Dan geldt de vrijheid van meningsuiting toch niet voor iedereen?quote:Op maandag 29 september 2025 19:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Maar dat was een belediging. Hij ging daar een grens over.
Man, wat ben jij zuur geworden.quote:Op maandag 29 september 2025 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fijn, dan misschien eens kappen met dat steeds maar weer willen gelijktrekken van zaken die niet gelijkgetrokken kunnen worden.
Niemand die hoeft te vrezen voor z'n baan, of z'n leven, door kritiek te hebben op Calvijn.
Doe hetzelfde eens met Mo z'n sekte.
Succes met het behouden van de kop-lichaam rato.
Zuur...?quote:Op maandag 29 september 2025 19:43 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Man, wat ben jij zuur geworden.
Bedankt voor je advies 👍
Ja. Ik heb jouw manier van posten echt zien veranderen de afgelopen tijd (1/2 jaar?). Je klinkt zo net als de christenfundamentalisten die je hier zo graag bestrijdt.quote:Op maandag 29 september 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zuur...?
Realistisch.
En geloof me, dat word jij straks ook. Geef het tijd.
Noem eens een fundamentalisch kenmerk.quote:Op maandag 29 september 2025 19:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je klinkt als de christenfundamentalisten die je hier zo graag bestrijd.
Ik merk ook dat ik de sfeer op Fok! steeds zuurder en radicaler ervaar, en dat ik de neiging heb daar in mee te gaan. En dan heb ik het nog niet eens over gemak waarmee alles in links en rechts wordt gedacht en expertise geen enkele waarde meer heeft.
Misschien wordt het toch maar es tijd voor me om te stoppen.
Ik heb je mijn historie en redenen hiervoor al in een ander topic gegeven. Ik heb ook aangegeven dat ik de problematiek erken, en dat ik vind dat de Islam met zijden handschoenen wordt aangepakt. Tot slot zeg ik niet dat je ideeën fundamentalistische kenmerken hebben; ik had het over de felheid en je toon. Dus ik snap niet zo goed wat je verder nog van me wilt horen.quote:Op maandag 29 september 2025 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens een fundamentalisch kenmerk.
En expertise? Ik heb al jaren hier internationale onderzoeken geplaatst waaruit blijkt dat theocratiën, vooral de islamitische, weinig te bieden hebben aan mensen die niet voldoen aan FUNDAMENTALISTISCHE kenmerken.
Mijn aversie zit tegen al die luie Westerse hypocriete types die WEL van leer trekken tegen het christendom maar continu zalvend optreden en manen tot 'nuance' en 'begrip' wanneer het Mohammed en z'n cult betreft.
Vanwaar, Haushofer, die achterlijke terughoudendheid bij lieden die al decennia te keer gaan tegen het christendom, wanneer de islam ter sprake komt?
Geef DAAR eens antwoord op, voordat je stopt.
Wat is dan in vredesnaam je verwijt?quote:Op maandag 29 september 2025 20:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb je mijn historie en redenen hiervoor al in een ander topic gegeven. Ik heb ook aangegeven dat ik de problematiek erken, en dat ik vind dat de Islam met zijden handschoenen wordt aangepakt. Dus ik snap niet zo goed wat je verder nog van me wilt horen.
Heb ook wel alles gezegd, geloof ik. Ik ga wat leuks met mijn tijd en energie doen
Dat je hier met een enorme felheid van van alles en nog wat wordt beticht als je ook maar enigszins wat nuance en andere religies erbij probeert te betrekken. Dat totale gebrek aan nuance zie je ook in ons huidige politieke klimaat en daar ben ik klaar meequote:Op maandag 29 september 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is dan in vredesnaam je verwijt?
Me dunkt dat mijn argument daarover helder was.quote:Op maandag 29 september 2025 20:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat je hier van van alles en nog wat wordt beticht als je ook maar enigszins wat nuance en andere religies erbij probeert te betrekken. Daar ben ik klaar mee
Dus dat.
Ja, dat verschil zie ik. Sterker nog, op LinkedIn heb ik dit meerdere keren benoemd.quote:Op maandag 29 september 2025 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Me dunkt dat mijn argument daarover helder was.
Ga in Staphorst of Urk een bijbel in de hens zetten.
Ga in Rotterdam of Utrecht een koran in de hens zetten.
Daar heb je de reden waarom ik die 'nuance' wel heb gehad
Hardop gelachen. Wellicht moet je je even in het onderwerp verdiepen voor je gaat roepen dat er bewijs voor is.quote:Op maandag 29 september 2025 17:37 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is gewoon bullshit die alleen maar wordt rondgepompt door vrome religieuzen die het Scheppingsverhaal aan de man proberen te brengen. Er is een heleboel empirisch bewijs dat de evolutietheorie ondersteunt. Maar steek gerust je vingers in je oren en roep heel hard lalalala.
Uhm...quote:Op maandag 29 september 2025 20:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hardop gelachen. Wellicht moet je je even in het onderwerp verdiepen voor je gaat roepen dat er bewijs voor is.
Er is niets, maar dan ook niet, dat (macro) evolutie zou steunen.
Je mag sws niemand je religie of mening opdringen want dan valt de vrijheid van de ander weg.quote:Op maandag 29 september 2025 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, en dat je thuis of in de kerk, maar ga het niet aan andere opleggen zich aan de regels van schapenhouders uit de bronstijd te houden.
Larie. Er is niet alleen een enorme hoeveelheid empirisch bewijs, ook modelsimulaties wijzen in dezelfde richting.quote:Op maandag 29 september 2025 20:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hardop gelachen. Wellicht moet je je even in het onderwerp verdiepen.
Surequote:Op maandag 29 september 2025 20:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Larie. Er is niet alleen een enorme hoeveelheid empirisch bewijs, ook modelsimulaties wijzen in dezelfde richting.
Hoe naïef.quote:Op maandag 29 september 2025 13:54 schreef Horzula het volgende:
[..]
Vrijheid van religie is juist het begin van de vrijheid van een eigen mening hebben.
Wat is jouw wetenschappelijke achtergrond?quote:Op maandag 29 september 2025 21:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sure
Vandaar dat niemand met bewijs komt, maar een random user op FOK! die weet het natuurlijk beter dan welke wetenschapper dan ook
En de meeste huidige bloedige conflicten draaien om religieuze verschillen. Dus ja best smerig vanuit ons westers humanisme gezien om jeugd door belastinggeld met hun geloof op te jutten elkaar af te maken.quote:Op maandag 29 september 2025 16:39 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
[..]
Smerigheid? Only op FOK!. Het merendeel van de wereldbevolking is religieus
. Misschien zelf eens in de spiegel kijken?
Milieu wetenschappenquote:Op maandag 29 september 2025 21:19 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat is jouw wetenschappelijke achtergrond?
Dan hoort elke vorm van politiek en levensbeschouwing ook niet op scholen.quote:Op maandag 29 september 2025 21:21 schreef ricky3 het volgende:
Religie op school gewoon helemaal afschaffen. Onderwijs hoort neutraal te zijn. Religie heeft niets te zoeken op een basisschool en stamt uit het jaar 1950. Het is nu 2025
Oekraine-Rusland gaat niet om religieuze verschillen?quote:Op dinsdag 30 september 2025 06:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de meeste huidige bloedige conflicten draaien om religieuze verschillen. Dus ja best smerig vanuit ons westers humanisme gezien om jeugd door belastinggeld met hun geloof op te jutten elkaar af te maken.
Aha. Wat weet jij vanuit je wetenschappelijke achtergrond van de evolutietheorie?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |