Ben benieuwd wat de SWR die voor Duitsland dit jaar de inzending verzorgt daarmee gaat doen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 07:40 schreef Max23 het volgende:
Duitse regering wil dat Duitsland alleen meedoet als Israël WEL mag meedoen
Druk uitoefenen op de EBU waarschijnlijk. En op andere delegaties dat ze flink extra gaan moeten betalen als de grootste bijdrager samen met de hoofdsponsor vertrekt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 09:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat de SWR die voor Duitsland dit jaar de inzending verzorgt daarmee gaat doen.
Die ene persoon is wel de leider van het belangrijkste land van Europa hè. Zowel van hoe lekker die persoon als hoe lekker zijn land het momenteel doet, kunnen wij heel veel vinden, maar dit beïnvloedt de politieke opinie van Duitsland, de omringende landen en de andere landen die al neigden naar een pro-Israël standpunt als Griekenland, Cyprus of Azerbeidzjan.quote:Op maandag 6 oktober 2025 10:35 schreef molloot200 het volgende:
Correct me if I’m wrong, maar gaat dit niet om de mening van 1 persoon? En heeft SWR niet al aangegeven gewoon mee te doen ongeacht welke landen wel of niet meedoen?
Dat begrijp ik, maar AVROTROS doet denk ik ook wat Geert Wilders liever niet zou zien zeg maar. En dan kan de SWR dus los van deze man iets anders besluiten. Maar goed. Ik snap inderdaad wel dat dit invloed heeft. Maar hoop op niet te veelquote:Op maandag 6 oktober 2025 11:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die ene persoon is wel de leider van het belangrijkste land van Europa hè. Zowel van hoe lekker die persoon als hoe lekker zijn land het momenteel doet, kunnen wij heel veel vinden, maar dit beïnvloedt de politieke opinie van Duitsland, de omringende landen en de andere landen die al neigden naar een pro-Israël standpunt als Griekenland, Cyprus of Azerbeidzjan.
Het sentiment van Merz leeft denk ik heel erg breed in Duitsland.quote:Op maandag 6 oktober 2025 11:45 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar AVROTROS doet denk ik ook wat Geert Wilders liever niet zou zien zeg maar. En dan kan de SWR dus los van deze man iets anders besluiten. Maar goed. Ik snap inderdaad wel dat dit invloed heeft. Maar hoop op niet te veel
Dat maakt de stem van Duitsland niet meer waard dan die van NL.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het sentiment van Merz leeft denk ik heel erg breed in Duitsland.
De financiële bijdrage natuurlijk wel. Zonder Nederland kan het festival bestaan, zonder Duitsland simpelweg eigenlijk niet.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat maakt de stem van Duitsland niet meer waard dan die van NL.
Met het verschil dat Duitsland een grote geldschieter is, net zoals Spanje.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat maakt de stem van Duitsland niet meer waard dan die van NL.
Zonder de landen (waaronder Spanje) die nu hebben aangegeven niet mee te doen als Israël wel meedoet, wordt het anders ook vrij lastig. De kans dat het festival doorgaat in dezelfde vorm als afgelopen jaren, acht ik daarom sowieso klein. Wel of geen Israël, het heeft beiden impact. Voor je beeld: Nederland en Spanje samen leggen meer in dan Duitsland.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
De financiële bijdrage natuurlijk wel. Zonder Nederland kan het festival bestaan, zonder Duitsland simpelweg eigenlijk niet.
Ik zie Spanje wel weer aansluiten als de onderhandelingen nu goed verlopen, ook als Israël gewoon mee mag doen. AvroTROS misschien ook wel, die zijn wel heel snel heel scheutig geweest met aankondigingen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zonder de landen (waaronder Spanje) die nu hebben aangegeven niet mee te doen als Israël wel meedoet, wordt het anders ook vrij lastig. De kans dat het festival doorgaat in dezelfde vorm als afgelopen jaren, acht ik daarom sowieso klein. Wel of geen Israël, het heeft beiden impact. Voor je beeld: Nederland en Spanje samen leggen meer in dan Duitsland.
Hoezo? Politiek gezien staan de neuzen redelijk dezelfde kant op in Spanje. Slovenië en Ierland lijken er ook wel best klaar mee.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie Spanje wel weer aansluiten als de onderhandelingen nu goed verlopen, ook als Israël gewoon mee mag doen. AvroTROS misschien ook wel, die zijn wel heel snel heel scheutig geweest met aankondigingen.
Maar ik denk dat mocht er een bestand komen, politiek gezien de neuzen ook vrij snel behoorlijk weer richting Israël draaien. 'Er wordt niet meer gevochten, dus het is goed'. En dan is dat bezwaar dus weg, zit je alleen met het inmengingsprobleem wat AvroTROS terecht aankaartte, maar waarvan ik betwijfel of de rest dat ook zwaar laat wegen.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo? Politiek gezien staan de neuzen redelijk dezelfde kant op in Spanje. Slovenië en Ierland lijken er ook wel best klaar mee.
quote:Op maandag 6 oktober 2025 11:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die ene persoon is wel de leider van het belangrijkste land van Europa hè. Zowel van hoe lekker die persoon als hoe lekker zijn land het momenteel doet, kunnen wij heel veel vinden, maar dit beïnvloedt de politieke opinie van Duitsland, de omringende landen en de andere landen die al neigden naar een pro-Israël standpunt als Griekenland, Cyprus of Azerbeidzjan.
Ik mag toch hopen dat Duitsers slim genoeg zijn om Israël er niet bij te willen hebben.quote:Op maandag 6 oktober 2025 13:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het sentiment van Merz leeft denk ik heel erg breed in Duitsland.
Zou wel heel laf zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie Spanje wel weer aansluiten als de onderhandelingen nu goed verlopen, ook als Israël gewoon mee mag doen. AvroTROS misschien ook wel, die zijn wel heel snel heel scheutig geweest met aankondigingen.
Tja, zo werkt internationale politiek helaas vaak wel.quote:Op maandag 6 oktober 2025 17:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zou wel heel laf zijn.
De grootste walgelijkste misdaden en dan bij een bestand direct klaar?
Optimist. Bestand gaat vooralsnog alleen om Gaza. De misstanden gaan verder dan alleen Gaza. En zoals je al aangeeft ging het ook om politieke inmenging. Dat is niet weg bij een bestand mbt Gaza.quote:Op maandag 6 oktober 2025 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |