Geen motorrijbewijs en dat was ik ook niet van plan te gaan halen.quote:
Buiten budget.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
Ariel Atom?quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:40 schreef Hyaenidae het volgende:
KTM X-Bow
Alfa 4C
Ik roep ook maar wat.
quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Buiten budget.Oh ik dacht dat dat wel kon, omdat ik Yaris grmn zag staan en dacht dat dat dan een Yaris GR was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar een Yarus grmn is zonder de dikke uitbouw zie ik nu, alleen stickertuning en een stuk schraler die zou ik dan skippen
Lotus Elise dan maar doen?pindazakje
Die Yaris is de voorloper van de hele GR gebeuren. En daar zijn er maar 600 van, 400 met het stuur links. 5 in Nederland geleverd. En wel een redelijk bommetje.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dat wel kon, omdat ik Yaris grmn zag staan en dacht dat dat dan een Yaris GR was.
Maar een Yarus grmn is zonder de dikke uitbouw zie ik nu, alleen stickertuning en een stuk schraler die zou ik dan skippen
Lotus Elise dan maar doen?
Nou. Dat vond ik idd ook vanaf de eerste keer dat ik hem in de Moto73 zag.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lelijkste motor ooit gemaakt.
Ja dat er weinig van zijn boeit me niks, maar vind het geen leuke auto om te zien. Schrale brommobiel.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Die Yaris is de voorloper van de hele GR gebeuren. En daar zijn er maar 600 van, 400 met het stuur links. 5 in Nederland geleverd. En wel een redelijk bommetje.
Ok welke van mijn lijstje zou jij doen?quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja dat er weinig van zijn boeit me niks, maar vind het geen leuke auto om te zien. Schrale brommobiel.
Een H2R is wel sexy, maar ik geef niet zoveel om dat soort performance. Met een beetje motor doe je alles wat je ermee wil.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nou. Dat vond ik idd ook vanaf de eerste keer dat ik hem in de Moto73 zag.
Irl werd dat niet beter.
Dan liever die Merel van Honda.
Qua looks de Westfield, al vind ik de achterkant beetje schraal. Maar verder geen idee van de verschillen qua rijden.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok welke van mijn lijstje zou jij doen?
Maar kunde gij ook wheelies? Net als @Isdatzoquote:Op zaterdag 27 september 2025 18:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een H2R is wel sexy, maar ik geef niet zoveel om dat soort performance. Met een beetje motor doe je alles wat je ermee wil.
Nee, daar begin ik niet aan. Ik ben een nette rijder die in staat is om de achtervolging in te zetten.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar kunde gij ook wheelies? Net als @:isdatzo
busa koop je niet om het uiterlijk natuurlijkquote:Op zaterdag 27 september 2025 18:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nou. Dat vond ik idd ook vanaf de eerste keer dat ik hem in de Moto73 zag.
Irl werd dat niet beter.
Dan liever die Merel van Honda.
Niet per se, alleen vind ik die wel te langzaam voor de auto wat het is zegmaar. En de NC is soberzo lelijk.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:55 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Qua looks de Westfield, al vind ik de achterkant beetje schraal. Maar verder geen idee van de verschillen qua rijden.
Maar je wil dus graag een gepeperde boodschappenauto óf een kitcar, maar iets als een Mazda MX-5 is te gewoontjes en te modern zeker?
Op de straat heb je meer aan wat meer koppel dan een hoop pk's, waar je de helft pas van gaat gebruiken als je in z'n 2 al dik boven de maximum snelheid zit.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een H2R is wel sexy, maar ik geef niet zoveel om dat soort performance. Met een beetje motor doe je alles wat je ermee wil.
Nee. Om er een turbo op te schroeven en dan kijken hoe hard je gas kan geven voordat je god ziet, zoiets, toch?quote:Op zaterdag 27 september 2025 19:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
busa koop je niet om het uiterlijk natuurlijk
De 750cc die ik hiervoor had en de 800cc die ik nu heb zijn ook geen racemonsters. Ik moet het voelen en dat heb ik bij alles wat ik tot nu toe gereden heb.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:15 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Op de straat heb je meer aan wat meer koppel dan een hoop pk's, waar je de helft pas van gaat gebruiken als je in z'n 2 al dik boven de maximum snelheid zit.
Ik heb de grootste lol gehad met een CB-1 van 400 cc en 58 pk.
Ik las gisteren dat er een nieuwe CB500 4 in line aankomt?
Het is dat ik even voor langere tijd in de lappenmand zit (niet gerelateerd. Link in sig), maar dat lijkt mij best interessant.
iedere mongool kan dat maar niet langquote:Op zaterdag 27 september 2025 20:21 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nee. Om er een turbo op te schroeven en dan kijken hoe hard je gas kan geven voordat je god ziet, zoiets, toch?
Meh. Ik rij liever bochtige dijkjes uit dan om het hardst rechtuit.
Dat kan iedere mongool.
Lekker dan.quote:
750 en 800cc.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
Om ontopic te blijven zou ik een Cupra Ateca kopen. Handgeschakeld, dus waarschijnlijk intens zeldzaam.
[..]
De 750cc die ik hiervoor had en de 800cc die ik nu heb zijn ook geen racemonsters. Ik moet het voelen en dat heb ik bij alles wat ik tot nu toe gereden heb.
Ik zal het opslaan om later eens te lezen.
Dat bedoel ik maarquote:Op zaterdag 27 september 2025 20:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
iedere mongool kan dat maar niet lang
Dese man.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:35 schreef Socios het volgende:
Specs LS460 en wat moet je ervoor hebben?
Optie 1 of 2. Die zijn leukquote:Op zaterdag 27 september 2025 18:36 schreef vosss het volgende:
Hoi. Ik ga mijn huidige "3de voor de leuk-auto" waarschijnlijk weg doen en ben mijn opties aan het overwegen wat er voor in de plaats moet komen.
Reden waarom de 3de weggaat is omdat ie niet in de garage past en hij voor aan de straat/verlengde van de oprit al 2x beschadigd is door achterlijk kansloos kutvolk van de gemeente met hun plantsoendienst en ik daar wel een beetje klaar mee ben.
Dus de LS460 gaat eruit en wat heel anders voor in de plaats wat wèl in de garage past.
Dus klein en betrekkelijk compact.
Maar het moet wel leuk zijn.
Ik ben al tot een paar opties gekomen en wilde even kijken of jullie er nog meer hebben.
1. Le Patron/Lomax drie- of vierwieler.
2. Burton.
3. Abarth 595 cabrio
4. Toyota Yaris GRMN
5. Westfield GTM Sports Spyder
6. ???
Nr 1 en 2 zijn beiden gebaseerd op het 2CV platform. Dus verder hartstikke betrouw- en betaalbaar lijkt me. En apart.
Nr 3 dan de Competizione of Esseesse uitvoering met Sabelt carbon kuipstoelen èn sperdifferentieel en ofwel af fabriek de Record Monza uitlaat of de Akrapovic. Tuningpotentieel te over.
Nr 4 een Yaris, maar dan onder handen genomen door Gazoo Racing met een 1.8 liter turbocharged Lotus getuned blok en standaard sperdiff. Wereldwijd slechts 600 exemplaren van gemaakt. Dus ook apart.
Nr 5 een kruising tussen een Lotus Super 7 en een Lotus Elise, rover K series VVC blok met 160pk, weegt geen klap, snelste van de lijst, slechts 30 van gebouwd ooit. Dus ook apart.
Tips of ideeën iemand?
Qua formaat moet het niet groter zijn dan de Yaris, naar het moet wel leuk zijn. Of vanwege wegligging of funfactor of omdat het speciaal is of omdat het redelijk sportief/snel is.
Mis ik nog opties?
Bochtige dijken kan tegenwoordig ook iedere mongool met goede banden en ESP aan.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:21 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nee. Om er een turbo op te schroeven en dan kijken hoe hard je gas kan geven voordat je god ziet, zoiets, toch?
Dat kan iedere mongool.
quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:11 schreef StateOfMind het volgende:
Can Am Spyder?
Kun je als het goed is met B rijbewijs rijden.
[ afbeelding ]
Ik meen me van een ouder topic te herinneren dat ie geen motorrijbewijs wou halen (destijds dan).quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
De auto’s die je opnoemt zijn allemaal onnodige homo koekblikken.
Wat je compact kan opslaan en een enorme adrenaline kick geven zijn motoren van >170pk
Van de week een CBR1000RR opgehaald van model 2011. Wat een monster niet normaal meer.
Als je overschakelt dan stijgen de toeren ipv dat die inzakt. En licht eh wendbaar, niet normaal!
Dat ziet toch niemand als je zo hard gaat.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lelijkste motor ooit gemaakt.
Tokkiemobiel 1ste klas...quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:11 schreef StateOfMind het volgende:
Can Am Spyder?
Kun je als het goed is met B rijbewijs rijden.
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 27 september 2025 21:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik meen me van een ouder topic te herinneren dat ie geen motorrijbewijs wou halen (destijds dan).
Vandaar ook mijn optie hierboven.
Paar gasten uit mijn dorp hebben er ook een, een racemodel (qua uiterlijk dan).
Lijkt mij enorm fun
Ik kom uit een uitstekend milieuquote:Op zaterdag 27 september 2025 22:16 schreef Evangelion het volgende:
Autorijden voor de leuk
Ach het milieu
En nog elke avond een stevig robbertje bridge?quote:Op zaterdag 27 september 2025 22:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kom uit een uitstekend milieu
Die 0,001% keer dat het kan.quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:45 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat ziet toch niemand als je zo hard gaat.
Zonder al die rijdershulpjes zouden ze die kruisraketten niet eens kunnen rijden.quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Bochtige dijken kan tegenwoordig ook iedere mongool met goede banden en ESP aan.
'07 President uitvoering. 4.6L V8 382pk. Kleppen in de uitlaat, verlagingsmodule op de luchtvering, stoelverwarming en koeling voor en achter, 5,7 naar de 100, koelkast in de achterbank, achterbank elektrisch verstelbaar, DVD scherm in het dak, 19 speakers van Mark Levinson, fenomenaal geluid, zonneschermen rondom, adaptive cruise, stuurverwarming etc. Dat zo'n beetje.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:35 schreef Socios het volgende:
Specs LS460 en wat moet je ervoor hebben?
Ja.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lekker dan.
Heb er nog geen een gezien met sper. Zijn die erg zeldzaam?
Heb een MG TF gehad. Was leuk inderdaad. Als het geen Trophy uitvoering en 1ste eigenaar is heb ik geen interesse. Anders wel mogelijk.quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:58 schreef AnneX het volgende:
Oh…en ik weet nog een prima onderhouden MG F, young timer dd. 1996.
Dat is leuk voor erbij.
Dan weet ik nog wel een beste.
Duplicaatcode…quote:Op zondag 28 september 2025 09:32 schreef ToT het volgende:
En anders:
[ afbeelding ]
¤12.500 met een V8 Ferrari motor met 401PK.
Klinkt goed, zoek naar een mooie sedan voor ‘erbij’. Dit model staat op de ‘shortlist’ , vandaar, maar zal je topic niet kapen.quote:Op zondag 28 september 2025 01:01 schreef vosss het volgende:
'07 President uitvoering. 4.6L V8 382pk. Kleppen in de uitlaat, verlagingsmodule op de luchtvering, stoelverwarming en koeling voor en achter, 5,7 naar de 100, koelkast in de achterbank, achterbank elektrisch verstelbaar, DVD scherm in het dak, 19 speakers van Mark Levinson, fenomenaal geluid, zonneschermen rondom, adaptive cruise, stuurverwarming etc. Dat zo'n beetje.
Die is een beetje te groot. Of mijn garage te klein. Dat kan ook natuurlijk.quote:Op zondag 28 september 2025 09:32 schreef ToT het volgende:
En anders:
[ afbeelding ]
Ja, en of dat erg is.quote:Op zondag 28 september 2025 09:50 schreef ToT het volgende:
Wut? Van het kenteken? Da's toch niet erg?
Bevalt echt meer dan goed. Enige reden dat ik er vanaf wil is vanwege het niet veilig kunnen parkeren hier aan huis. Als de oprit groot zat was dan ging hij zeker niet weg. Rijdt echt heerlijk.quote:Op zondag 28 september 2025 09:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Klinkt goed, zoek naar een mooie sedan voor ‘erbij’. Dit model staat op de ‘shortlist’ , vandaar, maar zal je topic niet kapen.
Dan ben je per jaar (als je pech hebt) meer kwijt aan onderhoud dan de waarde van de autoquote:Op zondag 28 september 2025 09:32 schreef ToT het volgende:
En anders:
[ afbeelding ]
Dit ja, er is een reden dat die dingen zo goedkoop worden aangebodenquote:Op zondag 28 september 2025 10:19 schreef D. het volgende:
[..]
Dan ben je per jaar (als je pech hebt) meer kwijt aan onderhoud dan de waarde van de auto
Je had natuurlijk de garage moeten meten voordat je er ging wonenquote:Op zondag 28 september 2025 09:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Die is een beetje te groot. Of mijn garage te klein. Dat kan ook natuurlijk.
Kun je geen groter huis kopen? Kun je die Lexus gewoon houden. Win-winquote:Op zondag 28 september 2025 09:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Die is een beetje te groot. Of mijn garage te klein. Dat kan ook natuurlijk.
Kleiner huis, iets grotere garage, houdt ie wellicht nog geld overquote:Op zondag 28 september 2025 10:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Kun je geen groter huis kopen? Kun je die Lexus gewoon houden. Win-win
Denk dat ze bij Cowa Carparts hier in de buurt (begrip qua MG F en TF's) wel weg kunnen met die GTM. Zo te zien zit daar exact hetzelfde blok in als in de MG's, de Rover K series motor. Beetje gevoelig qua koppakking, maar verder heel betrouwbaar blok.quote:Op zondag 28 september 2025 10:16 schreef D. het volgende:
Op basis van het rijtje in de OP ga ik voor de Westfield GTM Sports Spyder
1 en 2 lijken mij te 'underpowered', 3 oogt mij teveel stickertuning, 4 is een leuk bommetje, maar meer voor dames, dus 5
Super luxe wagen, zal ook heerlijk rijden, ziet er alleen uit als een verlengde Honda Accord.quote:Op zondag 28 september 2025 01:01 schreef vosss het volgende:
[..]
'07 President uitvoering. 4.6L V8 382pk. Kleppen in de uitlaat, verlagingsmodule op de luchtvering, stoelverwarming en koeling voor en achter, 5,7 naar de 100, koelkast in de achterbank, achterbank elektrisch verstelbaar, DVD scherm in het dak, 19 speakers van Mark Levinson, fenomenaal geluid, zonneschermen rondom, adaptive cruise, stuurverwarming etc. Dat zo'n beetje.
True!quote:Op zondag 28 september 2025 10:19 schreef D. het volgende:
[..]
Dan ben je per jaar (als je pech hebt) meer kwijt aan onderhoud dan de waarde van de auto
Zomaar uit interesse, maar hoe in vredesnaam heb je zoiets als derde auto? Dat kost een godsvermogen om alleen al in bezit te hebben.quote:Op zondag 28 september 2025 01:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat rijdt niet hetzelfde maar dan luxer. De LS is een full-on GT met, zeker voor die tijd, sportwagenprestaties. Hiermee kan je zonder problemen uren aan een stuk royaal 200+ over de duitse autobaan beuken.quote:Op dinsdag 30 september 2025 12:18 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Zomaar uit interesse, maar hoe in vredesnaam heb je zoiets als derde auto? Dat kost een godsvermogen om alleen al in bezit te hebben.![]()
Groot gelijk in elk geval om nu voor iets super gefocust licht en sportiefs te willen gaan. Het is vast een fantastische auto maar het lijkt me echt totaal niet iets om 'erbij' te hebben, al is het maar omdat het hetzelfde rijdt als je normale wagens maar dan... luxer. Nee oke.
Overigens, een Hayabusa is gewoon sporttour qua ergonomie en schijnt lekker te sturen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:21 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat kan iedere mongool.
Nee, want opnieuw netvliesloslating en ellende en onduidelijk wat de uitkomst gaat zijn. Zie topic in KLB, KLB / Netvliesloslating. Top dit. #2quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Heb je nou al iets gekozen @:vosss ? Duurt lang!
Niks op het oog?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, want opnieuw netvliesloslating en ellende en onduidelijk wat de uitkomst gaat zijn. Zie topic in KLB, KLB / Netvliesloslating. Top dit. #2
Oh kut, had ik nog niet gezien. Balen manquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, want opnieuw netvliesloslating en ellende en onduidelijk wat de uitkomst gaat zijn. Zie topic in KLB, KLB / Netvliesloslating. Top dit. #2
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |