abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:32:36 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218917812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Beathoven, even voor de goede orde...

Jij denkt dat deze kaartjes Groot-Israël moeten voorstellen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218917828
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:30 schreef oblo het volgende:

[..]
De landen in groen gekleurd zijn landen die relaties met Israel hebben genormaliseerd of in het proces van normalisatie zijn. Dat is de context van het plaatje.

TS verwart dat al dan niet bewust met “groot Israel” ambities..
Daar kan ik eigenlijk alleen maar voor zijn. Genormaliseerde relaties is het Midden Oosten.

En wat is het complot dan met christenen die hier dan kennelijk ook weer achter zouden zitten, wat ik als katholiek niet ken?
Make my day!
pi_218917831
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beathoven, even voor de goede orde...

Jij denkt dat deze kaartjes Groot-Israël moeten voorstellen?
The Times of Israel denkt dat ook beste Etto

donderdag 2 oktober 2025 @ 11:35:26 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218917835
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]
The Times of Israel denkt dat ook beste Etto

[ afbeelding ]
Nee hoor; sterker nog, daar gaat het niet eens om de kaartjes die je eerder aanhaalde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218917858
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor; sterker nog, daar gaat het niet eens om de kaartjes die je eerder aanhaalde.
Die beste man kan recht in je gezicht vertellen wat ie van plan is en dan wuif je het nog weg als conspiracy.
pi_218917879
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:34 schreef agter het volgende:

[..]
Daar kan ik eigenlijk alleen maar voor zijn. Genormaliseerde relaties is het Midden Oosten.

En wat is het complot dan met christenen die hier dan kennelijk ook weer achter zouden zitten, wat ik als katholiek niet ken?
Zoals in het artikel te lezen valt gaat het om protestantse bewegingen, niet om de Katholieke kerk.
pi_218922047
Baldwin IV van Jerusalem is wel weer heel populair onder bepaalde cultuur-christenen.
Dat Jerusalem weer gewoon deel wordt van de joods-christelijke traditie lijkt me ook wel wat.
pi_218929728
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik heb buurtbewoners die Christen zijn en de vlag van Israel uithangen als het Koningsdag is.
Wel goed nieuws dan dat je geen moslims in de buurt hebt wonen :P

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:03 schreef Beathoven het volgende:
De invloed van IS op de moslimgemeenschap was destijds ook betrekkelijk klein, maar wel luid.
De moslimgemeenschap heeft geen invloeden van buitenaf (IS of Hamas) nodig voor hun denkbeelden. Al begin ik te geloven dat links dat echt denkt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218930363
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Die beste man kan recht in je gezicht vertellen wat ie van plan is en dan wuif je het nog weg als conspiracy.
Zoals Etto al aanheeft haal je er kaarten bij die iets totaal anders laten zien.

Netanyahu wil graag de Westelijke Jordaanoever bij Israël voegen, dat is geen geheim. En trouwens ook een uitstekend plan aangezien dit een stuk betwist grondgebied is waar het Joodse volk een lange geschiedenis kent.

Maar plannen voor een Israël van Egypte tot aan Iran en van Libanon tot aan Saoedi-Arabië zijn er simpelweg niet, dat is een complottheorie. Het valt in dezelfde categorie als theorieën over Asjkenazische Joden die stiekem bekeerde Chazaren zijn en de 'Protocollen' waar Joden stiekem zouden insteken op wereldheerschappij.

Alleen betreft het complottheorieën die na de aanslagen van 7 oktober 2023 ineens weer prominent zijn opgedoken helaas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218930753
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 20:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals Etto al aanheeft haal je er kaarten bij die iets totaal anders laten zien.

Netanyahu wil graag de Westelijke Jordaanoever bij Israël voegen, dat is geen geheim. En trouwens ook een uitstekend plan aangezien dit een stuk betwist grondgebied is waar het Joodse volk een lange geschiedenis kent.

Maar plannen voor een Israël van Egypte tot aan Iran en van Libanon tot aan Saoedi-Arabië zijn er simpelweg niet, dat is een complottheorie. Het valt in dezelfde categorie als theorieën over Asjkenazische Joden die stiekem bekeerde Chazaren zijn en de 'Protocollen' waar Joden stiekem zouden insteken op wereldheerschappij.

Alleen betreft het complottheorieën die na de aanslagen van 7 oktober 2023 ineens weer prominent zijn opgedoken helaas.

Itamar Ben-Gvir (National Security Minister) and Bezalel Smotrich (Finance Minister) are leaders of the Religious Zionist Party.

While their immediate focus is on annexing the West Bank and bolstering settlement there, their ideological worldview is rooted in the teachings of Rabbi Meir Kahane, who championed the idea of a Jewish state on both banks of the Jordan and the eventual realization of biblical borders.

· While they do not have the power to implement the full biblical map, their presence in the government, holding key ministerial positions, normalizes this kind of rhetoric and makes their more immediate goals—like annexing the West Bank—seem like a moderate compromise by comparison.

Dezelfde Ben-Gvir die bijna persoonlijk de freedom flotilla deelnemers voor maanden in een terroristencel wil gooien. Beelden vers van de pers.

https://youtube.com/shorts/p75YwQ-NS74?si=d0RJjl4dfW586COU

De ambitieuze basis ligt minder in conspiracy en meer in zijn radicaal religieuze kijk op zaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 03-10-2025 21:20:08 ]
pi_218930810
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 20:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het zijn geen complottheorieën, ik refereerde hier eerder ook al aan een verglijkbaar kaartje. Er zijn echt rabijnen die zo ver gaan. Ik geloof niet dat Netanyahu zo ver wil gaan, wel dat de extremistische partij die in de regering zit in elk geval leden heeft die de lezing van de rabijnen volgen.

Maar goed, dat heeft allemaal weinig met Nederlandse christenen te maken en al helemaal niks met Nederlandse politieke partijen.

Edit: zie het onderste kaartje van deze post: Hanca in POL / Christelijk Zionisme en de 'Groot Israel' wens.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2025 21:20:56 ]
pi_218930859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wel goed nieuws dan dat je geen moslims in de buurt hebt wonen :P
[..]
De moslimgemeenschap heeft geen invloeden van buitenaf (IS of Hamas) nodig voor hun denkbeelden. Al begin ik te geloven dat links dat echt denkt.
:D
Ik heb voornamelijk moslim buren die een Palestijnse vlag hebben wapperen en 'From the river to the sea' geen enkel probleem vinden. Dus de vernietiging van Israël.

Dat lijkt me een veel grotere uitdaging dan die paar Israëlische vlaggen.
pi_218931207
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Itamar Ben-Gvir (National Security Minister) and Bezalel Smotrich (Finance Minister) are leaders of the Religious Zionist Party.

While their immediate focus is on annexing the West Bank and bolstering settlement there, their ideological worldview is rooted in the teachings of Rabbi Meir Kahane, who championed the idea of a Jewish state on both banks of the Jordan and the eventual realization of biblical borders.

· While they do not have the power to implement the full biblical map, their presence in the government, holding key ministerial positions, normalizes this kind of rhetoric and makes their more immediate goals—like annexing the West Bank—seem like a moderate compromise by comparison.

[ afbeelding ]

Dezelfde Ben-Gvir die bijna persoonlijk de freedom flotilla deelnemers voor maanden in een terroristencel wil gooien. Beelden vers van de pers.

[ afbeelding ]

https://youtube.com/shorts/p75YwQ-NS74?si=d0RJjl4dfW586COU

De ambitieuze basis ligt minder in conspiracy en meer in zijn radicaal religieuze kijk op zaken.
Ben-Gvir wil wel meer, hij is alleen niet zo relevant met een zeer kleine partij die nu toevallig in de regering zit zodat Netanyahu een meerderheid kon vormen. Bijzonder YouTube kanaal dit trouwens, 'Roya News'.
quote:
Roya TV (Arabic: رؤيا) is a Jordanian private independent satellite TV channel, based in Amman and owned by Sayegh Group.

Bron
quote:
Roya TV is strongly anti-Zionist and, unlike the Jordanian government, does not recognize Israel as a real country. In written pieces, the network often puts Israel's name in quotation marks, or refers to the entire country as "occupied Palestine"

Bron
Bijzondere bron om het maar zo te zeggen. Ik mag hopen dat je hier niet meer nieuws vadaan haalt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218931433
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ben-Gvir wil wel meer, hij is alleen niet zo relevant met een zeer kleine partij die nu toevallig in de regering zit zodat Netanyahu een meerderheid kon vormen.
Klinkt alsof hij is gestruikeld en toevallig in een erg controversiele regeringsmeerderheid gevallen is, waarin hij perongeluk mede aan de knoppen mag zitten.

Maar we kunnen het erover eens zijn dat religieus geïnspireerd iets anders is dan een conspiracy theorie.

quote:
Bijzonder YouTube kanaal dit trouwens, 'Roya News'.
[..]
Bijzondere bron om het maar zo te zeggen. Ik mag hopen dat je hier niet meer nieuws vadaan haalt.
Ik pakte de eerste de beste link die het filmpje had dat letterlijk overal rondgaat. Dus die tik op de vingers kun je je besparen.

Het niveau Al-Jazeera en The Times of Israel is zo'n beetje op mijn persoonlijke mediagrens waar ik niet aan voorbij ga.
pi_218931478
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Klinkt alsof hij is gestruikeld en toevallig in een erg controversiele regeringsmeerderheid gevallen is, waarin hij perongeluk mede aan de knoppen mag zitten.

Maar we kunnen het erover eens zijn dat religieus geïnspireerd iets anders is dan een conspiracy theorie.
[..]
Ik pakte de eerste de beste link die het filmpje had dat letterlijk overal rondgaat. Dus die tik op de vingers kun je je besparen.

Het niveau Al-Jazeera en The Times of Israel is zo'n beetje op mijn persoonlijke mediagrens waar ik niet aan voorbij ga.
Maar wat vind je nu van al die Palestijnse vlaggen en 'From the river to the sea' geroep?
Dus de vernietiging van de staat Israël.
Dat lijkt me een veel grotere bedreiging dan die paar christenen in NL. Of een enkele buurman met een Israëlische vlag.
pi_218931510
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Maar wat vind je nu van al die Palestijnse vlaggen en 'From the river to the sea' geroep?
Dat lijkt me een veel grotere bedreiging dan die paar christenen in NL. Of een enkele buurman met een Israëlische vlag.
Je vraagt me of ik een leus erger vind dan massale genocide?

Ik ben voor een vrij Israel en een vrij Palestina. Een tweestaten oplossing waarin zowel Israeliers als Palestijnen van de rivier naar de zee vrij kunnen bewegen en met elkaar kunnen trouwen en samenleven zonder apartheidsregime erboven.
pi_218931523
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je vraagt me of ik een leus erger vindt dan massale genocide?
Die paar Nederlandse christenen of een buurman met een Israël vlag, plegen genocide?

Klinkt erg extreem.
pi_218931527
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Die paar Nederlandse christenen of een buurman met een Israël vlag, plegen genocide?
Die leuzenroepers steunen hamas?
pi_218931550
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Okay, het gaat je om Hamas?
Hamas is een terreurbeweging die geen plek op deze aarde verdient. Punt.

Maar wat heeft dat met je christelijke buurman met een Israëlische vlag te maken, terwijl half Nederland overspoeld wordt met mensen met een Palestijnse vlag?
pi_218931583
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:03 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Okay, het gaat je om Hamas?
Hamas is een terreurbeweging die geen plek op deze aarde verdient. Punt.
Ik veroordeel hamas en mijn gedachten over Israel zijn bekend. Hoe sta je tegenover de genocide?
pi_218934022
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je vraagt me of ik een leus erger vind dan massale genocide?

Ik ben voor een vrij Israel en een vrij Palestina. Een tweestaten oplossing waarin zowel Israeliers als Palestijnen van de rivier naar de zee vrij kunnen bewegen en met elkaar kunnen trouwen en samenleven zonder apartheidsregime erboven.
Als je voor een tweestatenoplossing bent moet je toch eens beginnen je uit te spreken tegen de groep die dit keer op keer heeft afgewezen: de Palestijnen. Daarnaast is er van een 'apartheid' geen sprake, van een genocide (zoals je in andere posts probeert te insinueren) ook niet en heeft een land genaamd 'Palestina' nog nooit bestaan.
pi_218934288
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:05 schreef agter het volgende:
Okay.
Ik versta onder zionisme dat je de staat Israël bestaansrecht vindt hebben.
Israel had geen bestaansrecht in 1948. Dit omdat het een volgende fase in de kolonisatie van Palestina is.
Er kwamen steeds meer kolonisten naar Palestina. Land werd geroofd, verzet werd gewelddadig onderdrukt.
Na zoveel jaar en zoveel miljoen immigranten is het pragmatisch om het land te verdelen in twee staten met gelijke rechten, maar dat willen de Israeli's niet.
Voor elke vreedzame oplossing dient men het bestaansrecht van de twee staten erkennen.
Maar die oplossing zal er niet komen voorlopig. Misschien over 50 jaar, al dan niet met veel doden
pi_218934305
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je voor een tweestatenoplossing bent moet je toch eens beginnen je uit te spreken tegen de groep die dit keer op keer heeft afgewezen: de Palestijnen,
Israelis ook... zowat de meerderheid van hen.'
Stop eens met die kolonisten goedpraten
pi_218934401
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ze hebben dezelfde denkbeelden en standpunten in elk geval.
pi_218934560
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Helaas zijn er veel te veel mensen die de Palestijnse vlag zien als een vlag van terroristen.
Veel slachtoffers zouden eerder de Israelische vlag associeren met terreur.
De vlag is een uiting van het recht op zelfbeschikking van de Palestijnen. Vrij van buitenlandse bedreigingen, dictatuur, Men wil een eigen staat. Niks mis mee.

De leuze "from the river to the sea. Palestina will be free" wordt helaas ook door teveel mensen geinterpreteerd al de vernietiging van Israel willen en heuse Palestijnenhaters gaan roepen: ze willen alle Joden de zee indrijven of doden.
Met zoveel haat komt er geen vrede...

wbt de westerse landen. Wie , na twee jaar felle debatten en schokkende beelden, nog steeds beweren dat die leuze heel erg fout is, is zelf erg fout..
pi_218934571
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ze hebben dezelfde denkbeelden en standpunten in elk geval.
"from the river to the sea. Palestina will be free"
Dat roep ik... en ik heb niet dezelfde denkbeelden en standpunten als Hamas.
Prima leuze verder
pi_218934942
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Israelis ook... zowat de meerderheid van hen.'
Stop eens met die kolonisten goedpraten
De kolonisten in deze regio zijn Arabische moslims.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Helaas zijn er veel te veel mensen die de Palestijnse vlag zien als een vlag van terroristen.
Veel slachtoffers zouden eerder de Israelische vlag associeren met terreur.
De vlag is een uiting van het recht op zelfbeschikking van de Palestijnen. Vrij van buitenlandse bedreigingen, dictatuur, Men wil een eigen staat. Niks mis mee.

De leuze "from the river to the sea. Palestina will be free" wordt helaas ook door teveel mensen geinterpreteerd al de vernietiging van Israel willen en heuse Palestijnenhaters gaan roepen: ze willen alle Joden de zee indrijven of doden.
Met zoveel haat komt er geen vrede...

wbt de westerse landen. Wie , na twee jaar felle debatten en schokkende beelden, nog steeds beweren dat die leuze heel erg fout is, is zelf erg fout..
De Palestijnen willen een eigen staat ten koste van het bestaan van Israël en de aanwezigheid van Joden in deze regio. Dit terwijl Joden en het Jodendom hier inheems zijn. Dit is ook de reden dat de Palestijnen al vijf keer een tweestatenoplossing hebben afgewezen.

En wetende dat deze zelfde groep Arabieren al sinds eind 19e, begin 20e eeuw bezig is met terrorisme en bruut geweld jegens Joden, valt er prima het argument te maken dat de Palestijnse vlag staat voor terrorisme, antisemitisme en trouwens ook anti-Westerse sentimenten.

Waarom steun jij zulke mensen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Prima leuze verder
Dan ben je dus voor de vernietiging van Israël als land. Mooi dat we dit duidelijk hebben. En deze slogan komt trouwens uit het oorspronkelijk manifest van zowel de PLO als Hamas.
pi_218935371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Prima leuze verder
Zelf kan meer waardering opbrengen voor mensen die echt de ballen hebben om te zeggen waar ze voor staan.
  Moderator zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:10:36 #79
375570 crew  Cyan9
pi_218936305
Nou, zo is het inmiddels een tweede Israël - Palestina topic. Niet nodig, ik verwijs u naar het origineel.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')