SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ja ik zag t. Die hebben wel ook ander klimaat dan hier sws, zijn gevoeliger voor die enorme hoeveelheden regen.quote:Op maandag 29 september 2025 11:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Regio Valencia weer heel slecht
quote:Op maandag 29 september 2025 12:14 schreef Scjvb het volgende:
Wmb altijd gewenst! Eerst nog even afwachten wat orkaan Humberto later deze week gaat doen.
Op brood? Of wat?quote:
Poh, daar wordt een water verwacht. Ongetwijfeld overlastquote:Op maandag 29 september 2025 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik zag t. Die hebben wel ook ander klimaat dan hier sws, zijn gevoeliger voor die enorme hoeveelheden regen.
Ligt ook 200 km ten noorden van ons.
True.quote:Op maandag 29 september 2025 12:28 schreef Elan het volgende:
Er staan in elk geval weer flinke neerslaghoeveelheden in de kaarten dus het zal sowieso drama gaan worden.
quote:Op maandag 29 september 2025 12:14 schreef Scjvb het volgende:
Wmb altijd gewenst! Eerst nog even afwachten wat orkaan Humberto later deze week gaat doen.
quote:
Azorentiefquote:Op maandag 29 september 2025 13:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
'Orkantief' of 'Sturmtief' is wel een mooie term.
Sowieso Duits
De modellen laten lage waarden zien. Ik zag al een kerndruk van 928 mb.quote:
Gaat helaas niet gebeuren.quote:Op maandag 29 september 2025 17:29 schreef Pisces29 het volgende:
Jongens wat een weertje.![]()
Graag dit nog de hele maand oktober (Hallo ADE)
Die gaat gewoon warmte geven, net als al die stormen vorig jaarquote:Op maandag 29 september 2025 17:42 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Gaat helaas niet gebeuren.
De 1e storm staat al in de kaarten.
Waar ga je heen? Buiten?quote:Op maandag 29 september 2025 17:29 schreef Pisces29 het volgende:
Jongens wat een weertje.![]()
Graag dit nog de hele maand oktober (Hallo ADE)
Als het een zuiderstorm wordt wel idd.quote:Op maandag 29 september 2025 17:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die gaat gewoon warmte geven, net als al die stormen vorig jaar
Ik heb het programma pas sinds vandaag doorgenomen, moet nog een beetje plannen, maar ergens droog arriveren is altijd fijn.quote:
Volgens Windy gaat ie langs Schotland.quote:
Ligt eraan welk model je bekijkt.quote:Op maandag 29 september 2025 18:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens Windy gaat ie langs Schotland.
En toch denk ik dat we hier niet heel veel van mee gaan krijgen.quote:Op maandag 29 september 2025 19:35 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ligt eraan welk model je bekijkt.
Ik ben helemaal akkoord.quote:Op maandag 29 september 2025 19:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
Heerlijk weertje vandaag
Zo mag het de komende 2,5e maand wel blijven...dan twee weken sneeuw met kerst...dan een maand regen en dan weer 25+ vanaf Februari en 30+ vanaf Mei
quote:Op maandag 29 september 2025 19:33 schreef GarlandBriggs het volgende:
Heerlijk weertje vandaag
Zo mag het de komende 2,5e maand wel blijven...dan twee weken sneeuw met kerst...dan een maand regen en dan weer 25+ vanaf Februari en 30+ vanaf Mei
Ik niet, 25 graden in Feb kan echt niet hoor!quote:
Zaligquote:Op maandag 29 september 2025 20:29 schreef Tjacka het volgende:
Was vandaag de hele dag in de spa.![]()
Sauna
Dompelbad
Strandstoel
en vice versa
Onze sauna en jacuzzi worden deze week geïnstalleerd. Net op tijdquote:Op maandag 29 september 2025 21:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Was nog een goede beslissing om in Nederland te blijven deze week
Ik vind dat met de NLse gasprijzen iets te duur. Heb zo'n badenkaart en heb ook een sauna bij de sportschool.quote:Op maandag 29 september 2025 21:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Onze sauna en jacuzzi worden deze week geïnstalleerd. Net op tijd
Kan alle kanten op nog. Voor hetzelfde geld gebeurt er helemaal niks idd. Maar die orkanen kunnen nogal een eigen wil hebbenquote:Op maandag 29 september 2025 20:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch denk ik dat we hier niet heel veel van mee gaan krijgen.
Hooguit een plens water door een regenfront, voor echte storm zullen we toch richting Engeland moeten gaan.
Het is nog ver weg natuurlijk, maar dit ligt wel meest voor de hand, ik zie namelijk nog geen echte westelijke stroming op gang komen zodat zulke systemen makkelijk door kunnen trekken over/langs ons kikkerlandje.
Orkanen en eigen wil, ja ze zijn altijd eigenwijs en als ze willen tollen ze een rondjequote:Op maandag 29 september 2025 21:46 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Kan alle kanten op nog. Voor hetzelfde geld gebeurt er helemaal niks idd. Maar die orkanen kunnen nogal een eigen wil hebbenalhoewel ze nu mee reizen op de hoogtestroming die dan wel over Nederland trekt.
vrouwen zijn net orkanenquote:Op maandag 29 september 2025 21:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Orkanen en eigen wil, ja ze zijn altijd eigenwijs en als ze willen tollen ze een rondje
quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
vrouwen zijn net orkanen
als ze komen zijn ze nat en warm
als ze weg gaan ben je huis en auto kwijt!!!
Dit is nog waar ookquote:Op dinsdag 30 september 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
vrouwen zijn net orkanen
als ze komen zijn ze nat en warm
als ze weg gaan ben je huis en auto kwijt!!!
Echt ronduit sneu ditquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |