abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218943834
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 11:57 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat al uitgerekend. Sterker nog, zonder de huidige bio-industrie zou het gros van de mensen geen vlees meer kunnen eten.

Grasgevoerde koeien verbruiken enorm veel land. Je kan simpelweg niet aan de vraag voldoen van miljarden mensen daarmee. Grasgevoerde koeien hebben zo'n 7 (!) keer meer land nodig dan onze koeien momenteel krijgen. Als iedereen aan het grasgevoerd rundvlees gaat, en je uitgaat van 100 gram per dag, dan heb je voor Nederlanders alleen al aan runderen 33.000km2 aan grond nodig. (De oppervlakte van geheel Nederland is 41.000km2) We hebben nog geen fractie aan grond beschikbaar als geschikt land.

Een banaan importeren uit Zuid-Amerika stoot enorm weinig uit, en gebruikt ook nog eens héél weinig land.
Per calorie is vlees simpelweg héél inefficiënt, want een koe moet zijn voedsel nog omzetten. Een koe verwerkt ongeveer 4% van alle calorieën naar eetbaar vlees. Daarmee gaat het gros van de rest verloren.
[ afbeelding ]

Puur qua milieu is de bio-industrie veel beter dan vrije uitloop/biologisch/grasgevoerd vlees.
Je zou in principe Nederland volledig zelfvoorzienend kunnen maken, maar daarvoor zou je vooral peulvruchten moeten verbouwen zoals erwten van Nederlandse bodem, maar voor het milieu maakt het vrij weinig uit of je erwten uit Duitsland of Nederland haalt. De productie is de grootste vervuiler. Uiteindelijk verwerking in een fabriek nihil
Interessant.

En wat als je van grasgevoerd, een mix van gras en graan zou maken? Dan gaat een deel van mijn verhaal niet op, omdat je dan nog graanland moet aanleggen, maar toch?

En wat als we de hoogte ingaan? 'Megastallen', maar dan voor koeien? 10 verdiepingen hoog bv?

Of als we koeien vervangen door een ander dier? Ik nam exres koeien, omdat die naast vlees ook zuivel geven en dus zeer veel caloriën en verscheidene voedingsmiddelen 'verstrekt'. Maar wellicht zijn er betere alternatieven.

En is dat wat jij zegt echt zo over 'weinig land nodig' voor andere voedingsmiddelen? Ik hoor toch echt andere verhalen over enorme boskap voor sojavelden, de impact van cacaovelden, etc.
pi_218944145
Tja blanken moeten zo zwak mogelijk worden gemaakt, de propaganda om een zo groot mogelijke zwakke cuck te worden is al een jaartje of 30 aan de gang.

Zoek maar eens uit waar dat vandaan komt.
pi_218944275
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 14:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]
jij snapt niet zo goed dat de atmosfeer een condominium is merk ik. je snapt dat al die co2 straks ook een belastinglast wordt voor jou toch?
In plaats van geen vlees eten kun je als co2 uitstoter die de co2 uitstoot willen verminderen beter euthanasie plegen dan is het gecreëerde 'probleem' opgelost.
  zondag 5 oktober 2025 @ 15:05:43 #97
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218944340
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 15:03 schreef Nober het volgende:

[..]
In plaats van geen vlees eten kun je als co2 uitstoter die de co2 uitstoot willen verminderen beter euthanasie plegen dan is het gecreëerde 'probleem' opgelost.
Jij bent voor meer vluchtelingen naar Europa/Nederland dus?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218944369
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 15:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Jij bent voor meer vluchtelingen naar Europa/Nederland dus?
Nee ik ben voor alle immigranten en illegalen uitzetten.

Dat scheelt ook een hoop co2 uitstoot vreemd dat extreemlinks de grenzen open wil houden.
  zondag 5 oktober 2025 @ 15:09:18 #99
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218944410
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 15:07 schreef Nober het volgende:

[..]
Nee ik ben voor alle immigranten en illegalen uitzetten.

Wat denk je dat gaat gebeuren als klimaatverandering extreme droogte gaat veroorzaken in Afrika? Denk je dat die mensen dan niet hun best gaan doen om een bootje te pakken naar Nederland toe?

Dus .. jij wil dat wel in de hand werken. Jij bent pro vluchtelingen
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_218944545
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 15:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Denk je dat die mensen dan niet hun best gaan doen om een bootje te pakken naar Nederland toe?
Er is nog nooit een bootje uit Afrika aangemeerd in Nederland.
  zondag 5 oktober 2025 @ 15:22:58 #101
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218944659
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2025 15:16 schreef Nober het volgende:

[..]
Er is nog nooit een bootje uit Afrika aangemeerd in Nederland.
Gaat via het zuiden van Europa, hea

Maargoed je bent een beetje simpel dus? Ik moet alles helemaal uitspellen voor je?

Prima.

Meer CO2 => hogere temperaturen => klimaatverandering => extremere extremen => vluchtelingen => bootjes naar Italie, Griekenland, etc.. => mensen die zich verstoppen in vrachtwagens => meer tuig in de grote steden

Duidelijk nu?
pi_218944874
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Godver. Die "DOOR JULLIE ZET IK EEN EXTRA STEAK OP :(!!!!"-tokkies zitten ook hier?
Ja hoor, hier is er precies zo eentje. Ik heb vandaag ambachtelijk kalkoenvlees gehaald bij de lokale slager, voel me bijna schuldig dat het zó lekker is.
pi_218945076
Ik krijg een hartaanval hiervan. Mijn hartproblemen kunnen alleen verholpen worden door MEER vlees te eten.
  zondag 5 oktober 2025 @ 15:52:17 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_218945126
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 15:37 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja hoor, hier is er precies zo eentje. Ik heb vandaag ambachtelijk kalkoenvlees gehaald bij de lokale slager, voel me bijna schuldig dat het zó lekker is.
Goed nieuws.

Als je dus voor elke maaltijd waar je rundvlees zou eten in plaats daarvan kalkoen of kip eet dan reduceer je je totale CO2 afdruk van 43 kg co2/dag naar 40 kg co2/dag. Een reductie van 7%.

Dat klinkt misschien voor de ongeinitieerden weinig maar er zijn maar weinig categorieen in je consumptiepatroon waar je zo'n dramatisch verschil kan toepassen.

De categorie Dieet staat nl voor ongeveer 5,5 kg co2/dag. Dus dan reduceer je dat naar 2,5 kg co2/dag. Dat is -55%

[ Bericht 6% gewijzigd door SpecialK op 05-10-2025 16:03:19 ]
pi_218945727
De hele CO2 uitstoot van een koe/varken/kip/olifant/veldmuis/etc. is toch gewoon circulair?

Als ieder dier daadwerkelijk netto een positieve hoeveelheid CO2 uitstoot, dan is de aarde vanaf het moment dat (dierlijk) leven is ontstaan namelijk al gedoemd ten onder te gaan.
pi_218946269
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja blanken moeten zo zwak mogelijk worden gemaakt, de propaganda om een zo groot mogelijke zwakke cuck te worden is al een jaartje of 30 aan de gang.

Zoek maar eens uit waar dat vandaan komt.
Die strijd is toch al langer?
pi_218949390
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:22 schreef RotatoR het volgende:
Het idee dat we het klimaat gaan redden met dit soort moralistische regeltjes is behoorlijk stompzinnig.
Het idee dat het klimaat gered moet worden is ook stompzinnig.
pi_218949508
Mooi dat ze zichzelf ook tegenspreken.

Houd de aarde leefbaar door miljoenen doden te voorkomen? Nee fuck dat. We zijn met veel te veel op deze aardkloot. Miljoenen doden extra juist keer ff goed.
pi_218949630
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:51 schreef MichaelScott het volgende:
Honderden miljoenen Chinezen en Indiërs zullen de komende decennia een middenklasse levensstijl aannemen maar Nederlanders gaan de wereld redden door 45 gram vlees per dag te eten.
Honderdmiljoenmiljard
pi_218949719
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 12:24 schreef Kickstart het volgende:
[ afbeelding ]
Lijken net ingevroren breinplakjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')