Ook omdat men natuurlijke pigmenten gebruikte die die eigenschap hadden. Met kunstmatige is dat effect er nauwelijks.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:37 schreef Hanca het volgende:
Op schilderijen zie je ook wel VOC met oranje, die werd later rood omdat oranje te snel vervaagd op zee.
Echt. Het woord nazi's en fascisten hebben wel heel rap hun waarde verloren.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zijn 100% fascisten en kastnazi's.
Maar we mogen het geen smerige partij noemen...
En de grap is ook nog dat ik waarschijnlijk de enige hier ben met Duits bloedquote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wat stond er op? Vast geen watergeuzen.
Allemaal witgewassen. De geuzen zijn helden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of die van Alkaar, Roermond..
Musius...
Affijn, zo 'vredelievend' was dhr. Oranje en diens achterban niet.
Dan ben je beter geschoold om de bingo-woorden van die kaart te herkennen. 😊quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En de grap is ook nog dat ik waarschijnlijk de enige hier ben met Duits bloed
Zwitsers-Duits, telt dat?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb liever een goede, bijzonder nauwe, samenwerking nu.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik zou er niet rouwig om zijn als we in 1830 met de Belgen waren meegegaan.
Ik heb ook Duits bloed. Een kwart. En Pools.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb nooit een beeld gehad, en jij hebt hem nooit gemaakt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nu we het toch steeds over reparaties en herstelbetalingen hebben...
Mogen wij als katholieke Nederlandse nazaten svp onze geroofde kerken, kloosters en kathedralen terug? Komen er nog schadevergoedingen voor de beeldenstorm?
Valt er ook nog wat te regelen, financieel, m.b.t. de achterstelling van Brabant, Drenthe, Limburg, Zuid-Gelderland en Zeeuws-Vlaanderen, t.t.v. de Republiek?
Snob war.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker met een Spaanse vlag wapperen en op een Spaans forum in het Spaans zitten kletsen? Want niet de hertog van Parma was dan jouw Vader des Vaderlands, maar de koning van Spanje die hij diende. Een nogal slechte koning, trouwens. En zeer intolerant. Bekend van een ethische zuivering.
Tot de 15e eeuw alles Nederlands hier.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb ook Duits bloed. Een kwart. En Pools.
Ben jij nu wat meer Magna Frisia of van de Houtlanders?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:47 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Tot de 15e eeuw alles Nederlands hier.
Van vreemde smetten vrij. 😉
de mijne ook niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mijn familie is de provincie niet uit geweest
Waverveen, Amstelveen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ben jij nu wat meer Magna Frisia of van de Houtlanders?
Het verschil is dat de vergelijkingen in het geval van FvD wel degelijk steek houden. Kijk maar naar de beerput aan incidenten rond de partij en de bonte optocht aan bedenkelijke figuren in de partij zelf en de directe omgeving. Waar Baudet overigens nooit enige verantwoording voor heeft afgelegd. En nu die “remigratie” weer, het zoveelste extreemrechtse hondenfluitje.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Hou eens op met die (halve) godwins en weet ik niet wat meer, je kunt FvD prima onderuit schoffelen zonder elke keer te verzanden in dat soort retoriek.
Waarom wil je herstelbetalingen voor Christenen die Christenen hebben bestreden?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nu we het toch steeds over reparaties en herstelbetalingen hebben...
Mogen wij als katholieke Nederlandse nazaten svp onze geroofde kerken, kloosters en kathedralen terug? Komen er nog schadevergoedingen voor de beeldenstorm?
Valt er ook nog wat te regelen, financieel, m.b.t. de achterstelling van Brabant, Drenthe, Limburg, Zuid-Gelderland en Zeeuws-Vlaanderen, t.t.v. de Republiek?
Ach ja. Lekker tijdens een plenair debat andere parlementsleden bedreigen met een of ander tribunaal waar ze ooit voor zouden moeten verschijnen. Ik weet niet hoor maar we leven hier gewoon in een rechtsstaatquote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:36 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Echt. Het woord nazi's en fascisten hebben wel heel rap hun waarde verloren.
Een gekozen democratische partij notabene. Waar je lid van kunt worden. Waar interne democratie gewoon de norm is.
Ik vind het ook een engnekken partij en dat er parallellen zijn zal ik niet ontkennen, maar nazi's waren helaas een heel stuk meer dan enkel eugenetica en fascisme liefhebbers.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het verschil is dat de vergelijkingen in het geval van FvD wel degelijk steek houden. Kijk maar naar de beerput aan incidenten rond de partij en de bonte optocht aan bedenkelijke figuren in de partij zelf en de directe omgeving. Waar Baudet overigens nooit enige verantwoording voor heeft afgelegd. En nu die “remigratie” weer, het zoveelste extreemrechtse hondenfluitje.
Een zus van mijn oma is twee keer in haar leven geėmigreerd, maar nooit verhuisdquote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:54 schreef JAM het volgende:
Zal ik ook nog even vertellen waar mijn opa en oma vandaan kwamen, of gaan we weer verder?
quote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jammer dat Jetten nog net te weinig de wind in de zeilen had om Dilan te verstoten.
Daar zit hij wel bij denk ik.quote:Een week later, op zondag 19 oktober, volgt het tweede RTL-debat vanuit de studio van RTL Tonight. Ook dat debat begint om 21.30 uur. Aan dit debat nemen zes lijsttrekkers deel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |