An sich niet maar zoals jullie al zeiden in vorig topic moet ik daarbij ook nog rekening houden met de enorme vertragingen. Ik keek voor de gein net even op Google Maps hoe lang dat nou duurt en dan zie ik bij volgende optie A'dam Centraal - Berlin Hauptbahnhof van 14.25 uur al +25 minuten hebben. En dan zit je in Duitsland weer achter een goederentrein en gaat dat dus oplopen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is nu iets meer dan 5 uur, is dat nou die halszaak? Dat vind ik nou zo'n reis die je in principe nooit per vliegtuig zou mogen doen.
Ik heb het 2 keer gedaan naar Berlijn, 2 keer naar Parijs en 1 keer naar Londen. Ik vind het heerlijk, je ploft neer, blijft bij je bagage, pakt een boek en tegen de tijd dat je dat uit hebt ben je op je bestemming, midden in de stad. Mij krijg je voor geen goud in een vliegtuig als ik naar 1 van die 3 steden moet.quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
An sich niet maar zoals jullie al zeiden in vorig topic moet ik daarbij ook nog rekening houden met de enorme vertragingen. Ik keek voor de gein net even op Google Maps hoe lang dat nou duurt en dan zie ik bij volgende optie A'dam Centraal - Berlin Hauptbahnhof van 14.25 uur al +25 minuten hebben. En dan zit je in Duitsland weer achter een goederentrein en gaat dat dus oplopen.
Als het nou pünktlich was...
Zelfs als je overstaptijden van meer een uur hanteert (omdat je bijv naar Wrocław gaat) haal je de overstap regelmatig nog niet.quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
An sich niet maar zoals jullie al zeiden in vorig topic moet ik daarbij ook nog rekening houden met de enorme vertragingen. Ik keek voor de gein net even op Google Maps hoe lang dat nou duurt en dan zie ik bij volgende optie A'dam Centraal - Berlin Hauptbahnhof van 14.25 uur al +25 minuten hebben. En dan zit je in Duitsland weer achter een goederentrein en gaat dat dus oplopen.
Als het nou pünktlich was...
Lelystad welquote:Op dinsdag 23 september 2025 13:38 schreef capricia het volgende:
Zou beginnen met het spoor te verbinden met de luchthavens.
Eindhoven en Rotterdam hebben niet eens een treinstation bij de luchthavens.
200 euri om jouw auto voor een week op 6 vierkante meter beton te laten staan graagquote:Op dinsdag 23 september 2025 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Rotterdam en Eindhoven hebben veel te weinig vliegbewegingen om een station rendabel te maken. Dus dan krijg je weer een busbaan ofzo.
Het VVD-uitgangspunt dat het OV winst moet zou moeten maken of zichzelf bedruipen heb ik nooit begrepen. Asfalt maakt toch ook geen winst?
wat mij betreft maken ze het OV gratisquote:Op dinsdag 23 september 2025 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Rotterdam en Eindhoven hebben veel te weinig vliegbewegingen om een station rendabel te maken. Dus dan krijg je weer een busbaan ofzo.
Het VVD-uitgangspunt dat het OV winst moet zou moeten maken of zichzelf bedruipen heb ik nooit begrepen. Asfalt maakt toch ook geen winst?
Niet echt, aldus alle mobiliteitsexperts. Maar laat je daar niet door van de wijs brengen!quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat mij betreft maken ze het OV gratis
dat scheelt pas auto vervoer
Zoals ik al zei, nareizigers oefenen ook druk uit op de woningmarkt. Nogmaals: bijna de helft van de statushouders heeft zulke nareizigers.quote:Minister Keijzer (Asiel en Migratie) wil dat 2000 statushouders die al een verblijfsvergunning hebben gekregen bij familieleden gaan wonen. Zo wil ze meer plekken creëren voor nieuwe asielzoekers.
Het gaat om zogenoemde nareizigers: echtgenoten, partners, ouders en kinderen die door andere statushouders naar Nederland zijn gehaald. Op dit moment hoeven nareizigers niet bij hen te gaan wonen, als het huis daarvoor niet geschikt is. Daar wil Keijzer dus verandering in brengen.
Ik zit mee te luisteren. Dit gaat echt helemaal nergens over... Hoe zij het vertelt klinkt eerder alsof zij de christelijke tradities wil opdringen aan de anderen dan dat ze het gewoon wat jammer vindt.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:52 schreef Hexagon het volgende:
Mirjam Bikker kan beter lid worden van de medezeggenschapsraad van de HU
[ afbeelding ]
Die Gouke Moes zegt het wel keurig daarentegen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zit mee te luisteren. Dit gaat echt helemaal nergens over... Hoe zij het vertelt klinkt eerder alsof zij de christelijke tradities wil opdringen aan de anderen dan dat ze het gewoon wat jammer vindt.
Kerrolain
Ik heb hem tijdens zijn korte ministerschap wel meer dingen horen zeggen die me erg meevielen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die Gouke Moes zegt het wel keurig daarentegen.
Nou ja het is wel een beetje flauw om kerstmis te verbieden maar vervolgens welquote:Op dinsdag 23 september 2025 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zit mee te luisteren. Dit gaat echt helemaal nergens over... Hoe zij het vertelt klinkt eerder alsof zij de christelijke tradities wil opdringen aan de anderen dan dat ze het gewoon wat jammer vindt.
Kerrolain
Kerstmis verbieden?quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja het is wel een beetje flauw om kerstmis te verbieden maar vervolgens wel
https://husite.nl/diversi(...)-zonsondergang-2025/
Een speciale Iftar organiseren want dat is zo lekker inclusief.
Die zullen zeggen "Het is beide oke, en de medezeggenschapsraad op die school moet zich er maar mee bezig houden."quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit lijkt me vooral weer een zaak voor de RvS, want daar bepalen we wat ok is en wat niet.
Ik wist eigenlijk niet zo goed waar het over gaat maar ik lees hier;quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja het is wel een beetje flauw om kerstmis te verbieden maar vervolgens wel
https://husite.nl/diversi(...)-zonsondergang-2025/
Een speciale Iftar organiseren want dat is zo lekker inclusief.
Kerst of Pasen vieren wordt niemand verboden.quote:De verandering komt voort uit een advies van de Hogeschoolraad (HSR) om rekening te houden met de groeiende populatie studenten en medewerkers met diverse achtergronden en culturen. De HSR gaf eind 2024 al aan dat het expliciet benoemen van alleen christelijke feestdagen niet meer van deze tijd is.
Kortom; dit gaat echt helemaal nergens over. Je zou bijna Bikker een rekening moeten sturen vanwege het feit dat de minister hiervoor heeft moeten opdraven.quote:De hogeschool laat weten zich er ook van bewust te zijn dat er soms toetsen of colleges vallen op religieuze feestdagen die niet officieel erkend zijn, zoals het Suikerfeest of Divali. In dat kader zegt de HU: “Omdat een deel van onze populatie graag op eigen (privé)gelegenheid deze momenten wil vieren, wordt gekeken of de toetsen op deze dagen anders kunnen worden ingepland. We willen graag onze studenten en medewerkers zoveel mogelijk in de gelegenheid stellen om voor hun belangrijke religieuze feestdagen te kunnen vieren.”
Ok kerstmis mogen we het niet noemen wat dat is niet inclusief, maar het Suikerfeest noemen we voortaan speciaal een Iftar. Dit soort "inclusiviteit" werkt altijd maar 1 kant op. En wat is er überhaupt inclusief aan het hernoemen van een feestdag?quote:
Wie is die we die het geen Kerstmis mogen noemen dan?quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ok kerstmis mogen we het niet noemen wat dat is niet inclusief, maar het Suikerfeest noemen we voortaan speciaal een Iftar. Dit soort "inclusiviteit" werkt altijd maar 1 kant op. En wat is er überhaupt inclusief aan het hernoemen van een feestdag?
Wat is er in godsnaam inclusiever aan voortaan bevrijdingsdag te hernoemen naar feestdag?
https://www.telegraaf.nl/(...)geduwd/92382950.htmlquote:Op dinsdag 23 september 2025 15:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wie is die we die het geen Kerstmis mogen noemen dan?
quote:Nederlanders worden hiermee over de grens geduwd'
Corendon verplaatst vluchten naar België en Duitsland. Dat heeft de nodige gevolgen, zo schetst luchtvaartverslaggever Yteke de Jong.
quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)geduwd/92382950.html
[..]
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)geduwd/92382950.html
[..]
Niets hieraan is 'gewoon' als je de argumentatie leest. Heb je dat gedaan of alleen maar gequote zonder er naar te kijken?quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik wist eigenlijk niet zo goed waar het over gaat maar ik lees hier;
https://www.duic.nl/algem(...)-meer-van-deze-tijd/
Dat het gewoon gaat om een benaming in rooster van de studenten. Geadviseerd door de medezeggenschapsraad van HU; mensen die de belangen van de docenten en studenten behartigen. Mensen die stuk dichterbij zitten dan de kamerleden in Den Haag.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Beetje raar om dan een soort jij-bak erin te fietsen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niets hieraan is 'gewoon' als je de argumentatie leest. Heb je dat gedaan of alleen maar gequote zonder er naar te kijken?
Maar de snelle spoorlijn Brussel - Randstad - Kopenhagen die heeft speciale belangstelling van Brusselquote:Op dinsdag 23 september 2025 13:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn bezig met een heel netwerk.
[ afbeelding ]
https://transport.ec.euro(...)ort-network-ten-t_en
TEN-T. Probleem is: daar zijn ze al jaren mee bezig en het schiet niks op.
Die spoorlijn ga jij niet meer meemaken hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de snelle spoorlijn Brussel - Randstad - Kopenhagen die heeft speciale belangstelling van Brussel
Dar heeft men 7 miljard subsidie voor over
ook omdat Kopenhagen dan van Schiphol en van Lelystad kan vliegen
Met Brussel als spin in het web
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft een voor een deel van haar achterban grote ergernis onder de aandacht gebracht. Daar is het vragenuur en daar zijn volksvertegenwoordigers ook voor, al ben ik met je eens dat het helemaal nergens over gaat. Maar het vragenuur is er juist voor de kleine onderwerpen die geen eigen debat verdienen en ik gok dat de mailbus van de CU wel zat gevuld over dit onderwerp.quote:
De zogenaamde argumentatie gaat helemaal nergens over, dit soort dingen moeten zeker veroordeeld worden. Dat die Bikker er dan over begint is een ander verhaal, maar politici zijn tegenwoordig 100% van de tijd bezig met het reageren op berichten in de media.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Beetje raar om dan een soort jij-bak erin te fietsen.
Ik zeg al dat het niet van mij had gehoeven maar het is ook geen halszaak voor mij.
Er zijn in dit land sowieso weinig feestdagen, met dank aan de werkgeverslobby. Zelfs over Bevrijdingsdag elk jaar vrij lopen ze nog te zaniken.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:50 schreef VoMy het volgende:
Ik zou het wel eens lekker vinden als er in dit land ooit nog eens een niet-christelijke feestdag bij komt, maar waarschijnlijk zit ik de rest van mijn leven vast aan de flauwekul genaamd Tweede Pinksterdag. Hoe ze dat op de HU noemen doet me dan weer niks.
Ja en wat we hebben voel ik bijzonder weinig bij. Christelijke nonsens en Koningsdag.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zijn in dit land sowieso weinig feestdagen, met dank aan de werkgeverslobby. Zelfs over Bevrijdingsdag elk jaar vrij lopen ze nog te zaniken.
Waarom moet mensen autoritair opgelegd worden hoe ze feesten willen vieren?quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit soort dingen zorgen ervoor dat grote groepen mensen zich niet meer thuis voelen in hun eigen land. Omdat diversiteit en inclusiviteit door het progressieve smaldeel belangrijker worden gevonden dan het beschermen van tradities. Maar volgens de goegemeente hier is dat allemaal “xenofobie”, “domrechts” en “buitenlanderhaat” ofzo.
Dat zegt niemand. Maar we kunnen Kerst wel gewoon Kerst noemen en niet “feestdag”.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom moet mensen autoritair opgelegd worden hoe ze feesten willen vieren?
Omdat we enkel christelijke feestdagen hebben ja.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En ik ben het wel eens met @:kickinalfa dat dit soort dingen altijd maar 1 kant op werken.
quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die spoorlijn ga jij niet meer meemaken hoor.nou ik denk het welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Gewoon helemaal niks tussen pinksteren (dit jaar begin juni) en kerst (eind december)quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zijn in dit land sowieso weinig feestdagen, met dank aan de werkgeverslobby. Zelfs over Bevrijdingsdag elk jaar vrij lopen ze nog te zaniken.
Kunnen ze doen, ze maken een andere keuze.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Maar we kunnen Kerst wel gewoon Kerst noemen en niet “feestdag”.
En ik ben het wel eens met @:kickinalfa dat dit soort dingen altijd maar 1 kant op werken.
Je vecht weer tegen stropoppen ouwe.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kunnen ze doen, ze maken een andere keuze.
Maar kun jij daardoor geen kerstmis meer vieren?
Ik vraag me af of er aan de universiteit van Istanbul ook draagvlak is om “onze” feesten op de kalender te zetten. Wat jij?quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het was inderdaad stuk sympathieker geweest als ze in jaarrooster Keti Koti erbij hadden staan of Chanoeka of Offerfeest.
Misschien dat ze dat alsnog gaan doen dan is iedereen ook weer blij.
Nee, iemand schijnt voor zijn kerstbeleving erg afhankelijk te zijn van een kalender van Hogeschool Utrecht.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je vecht weer tegen stropoppen ouwe.
31 oktober, hervormingsdag. Nog een christelijke feestdagquote:Op dinsdag 23 september 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
Probleem is dat er niet echt een geschikte datum is in oktober/november. Canadezen respectievelijk Amerikanen hebben dan Thanksgiving maar ja, dat is voor ons niet relevant.
Je kan gewoon een dag vrij nemen toch. Er wordt amper gewerkt in dit land.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon helemaal niks tussen pinksteren (dit jaar begin juni) en kerst (eind december)
Volgend jaar valt pinksteren rond eind mei, dan is er dus gewoon een periode van zeven maanden zonder een vrije dag.
ik denk het niet dat doet men alleen in nederlandquote:Op dinsdag 23 september 2025 16:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er aan de universiteit van Istanbul ook draagvlak is om “onze” feesten op de kalender te zetten. Wat jij?
1 november, Allerheiligen. In België gewoon een nationale feestdag, iedereen vrij.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
31 oktober, hervormingsdag. Nog een christelijke feestdag
Waarom wil je het beleid van ons land benchmarken met dat van Turkije?quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er aan de universiteit van Istanbul ook draagvlak is om “onze” feesten op de kalender te zetten. Wat jij?
Een beetje binding moeten mensen er natuurlijk wel mee hebben. Ik had gehoopt dat het einde van corona op een soort datum in het najaar zou kunnen vallen, maar dat was uiteindelijk gewoon de start van 2022.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
31 oktober, hervormingsdag. Nog een christelijke feestdag
Je beukt in op een standpunt dat ik nooit heb ingenomen. Ik zeg dat ik het belachelijk vind om feesten niet gewoon bij hun naam te noemen. Ik heb niks gezegd over de invulling van die feesten. Mooie stropop.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, iemand schijnt voor zijn kerstbeleving erg afhankelijk te zijn van een kalender van Hogeschool Utrecht.
Dat is katholiek, daar moeten we natuurlijk niks van hebbenquote:Op dinsdag 23 september 2025 16:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
1 november, Allerheiligen. In België gewoon een nationale feestdag, iedereen vrij.
Moeten zij weten.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We moeten stoppen met het hier iedereen naar de zin te willen maken. Inclusie is een links verzinsel.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom wil je het beleid van ons land benchmarken met dat van Turkije?
Dat doet die school dan ook niet. Ze hebben het jou niet naar je zin gemaakt.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We moeten stoppen met het hier iedereen naar de zin te willen maken. Inclusie is een links verzinsel.
Wat een rechts bolwerk is het ookquote:Op dinsdag 23 september 2025 16:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat doet die school dan ook niet. Ze hebben het jou niet naar je zin gemaakt.
Jawel, die namen worden geschrapt want het zou niet inclusief genoeg zijn. Ik ageer tegen het aanpassen van allerlei zaken aan onder de vlag van “inclusie”.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat doet die school dan ook niet. Ze hebben het jou niet naar je zin gemaakt.
We?quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is katholiek, daar moeten we natuurlijk niks van hebben
Het gaat om neutraliteit.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jawel, die namen worden geschrapt want het zou niet inclusief genoeg zijn.
ik moet helemaal nergens iets van hebben van rammedan niet kersemis niet en allerheilige ook nietquote:Op dinsdag 23 september 2025 16:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is katholiek, daar moeten we natuurlijk niks van hebben
Welkom bij economie 101!quote:Op dinsdag 23 september 2025 12:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt. Ik zat laatst in de Ardennen op het terras en bestelde 2 pils. Was 4 euro. Ik vroeg nog of ze er 1 vergeten waren
In Nederland draaien de prijzen allang niet meer om de reële waarde van zaken, maar puur om wat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Het gaat nergens meer over. En dan krijg je dus pizza’s van ¤25 en een matige afhaalkoffie die ¤6 moet kosten.
De River Church is iig geen gangbare kerk.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:16 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)erken-raakt-a4907151
@:Hanca Serieuze vraag: hoe wijdverbreid is dit denken in CU (en CDA) kringen? Is dit serieus? De wijze waarop GJ Segers reageerde vond ik iig kwestieus en twijfelachtig (waarmee ik niet wil beweren dat hij Kirk een "held" vond)
Die voorzitter is idd wel echt een ergernis en dat leeft vrij breed in de partij. Maar dan weer niet genoeg om ruzie te maken en hem te dumpen, met alle ellende die daar bij komt kijken.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:27 schreef Hamlapjes het volgende:
Als trouwe CU-stemmer, zorgt dit soort ongein over wat voor naampjes een school geeft aan vrije dagen, of zo'n voorzitter die de partij niet links wil noemen, er wel voor dat de kans groter is dan ooit dat mijn stem een keertje naar een andere partij toe gaat.
Wat een gedoe om niets. Als je denkt dat je het nodig hebt om inclusief te kunnen zijn, doe je dat toch lekker. Wat dat betreft verbaasde mij het eerder dat niet alle feestdagen vervolgens met feestdag worden aangeduid, is dan wel zo makkelijk en praktisch
Voor jou drie anderen op de rechterflank!quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:27 schreef Hamlapjes het volgende:
Als trouwe CU-stemmer, zorgt dit soort ongein over wat voor naampjes een school geeft aan vrije dagen, of zo'n voorzitter die de partij niet links wil noemen, er wel voor dat de kans groter is dan ooit dat mijn stem een keertje naar een andere partij toe gaat.
Wat een gedoe om niets. Als je denkt dat je het nodig hebt om inclusief te kunnen zijn, doe je dat toch lekker. Wat dat betreft verbaasde mij het eerder dat niet alle feestdagen vervolgens met feestdag worden aangeduid, is dan wel zo makkelijk en praktisch
Huh? Je denkt toch niet dat er ooit een directe relatie tussen prijzen en wat jij reële waarde van zaken noemt is geweest?quote:Op dinsdag 23 september 2025 12:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In Nederland draaien de prijzen allang niet meer om de reële waarde van zaken, maar puur om wat mensen bereid zijn ervoor te betalen.
Ook in /POL ontdekken we grensnut.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huh? Je denkt toch niet dat er ooit een directe relatie tussen prijzen en wat jij reële waarde van zaken noemt?
Dank.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
De River Church is iig geen gangbare kerk.
Probleem is dat Kirk naast dat hij jongeren naar het conservatisme van Trump bracht, dat hij die jongeren blijkbaar ook naar de kerk bracht en het aanzette tot het zelf lezen van de bijbel. Ik kende de hele man niet, maar dat dat laatste wordt gewaardeerd in CU/CDA kring is natuurlijk niet zo gek.
Zoals het ND het schreef: die man was een christelijke nationalistische influencer, de vraag is dan of je hem moet prijzen voor het zijn van een christelijke influencer of het verafschuwen voor het zijn van een nationalistische influencer.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat binnen onze kringen er vrij weinig mensen van Kirk hadden gehoord voor de moord. Hij is geen John Piper, een grote Amerikaanse theoloog die in Nederland veel invloed heeft gehad. En hij is ook niet 1 van de genoemde zangers, waarvan ik stuk voor stuk idd ook nummers ken en zing in de kerk.
Er is een kleine, erg op Amerika gerichte, conservatief evangelische gemeenschap in Nederland. Daar horen die River church en die Motion church bij. Ik denk eerlijk gezegd dat leden van die kerken naast dat ze bij Jezus Leeft! passen (volgens mij zit de oprichter in die richting), vooral SGP stemmen.
De angst dat de kerk de cultuurstrijd in wordt getrokken leeft wel breed, trouwens. Dat heb ik meer gehoord en daar heb ik ook lezingen over beluisterd. We willen in de kerk niet kiezen tussen 'woke' of 'niet woke', maar gewoon kijken hoe Jezus het zou doen. En dan kom je soms aan de woke kant uit, maar wellicht soms ook aan de andere kant.
11 november vastelaovondquote:Op dinsdag 23 september 2025 16:08 schreef MoreDakka het volgende:
Probleem is dat er niet echt een geschikte datum is in oktober/november. Canadezen respectievelijk Amerikanen hebben dan Thanksgiving maar ja, dat is voor ons niet relevant.
Mwa, bij standaardboodschappen zou er niet zoveel gevoelswaarde tussen de kostprijs en de verkoopsprijs moeten zitten, althans niet bij de huismerken.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huh? Je denkt toch niet dat er ooit een directe relatie tussen prijzen en wat jij reële waarde van zaken noemt?
Natuurlijk niet, het is altijd vraag en aanbod geweest. Alleen op dit moment is het meer gebaseerd op “wat de gek ervoor geeft”.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huh? Je denkt toch niet dat er ooit een directe relatie tussen prijzen en wat jij reële waarde van zaken noemt is geweest?
Eens dat Kirk zijn kijk op de bijbel absoluut de mijne niet lijkt te zijn, maar ik moet zeggen dat ik alleen wat uitspraken van hem heb gelezen en nooit ook maar iets van hem zelf in een compleet verhaal heb gehoord. En ik heb daar ook geen behoefte aan, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dank.
Kijk, dat zijn ethische kijk wordt gesteund - of sympathie en begrip voor bestaat- kan ik begrijpen.
Zijn hele gedocumenteerde stijl en taalgebruik is/was echter nogal een breuk met de naoorlogse praktijk in Nederland.
Daar komt dan nog het racisme bij, en het door Kirk toejuichen van andere moorden.
Ik zou zeggen dat dit een stap verder gaat dan nationalisme (let wel: het CDA zingt steevast het Wilhelmus op congressen - sinds Fortuyn als ik het goed heb).
In hoeverre Kirk aan moedigt om de Bijbel echt te gaan lezen en de (gangbare) exegeses en interpretaties te volgen lijkt me voor discussie vatbaar.
Kirk verwees naar een bijbelpasage waar homo's worden gestenigd voor zijn kijk voor hoe je met homoseksuelen om zou moeten gaan.
Ook dat is altijd zo geweest.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, het is altijd vraag en aanbod geweest. Alleen op dit moment is het meer gebaseerd op “wat de gek ervoor geeft”.
Dat komt door concurrentie aan de aanbodzijde.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mwa, bij standaardboodschappen zou er niet zoveel gevoelswaarde tussen de kostprijs en de verkoopsprijs moeten zitten, althans niet bij de huismerken.
Er is ook ruim voldoende aanbod aan horecazaken en reisorganisaties. Toch weerhoudt het ze er niet van de hoofdprijs de vragen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat komt door concurrentie aan de aanbodzijde.
Pettit is een haatzaaiende clown en dient per direct ontslagen te worden. Zet die opruier het land uit.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:49 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
[ x ]
Dit land heeft een groot probleem.
Andreas Kinneging is een woord dat ik hier niet mag gebruiken (net als Cliteur en Schmittiaan Afshin Ellian).
Doe mij Harry Pettit maar. Als je dan toch moet kiezen.
Ik geloof niet dat je in zo'n open markt als de horeca prijsafspraken kunt maken.quote:Op dinsdag 23 september 2025 17:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is ook ruim voldoende aanbod aan horecazaken en reisorganisaties. Toch weerhoudt het ze er niet van de hoofdprijs de vragen.
Ik herhaal tegen jou: typerend dat je niet zulke Pavlov neigingen krijgt bij het groepje Kinneging of anti-democraat Jort Kelder ("Midden-Oosten is al heel lang een pleuriszooi, bommen erop").quote:Op dinsdag 23 september 2025 17:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Pettit is een haatzaaiende clown en dient per direct ontslagen te worden. Zet die opruier het land uit.
Kelder wil vooral graag een beetje edgy overkomen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik herhaal tegen jou: typerend dat je niet zulke Pavlov neigingen krijgt bij het groepje Kinneging of anti-democraat Jort Kelder ("Midden-Oosten is al heel lang een pleuriszooi, bommen erop").
Of zo iemand:
https://www.trouw.nl/buit(...)-nederland~b31cfbca/
Dan gaat de ophefmachine niet loeien.
Geen enkele voeling met het volk.quote:Op dinsdag 23 september 2025 17:32 schreef Falco het volgende:
Schrijnend hoe wereldvreemd het kabinet reageert.
Ik vind types als Kinneging en Cliteur evengoed verwerpelijk. Zij hebben echter de Nederlandse nationaliteit waardoor het lastig wordt om ze het land uit te knikkeren.quote:Op dinsdag 23 september 2025 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik herhaal tegen jou: typerend dat je niet zulke Pavlov neigingen krijgt bij het groepje Kinneging of anti-democraat Jort Kelder ("Midden-Oosten is al heel lang een pleuriszooi, bommen erop").
Of zo iemand:
https://www.trouw.nl/buit(...)-nederland~b31cfbca/
Dan gaat de ophefmachine niet loeien.
Daarom al die archaïsche collectieve feestdagen afschaffen en teruggeven als vakantiedagen. Dan kun je net zo veel vrije dagen inplannen tussen pinksteren en kerst als je zelf wil, en hoef je niet meer verplicht op tweede pinksterdag met je schoonfamilie naar de Efteling maar zoek je gewoon een rustige woensdag in april uit.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon helemaal niks tussen pinksteren (dit jaar begin juni) en kerst (eind december)
Volgend jaar valt pinksteren rond eind mei, dan is er dus gewoon een periode van zeven maanden zonder een vrije dag.
Begin van carnaval.quote:Op dinsdag 23 september 2025 17:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, voor een gedeelte van mijn familie was dat juist Sint Maarten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |