https://nos.nl/artikel/25(...)et-in-spiegel-kijkenquote:Er is afgelopen zaterdag sprake geweest van rechtsextremistisch geweld en de politiek moet niet om dat woord heen draaien, zegt het hoofd van de inlichtingendienst AIVD, Erik Akerboom. "We moeten allemaal in de spiegel kijken, ook de politiek."
Eerder waarschuwden zij al voor de effecten van het woordgebruik en oproepen van bepaalde "charismatische" politici. Die waarschuwing herhaalden zij, zonder namen te noemen.
Kan 'ie wel geen namen noemen, maar dit pleit Laurens Dassen wel geheel vrij.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
bepaalde "charismatische" politici.
quote:Op woensdag 24 september 2025 21:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kan 'ie wel geen namen noemen, maar dit pleit Laurens Dassen wel geheel vrij.
Krijg je weer dat ze ze zich niet met de politiek mogen bemoeien.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:04 schreef Bluesdude het volgende:
oh my god... AIVD is links geworden !!
En Lasbril?quote:Op woensdag 24 september 2025 21:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kan 'ie wel geen namen noemen, maar dit pleit Laurens Dassen wel geheel vrij.
Die heeft issues die hem zeker niet vrij pleiten. In mijn omgeving noemen we hem trouwens Dubbele Beglazing.quote:
https://fd.nl/samenleving(...)oningen-in-nederlandquote:Verstedelijkingsgebieden
In het voorontwerp van de Nota Ruimte kijkt de regering expliciet naar ‘nieuwe potentiële verstedelijkingsgebieden’: regio’s als Groningen-Assen, Twente en Zuid-Limburg krijgen er flink wat woningen bij. Deze gebieden hebben nu al ‘goed georganiseerde kennis- en innovatie ecosystemen’. Ook het gebied tussen Apeldoorn, Deventer en Zutphen staat op de lijst voor plekken waar mogelijk grote nieuwbouwwijken komen.
Maar de ‘bulk’ van de nieuwe woningen zal in en om de Randstad komen, aldus De Zeeuw. Nu al groeit de bevolking in een behoorlijk brede band rond de Randstad flink, een trend waar het kabinet gebruik van wil maken – ook de Novex-locaties liggen vooral in dit gebied.
Deze ‘Bandstad’ van stedelijke uitbreidingen zal van Zwolle via de ‘stedendriehoek’ (Apeldoorn, Deventer, Zutphen), Arnhem-Nijmegen tot de Brabantse steden lopen. Dit gebied moet een ‘meer samenhangend systeem vormen’ met wat we nu de Randstad noemen. Het kabinet haast zich in de Nota Ruimte wel te zeggen dat het ‘zeker niet betekent dat deze steden en hun regionale kernen aan elkaar groeien’.
In de ‘Brabantse Stedenrij’ (de strook van Bergen op Zoom langs onder meer Breda, Tilburg en Den Bosch naar Oss) wordt nu al flink gebouwd. Op vier Novex-locaties in dit gebied moeten zeker 24.000 woningen bijkomen.
Nederland wordt dus 1 grote bebouwde kom met hier en daar wat groen ertussen. In plaats van andersom.quote:Op donderdag 25 september 2025 00:27 schreef capricia het volgende:
Waar we gaan bouwen:
[ afbeelding ]
[..]
https://fd.nl/samenleving(...)oningen-in-nederland
Ik zie toch wel heel veel natura2000 gebied op die kaart.
Dat idee krijg je er wel bij ja.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nederland wordt dus 1 grote bebouwde kom met hier en daar wat groen ertussen. In plaats van andersom.
quote:Op donderdag 25 september 2025 06:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nederland wordt dus 1 grote bebouwde kom met hier en daar wat groen ertussen. In plaats van andersom.
Dit is niet de plek voor hele essays.quote:Op woensdag 24 september 2025 16:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan heb je een nog zwartgalliger beeld van het huidige politieke klimaat dan Klopkoek.
Ze hebben dan ook half Nederland gearceerd omdat ze complete regio’s benoemen. Dit is grotendeels niet iets nieuws qua beleid en als je ziet wat het concreet betekent per stad of gemeente is het over het algemeen goed te overzien…quote:Op donderdag 25 september 2025 00:27 schreef capricia het volgende:
Waar we gaan bouwen:
[ afbeelding ]
[..]
Hou eens op met uitspraken aan mij toedichten die ik nooit heb gedaan. Ik heb Singapore als voorbeeld genoemd van weliswaar niet een dictatuur, maar wel een feitelijk autocratische samenleving, waar de bevolking grotendeels tevreden is met de staatsinrichting. Die overigens een heel bijzondere is met een heel traject dat een parlementslid moet doorlopen, van Harvard-studies tot connecties. Zonder daar een waardeoordeel, laat staan een voorbeeld aan te hechten. Croft het maar.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:22 schreef Klopkoek het volgende:
Een PVV en VVD verdedigen te vuur en te zwaard moderne vormen van slavernij en dwangarbeid (Singapore! @nostra).
Lol, Nederland bestaat vrijwel volledig uit akker en weiland.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat idee krijg je er wel bij ja.
Volledig volgebouwd (muv het noorden).
Bron?quote:Op donderdag 25 september 2025 06:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is geen slecht plan.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, kijk een keer in het buitenland en dan merk je pas hoe dichtbevolkt nederland is.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lol, Nederland bestaat vrijwel volledig uit akker en weiland.
Zijn al die dwangarbeiders ook tevreden? Zonder Qatarees aandoend dwangarbeid geen Singaporees wonder.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Hou eens op met uitspraken aan mij toedichten die ik nooit heb gedaan. Ik heb Singapore als voorbeeld genoemd van weliswaar niet een dictatuur, maar wel een feitelijk autocratische samenleving, waar de bevolking grotendeels tevreden is met de staatsinrichting.
Hoeveel maanden gaat het duren voordat er over Milei nooit een waardeoordeel is uitgesproken? Milei is hetzelfde laken een pak. Schaft allerlei rechten en politiebescherming voor minderheden/vrouwenrechten af en jawel, hij maakt willens en wetens dwangarbeid makkelijker, slaat vakbonden kort en klein (letterlijk!). Normen van nu.quote:Die overigens een heel bijzondere is met een heel traject dat een parlementslid moet doorlopen, van Harvard-studies tot connecties. Zonder daar een waardeoordeel, laat staan een voorbeeld aan te hechten. Croft het maar.
Dit was toch allemaal al een paar jaar bekend?quote:Op donderdag 25 september 2025 00:27 schreef capricia het volgende:
Waar we gaan bouwen:
[ afbeelding ]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |