SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ja ik zag t. Die hebben wel ook ander klimaat dan hier sws, zijn gevoeliger voor die enorme hoeveelheden regen.quote:Op maandag 29 september 2025 11:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Regio Valencia weer heel slecht
quote:Op maandag 29 september 2025 12:14 schreef Scjvb het volgende:
Wmb altijd gewenst! Eerst nog even afwachten wat orkaan Humberto later deze week gaat doen.
Op brood? Of wat?quote:
Poh, daar wordt een water verwacht. Ongetwijfeld overlastquote:Op maandag 29 september 2025 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik zag t. Die hebben wel ook ander klimaat dan hier sws, zijn gevoeliger voor die enorme hoeveelheden regen.
Ligt ook 200 km ten noorden van ons.
True.quote:Op maandag 29 september 2025 12:28 schreef Elan het volgende:
Er staan in elk geval weer flinke neerslaghoeveelheden in de kaarten dus het zal sowieso drama gaan worden.
quote:Op maandag 29 september 2025 12:14 schreef Scjvb het volgende:
Wmb altijd gewenst! Eerst nog even afwachten wat orkaan Humberto later deze week gaat doen.
quote:
Azorentiefquote:Op maandag 29 september 2025 13:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
'Orkantief' of 'Sturmtief' is wel een mooie term.
Sowieso Duits
De modellen laten lage waarden zien. Ik zag al een kerndruk van 928 mb.quote:
Gaat helaas niet gebeuren.quote:Op maandag 29 september 2025 17:29 schreef Pisces29 het volgende:
Jongens wat een weertje.![]()
Graag dit nog de hele maand oktober (Hallo ADE)
Die gaat gewoon warmte geven, net als al die stormen vorig jaarquote:Op maandag 29 september 2025 17:42 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Gaat helaas niet gebeuren.
De 1e storm staat al in de kaarten.
Waar ga je heen? Buiten?quote:Op maandag 29 september 2025 17:29 schreef Pisces29 het volgende:
Jongens wat een weertje.![]()
Graag dit nog de hele maand oktober (Hallo ADE)
Als het een zuiderstorm wordt wel idd.quote:Op maandag 29 september 2025 17:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die gaat gewoon warmte geven, net als al die stormen vorig jaar
Ik heb het programma pas sinds vandaag doorgenomen, moet nog een beetje plannen, maar ergens droog arriveren is altijd fijn.quote:
Volgens Windy gaat ie langs Schotland.quote:
Ligt eraan welk model je bekijkt.quote:Op maandag 29 september 2025 18:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens Windy gaat ie langs Schotland.
En toch denk ik dat we hier niet heel veel van mee gaan krijgen.quote:Op maandag 29 september 2025 19:35 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ligt eraan welk model je bekijkt.
Ik ben helemaal akkoord.quote:Op maandag 29 september 2025 19:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
Heerlijk weertje vandaag
Zo mag het de komende 2,5e maand wel blijven...dan twee weken sneeuw met kerst...dan een maand regen en dan weer 25+ vanaf Februari en 30+ vanaf Mei
quote:Op maandag 29 september 2025 19:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
Heerlijk weertje vandaag
Zo mag het de komende 2,5e maand wel blijven...dan twee weken sneeuw met kerst...dan een maand regen en dan weer 25+ vanaf Februari en 30+ vanaf Mei
Ik niet, 25 graden in Feb kan echt niet hoor!quote:
Zaligquote:Op maandag 29 september 2025 20:29 schreef Tjacka het volgende:
Was vandaag de hele dag in de spa.![]()
Sauna
Dompelbad
Strandstoel
en vice versa
Onze sauna en jacuzzi worden deze week geïnstalleerd. Net op tijdquote:Op maandag 29 september 2025 21:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Was nog een goede beslissing om in Nederland te blijven deze week
Ik vind dat met de NLse gasprijzen iets te duur. Heb zo'n badenkaart en heb ook een sauna bij de sportschool.quote:Op maandag 29 september 2025 21:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Onze sauna en jacuzzi worden deze week geïnstalleerd. Net op tijd
Kan alle kanten op nog. Voor hetzelfde geld gebeurt er helemaal niks idd. Maar die orkanen kunnen nogal een eigen wil hebbenquote:Op maandag 29 september 2025 20:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch denk ik dat we hier niet heel veel van mee gaan krijgen.
Hooguit een plens water door een regenfront, voor echte storm zullen we toch richting Engeland moeten gaan.
Het is nog ver weg natuurlijk, maar dit ligt wel meest voor de hand, ik zie namelijk nog geen echte westelijke stroming op gang komen zodat zulke systemen makkelijk door kunnen trekken over/langs ons kikkerlandje.
Orkanen en eigen wil, ja ze zijn altijd eigenwijs en als ze willen tollen ze een rondjequote:Op maandag 29 september 2025 21:46 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Kan alle kanten op nog. Voor hetzelfde geld gebeurt er helemaal niks idd. Maar die orkanen kunnen nogal een eigen wil hebbenalhoewel ze nu mee reizen op de hoogtestroming die dan wel over Nederland trekt.
vrouwen zijn net orkanenquote:Op maandag 29 september 2025 21:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Orkanen en eigen wil, ja ze zijn altijd eigenwijs en als ze willen tollen ze een rondje
quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
vrouwen zijn net orkanen
als ze komen zijn ze nat en warm
als ze weg gaan ben je huis en auto kwijt!!!
Dit is nog waar ookquote:Op dinsdag 30 september 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
vrouwen zijn net orkanen
Echt ronduit sneu ditquote:
Gelukkig is mijn balkon in de windschaduw, anders had ik wel dingen vast mogen bindenquote:Op dinsdag 30 september 2025 10:27 schreef 12Beaufort het volgende:
Icon maakt het wel heel extreem met windstoten boven de 150 km voor komende zaterdag.
[ link | afbeelding ]
Werkt alleen bij domme mannen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
vrouwen zijn net orkanen
Mijn terras nietquote:Op dinsdag 30 september 2025 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig is mijn balkon in de windschaduw, anders had ik wel dingen vast mogen binden
Is dit het einde van onze vriendschap?quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Werkt alleen bij domme mannen.
Ah,net niet windstil hier. Ik heb alweer genoeg gezien.quote:Op dinsdag 30 september 2025 10:27 schreef 12Beaufort het volgende:
Icon maakt het wel heel extreem met windstoten boven de 150 km voor komende zaterdag.
[ link | afbeelding ]
We zijn het zowaar een keer eensquote:Op dinsdag 30 september 2025 16:45 schreef Nattekat het volgende:
Al met al een prachtige dag vandaag.
Nee hoor, jij had een intens treurige dag.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We zijn het zowaar een keer eens
Laatste tijd komt de zon vaak mooi op en gaat ook mooi onder.quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:01 schreef Pisces29 het volgende:
De hele dag veel zon en af en toe een hele dreigende lucht. Mooie dag voor degene die graag foto’s maakt.
quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee hoor, jij had een intens treurige dag.
Ongeloofwaardigquote:Op dinsdag 30 september 2025 18:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nou vooruit dan.
Mokerheet in de zon. Verzengende hitte. Klote weer vandaag
Is nog ver weg.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:29 schreef 12Beaufort het volgende:
Icon laat weer een fikse storm zien.
[ link | afbeelding ]
Ze blijven wel constant terug komen, dus dat we wind gaan krijgen is wel zeker idd, zit ik er toch nog naastquote:Op dinsdag 30 september 2025 20:29 schreef 12Beaufort het volgende:
Icon laat weer een fikse storm zien.
[ link | afbeelding ]
Met die relatief warme nachten erbij. Dan weet je het wel wat voor weer we krijgen.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 07:53 schreef INViCTuS het volgende:
Zie volgende week weer 2x 20+ staan en een 18 en 19 graden. Gunstig. Meer warme dagen volgen hopelijk nog
Ja, herfst in de herfst. De grijze treurnis ohne ende periode nadert met rasse schreden. Ontkomen er helaas niet aanquote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met die relatief warme nachten erbij. Dan weet je het wel wat voor weer we krijgen.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Oh ik zie dat het mistig is in grote delen van Limburg. Gelukkig hier niks, strakblauw en normaal zicht.
Hier staat voor zaterdag 45 km/u wind.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:21 schreef 12Beaufort het volgende:
En zo is die hele zware storm weer uit de kaarten![]()
De meeste modellen laten hem nu richting Noorwegen trekken.
Ook veel minder regenquote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:21 schreef 12Beaufort het volgende:
Hier dus windkracht 1quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier staat voor zaterdag 45 km/u wind.
Zondag zag ik voor het eerst ooit windkracht 1 in de app staan hier.quote:
Ja wat is het nou!!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:21 schreef 12Beaufort het volgende:
Gisterenavond reed ik naar huis om 23.00. De hele weg geen mist gehad, tot ik de laatste 5 km hier achter door de Peel reed. Zag helemaal niks meer. Echt 30 moeten rijden of zo. Maar was dus echt heel plaatselijk en alleen boven de open velden. Witte wieven (nee hoor, dat zijn meer van die slierten mist).quote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Oh ik zie dat het mistig is in grote delen van Limburg. Gelukkig hier niks, strakblauw en normaal zicht.
Witte wieven zit in Lochem. Vlakbij mijquote:Op woensdag 1 oktober 2025 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gisterenavond reed ik naar huis om 23.00. De hele weg geen mist gehad, tot ik de laatste 5 km hier achter door de Peel reed. Zag helemaal niks meer. Echt 30 moeten rijden of zo. Maar was dus echt heel plaatselijk en alleen boven de open velden. Witte wieven (nee hoor, dat zijn meer van die slierten mist).
Niet tot 2027 een contract zonder terugleverboetes hebben..quote:Op woensdag 1 oktober 2025 12:52 schreef RamboDirk het volgende:
Flinke terugleverboete op deze manier
Ging alle kanten op idd. Maar de storm is niet weg, lijkt alleen richting Noorwegen te gaan ipv ons land.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 12:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja wat is het nou!!
Eergisteren zei ik nog, trekt langs.
Gisteren volle mep dus dacht oke kan gebeuren dat ik ernaast zit.
En nu heb ik weet gelijk?
Het lijkt wel een wipwap 😂
Dan pit ik, dus dat scheeltquote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Meeste regen dus vrijdagnacht naar zaterdag?
En, wat voor weer gaat het zijn met bokbierdag? Vrouwlief twijfelt of ze haar winterjas moet meenemen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja de stroming loopt net niet goed, jammer had wel even zin in actie.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 13:19 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ging alle kanten op idd. Maar de storm is niet weg, lijkt alleen richting Noorwegen te gaan ipv ons land.
Met Office heeft het de naam Amy gegeven...wat eigenlijk een afgesnoerd laag is van orkaan Humberto.
Eens.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:56 schreef RamboDirk het volgende:
Vanavond bbq
1 oktober
Volgens juffrouw Jetten moet je dit niet willen.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En, wat voor weer gaat het zijn met bokbierdag? Vrouwlief twijfelt of ze haar winterjas moet meenemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En, wat voor weer gaat het zijn met bokbierdag? Vrouwlief twijfelt of ze haar winterjas moet meenemen.Wanneer is dat? Die hebben we hier zaterdag al gehad. Waren lekker, de herfstbokjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12 oktober. Wel een mooie en grote in Zutphen. Optocht erbij en 22 verschillende bokjesquote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
[..]
Wanneer is dat? Die hebben we hier zaterdag al gehad. Waren lekker, de herfstbokjes.
quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En, wat voor weer gaat het zijn met bokbierdag? Vrouwlief twijfelt of ze haar winterjas moet meenemen.Eigenlijk nog niet gekeken. Iets te ver weg nog. Laagjes is beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
En ik heb er geen foto`s van, maar net ook op het nieuws/weerbericht, cirkels in de kucht.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 17:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooie luchten momenteel
Apart om te zien.
[ afbeelding ]
De boosdoenerquote:Op woensdag 1 oktober 2025 18:15 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
En ik heb er geen foto`s van, maar net ook op het nieuws/weerbericht, cirkels in de kucht.
Vond het wel meevallen, maar wij hebben altijd wind.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:14 schreef bloodymary1 het volgende:
September was de winderigste sinds 30 jaar, was net op het (Belgische) nieuws. Vond het heel irritant (ik haat wind), maar gelukkig dus geen normale zaak.
In WF ookquote:Op woensdag 1 oktober 2025 20:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vond het wel meevallen, maar wij hebben altijd wind.
Gelukkig niet in Nederlandquote:Op donderdag 2 oktober 2025 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
Dit weekend gewoon weer tegen de 30 graaien.
Oktober
Volgende week gelukkig wel 18-22 graden. Ook mooi en fijn. Niks mis meequote:
Vrijdag einde middag tot zaterdag begin van de middag regen in grote delen van het land. Daarna weer drogerquote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zaterdag nacht wordt wel een bak water verwacht zeg, poe!
Label G gespotquote:Op donderdag 2 oktober 2025 19:39 schreef INViCTuS het volgende:
16.5 graad in de woonkamer 🥶. Trappen de verwarming maar is an.
Niet best..het was vandaag toch wel een graad of 18/19? Dan warmt de boel toch wel lekker op?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 19:39 schreef INViCTuS het volgende:
16.5 graad in de woonkamer 🥶. Trappen de verwarming maar is an.
Komt niet veel zon meer op/in mijn woning. Pas laat en er staat een grote boom in blad voor. De lucht is echt niet meer zo lang warm, hoor. Heeft weinig met label te maken. Ligt beetje beschut mijn appartement.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:57 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Niet best..het was vandaag toch wel een graad of 18/19? Dan warmt de boel toch wel lekker op?
Hier 22 graden..de stenen buiten zijn nog warm
Hopen dat het op de langere termijn ook nog veelal zo blijft. Dan hoeft de verwarming nog niet aan
Temp wordt op 1,39m gemeten in de schaduw. Daar woon ik niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die Limburgers overdrijven altijd graag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |