Niet blij mee zijn? Het ging om juichen en natuurlijk is alles beter dan bommen koppen. Joh. je verknipt mijn post om te framen... Tsjaquote:Op zondag 5 oktober 2025 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat de deal in het voordeel is van iedere niet-Hamaspalestijn ten opzichte van de huidige situatie. Ze zijn zelf niet in staat geweest om (in de afgelopen tig jaar) ergens een vreedzame oplossing uit te onderhandelen en ze worden vertegenwoordigd door een terroristische organisatie waarmee je sowieso niet moet onderhandelen, dus dan ben je in zekere zin handelingsonbekwaam. Dan kan het gebeuren dat een andere partij de beslissingen voor je neemt.
De bombardementen gaan stoppen en de mogelijkheid voor humanitaire hulp komt open te staan. Waarom zou je daar eigenlijk níet blij mee moeten zijn? Ik kan maar een reden verzinnen waarom je liever hebt dat het nog even doorgaat, en dan ben je dus geen niet-hamaspalestijn.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 09:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat staat het niet. Jij claimt namelijk dat Israël steunen zou schuren met het Westerse gedachtegoed. Ik geef vervolgens aan dit een opmerkelijke claim is, aangezien Israël een Westerse bondgenoot is. Het steunen van een Westerse bondgenoot schuurt natuurlijk niet met Westers gedachtegoed. Om verduidelijking te krijgen van wat jij ziet als 'Westers gedachtegoed' vraag ik naar jouw definitie daarvan en het enige wat je vervolgens zegt is 'het staat er toch'. Dit vormt op geen enkele manier een onderbouwing van je standpunten.
[..]
Wat hebben Joden op de Westelijke Jordaanoever dan te maken met een oorlog in de Gazastrook? En waarvan moeten zij 'gestopt' worden?
Het staat er letterlijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 20:02 schreef Vliegbaard het volgende:
Dat geluk over inheems Enzo kennen we nu ondertussen ook allemaal wel en is geen reden om Gaza plat te vegen. Ook dat is eerder anti-westers gedachtengoed: dat je een probleem op kunt lossen met oorlog.
Een halve deal bestaat niet, dus onder de streep kies je dan voor nee.quote:Op zondag 5 oktober 2025 08:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een gedeelte ja en een gedeelte nee. Vrede ja, maar de verdere afhandeling is veel te veel in het voordeel van Israël.
Maar jij bent uiteraard volmondig ja toch? Dus jij hoopt dat de daders van oktober 7 een gelukkig leven in vrijheid krijgen!
Dat hoop ik niet eens.
Je stelde dat de Palestijnen geen inspraak zouden hebben gehad in de huidige deal, maar waarom zou dat eigenlijk moeten? Het betreft een oorlog die men zelf is begonnen en daarnaast stellen veel activisten dat er een genocide gaan is, als mensen dit echt geloven dat zou de absolute prioriteit moeten zijn het stoppen van die genocide.quote:Op zondag 5 oktober 2025 09:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet blij mee zijn? Het ging om juichen en natuurlijk is alles beter dan bommen koppen. Joh. je verknipt mijn post om te framen... Tsja
Niemand wil dat het doorgaat
De Palestijnse Autoriteit is een vijand van Palestijnen?quote:Op zondag 5 oktober 2025 08:47 schreef opgebaarde het volgende:Hier is een deal die twee vijanden van de Palestijn hebben bepaald, waar de Palestijn geen enkele inspraak in heeft.
Dit vormt geen definitie van 'Westers gedachtegoed'. Je geeft enkel aan dat jij oorlogvoering schijnbaar als anti-Westers ziet. Maar dat is natuurlijk bespottelijk. Hoe zijn de Duitsers en de Japanners door het Westen verslagen? Met brute oorlogsvoering. Wat doen wij nu met de Russen? Oekraïne steunen in hun strijd.quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
[..]
Het staat er letterlijk.
Als jij je bronnen ook zo goed leest dan snap ik wel waar je waanideeën vandaan komen.
Puur omdat het je niet welgevallig uit komt, ouwe reus.quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit vormt geen definitie van 'Westers gedachtegoed'. Je geeft enkel aan dat jij oorlogvoering schijnbaar als anti-Westers ziet. Maar dat is natuurlijk bespottelijk. Hoe zijn de Duitsers en de Japanners door het Westen verslagen? Met brute oorlogsvoering. Wat doen wij nu met de Russen? Oekraïne steunen in hun strijd.
Je leest kennelijk niet want ik heb ook al gezegd dat dit plan tijdelijk is en vanuit het ontbreken van oorlog naar een echte oplossing moet worden toegewerkt.quote:Op zondag 5 oktober 2025 08:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar ik heb al duizend keer gezegd dat ik wel wil dat de gijzelaars vrijkomen en dat Hamas zich moet overgeven.
Waar wij verschillen is dat ik wel inzie dat daarmee enkel de rust voor Israël terugkeert. Het beste waar Gaza op kan hopen is een West Bank behandeling waarin ze langzaam in steeds kleinere stukjes land worden geterroriseerd. De afgelopen 20 jaar waren er maar 3 dat Israël minder gijzelaars zonder rechtspraak in een martelgevangenis had dan Hamas op 8 oktober.
de Palestijnse Autoriteit was niet betrokken bij de deal die de VS en Israël aan Hamas hebben voorgelegd. Ook heeft de PA geen inspraak gehadquote:Op zondag 5 oktober 2025 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De Palestijnse Autoriteit is een vijand van Palestijnen?
Ik weiger te geloven dat je zo naïef bent.quote:
Niet betrokken bij het opstellen ervan, maar hebben zich er wel achter geschaard.quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
de Palestijnse Autoriteit was niet betrokken bij de deal die de VS en Israël aan Hamas hebben voorgelegd. Ook heeft de PA geen inspraak gehad
De PA kwam ongevraagd met een voorstel dat zij wel wilde gaan regeren en na een jaar verkiezingen zouden organiseren haha. Misschien dat je daarmee in de war bent. Die PA wil alleen maar geld en macht en in zekere zin is de PA een soort van vijand van de Palestijn ja
Oekraïners blazen niet hele flatgebouwen op om eventueel 1 iemand te doden. Zelfs in hun reactie op ongelooflijk geweld en elke dag bommen op hun kop, gaan ze niet zo maar los op Russische burgers, maar focussen op tactische doelen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit vormt geen definitie van 'Westers gedachtegoed'. Je geeft enkel aan dat jij oorlogvoering schijnbaar als anti-Westers ziet. Maar dat is natuurlijk bespottelijk. Hoe zijn de Duitsers en de Japanners door het Westen verslagen? Met brute oorlogsvoering. Wat doen wij nu met de Russen? Oekraïne steunen in hun strijd.
Ik heb het specifiek over de kolonisten. En verder is dit wel vragen naar de bekende weg. Die gaan natuurlijk vroeg of laat weer door met hun landjepik, gesteund door Ben Gvir en Smotrich.quote:Op zondag 5 oktober 2025 09:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat hebben Joden op de Westelijke Jordaanoever dan te maken met een oorlog in de Gazastrook? En waarvan moeten zij 'gestopt' worden?
Het heeft er niets mee te maken of het mij welgevallig is of niet. Het heeft te maken met feiten. Pacifisme heeft nooit een onderdeel uitgemaakt van de Westerse cultuur, harde oorlogsvoering wél.quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Puur omdat het je niet welgevallig uit komt, ouwe reus.
De wereld is nogal veranderd na de tweede wereldoorlog juist om dat leed te voorkomen.
Oekraïne vecht dan ook niet tegen en vijand die zich tussen en onder de eigen burgerbevolking verschuilt. Weet je wie wél doelbewust losgaan op burgers? De Palestijnen. Welke kant kiezen velen in het Westen? Die van de Palestijnen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Oekraïners blazen niet hele flatgebouwen op om eventueel 1 iemand te doden. Zelfs in hun reactie op ongelooflijk geweld en elke dag bommen op hun kop, gaan ze niet zo maar los op Russische burgers, maar focussen op tactische doelen.
Dit beantwoord de vraag niet. Wat hebben Joden op de Westelijke Jordaanoever te maken met de oorlog in de Gazastrook, waar zit die link zeg maar? En welk land wordt er precies gestolen? Je argument vormt op dit moment geen coherent geheel.quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb het specifiek over de kolonisten. En verder is dit wel vragen naar de bekende weg. Die gaan natuurlijk vroeg of laat weer door met hun landjepik, gesteund door Ben Gvir en Smotrich.
Waarom die vraag? Daar had ik het helemaal niet over.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit beantwoord de vraag niet. Wat hebben Joden op de Westelijke Jordaanoever te maken met de oorlog in de Gazastrook, waar zit die link zeg maar? En welk land wordt er precies gestolen? Je argument vormt op dit moment geen coherent geheel.
Jij hebt het over de situatie op de Westelijke Jordaanoever en stelt tevens dat er grond wordt gestolen:quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Waarom die vraag? Daar had ik het helemaal niet over.
quote:Op zondag 5 oktober 2025 09:04 schreef recursief het volgende:
Stel dit allemaal gaat lukken, dan denk ik niet dat dat de kolonisten gaat stoppen. Ik geloof er niets van dat alle shit hier in 1 keer mee is opgelost. Hooguit een pauze, maar vroeg if laat begint het gezeik weer van voren af aan.
Daarmee insinueer je op zijn minst dat er een link is tussen de situatie op de Westelijke Jordaanoever en de oorlog in de Gazastrook.quote:Op zondag 5 oktober 2025 11:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb het specifiek over de kolonisten. En verder is dit wel vragen naar de bekende weg. Die gaan natuurlijk vroeg of laat weer door met hun landjepik, gesteund door Ben Gvir en Smotrich.
Dat is een feit. Alleen extremistische kolonisten vinden van niet.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij hebt het over de situatie op de Westelijke Jordaanoever en stelt tevens dat er grond wordt gestolen:
Je bent niet dom. Je weet heel goed dat de Westoever en de Gazastrook samen de Palestijnse gebieden vormen, (grotendeels) onder bestuur van de Palestijnse autoriteit.quote:[..]
Daarmee insinueer je op zijn minst dat er een link is tussen de situatie op de Westelijke Jordaanoever en de oorlog in de Gazastrook.
Nee hoor, dat is helemaal geen feit. De Westelijke Jordaanoever is betwist gebied. Velen in de internationale gemeenschap willen hier graag een Palestijnse staat zien (waarom men dit zo graag wil blijft onduidelijk) en Israël ziet het vanuit historisch en religieus oogpunt onderdeel van Israël. Juridisch gezien valt hier trouwens ook een goed argument voor te maken.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:53 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is een feit. Alleen extremistische kolonisten vinden van niet.
De oorlog in de Gazastrook staat los van de situatie op de Westelijke Jordaanoever. Aan de ene kant heb je voornamelijk Hamas, aan de andere kant de Palestijnse Autoriteit. Hamas heeft aanwezigheid op de Westelijke Jordaanoever, maar heeft amper macht zoals men in de Gazastrook wel heeft.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:53 schreef recursief het volgende:
[..]
Je bent niet dom. Je weet heel goed dat de Westoever en de Gazastrook samen de Palestijnse gebieden vormen, (grotendeels) onder bestuur van de Palestijnse autoriteit.
Mensen als Ben Gvir en Smotrich dringen er ook op aan dat de Westoever direct geannexeerd wordt vanwege de erkenning van de Palestijnse autoriteit door steeds meer landen. Dat heeft direct consequenties voor het Gazaplan van Trump, waarin een belangrijke rol is weggelegd voor de Palestijnse autoriteit (uiteraard zonder Hamas).
Het plan van de Amerikanen behelst ook op langere termijn een samenleven in vrede tussen Israel en de Palestijnen. Dat is gedoemd te mislukken als de Westoever wordt geannexeerd.
De oorlog in Gaza kan niet worden opgelost zonder een oplossing voor de Westoever. Steekwoorden: Zesdaagse oorlog, Osloakkoorden.
Onzin. Alleen voor extremisten als Ben Gvir en Smotrich en hun aanhangers is dat geen feit. En dat weet jij ook wel.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is helemaal geen feit.
[..]
Een heleboel woorden, maar zo heel moeilijk is het niet : Westoever + Gaza vormen samen de Palestijnse gebieden. Als je het probleem in Gaza oplost en tegelijkertijd de Westoever annexeert hou je het conflict in stand.quote:De oorlog in de Gazastrook staat los van de situatie op de Westelijke Jordaanoever. Aan de ene kant heb je voornamelijk Hamas, aan de andere kant de Palestijnse Autoriteit. Hamas heeft aanwezigheid op de Westelijke Jordaanoever, maar heeft amper macht zoals men in de Gazastrook wel heeft.
Daarnaast is de Gazastrook een etnisch homogeen gebied, er wonen namelijk alleen maar Palestijnen. Op de Westelijke Jordaanoever wonen ook honderdduizenden Joden en een aantal Israëlische Arabieren. Vooral de aanwezigheid van Joden wordt enorm geproblematiseerd door de internationale gemeenschap omdat men dit gebied net zoals de Gazastrook graag etnisch homogeen ziet met alleen maar Palestijnen.
Ik zie deze situatie totaal anders: de Palestijnen hebben zelf alle mogelijkheden tot een tweestatenoplossing afgewezen. Die honderduizenden Joden ga je ook niet zomaar van de Westelijke Jordaanoever krijgen. En zowel juridisch als historisch gezien is het argument goed te maken dat dit gebied meer bij Israël hoort dan dat er een Arabische en Islamitische staat moet komen.
Had ook gekund zonder deze reactie...quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:16 schreef soeverein het volgende:
Toch knap hoe hHowardroak al twee jaar een compleet topic kan kapen met zijn geraaskal.
Ik dacht, weer eens kijken hier naar een paar maanden maar dat houd ik maar weer voor gezien.
Het staat je vrij met tegenargumenten te komen en jouw perspectief uiteen te zetten. Maar blijkbaar kom je niet verder dan een ad hominem. Jammer, op deze manier voegt het niets toe.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:16 schreef soeverein het volgende:
Toch knap hoe hHowardroak al twee jaar een compleet topic kan kapen met zijn geraaskal.
Ik dacht, weer eens kijken hier naar een paar maanden maar dat houd ik maar weer voor gezien.
Nee hoor, het is alles behalve onzin. Want waarom zouden die gebieden van de Palestijnen zijn? De Palestijnen hebben immers elke mogelijkheid tot een tweestatenoplossing afgewezen.quote:Op zondag 5 oktober 2025 13:36 schreef recursief het volgende:
[..]
Onzin. Alleen voor extremisten als Ben Gvir en Smotrich en hun aanhangers is dat geen feit. En dat weet jij ook wel.
[..]
Een heleboel woorden, maar zo heel moeilijk is het niet : Westoever + Gaza vormen samen de Palestijnse gebieden. Als je het probleem in Gaza oplost en tegelijkertijd de Westoever annexeert hou je het conflict in stand.
Je kunt me nog 20 keer beschuldigen van pro-pali sentiment maar dat maakt je argument niet sterker. Ik heb me nog nooit 1 keer uitgesproken dat ik me achter de Palestijnen schaar. Ik moet niks van dat volk hebben. Het feit dat je dat uit alle macht blijft doen toont de zwakte van je eigen positie aan.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het heeft er niets mee te maken of het mij welgevallig is of niet. Het heeft te maken met feiten. Pacifisme heeft nooit een onderdeel uitgemaakt van de Westerse cultuur, harde oorlogsvoering wél.
Je achter een niet-Westerse samenleving scharen die al decennia vijandig is jegens een Westerse bondgenoot (en trouwens ook tegen het Westen) en waar we culturele alleen maar enorme tegenstellingen mee hebben, is niet Westers. Zulke mensen hard aanpakken om te zorgen dat zij een Westerse bondgenoot kunnen schaden wél.
Je creëerde een causaal verband tussen geopolitieke kwesties die tegen 'de regels' ingaan en binnenlandse politiek. Die is er niet. Je kan prima geopolitiek op een buitengewoon ranzige manier voeren en een democratie blijven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Amerika 2003 is een ander Amerika dan Amerika 2025. Het heeft er op vele fronten toch schijn van dat het naar een autocratie gaat bewegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |