Denk dat er vooral erg veel onvrede is onder Britten. De Labour regering heeft tot nu toe vrijwel alleen maar rechts beleid uitgevoerd ten voordele van bedrijven, dus men kan weinig kanten op.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:32 schreef Knipoogje het volgende:
Was Reform UK niet de partij die het UK de afgrond in duwde met hun brexit?
Die nu een extreme meerderheid geven is vast een goed idee
Britten
Peilingen voor 2029, maar dat is natuurlijk schijn.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:50 schreef Evangelion het volgende:
Zijn ze nu al aan het peilen voor 2029? Of zijn er andere verkiezingen binnenkort?
Tja je kan ontevreden zijn over Labour en de Tories. Maar om dan degene die hen in die ellende gestort heeft de baas te maken is niet zo heel snugger natuurlijk.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Denk dat er vooral erg veel onvrede is onder Britten. De Labour regering heeft tot nu toe vrijwel alleen maar rechts beleid uitgevoerd ten voordele van bedrijven, dus men kan weinig kanten op.
Ze lijken in de peilingen nu steeds meer te groeien. Momenteel op hun hoogste punt ooit.
Ja de Britten doen wel mee in de race van domste volk ooit.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:32 schreef Knipoogje het volgende:
Was Reform UK niet de partij die het UK de afgrond in duwde met hun brexit?
Die nu een extreme meerderheid geven is vast een goed idee
Britten
Zijn ze al dommer dan de Amerikanen?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja de Britten doen wel mee in de race van domste volk ooit.
Farage is een held.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:16 schreef Scuidward het volgende:
Farage, de man die vaker in Amerika is dan in zijn eigen kiesdistrict.
Volgens mij zou Labour zelfs nog het kiesstelsel kunnen aanpassen. Kan allemaal in de UK volgens mij.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:19 schreef Jaeger85 het volgende:
Verkiezingen zijn pas over 4 jaar. Er kan daarin nog veel gebeuren. Daarnaast houden de huidige peilingen geen rekening met zwevende kiezers en tactische stemmen. Als er een ReformUK meerderheid dreigt gaan stemmers op links tactisch stemmen om dit te voorkomen.
Technisch gezien wel, maar voor zulke ingrijpende veranderingen is wel een mandaat nodig normaal gesproken. Het had of in hun verkiezingsprogramma moeten staan of ze moeten een mandaat verkrijgen via een referendum.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij zou Labour zelfs nog het kiesstelsel kunnen aanpassen. Kan allemaal in de UK volgens mij.
Maar is dat juridisch tegen te houden als ze daar lak aan zouden hebben?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Technisch gezien wel, maar voor zulke ingrijpende veranderingen is wel een mandaat nodig normaal gesproken. Het had of in hun verkiezingsprogramma moeten staan of ze moeten een mandaat verkrijgen via een referendum.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |