An sich niet maar zoals jullie al zeiden in vorig topic moet ik daarbij ook nog rekening houden met de enorme vertragingen. Ik keek voor de gein net even op Google Maps hoe lang dat nou duurt en dan zie ik bij volgende optie A'dam Centraal - Berlin Hauptbahnhof van 14.25 uur al +25 minuten hebben. En dan zit je in Duitsland weer achter een goederentrein en gaat dat dus oplopen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is nu iets meer dan 5 uur, is dat nou die halszaak? Dat vind ik nou zo'n reis die je in principe nooit per vliegtuig zou mogen doen.
Ik heb het 2 keer gedaan naar Berlijn, 2 keer naar Parijs en 1 keer naar Londen. Ik vind het heerlijk, je ploft neer, blijft bij je bagage, pakt een boek en tegen de tijd dat je dat uit hebt ben je op je bestemming, midden in de stad. Mij krijg je voor geen goud in een vliegtuig als ik naar 1 van die 3 steden moet.quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
An sich niet maar zoals jullie al zeiden in vorig topic moet ik daarbij ook nog rekening houden met de enorme vertragingen. Ik keek voor de gein net even op Google Maps hoe lang dat nou duurt en dan zie ik bij volgende optie A'dam Centraal - Berlin Hauptbahnhof van 14.25 uur al +25 minuten hebben. En dan zit je in Duitsland weer achter een goederentrein en gaat dat dus oplopen.
Als het nou pünktlich was...
Zelfs als je overstaptijden van meer een uur hanteert (omdat je bijv naar Wrocław gaat) haal je de overstap regelmatig nog niet.quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
An sich niet maar zoals jullie al zeiden in vorig topic moet ik daarbij ook nog rekening houden met de enorme vertragingen. Ik keek voor de gein net even op Google Maps hoe lang dat nou duurt en dan zie ik bij volgende optie A'dam Centraal - Berlin Hauptbahnhof van 14.25 uur al +25 minuten hebben. En dan zit je in Duitsland weer achter een goederentrein en gaat dat dus oplopen.
Als het nou pünktlich was...
Lelystad welquote:Op dinsdag 23 september 2025 13:38 schreef capricia het volgende:
Zou beginnen met het spoor te verbinden met de luchthavens.
Eindhoven en Rotterdam hebben niet eens een treinstation bij de luchthavens.
200 euri om jouw auto voor een week op 6 vierkante meter beton te laten staan graagquote:Op dinsdag 23 september 2025 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Rotterdam en Eindhoven hebben veel te weinig vliegbewegingen om een station rendabel te maken. Dus dan krijg je weer een busbaan ofzo.
Het VVD-uitgangspunt dat het OV winst moet zou moeten maken of zichzelf bedruipen heb ik nooit begrepen. Asfalt maakt toch ook geen winst?
wat mij betreft maken ze het OV gratisquote:Op dinsdag 23 september 2025 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Rotterdam en Eindhoven hebben veel te weinig vliegbewegingen om een station rendabel te maken. Dus dan krijg je weer een busbaan ofzo.
Het VVD-uitgangspunt dat het OV winst moet zou moeten maken of zichzelf bedruipen heb ik nooit begrepen. Asfalt maakt toch ook geen winst?
Niet echt, aldus alle mobiliteitsexperts. Maar laat je daar niet door van de wijs brengen!quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat mij betreft maken ze het OV gratis
dat scheelt pas auto vervoer
Zoals ik al zei, nareizigers oefenen ook druk uit op de woningmarkt. Nogmaals: bijna de helft van de statushouders heeft zulke nareizigers.quote:Minister Keijzer (Asiel en Migratie) wil dat 2000 statushouders die al een verblijfsvergunning hebben gekregen bij familieleden gaan wonen. Zo wil ze meer plekken creëren voor nieuwe asielzoekers.
Het gaat om zogenoemde nareizigers: echtgenoten, partners, ouders en kinderen die door andere statushouders naar Nederland zijn gehaald. Op dit moment hoeven nareizigers niet bij hen te gaan wonen, als het huis daarvoor niet geschikt is. Daar wil Keijzer dus verandering in brengen.
Ik zit mee te luisteren. Dit gaat echt helemaal nergens over... Hoe zij het vertelt klinkt eerder alsof zij de christelijke tradities wil opdringen aan de anderen dan dat ze het gewoon wat jammer vindt.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:52 schreef Hexagon het volgende:
Mirjam Bikker kan beter lid worden van de medezeggenschapsraad van de HU
[ afbeelding ]
Die Gouke Moes zegt het wel keurig daarentegen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zit mee te luisteren. Dit gaat echt helemaal nergens over... Hoe zij het vertelt klinkt eerder alsof zij de christelijke tradities wil opdringen aan de anderen dan dat ze het gewoon wat jammer vindt.
Kerrolain
Ik heb hem tijdens zijn korte ministerschap wel meer dingen horen zeggen die me erg meevielen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die Gouke Moes zegt het wel keurig daarentegen.
Nou ja het is wel een beetje flauw om kerstmis te verbieden maar vervolgens welquote:Op dinsdag 23 september 2025 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zit mee te luisteren. Dit gaat echt helemaal nergens over... Hoe zij het vertelt klinkt eerder alsof zij de christelijke tradities wil opdringen aan de anderen dan dat ze het gewoon wat jammer vindt.
Kerrolain
Kerstmis verbieden?quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja het is wel een beetje flauw om kerstmis te verbieden maar vervolgens wel
https://husite.nl/diversi(...)-zonsondergang-2025/
Een speciale Iftar organiseren want dat is zo lekker inclusief.
Die zullen zeggen "Het is beide oke, en de medezeggenschapsraad op die school moet zich er maar mee bezig houden."quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit lijkt me vooral weer een zaak voor de RvS, want daar bepalen we wat ok is en wat niet.
Ik wist eigenlijk niet zo goed waar het over gaat maar ik lees hier;quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja het is wel een beetje flauw om kerstmis te verbieden maar vervolgens wel
https://husite.nl/diversi(...)-zonsondergang-2025/
Een speciale Iftar organiseren want dat is zo lekker inclusief.
Kerst of Pasen vieren wordt niemand verboden.quote:De verandering komt voort uit een advies van de Hogeschoolraad (HSR) om rekening te houden met de groeiende populatie studenten en medewerkers met diverse achtergronden en culturen. De HSR gaf eind 2024 al aan dat het expliciet benoemen van alleen christelijke feestdagen niet meer van deze tijd is.
Kortom; dit gaat echt helemaal nergens over. Je zou bijna Bikker een rekening moeten sturen vanwege het feit dat de minister hiervoor heeft moeten opdraven.quote:De hogeschool laat weten zich er ook van bewust te zijn dat er soms toetsen of colleges vallen op religieuze feestdagen die niet officieel erkend zijn, zoals het Suikerfeest of Divali. In dat kader zegt de HU: “Omdat een deel van onze populatie graag op eigen (privé)gelegenheid deze momenten wil vieren, wordt gekeken of de toetsen op deze dagen anders kunnen worden ingepland. We willen graag onze studenten en medewerkers zoveel mogelijk in de gelegenheid stellen om voor hun belangrijke religieuze feestdagen te kunnen vieren.”
Ok kerstmis mogen we het niet noemen wat dat is niet inclusief, maar het Suikerfeest noemen we voortaan speciaal een Iftar. Dit soort "inclusiviteit" werkt altijd maar 1 kant op. En wat is er überhaupt inclusief aan het hernoemen van een feestdag?quote:
Wie is die we die het geen Kerstmis mogen noemen dan?quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ok kerstmis mogen we het niet noemen wat dat is niet inclusief, maar het Suikerfeest noemen we voortaan speciaal een Iftar. Dit soort "inclusiviteit" werkt altijd maar 1 kant op. En wat is er überhaupt inclusief aan het hernoemen van een feestdag?
Wat is er in godsnaam inclusiever aan voortaan bevrijdingsdag te hernoemen naar feestdag?
https://www.telegraaf.nl/(...)geduwd/92382950.htmlquote:Op dinsdag 23 september 2025 15:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wie is die we die het geen Kerstmis mogen noemen dan?
quote:Nederlanders worden hiermee over de grens geduwd'
Corendon verplaatst vluchten naar België en Duitsland. Dat heeft de nodige gevolgen, zo schetst luchtvaartverslaggever Yteke de Jong.
quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)geduwd/92382950.html
[..]
Ż\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/Żquote:Op dinsdag 23 september 2025 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)geduwd/92382950.html
[..]
Niets hieraan is 'gewoon' als je de argumentatie leest. Heb je dat gedaan of alleen maar gequote zonder er naar te kijken?quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik wist eigenlijk niet zo goed waar het over gaat maar ik lees hier;
https://www.duic.nl/algem(...)-meer-van-deze-tijd/
Dat het gewoon gaat om een benaming in rooster van de studenten. Geadviseerd door de medezeggenschapsraad van HU; mensen die de belangen van de docenten en studenten behartigen. Mensen die stuk dichterbij zitten dan de kamerleden in Den Haag.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Beetje raar om dan een soort jij-bak erin te fietsen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niets hieraan is 'gewoon' als je de argumentatie leest. Heb je dat gedaan of alleen maar gequote zonder er naar te kijken?
Maar de snelle spoorlijn Brussel - Randstad - Kopenhagen die heeft speciale belangstelling van Brusselquote:Op dinsdag 23 september 2025 13:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn bezig met een heel netwerk.
[ afbeelding ]
https://transport.ec.euro(...)ort-network-ten-t_en
TEN-T. Probleem is: daar zijn ze al jaren mee bezig en het schiet niks op.
Die spoorlijn ga jij niet meer meemaken hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de snelle spoorlijn Brussel - Randstad - Kopenhagen die heeft speciale belangstelling van Brussel
Dar heeft men 7 miljard subsidie voor over
ook omdat Kopenhagen dan van Schiphol en van Lelystad kan vliegen
Met Brussel als spin in het web
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft een voor een deel van haar achterban grote ergernis onder de aandacht gebracht. Daar is het vragenuur en daar zijn volksvertegenwoordigers ook voor, al ben ik met je eens dat het helemaal nergens over gaat. Maar het vragenuur is er juist voor de kleine onderwerpen die geen eigen debat verdienen en ik gok dat de mailbus van de CU wel zat gevuld over dit onderwerp.quote:
De zogenaamde argumentatie gaat helemaal nergens over, dit soort dingen moeten zeker veroordeeld worden. Dat die Bikker er dan over begint is een ander verhaal, maar politici zijn tegenwoordig 100% van de tijd bezig met het reageren op berichten in de media.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Beetje raar om dan een soort jij-bak erin te fietsen.
Ik zeg al dat het niet van mij had gehoeven maar het is ook geen halszaak voor mij.
Er zijn in dit land sowieso weinig feestdagen, met dank aan de werkgeverslobby. Zelfs over Bevrijdingsdag elk jaar vrij lopen ze nog te zaniken.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:50 schreef VoMy het volgende:
Ik zou het wel eens lekker vinden als er in dit land ooit nog eens een niet-christelijke feestdag bij komt, maar waarschijnlijk zit ik de rest van mijn leven vast aan de flauwekul genaamd Tweede Pinksterdag. Hoe ze dat op de HU noemen doet me dan weer niks.
Ja en wat we hebben voel ik bijzonder weinig bij. Christelijke nonsens en Koningsdag.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zijn in dit land sowieso weinig feestdagen, met dank aan de werkgeverslobby. Zelfs over Bevrijdingsdag elk jaar vrij lopen ze nog te zaniken.
Waarom moet mensen autoritair opgelegd worden hoe ze feesten willen vieren?quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit soort dingen zorgen ervoor dat grote groepen mensen zich niet meer thuis voelen in hun eigen land. Omdat diversiteit en inclusiviteit door het progressieve smaldeel belangrijker worden gevonden dan het beschermen van tradities. Maar volgens de goegemeente hier is dat allemaal “xenofobie”, “domrechts” en “buitenlanderhaat” ofzo.
Dat zegt niemand. Maar we kunnen Kerst wel gewoon Kerst noemen en niet “feestdag”.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom moet mensen autoritair opgelegd worden hoe ze feesten willen vieren?
Omdat we enkel christelijke feestdagen hebben ja.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En ik ben het wel eens met @:kickinalfa dat dit soort dingen altijd maar 1 kant op werken.
quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die spoorlijn ga jij niet meer meemaken hoor.nou ik denk het welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |