onhoudbaar. Gezien de werkvraag in ons land zou het werkelijk desastreus uitpakken als we ineens zouden besluiten dat er geen migrant meer in komt. Dan vallen er enkele sectoren gewoon stil. Je doet ook of hier enkel islamitische asielzoekers naartoe komen, maar dat is echt maar een klein deel van de migratie. Het meeste zijn Oost-Europeanen die hier simpel werk komen doen waar niemand voor te vinden is.quote:Op zondag 5 oktober 2025 14:30 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Geen kinderen maken omdat de overheid het zegt, misschien niet direct nee. Al zou het wel een stuk eerlijker zijn als de boodschap zo zou worden gecommuniceerd: Jongens, we maken te weinig kinderen. Dit kan zo niet langer want we gaan er financieel aan. Dus, ofwel pomp er wat extra kinderen uit en hier is een financiele beloning, of en dat is het alternatief, we importeren lekker veel jonge moslimmannen. Kies maar!
De migratie kost ons ook handen vol geld. De IND. De cursussen. De utikeringen. De huisvesting. De buurthuizen. De extra politie. De opvangcentra. Etc. Dat geld kan ook gestoken worden in het stimuleren van 'eigen' kinderen. Daar zijn wel wat maatregelen voor te bedenken.
En waar ligt die 'balans' dan volgens jou? Zijn we ons doel niet allang voorbij gestreefd met 18 miljoen mensen en counting? Zoals ik al eerder zei, al deze jonge mensen die we nu importeren worden over enkele jaren ook weer oud! En dan? Weer meer nieuwe jonge mensen importeren? Dit is toch een gebed zonder einde? Dat balanspunt van jou, dat komt er nooit.
Je laatste punt begrijp ik niet. Volgens mij zijn partijen zoals FvD en PVV gewoon voor a) asielstop en b) stoppen of heftig reduceren van arbeidsmigratie en c) inzetten op remigratie.
Ik zelf ben nu voor het stoppen met alle immigratie. Of in ieder geval op het punt dat we op 0 uitkomen aan het einde van het jaar.
PvdA/gl komt ook al niet geloofwaardig over met hun minder laag betaalde arbeidsmigratie en daarnaast gematigde groei. Daarnaast zie ik geen enkele drang bij hun om asielzoekers fors te beperken, helaas.quote:Op zondag 5 oktober 2025 15:55 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik geloof er ook geen zak van.
Derhalve FvD / Ja21 hopelijk massaal een kans geven. Er moet toch gvd wat gebeuren!
quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wanneer het in balans is. Maar we hoeven niet per se voor iedere omvallende bejaarde iemand te importen. We mogen op termijn best krimpen. Maar dat mag zeker niet te snel gaan. Als die vergrijzing zo scherp is, dan is dan onhoudbaar. Gezien de werkvraag in ons land zou het werkelijk desastreus uitpakken als we ineens zouden besluiten dat er geen migrant meer in komt. Dan vallen er enkele sectoren gewoon stil. Je doet ook of hier enkel islamitische asielzoekers naartoe komen, maar dat is echt maar een klein deel van de migratie. Het meeste zijn Oost-Europeanen die hier simpel werk komen doen waar niemand voor te vinden is.
En als geld geven om meer kinderen te maken al helpt, dan duurt het minstens 20 jaar voor je dat effect ziet.
Wat betreft je laatste punt. We kunnen noodzaak tot immigratie al wel verminderen door onze economie te hervormen. Dat betekent dat de regering moet besluiten dat we bepaalde economische activiteiten niet meer in ons land willen toestaan, omdat we het werk hier niet meer kunnen gebruiken. Dan kom je al snel in de land en tuinbouwsector of distributie terecht. Maar als je zoiets voorstelt dan zijn die rechtse figuren vaak de eersten om je verrot te schelden.
Hoezo niet? Er is echt ruimte zat in Nederland, in letterlijk alles. We zullen alleen de prioriteiten anders moeten stellen. Niet meer de grootste voedselexporteur van de wereld zijn, bijvoorbeeld. Veeboeren passen hier dan wellicht helemaal niet meer, maar ik geloof ook niet dat er over 100 jaar nog koemelk wordt gedronken of ergens anders voor wordt gebruikt dus dat scheelt dan al. Als je Nederland nu volledig opnieuw in zou delen passen er makkelijk 25 miljoen mensen, veel meer natuur dan nu en ook nog wel wat boeren. 100 jaar is lang, zoals gezegd vond men het met 6 miljoen ook al vol en dacht men toen dat we nooit boven de 10 miljoen uit zouden kunnen komen in Nederland.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat kan je je nabestaanden toch niet aandoen.
Ik vind dit echt heel erg eng gedachtegoed.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo niet? Er is echt ruimte zat in Nederland, in letterlijk alles. We zullen alleen de prioriteiten anders moeten stellen. Niet meer de grootste voedselexporteur van de wereld zijn, bijvoorbeeld. Veeboeren passen hier dan wellicht helemaal niet meer, maar ik geloof ook niet dat er over 100 jaar nog koemelk wordt gedronken of ergens anders voor wordt gebruikt dus dat scheelt dan al. Als je Nederland nu volledig opnieuw in zou delen passen er makkelijk 25 miljoen mensen, veel meer natuur dan nu en ook nog wel wat boeren. 100 jaar is lang, zoals gezegd vond men het met 6 miljoen ook al vol en dacht men toen dat we nooit boven de 10 miljoen uit zouden kunnen komen in Nederland.
Ik vind doen alsof een gewone bevolkingsgroei eng is, eerder heel erg eng gedachtegoed. Jij had mensen die het in 1925 over 10 miljoen inwoners hadden gehad in Nederland waarschijnlijk ook eng gevonden.quote:Op zondag 5 oktober 2025 21:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind dit echt heel erg eng gedachtegoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |