Wat? Rob Jetten is volledig gedemoniseerd in het verleden. Het verwijt dat ie een robot was en alleen maar ingestuurde teksten had.quote:Op maandag 22 september 2025 19:38 schreef Hexagon het volgende: [..] Ja maar demonisering werkt alleen als iemand er een vatbaar karakter voor heeft. Bij bijvoorbeeld een Rob Jetten of Henri Bontenbal werkt het totaal niet.
Ja, klimaat is geen populair politiek onderwerp.quote:Op maandag 22 september 2025 19:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jetten heeft echt wel last van de continue pogingen hem te pakken op hypocrisie of inconsequent gedrag naar aanleiding van zijn “klimaatdrammer” geuzennaam.
Dat gezeik dat hij ook weleens vliegt, rijdt, poept en ademt komt wekelijks wel een keer voorbij.
Ja dat was in het begin. Maar een Alexander Pechtold, Femke Halsema of een Mark Rutte hadden ook een slecht begin. Bijna iedereen is het eens dat hij gegroeid is.quote:Op maandag 22 september 2025 19:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat? Rob Jetten is volledig gedemoniseerd in het verleden. Het verwijt dat ie een robot was en alleen maar ingestuurde teksten had.
Het rijtje antisemitische 'liberale' denkers is langer. Van een Immanuel Kant tot Pat Buchanan & Murray Rothbard.quote:
Volgens mij heeft hem dat nog geen zetel in de peilingen gekost. Mensen met dat soort gezanik zijn niet zijn doelgroep. Dus hij doet ook niet eens moeite om erop in te gaan.quote:Op maandag 22 september 2025 19:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Jetten heeft echt wel last van de continue pogingen hem te pakken op hypocrisie of inconsequent gedrag naar aanleiding van zijn “klimaatdrammer” geuzennaam.
Dat gezeik dat hij ook weleens vliegt, rijdt, poept en ademt komt wekelijks wel een keer voorbij.
Geloof ik zo. En alle hele westerse koloniale mogendheden staan achter het ontstaan van Israel. Ze kregen alleen ruzie over de hoeveelheid hectares en de manier waarop oorspronkelijke bewoners het veld moesten ruimen.quote:Op maandag 22 september 2025 19:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het rijtje antisemitische 'liberale' denkers is langer. Van een Immanuel Kant tot Pat Buchanan & Murray Rothbard.
Het is, bovendien, natuurlijk geen toeval dat Israel decennialang is gedomineerd door de Arbeiderspartij...
Ben je Kenny van Hummel dan lijkt iedereen Alpe d'Huez op te knallen.quote:Op maandag 22 september 2025 17:48 schreef Janneke141 het volgende: [..] Als je in Delfzijl woont is alles in het zuiden.
Je hebt wel een zeker gelijk Jetten is wat opener, meer humor, minder boze emoties tonend, behalve zaterdag jlquote:Op maandag 22 september 2025 19:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hem dat nog geen zetel in de peilingen gekost. Mensen met dat soort gezanik zijn niet zijn doelgroep. Dus hij doet ook niet eens moeite om erop in te gaan.
Pessimisme verlamd. Genoeg over dat wel positief is over de toekomst.quote:Op maandag 22 september 2025 19:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Wanneer het midden geen alternatief weet te bedenken waar een deel van de huidige proteststemmers zich enigszins in kan vinden is structureel politiek beleid een illusie.
Zolang pakweg eenderde is afgehaakt en daarmee voor kansloze formaties en kabinetten die vooral bezig zijn met afbreken wat een ander wil opbouwen heeft praten over visie, over de grote echte problemen bijzonder weinig zin. Dan blijven pogingen om zaken op te lossen getorpedeerd worden en blijven we elke twee jaar naar de stembus gaan.
Ben ik optimistisch? Helemaal niet. Ons probleem is niet uniek, de hele wereld is fucked op een manier die niemand van ons eerder heeft meegemaakt.
Nou nou, ik probeer nog elke dag een aantal PVV-stemmers te overtuigen dat hun stem weggegooide troep is, wat krijg ik te horen: "Je bent naief."quote:Op maandag 22 september 2025 20:02 schreef Hexagon het volgende:
Ik vond dat die "afgehaakten" teveel bevestigd worden in het zielig vinden van zichzelf.
Het overkomt ze allemaal maar en ze aanspreken op hun eigen rol of verantwoordelijkheid is politiek niet correct.
Wbt het migratiebeleid kan het politieke midden zoveel als het kan naar rechts bewegen, maar die buitenlanderhaat blijft komen. Het is etnische haat en het verdwijnt voor een groot deel pas na een etnische zuivering. Of misschien is er over honderd jaar meer begrip voor elkaar, die anderen met afwijkende levensstijl of uiterlijk meer ruimte gunnen.quote:Op maandag 22 september 2025 19:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Wanneer het midden geen alternatief weet te bedenken waar een deel van de huidige proteststemmers zich enigszins in kan vinden is structureel politiek beleid een illusie.
Belachelijk, want dat verdwijnt ook niet na etnische zuivering.quote:Op maandag 22 september 2025 20:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wbt het migratiebeleid kan het politieke midden zoveel als het kan naar rechts bewegen, maar die buitenlanderhaat blijft komen. Het is etnische haat en het verdwijnt voor een groot deel pas na een etnische zuivering. Of misschien is er over honderd jaar meer begrip voor elkaar, die anderen met afwijkende levensstijl of uiterlijk meer ruimte gunnen.
Ja, en dat ligt aan Jetten zelf.quote:Op maandag 22 september 2025 19:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar die vinden zichzelf dus vooral zielig. En worden daarom ook door niet PVVers bevestigd.quote:Op maandag 22 september 2025 20:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou nou, ik probeer nog elke dag een aantal PVV-stemmers te overtuigen dat hun stem weggegooide troep is, wat krijg ik te horen: "Je bent naief."
Ok dan, maar goed, ik blijf met hen communiceren.
Het is geen buitenlanderhaat.quote:Op maandag 22 september 2025 20:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wbt het migratiebeleid kan het politieke midden zoveel als het kan naar rechts bewegen, maar die buitenlanderhaat blijft komen. Het is etnische haat en het verdwijnt voor een groot deel pas na een etnische zuivering. Of misschien is er over honderd jaar meer begrip voor elkaar, die anderen met afwijkende levensstijl of uiterlijk meer ruimte gunnen.
En dat vind ik ook. Kan niet zo goed tegen vingerwijzende mannetjes die prat staan op allerlei verstrekkende milieu-maatregelen voor burgers zoals minder vliegverkeer en dan zelf pontificaal allerlei reisjes doen. Als kiezer wil ik een voorbeeld hebben van gedrag dat ie zelf van anderen wil zien.quote:Op maandag 22 september 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en dat ligt aan Jetten zelf.
Het is buitenlanderhaat. Je tweede alinea bewijst dat.quote:Op maandag 22 september 2025 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is geen buitenlanderhaat.
Het is geen zin hebben in de importering van achterlijke religieuze woestijndenkbeelden die slecht uitpakken voor vrouwen, homo's en andersdenkenden.
Ras en etniciteit zijn irrelevant, dat zijn namelijk vaststaande onderdelen van iemands identiteit.
Blanke christenen hebben die denkbeelden niet?quote:Op maandag 22 september 2025 20:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het is buitenlanderhaat. Je tweede alinea bewijst dat.
Alleen zegt Jetten nooit nergens dat je niet mag vliegen en kwam hij als minister met een sluitend beleid, waarin ook gewoon gevlogen kan worden.quote:Op maandag 22 september 2025 20:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En dat vind ik ook. Kan niet zo goed tegen vingerwijzende mannetjes die prat staan op allerlei verstrekkende milieu-maatregelen voor burgers zoals minder vliegverkeer en dan zelf pontificaal allerlei reisjes doen. Als kiezer wil ik een voorbeeld hebben van gedrag dat ie zelf van anderen wil zien.
Stap je als linkse in een vliegtuig dan ben je een vuile hypocriet maar gaat een rechtse naar de uni dan is dat juist heel knap en lovenswaardig.quote:Op maandag 22 september 2025 20:20 schreef Monolith het volgende:
Geert Wilders wordt niet constant aangewreven dat hij een Hongaarse vrouw heeft.
Wat dat betreft zie je eigenlijk continu dubbele standaarden en wordt van "links" verwacht dat ze als een soort van Zenboeddhisten leven die afstand doen van al het aardse want anders zijn het gore hypocrieten als ze pleiten voor zo ongeveer alles dan duurzaamheid tot hogere belasting.
Rob heeft dan ook de centen om gewoon te doen waar 'ie zin in heeftquote:Op maandag 22 september 2025 20:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen zegt Jetten nooit nergens dat je niet mag vliegen en kwam hij als minister met een sluitend beleid, waarin ook gewoon gevlogen kan worden.
Als dat al demoniseren is, wordt elke politicus gedemoniseerd.quote:Op maandag 22 september 2025 19:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat? Rob Jetten is volledig gedemoniseerd in het verleden. Het verwijt dat ie een robot was en alleen maar ingestuurde teksten had.
Je kan van een liberaal ook geen marxistisch beleid verwachten dus ook daar is hij eerlijk in.quote:Op maandag 22 september 2025 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rob heeft dan ook de centen om gewoon te doen waar 'ie zin in heeft
quote:Op maandag 22 september 2025 20:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan van een liberaal ook geen marxistisch beleid verwachten dus ook daar is hij eerlijk in.
we hebben te maken met bloed eigenwijs elitair links en een rechts dat dictatoriale trekjes vertoond,quote:Op maandag 22 september 2025 20:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zou graag optimistisch zijn, maar ik zie gewoon om me heen dat we het vermogen om problemen echt aan te pakken, om mee te veranderen met een veranderende wereld lijken te zijn verleerd.
Klagend Nederland heeft wel degelijk gelijk wanneer we kijken naar het “product” wat de overheid op de mat legt ten opzichte van de kosten. Dat ze daar zelf een rol in spelen klopt helemaal, maar wanneer wij geen methode weten te vinden om ze mee te krijgen blijven we in een situatie van extreem veel praten en erg weinig doen.
Het systeem is stuk en we hebben geen idee hoe we dat moeten fixen.
En dat is geen uniek Nederlands probleem, de hele westerse wereld worstelt met stabiliteit, met wispelturigheid, met onvermogen echte problemen te tackelen.
Juist nu we op Europees niveau de echte problemen, inclusief de “nieuwe” geopolitieke realiteit zouden moeten aanpakken zijn de mogelijkheden daartoe erg beperkt. En geen van onze grote Europese broers is echt gezond te noemen. Financieel/economisch, vergrijzing, overheidsfinancin, alles kraakt en piept op een zeer ongezond niveau.
Dat geldt niet voor PVV en JA21??quote:Op maandag 22 september 2025 20:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
onpopulaire mening: Hoe harder gekkies tegen D66 aan schoppen, des te meer zetels zal D66 scoren.
Jetten is geen van Mierlo.quote:Op maandag 22 september 2025 20:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
onpopulaire mening: Hoe harder gekkies tegen D66 aan schoppen, des te meer zetels zal D66 scoren.
We hebben het even over D66. Niet over die andere partijenquote:Op maandag 22 september 2025 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor PVV en JA21??
Dat mechanisme werkt die kant dan weer niet op?quote:Op maandag 22 september 2025 20:59 schreef Falco het volgende:
[..]
We hebben het even over D66. Niet over die andere partijen
Bij PvdA/GL krijg je diezelfde clubs er toch ook automatisch bij?quote:Op maandag 22 september 2025 21:02 schreef -XOR- het volgende:
Stem je D66 dan krijg je CDA en VVD er straks gratis bij. Voor het meeste zekerheid op een progressief kabinet, stem PvdA/GL!
Alleen zo kut dat daar een ouwe pluche-plakker politicus de lijsttrekker is.quote:Op maandag 22 september 2025 21:02 schreef -XOR- het volgende:
Stem je D66 dan krijg je CDA en VVD er straks gratis bij. Voor het meeste zekerheid op een progressief kabinet, stem PvdA/GL!
Denk het niet. D66 stemmers twijfelen denk ik vooral tussen GL-PvdA, D66, Volt en misschien PvdD. En er zullen er wat overlopen van de VVD, maar die doen dat vooral omdat ze VVD zat zijn. Maar vooral de mensen die twijfelen tussen de eerste 4, daartegen wordt allemaal aangeschopt. Dus dat zal geen verschil maken. En het is ook geen groep die normaal veel thuis blijft volgens mij, dus een extra motivatie om te gaan stemmen lijkt me ook niet nodig.quote:Op maandag 22 september 2025 20:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
sssst!quote:Op maandag 22 september 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bij PvdA/GL krijg je diezelfde clubs er toch ook automatisch bij?
Het zou eerlijk gezegd een zegen zijn als het kabinet straks uit partijen als CDA, D66 en PvdA-GL bestaat. En als ze Yesilgoz lozen, is misschien de VVD zelfs welkom. In elk geval beter dan weer een stel prutspartijen die alleen maar kunnen roepen en niks voor elkaar krijgen.quote:Op maandag 22 september 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Bij PvdA/GL krijg je diezelfde clubs er toch ook automatisch bij?
Waarom is Timmermans een plucheplakker?quote:Op maandag 22 september 2025 21:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Alleen zo kut dat daar een ouwe pluche-plakker politicus de lijsttrekker is.
MINDER MINDER MINDER!quote:Op maandag 22 september 2025 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is geen buitenlanderhaat.
Anders gezegd dan, ik vind zijn politieke loopbaan iets te ongeloofwaardig.quote:Op maandag 22 september 2025 21:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom is Timmermans een plucheplakker?
Minder conservatieve religie?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |