In dit geval hadden ze vast het slachtoffer neergeschoten. Dus daar schiet je niet veel mee op.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het verfrissend is te zien dat er adequaat gehandeld wordt
In ons achterhoofd zien we nog het politieoptreden in Berlijn. Waarbij een dader nog insteekt op iemand en de politie op een slachteroffer springt, die juist wou helpen, en zelf in zijn nek wordt gestoken.
Ontzettend treurig filmpje waarbij juist door de dader direct dood te schieten enorm veel ellende was bespaart.
Cru maar feitelijk.
En het ook nog een "jongetje dat bang wegrent" noemen, ook behoorlijk stemming makend.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Schreeuwen dat de verdachte weerloos in zijn rug is geraakt (wat niet klopt) is bijna oproepen tot rellen.
Goddamn.
Hij zal niet veroordeeld gaan worden voor zijn uitspraken, nee. Neemt niet weg dat ophef en kritiek om zijn gedrag meer dan logisch is. En dat mag ook gewoon.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als die gewoon handelt binnen de juridische kaders is er niks aan de hand.
Nou even rust nemen, kijken wie met een mes steekt en die neerschieten, je hoeft dan niet dicht te naderen.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In dit geval hadden ze vast het slachtoffer neergeschoten. Dus daar schiet je niet veel mee op.
Altijd en 100% zijn extremiteiten.quote:
*Proest* Bedankt voor het bewijzen van mijn argument.quote:je gaat er vanuit dat justitie/politie altijd gelijk heeft, of niet.
Te wat?quote:Loop niet te sealionen met je vraag naar de bekende weg.
Heb je reden om kritisch te zijn? Echte aanwijsbare redenen om het interne onderzoek te wantrouwen?quote:Kritisch zijn in dit soort zaken is altijd belangrijk.
Nee. Als mijn vermoeden uitkomt, dan is het een feit.quote:[..]
Dat is jouw mening.
Roethof heeft de zeldzame gave om eenieder tegen de haren in te strijken, maar het is een prima advocaat en irl ook een prima kerel.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:03 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Het is een ophitser en iemand die graag zaken als deze verdraaid, misinformatie verspreidt, vertekende beelden schetst enzovoorts.
Best een logisch gevolg denk ik een sterk gepolariseerde samenleving. We willen graag een groep zien die het slecht heeft en het liefst ook nog slechte dingen doet, zodat wij hard kunnen roepen goed te zijn en de ander in en in slecht is die van geluk mag spreken dat hij nog iets heeft en verder alles aan zichzelf te danken heeft.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Steeds minder sociale cohesie zorgt er voor dat er ook steeds meer jongens als Jerryson voor galg en rad opgroeien. Niet om zijn gedrag ook maar enigszins goed te praten, maar als je leest hoe hij tot zijn 15e jaar is gekomen stond hij al 2-0 achter en was de kans dat hij in de criminaliteit zou belanden erg groot.
Niet in de laatste plaats omdat hij waardeloze ouders had trouwens.
Gelukkig gaat het met de economie nog goed.
Hehe, dank hiervoor.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Roethof heeft de zeldzame gave om eenieder tegen de haren in te strijken, maar het is een prima advocaat en irl ook een prima kerel.
Verder snap ik de haat niet zo. Ja, deze jongen zal vast een klootzakje zijn geweest. Maar als je 15 bent is het sowieso een drama als je wordt doodgeschoten.
Ook voor de agent die ongetwijfeld naar eer en geweten heeft gehandeld.
Dat de moeder nu gerechtigheid zoekt kan ik mij ook voorstellen. Ook als je als moeder om wat voor reden dan ook niet voor je kind hebt kunnen zorgen… het is ontzettend pijnlijk om een kind te verliezen.
Het kan allemaal wel een tandje minder…
Het is ook pijnlijk als je je leven verliest door zo'n naïef joch dat met een pistool loopt te zwaaien. Of iemand waar je om geeft.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:10 schreef spapaars het volgende:
Het is gewoon pijnlijk om je jonge leven op zo'n naïeve manier te beëindigen.
Ik denk het niet.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Krijgen we weer een filmpje dat ze bloemen jatten van het kerkhof.
Kolerequote:Op donderdag 25 september 2025 13:00 schreef Kim-Holland het volgende:
Scholengroep Comenius in Capelle aan den IJssel sluit donderdagmiddag eerder haar deuren. Alle leerlingen worden om 15.00 uur naar huis gestuurd vanwege een aangekondigde demonstratie vanaf 17.30 uur. De protestactie is naar aanleiding van de dood van de 15-jarige jongen uit Gouda, die afgelopen zaterdag door de politie werd doodgeschoten, aldus de school in een bericht aan ouders.
Een medewerkster van de scholengroep bevestigt dat de lessen eerder worden beëindigd. In de brief aan ouders legt de school uit dat ze wil voorkomen "dat onze leerlingen, bedoeld of onbedoeld, in een grote en drukke groep terechtkomen". De leerlingen worden gevraagd om na 15.00 uur direct naar huis te gaan.
Volgens de school begint het protest om 17.30 uur. De demonstranten zullen naar het politiebureau lopen, dat vlakbij de school ligt. De medewerkster van Comenius benadrukt dat de school "de veiligheid van leerlingen boven alles stelt". Ze wil niet zeggen of ze verwacht dat de demonstratie uit de hand zal lopen.
https://www.hartvannederl(...)-jarige-jongen-gouda
Het is inderdaad wel iets wat Roethof aan zijn kont heeft hangen, dat maakt hem voor mij ook altijd zo'n onsympathiek figuur...quote:Op donderdag 25 september 2025 13:03 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Het is een ophitser en iemand die graag zaken als deze verdraaid, misinformatie verspreidt, vertekende beelden schetst enzovoorts.
De school van kind van een vriendin van me heeft zelfs expiciet ouders verzocht hun kind op te halen, omdat er rellen worden verwacht en ze niet willen dat kinderen onverwacht ergens in terechtkomen.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:37 schreef maily het volgende:
[..]
Kolere
Wat gaan ze doen tussen 1500 en 1730?
Alvast straatstenen loshalen?
Potverdorie, ik ben het met je eensquote:Op donderdag 25 september 2025 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Roethof heeft de zeldzame gave om eenieder tegen de haren in te strijken, maar het is een prima advocaat en irl ook een prima kerel.
Verder snap ik de haat niet zo. Ja, deze jongen zal vast een klootzakje zijn geweest. Maar als je 15 bent is het sowieso een drama als je wordt doodgeschoten.
Ook voor de agent die ongetwijfeld naar eer en geweten heeft gehandeld.
Dat de moeder nu gerechtigheid zoekt kan ik mij ook voorstellen. Ook als je als moeder om wat voor reden dan ook niet voor je kind hebt kunnen zorgen… het is ontzettend pijnlijk om een kind te verliezen.
Het kan allemaal wel een tandje minder…
Ergo; dan weten ze redelijk zeker dat die kinderen niet bij de rellen aanwezig zijn.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De school van kind van een vriendin van me heeft zelfs expiciet ouders verzocht hun kind op te halen, omdat er rellen worden verwacht en ze niet willen dat kinderen onverwacht ergens in terechtkomen.
Verstandig, denk ik.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De school van kind van een vriendin van me heeft zelfs expiciet ouders verzocht hun kind op te halen, omdat er rellen worden verwacht en ze niet willen dat kinderen onverwacht ergens in terechtkomen.
quote:Op donderdag 25 september 2025 13:00 schreef Kim-Holland het volgende:
Scholengroep Comenius in Capelle aan den IJssel sluit donderdagmiddag eerder haar deuren. Alle leerlingen worden om 15.00 uur naar huis gestuurd vanwege een aangekondigde demonstratie vanaf 17.30 uur. De protestactie is naar aanleiding van de dood van de 15-jarige jongen uit Gouda, die afgelopen zaterdag door de politie werd doodgeschoten, aldus de school in een bericht aan ouders.
Een medewerkster van de scholengroep bevestigt dat de lessen eerder worden beëindigd. In de brief aan ouders legt de school uit dat ze wil voorkomen "dat onze leerlingen, bedoeld of onbedoeld, in een grote en drukke groep terechtkomen". De leerlingen worden gevraagd om na 15.00 uur direct naar huis te gaan.
Volgens de school begint het protest om 17.30 uur. De demonstranten zullen naar het politiebureau lopen, dat vlakbij de school ligt. De medewerkster van Comenius benadrukt dat de school "de veiligheid van leerlingen boven alles stelt". Ze wil niet zeggen of ze verwacht dat de demonstratie uit de hand zal lopen.
Een hele groep emotionele tieners eerder vrij geven om te gaan demonstreren?quote:Op donderdag 25 september 2025 13:00 schreef Kim-Holland het volgende:
Nou, lekker dan weer. Hopelijk valt het mee.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |