Deze? https://rightsforum.org/h(...)-palestijnen-voeren/quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:25 schreef Beathoven het volgende:
Kwam vandaag terloops een artikel tegen die ik helaas even kwijt ben. Dat ging over het groeiende Christelijk Zionisme bij onderandere delen van CU- en SGP-aanhang. Waarin Israel actief lobbied en onderscheidingen uitreikt.
Hoewel ik het artikel niet meer kan vinden levert zoeken op de term op google genoeg leesvoer op.
Het is een politieke stroming die vindt dat Israel door God gekozen boven o.a. de VN en alle verdragen staat en die zich achter de 'Groot Israel' plannen van Netanyahu zet. Dit omdat ze geloven dat de heilige landen van de bijbel terugveroverd dienen te worden als beloofd land.
Na IS en Israel dus Christenen met een onhaalbare utopische penetratiedrang.
Gaan onze fijne politieke partijen hier ook voor ondervraagd worden?
[ afbeelding ]
Maar dan kun je ook achter de oppositie van Israel staan.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:40 schreef Firuze60 het volgende:
Enorm lastig, er heerst volgens mij nog steeds een (westerse) erfschuld tov Isreal en de oprichting daarvan.
Yes, dat is 'm. Bedankt voor het vindenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:55 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Deze? https://rightsforum.org/h(...)-palestijnen-voeren/
Ontluisterend die video! Wist echt niet dat er zoveel reliegekkies waren..quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Yes, dat is 'm. Bedankt voor het vinden
Ik dacht dat veel Christenen de leer van Jezus volgden en pro mensenrechten waren. Maar dat geloof in eindtijden is sterk aanwezig en valt samen met een wens tot dat kaartje van Netanyahu hierboven.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 00:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ontluisterend die video! Wist echt niet dat er zoveel reliegekkies waren..
Iedere christen gelooft in de eindtijd. Maar niet iedere christen gelooft dat daar een staat Israël of een derde tempel voor nodig is, dat is echt maar een beperkt groepje binnen het christendom. En in NL zie je die vooral in de SGP/Jezus leeft! hoek, al zijn er ook wel lid van CU en zullen er vast ook een deel wat anders stemmen. Maar bij de CU zal het geen meerderheid zijn, anders is de meerderheid het niet eens met de bijbeluitleg binnen hun kerken.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 06:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik dacht dat veel Christenen de leer van Jezus volgden en pro mensenrechten waren. Maar dat geloof in eindtijden is sterk aanwezig en valt samen met een wens tot dat kaartje van Nefanyahu hierboven.
Het houdt de raderen van de wapenindustrie wel draaiende die godsdienstwaanzin.
Het is toch wel wat groter dan dat.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedere christen gelooft in de eindtijd. Maar niet iedere christen gelooft dat daar een staat Israël of een derde tempel voor nodig is, dat is echt maar een beperkt groepje binnen het christendom. En in NL zie je die vooral in de SGP/Jezus leeft! hoek, al zijn er ook wel lid van CU en zullen er vast ook een deel wat anders stemmen. Maar bij de CU zal het geen meerderheid zijn, anders is de meerderheid het niet eens met de bijbeluitleg binnen hun kerken.
En nu?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is toch wel wat groter dan dat.
Don Ceder is een beetje het nieuwe gezicht van CU aan het worden.
Ceder was in 2024 ook aanwezig op de conferentie The Trial. Terwijl hij in de zaal zat, werd het publiek gevraagd op te staan en uit te spreken: ‘We verklaren dat alles wat op zand is gebouwd in Den Haag zal instorten tijdens het schudden van de Heer.’ Van der Tang verduidelijkte: het Vredespaleis, waar het Internationaal Gerechtshof huist, is op zand gebouwd en zal dus vernietigd worden.
Ceders inspanningen in de Tweede Kamer worden gewaardeerd door de Israëllobby. [b]Op een conferentie van de Israel Allies Foundation in Israël in 2024 kreeg Ceder de ‘Friends of Zion’-prijs uitgereikt.[/b] Deze prijs is een ‘blijk van waardering voor zijn sterke steun voor Israël’, aldus de organisatie. De conferentie deed een oproep tot het opheffen van UNRWA.
Geloven is prima. Maar als je het goed leest is het geloof dat de politiek sterk penetreert.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:34 schreef agter het volgende:
[..]
En nu?
Ik geloof ook in de eindtijd. Dat doet iedere christen.
En ik steun net als heel veel Nederlanders ook het bestaan van de staat Israël. Is dat zionisme?
Ceder steunt anders ook allerlei moties tegen de huidige regering van Israël. Maar inderdaad lijkt hij meer Israëlminded dan het gemiddelde CU lid, op het congres werd de fractie daar dan ook op teruggefloten door een hoop leden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is toch wel wat groter dan dat.
Don Ceder is een beetje het nieuwe gezicht van CU aan het worden en legt aan met Stoffer, die eveneens voor snoepreisjes naar Israel ging.
Ceder was in 2024 ook aanwezig op de conferentie The Trial. Terwijl hij in de zaal zat, werd het publiek gevraagd op te staan en uit te spreken: ‘We verklaren dat alles wat op zand is gebouwd in Den Haag zal instorten tijdens het schudden van de Heer.’ Van der Tang verduidelijkte: het Vredespaleis, waar het Internationaal Gerechtshof huist, is op zand gebouwd en zal dus vernietigd worden.
Ceders inspanningen in de Tweede Kamer worden gewaardeerd door de Israëllobby. [b]Op een conferentie van de Israel Allies Foundation in Israël in 2024 kreeg Ceder de ‘Friends of Zion’-prijs uitgereikt.[/b] Deze prijs is een ‘blijk van waardering voor zijn sterke steun voor Israël’, aldus de organisatie. De conferentie deed een oproep tot het opheffen van UNRWA.
quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:43 schreef Hanca het volgende:
Deze standpunten zijn niet zionistisch:
https://www.christenunie.nl/standpuntenisraelgaza
De "groot Israël wens" speelt niet binnen de CU, CU is altijd pal achter de tweestatenoplossing blijven staan en niets binnen de leden of stemmingen wijst er op dat ze daar ooit mee zullen stoppen.
Dit is het basisprincipe van het zionisme. Een duidelijker zionistisch standpunt kan je niet vragen van ze. Ik vind het persoonlijk allemaal genuanceerde en verantwoorde standpunten. Bedankt voor het delen.quote:Christenen voelen zich verbonden met het Joodse volk. Voor Joden is de staat Israël een veilige thuishaven in een wereld waarin het giftige antisemitisme onuitroeibaar blijkt. Daarom staat de ChristenUnie pal voor het bestaansrecht van de staat Israël, inclusief het recht van Israël op zelfverdediging.
Dat is ook niet zo'n verborgen agenda, kerken als de GerGem, Oud GerGem en GerGem in Ned, waar de meeste SGP leden lid van zijn, zeggen inderdaad dat er een terugkeer moet zijn van de staat Israël, sommige zelfs dat het hele gebied van David weer Israël moet worden (dan ga je nog hele happen van de buurlanden moeten nemen), en er een derde tempel moet worden gebouwd, waarbij de huidige moskee en rotskoepel moeten verdwijnen. Dat allemaal moet de wederkomst inluiden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Puur op basis van de debatten en de uitlatingen in de Kamer ga ik mee met Hanca. CU is daar niet van maar SGP laat nogal duidelijk blijken dat ze achter 'Groot Israel' staan. Ze hebben het regelmatig over Judea en Samaria en willen kolonialisme in bijv Westelijk Jordaanoever niet veroordelen. Daar zit natuurlijk een agenda achter.
Zionisme staat tegenwoordig voor het steunen van een groot Israël zonder Palestijnen. Als het steunen van het bestaan van de staat Israël, onder andere omdat antisemitisme in een groot deel van de wereld blijft bestaan, al zionistisch is, dan zijn alle Nederlandse politieke partijen zionistisch en is ook de Nederlandse regering en de EU zionistisch. Die staan allemaal pal voor het bestaan van de staat Israël.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:58 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Dit is het basisprincipe van het zionisme. Een duidelijker zionistisch standpunt kan je niet vragen van ze. Ik vind het persoonlijk allemaal genuanceerde en verantwoorde standpunten. Bedankt voor het delen.
Als je meegaat in deze definitie speel je alleen maar extreem-rechts in Israel in de hand. De meerderheid van de Israelis, zionistische instituten en Joden over de hele wereld denken niet zo.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zionisme staat tegenwoordig voor het steunen van een groot Israël zonder Palestijnen. Als het steunen van het bestaan van de staat Israël, onder andere omdat antisemitisme in een groot deel van de wereld blijft bestaan, al zionistisch is, dan zijn alle Nederlandse politieke partijen zionistisch en is ook de Nederlandse regering en de EU zionistisch. Die staan allemaal pal voor het bestaan van de staat Israël.
Als dat zionisme is, dan ben ik ook zionistisch en is vrijwel heel Nederland dat. En dan is er niks mis met zionisme.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:05 schreef agter het volgende:
Okay.
Ik versta onder zionisme dat je de staat Israël bestaansrecht vindt hebben.
Ik ken die stroming niet zo goed, dat groot-Israël-denken.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als dat zionisme is, dan ben ik ook zionistisch en is vrijwel heel Nederland dat. En dan is er niks mis met zionisme.
Masr goed, vervang dan waar ik zionistisch of zionisme zeg door "groot-Israël-denken" (is daar dan geen woord voor?). Daar doet de CU, itt de SGP, niet aan.
Groot Israël is meestal dit:quote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:18 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ken die stroming niet zo goed, dat groot-Israël-denken.
Ik heb dat zelf in elk geval nooit onder zionisme verstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |