quote:
De kolonisten in deze regio zijn Arabische moslims.
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2025 14:09 schreef Bluesdude het volgende:[..]
[
afbeelding ]
Helaas zijn er veel te veel mensen die de Palestijnse vlag zien als een vlag van terroristen.
Veel slachtoffers zouden eerder de Israelische vlag associeren met terreur.
De vlag is een uiting van het recht op zelfbeschikking van de Palestijnen. Vrij van buitenlandse bedreigingen, dictatuur, Men wil een eigen staat. Niks mis mee.
De leuze "from the river to the sea. Palestina will be free" wordt helaas ook door teveel mensen geinterpreteerd al de vernietiging van Israel willen en heuse Palestijnenhaters gaan roepen: ze willen alle Joden de zee indrijven of doden.
Met zoveel haat komt er geen vrede...
wbt de westerse landen. Wie , na twee jaar felle debatten en schokkende beelden, nog steeds beweren dat die leuze heel erg fout is, is zelf erg fout..
De Palestijnen willen een eigen staat ten koste van het bestaan van Israël en de aanwezigheid van Joden in deze regio. Dit terwijl Joden en het Jodendom hier inheems zijn. Dit is ook de reden dat de Palestijnen al vijf keer een tweestatenoplossing hebben afgewezen.
En wetende dat deze zelfde groep Arabieren al sinds eind 19e, begin 20e eeuw bezig is met terrorisme en bruut geweld jegens Joden, valt er prima het argument te maken dat de Palestijnse vlag staat voor terrorisme, antisemitisme en trouwens ook anti-Westerse sentimenten.
Waarom steun jij zulke mensen?
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2025 14:12 schreef Bluesdude het volgende:[..]
"from the river to the sea. Palestina will be free"Dat roep ik... en ik heb niet dezelfde denkbeelden en standpunten als Hamas.
Prima leuze verder
Dan ben je dus voor de vernietiging van Israël als land. Mooi dat we dit duidelijk hebben. En deze slogan komt trouwens uit het oorspronkelijk manifest van zowel de PLO als Hamas.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio