Zegt ook niks, je kunt hun partijprogramma lezen. Een best (in mijn ogen) verstandige kennis ging vol voor Baudet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Misschien moet ik me toch eens aanmelden als lid van GroenLinks-PvdA en bijeenkomsten en congressen bezoeken. Dan kan ik zelf zien wat voor mensen daar lid van zijn.
Misschien drukte ik me een beetje ongenuanceerd uit met de term "deugelite". Het zal wel door het uur van de dag komen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:51 schreef JAM het volgende:
Zullen we ophouden met hersenloos gelul en popiejopie krachttermen als 'deugelite'? Als je niks te melden hebt, doe dat dan ook gewoon: meld dan ook gewoon niets.
Laten we het daar dan maar bij houden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien drukte ik me een beetje ongenuanceerd uit met de term "deugelite". Het zal wel door het uur van de dag komen.
Zijn hooligans Bluesdude, laten we het nou niet politiek makenquote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:16 schreef Bluesdude het volgende:
De Haagse politie doet onderzoek naar een mislukte poging om een Prinsenvlag op te hangen op de gevel van het D66-partijbureau. In de nacht van dinsdag op woensdag verplaatste een onbekend groepje mensen een steiger, klom erop en probeerde de D66-vlag te vervangen voor een Prinsenvlag.
----
https://nos.nl/artikel/2584924-haagse-politie-onderzoekt-poging-om-prinsenvlag-op-d66-partijbureau-te-plaatsen
Bij die relmiddag zag je ook veel prinsenvlaggen met het VOC-symbool.
Was dat deze vlag ook ?
Overigens ......gebruikte de VOC meestal een roodwitblauwe vlag met logo.
Kennelijk is de herinnering vervormd tot een voc-vlag op oranjeblanjebleu
Dit klopt zeker, maar het risico is in de algemeenheid wel enkel met een 1945 bril naar de nazi's kijken, en niet met een 1933 bril.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het ook een engnekken partij en dat er parallellen zijn zal ik niet ontkennen, maar nazi's waren helaas een heel stuk meer dan enkel eugenetica en fascisme liefhebbers.
Goede post. Hierbij valt ook op te merken dat bijvoorbeeld de vernietigingskampen en sowieso de Holocaust aanvankelijk helemaal niet de bedoeling en ook niet het idee van Hitler waren. Dit is pas later naar voren gekomen, als meest efficiënte (en voor Hitler blijkbaar acceptabele) manier om zo snel mogelijk van alle joden en andere “ongewenste elementen” af te komen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 06:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit klopt zeker, maar het risico is in de algemeenheid wel enkel met een 1945 bril naar de nazi's kijken, en niet met een 1933 bril.
Wat mij betreft moet je sommige signalen ook kunnen benoemen als zodanig gevaarlijk, juist vanwege de lessen uit het verleden.
Goed voorbeeld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goede post. Hierbij valt ook op te merken dat bijvoorbeeld de vernietigingskampen en sowieso de Holocaust aanvankelijk helemaal niet de bedoeling en ook niet het idee van Hitler waren. Dit is pas later naar voren gekomen, als meest efficiënte (en voor Hitler blijkbaar acceptabele) manier om zo snel mogelijk van alle joden en andere “ongewenste elementen” af te komen.
Daarom is deze club ook zo levensgevaarlijk. Er wordt nu bijvoorbeeld gesproken over zaken als “omvolking” en “remigratie” als zouden het “ook maar gewoon termen uit het woordenboek” zijn. Maar je kan op dit moment nooit weten hoe ver deze partij uiteindelijk wil gaan om dit doel te bereiken als ze het eenmaal voor het zeggen hebben.
Om dat even verder te illustreren, in de VS is nu de situatie ontstaan waarin burgermeesters en gouverneurs regelmatig met elkaar spreken over hoe ze de inwoners van hun stad en/of staat moeten gaan beschermen tegen de inzet van militairen door hun president. De Nationale Garde wordt daar slaapwandelend omgevormd tot bruinhemden. Als er nog een idee was dat de VS een functionerende democratie zijn, of waren, vergeet dat direct: dat is het niet. Daar heeft Trump nog geen jaar voor nodig gehad. De enige hoop is dat het niet al te lang meer zal duren eer het weer een enigszins functionerende democratie wordt. Dat de schade niet permanent blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goed voorbeeld.
En je ziet in Amerika nu bijvoorbeeld hoe breekbaar sommige delen van een democratie zijn. Vandaar dat wat mij betreft sommige parallellen getrokken mogen worden.
Op een congres van GL of PvdA nooit geweest, maar in mijn ervaring is die groep enorm divers. Van succesvolle ondernemers tot mensen die in een Hans Spekman trui rondlopen. De 'typische GL-PvdA-stemmer' bestaat volgens mij helemaal niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Misschien moet ik me toch eens aanmelden als lid van GroenLinks-PvdA en bijeenkomsten en congressen bezoeken. Dan kan ik zelf zien wat voor mensen daar lid van zijn.
Kijk maar naar figuren als Trump en Kirk, die de hele dag aantoonbare onzin uitbraken (of uitbraakten) en alsnog op handen gedragen worden alsof ze Jezus zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 07:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Goed voorbeeld.
En je ziet in Amerika nu bijvoorbeeld hoe breekbaar sommige delen van een democratie zijn. Vandaar dat wat mij betreft sommige parallellen getrokken mogen worden.
Wat hier aan de hand is, volgens mij heb ik dat al eerder geroepen, is een wonderlijke feedbacklus (is daar eigenlijk een goed Nederlands woord voor? Terugkoppelingslus klinkt me wat vreemd, maar ja) waarin een politicus, doorgaans op basis van enerzijds een platform van leugens, haat, naar beneden trappen, goochelen met statistiek etc. en anderzijds gouden bergen beloven enige populariteit weet te winnen, daar dan geen sodemieter van terecht weet te brengen en de schuld daarvan dan weer bij een ander legt. In Nederland zijn dat, volgens Wilders, de lokale bestuurders, de D66-rechters, vrijwel iedereen die lid is van een politieke partij (van zijn partij kunnen we immers geen lid worden) en wie hij de afgelopen twintig jaar voor de rest allemaal wel niet voor rotte vis uitgemaakt heeft. 'Pas als 'wij' het écht voor het zeggen hebben kunnen we er ook écht iets aan doen!' Hoe méér Wilders afbreuk doet aan fatsoenlijk bestuur en het vertrouwen in de democratie, in compromis, in gezamelijke en verstandige oplossingen en de rechtstaat, hoe meer garen hij daar bij spint.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kijk maar naar figuren als Trump en Kirk, die de hele dag aantoonbare onzin uitbraken (of uitbraakten) en alsnog op handen gedragen worden alsof ze Jezus zijn.
Er zijn altijd wel mensen die gevoelig zijn voor retoriek en dit soort volksmennerij.
Volgens mij hoef je er niet eens lid van te zijn om een kaartje te kunnen kopen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 00:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je kan het recentelijke GL/PvdA-congres ook gewoon terugkijken op Joetroep, trouwens.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je er niet eens lid van te zijn om een kaartje te kunnen kopen.
Ik ken wel een paar lui bij D66 die congressen van andere partijen bezoeken uit nieuwsgierigheid.
Rechts heeft het vernaggelt, lang leve harder rechts.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 06:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit klopt zeker, maar het risico is in de algemeenheid wel enkel met een 1945 bril naar de nazi's kijken, en niet met een 1933 bril.
Wat mij betreft moet je sommige signalen ook kunnen benoemen als zodanig gevaarlijk, juist vanwege de lessen uit het verleden.
Wmb is de ellende begonnen met de komst van de Franken. Ik bereid een claim voor tegen de Franse staat als de facto voortzetter van het Frankische rijk. Die klootzakken hebben mijn vaders des vaderlands - Redbad de Fries en Widukind de Saks - gedwongen gekerstend en ingelijfd. Nu al 1100 jaar onderdrukking!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nu we het toch steeds over reparaties en herstelbetalingen hebben...
Mogen wij als katholieke Nederlandse nazaten svp onze geroofde kerken, kloosters en kathedralen terug? Komen er nog schadevergoedingen voor de beeldenstorm?
Valt er ook nog wat te regelen, financieel, m.b.t. de achterstelling van Brabant, Drenthe, Limburg, Zuid-Gelderland en Zeeuws-Vlaanderen, t.t.v. de Republiek?
Zijn er nog ruiten van partijkantoren ingegooid ook?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:54 schreef AgLarrr het volgende:
Overigens: 200 aanhoudingen naar aanleiding van links radicale rellen in Den Haag gisteren, waarbij o.a. overheidsinstellingen werden belaagd.
Toch opvallend dat dat nauwelijks tot enige verontwaardiging over de aantasting van de rechtsstaat leidt bij zij die er het eerst bij zijn als iemand hetzelfde doet maar dan met een driekleur in de hand.
Nee, er is wel een station bezet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn er nog ruiten van partijkantoren ingegooid ook?
Ik heb dat tot op heden nog niet meegemaakt. Zeker niet als je Google Gemini of ChatGPT gebruikt. Voor een paar simpele historische feiten zijn deze over het algemeen prima. Iets als Grok daarentegen is gewoon troep en onbetrouwbaar.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
AI chatbots trekken de holocaust wel eens in twijfel en uit AI chatbots komen ook theoriën over een platte aarde. Ik zou AI gewoon voorlopig negeren als je bronnen zoekt. AI heeft vast wel eens gelijk, maar minstens net zo vaak niet (exemplarisch voorbeeld is dat ChatGPT tijdens de Giro maar vol bleef houden dan Riis in de roze trui had gereden, ook al wist Riis zelf van niks zo zei hij op twitter, dat is een heel simpel controleerbaar feit).
En het treinverkeer was ontregeld.quote:
ahh wedstrijdje wie is kutterquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zijn er nog ruiten van partijkantoren ingegooid ook?
Helaas willen sommigen de eigen politieke kant altijd verdedigen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:57 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ahh wedstrijdje wie is kutter![]()
Zowel links als rechts hebben extreme kanten. Als we dat gewoon eens zouden toegeven ipv van alles te gaan bagatelliseren
https://nos.nl/artikel/25(...)ond-station-den-haagquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:54 schreef AgLarrr het volgende:
Overigens: ruim 200 aanhoudingen naar aanleiding van links radicale rellen in Den Haag gisteren, waarbij o.a. overheidsinstellingen werden belaagd.
Toch opvallend dat dat nauwelijks tot enige verontwaardiging over de aantasting van de rechtsstaat leidt bij zij die er het eerst bij zijn als iemand hetzelfde doet maar dan met een driekleur in de hand.
Niemand bagatelliseert het. En ik zie hier ook niemand de demonstratie van gisteren verdedigen omdat het de eigen politieke kant zou zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 08:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas willen sommigen de eigen politieke kant altijd verdedigen.
Het is simplistisch tribalisme wat we ook terugzagen met de motie over antifa. Ook al ben je links en progressief zou niemand iets met zulke mensen te maken moeten willen hebben net zoals weldenkende rechts en conservatieven zich zouden moeten distantieren van de hooligans die in Den Haag aan het rellen waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |