Dat filmpje iddquote:
Ik had je niet teruggeroepen als ik geweten had dat je dit soort onzin ging posten.quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:15 schreef StateOfMind het volgende:
Ach, de koudere periode heeft toch ook wel wat
Lekker 's avonds op de bank in je joggingbroek en een oude maar oh zo fijn zittende slobbertrui, vroeg donker buiten, en binnen de Philips Hue lampen op sfeervolle kleuren/scčnes.
Jägermeistertje erbij
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 27 september 2025 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had je niet teruggeroepen als ik geweten had dat je dit soort onzin ging posten.
Dat is pas isolatie.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:33 schreef Wantie het volgende:
23,5°C bij mijn zwager.
24/7 jaarrond hebben ze die temperatuur.
Ik zou ook met alle liefde tot 23 stoken als dat niet zo afschuwelijk kostbaar was.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, en goeie warmtepomp.
Woning is van 2024.
de horrorquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:33 schreef Wantie het volgende:
23,5°C bij mijn zwager.
24/7 jaarrond hebben ze die temperatuur.
Ik vind het zelf te warm.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou ook met alle liefde tot 23 stoken als dat niet zo afschuwelijk kostbaar was.
Ik vind dat ook te warm, al is het hier ook altijd tegen de 22 graden, het hele jaar door. Dat kostte me dan over 2024 1.860 kWh. Daar mijn tarieven 26ct dal en 29ct piek zijn reken ik dus voor het gemak met het gemiddelde van 27,5ct, dus dan hebben die 1.860 kWh me ¤ 511,5 euro gekost.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het zelf te warm.
In de winter zit je op visite in een t-shirtje, en dan word ik nog duf.
Ze klagen wel over de stookkosten. Een warmtepomp is toch niet zo voordelig zeggen ze.
Tja...
Oh, in dat gevalquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het zelf te warm.
In de winter zit je op visite in een t-shirtje, en dan word ik nog duf.
Ze klagen wel over de stookkosten. Een warmtepomp is toch niet zo voordelig zeggen ze.
Tja...
18,7°C nu.quote:Op zaterdag 27 september 2025 19:11 schreef Wantie het volgende:
Thuis is het nu 19,3°C in de woonkamer.
Pelletkachelquote:Op zondag 28 september 2025 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
18,7°C nu.
De afkoeling in de nacht valt me mee.
Maar ik verwacht dat een dezer dagen de pelletkachel aan gaat.
(Buiten 14°C)
Zit wat in ja.quote:Op zondag 28 september 2025 10:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pallets verbranden is mij teveel werk
Dit zit echt tegen schimmeltemperaturen aan voor in huis hoor.quote:Op zondag 28 september 2025 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
15.5
Als het nog één graad kouder wordt, begin ik met stoken(de CV, ik ga geen ruzie veroorzaken
)
gelukkig heb ik het overdag als ik bezig ben niet koud en in de avond lekker aan de dekentjes
Behalve mijn voeten, die zijn wel koud
Ja. Ben niet de rijkstequote:Op zondag 28 september 2025 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit zit echt tegen schimmeltemperaturen aan voor in huis hoor.
Stook je niet om financiele redenen? (dan snap ik het beter)
En elke keer wordt het je weer uitgelegd en blijkt het best mee te vallen. Je hoeft echt niet te vernikkelen en je bent ook echt niet meteen de hoofdprijs kwijt als je gewoon een 'normale' temperatuur stookt.quote:Op zondag 28 september 2025 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja. Ben niet de rijkste
En gelukkig geen schimmel!
Al twijfel ik wel al over de kachel. 16.5 of 17 graden... twijfel sinds het frisser is elke dag over.
Dit is elke herfst en winter dezelfde stress
Ja... ik weet het...al 17(.5?) is wel echt mijn max hoor. Anders word ik ook gewoon suf.quote:Op zondag 28 september 2025 13:05 schreef Donna het volgende:
[..]
En elke keer wordt het je weer uitgelegd en blijkt het best mee te vallen. Je hoeft echt niet te vernikkelen en je bent ook echt niet meteen de hoofdprijs kwijt als je gewoon een 'normale' temperatuur stookt.
Ik hoop dat je het eens een beetje los kan laten.
Ik heb een bovenwoning met zolderverdieping.quote:Op zondag 28 september 2025 13:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hebben jullie in elke ruimte de kachel open gedraaid of enkel in de ruimtes waarin je zit? Ik bedoel ik heb enkel de kachel open in de woon- en hobbykamer... de rest lijkt me onzinnigmaar ik ben gewoon benieuwd naar jullie
Je hoeft geen sorry te zeggen. Ben wel blij dat je het ook van jezelf weet. Ik gun je er gewoon wat meer rust in.quote:Op zondag 28 september 2025 13:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry
En gelijk vraagje
Hebben jullie in elke ruimte de kachel open gedraaid of enkel in de ruimtes waarin je zit? Ik bedoel ik heb enkel de kachel open in de woon- en hobbykamer... de rest lijkt me onzinnigmaar ik ben gewoon benieuwd naar jullie
Haha, rookienummers.quote:Op zondag 28 september 2025 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
21,5
Gewoon 2 graden gestegen sinds vanochtend.
Op naar de 22.
*gaat 6 professionele bouwlampen voor het raam zettenquote:
quote:Op zondag 28 september 2025 13:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb een bovenwoning met zolderverdieping.
In de woonkamer en het open inloopkeukentje (2 bij 2,5 meter heb ik beide radiatoren helemaal open.
Die op de badkamer/wc half open, op de achterkamer (zonder joodse onderduikers 😱) staat ie dicht.
En omdat ik op zolder, waar ik slaap, geen radiator heb, heb ik de radiator in het halletje bij de voordeur ook half open staan, omdat warme lucht stijgt en het op die manier niet ijskoud is boven.
Ik zet altijd zo laat mogelijk in het jaar de verwarming aan, en zo vroeg mogelijk weer uit.
Maar het moet wel aangenaam blijven, ik ga geen kou lijden.
Ik stook meestal op 19 of 20 graden, nooit hoger.
En ben op jaarbasis verbruik ik in mijn uppie grofweg tussen de 390 tot 430 kuub gas per jaar.
Dank jullie!quote:Op zondag 28 september 2025 13:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Je hoeft geen sorry te zeggen. Ben wel blij dat je het ook van jezelf weet. Ik gun je er gewoon wat meer rust in.
Ik heb alles open in de woonkamer met open keuken, de bijkeuken en de hal (redelijk oude tussenwoning en anders wordt het wel echt heel erg koud en ook wel iets teveel tocht naar mijn zin dan in de hal. Wil niet op een ijskoude WC zitten haha) en boven heb ik altijd alles dicht. Heel soms een klein beetje open op de kinderkamers als het echt echt koud is.
Zou ik een hobbykamer hebben dan draai ik daar de verwarming open als ik er ga zitten. Doe ik op mijn werkkamer ook.
Mijn ene goede lamp is beterquote:Op zondag 28 september 2025 15:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
*gaat 6 professionele bouwlampen voor het raam zetten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |