abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2025 @ 17:07:31 #276
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218852421
En totaal die dodelijke poppenkast van gisteren negeren en vol op identity politics gaan...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 23 september 2025 @ 17:10:46 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218852452
En ondertussen is MAGA Kirk aan het Horst Wesselen. Hebben ze al een lied gevonden?
pi_218852457
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 16:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je was blijkbaar ook niet in dit topic toen, ik ben ieder geval heel blij dat iedereen ineens tegen censuur is. Is er blijkbaar toch vooruitgang geboekt in al die jaren. Jammer dat er eerst dreiging van censuur moest komen van de andere kant om te beseffen dat censuur per definitie fout is.
Wat dat betreft heeft ook YouTube nu het licht gezien.

[ x ]

Hier word wederom ronduit toegegeven dat het Witte Huis achter de enorme censuur zat. Politieke kanalen met een rechts geluid werden toen op last van het Witte Huis zo van YouTube afgeflikkerd. Ik ben zeer blij om te lezen dat dit soort censuur nu word afgekeurd. Dat was in het verleden wel anders.
Er is momenteel geen dreiging van censuur, er is censuur. Op diverse lagen. De misinformatie die momenteel verspreidt wordt door HHS over paracetamol en vaccinaties is bijzonder zorgelijk. Dat censureren helpt niet, dat gedachtegoed is blijkbaar gemeengoed in de HHS top.
  dinsdag 23 september 2025 @ 17:15:42 #279
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218852474
Meanwhile at the National Mall...

pi_218852475
Sprakeloos hoe die geweldige trump staat te raaskallen bij de VN.
Niét te volgen.
Same old same old to the max.De reporter op msnbc doet braaf zijn werk en je hoort zijn verbijstering over wat er allemaal links en rechts wordt uitgespuugd / voorgelezen.

Edit: 7 wars beëindigd in 7 maanden. En geen dank jewel van UN.

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 23-09-2025 17:34:26 ]
pi_218852505
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 16:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De staten kunnen in dat opzicht heel veel doen, het begint natuurlijk met fatsoenlijke scholing. Ik meen mij nog te herinneren dat school vouchers zodat kansarme kinderen naar private scholen konden gaan op veel tegenstand van de democraten kon rekenen.
In een multi etnisch land zoals de VS kun je niet anders dan elkaar beoordelen op kwaliteiten om zo etnische spanningen zoveel mogelijk weg te nemen.
Dat er na Jim Crow zoiets als affirmative action in het leven is geroepen snap ik wel, maar anno 2025 moet het toch niet nodig zijn om bepaalde etnische groepen voor te trekken of te benadelen.
Hoe meet je dat overigens dat volledige gelijkheid is bereikt?
Die vouchers zouden eigenlijk ook niet nodig moeten zijn. In Nederland kunnen we in onze handjes knijpen met de kwaliteit van de openbare scholen vergeleken met de VS.

Affirmative action is in de basis ook maar symptoombestrijding, maar helaas is de ongelijkheid nog steeds heel erg groot. Dus de noodzaak is niet veel kleiner geworden. En hoewel het symptoombestrijding is, is het wellicht beter dan niets. Gelijkheid kun je wel meten met allerlei indicatoren hoor, niet met één cijfer natuurlijk, zo eenvoudig is het niet. Maar goed, moet je niet de directeur van de Amerikaanse CBS ontslaan omdat je objectieve cijfers niet waardeert. ;)
pi_218852512
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 16:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De staten kunnen in dat opzicht heel veel doen, het begint natuurlijk met fatsoenlijke scholing. Ik meen mij nog te herinneren dat school vouchers zodat kansarme kinderen naar private scholen konden gaan op veel tegenstand van de democraten kon rekenen.
In een multi etnisch land zoals de VS kun je niet anders dan elkaar beoordelen op kwaliteiten om zo etnische spanningen zoveel mogelijk weg te nemen.
Dat er na Jim Crow zoiets als affirmative action in het leven is geroepen snap ik wel, maar anno 2025 moet het toch niet nodig zijn om bepaalde etnische groepen voor te trekken of te benadelen.
Hoe meet je dat overigens dat volledige gelijkheid is bereikt?
Dat hele school voucher geneuzel is ook enorm stom. Ten eerste haalt dat geld weg bij het openbaar onderwijs, en en tweede is het helemaal geen garantie dat je kind bij de gewenste school aan de slag kan. Genoeg verhalen gelezen van ouders waarvan hun kind was afgewezen om wat voor reden dan ook, want het is voor een boel scholen, en dan niet eens hogescholen of universiteiten, een loting.
Dus het verhaal van een kansarm kind de kans geven bij en privé school een opleiding te laten doen, maar is in vele gevallen verre van waar. Je zou toch iedereen een fatsoenlijke opleiding laten willen volgen zou ik denken, en die vouchers helpen hier helemaal niet aan mee.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 23 september 2025 @ 17:30:29 #283
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218852542
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 17:15 schreef AnneX het volgende:
Niét te volgen.
Same old same old to the max.De reporter op msnbc doet braaf zijn werk en je hoort zijn verbijstering over wat er allemaal links en rechts wordt uitgespuugd / voorgelezen.
Ik heb inmiddels wat clips gezien en het was, werkelijk waar, té gênant voor woorden!
Zelf naar Trump's standaarden _O-

Hevig over de datum :')
pi_218852595
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 17:15 schreef AnneX het volgende:
Niét te volgen.

Edit: 7 wars beëindigd in 7 maanden. En geen dank jewel van UN.
Ik verbaas me er elke keer over dat niemand vraagt welke 7 dat dan zijn. Maar dat zal dan wel weer als 'nasty question' worden weggewimpeld
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
  dinsdag 23 september 2025 @ 17:42:55 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218852625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 17:39 schreef pullup het volgende:

[..]
Ik verbaas me er elke keer over dat niemand vraagt welke 7 dat dan zijn. Maar dat zal dan wel weer als 'nasty question' worden weggewimpeld
Hij lost niet eens een patat oorlog op.
pi_218852739
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 17:22 schreef archito het volgende:

[..]
Die vouchers zouden eigenlijk ook niet nodig moeten zijn. In Nederland kunnen we in onze handjes knijpen met de kwaliteit van de openbare scholen vergeleken met de VS.

Affirmative action is in de basis ook maar symptoombestrijding, maar helaas is de ongelijkheid nog steeds heel erg groot. Dus de noodzaak is niet veel kleiner geworden. En hoewel het symptoombestrijding is, is het wellicht beter dan niets. Gelijkheid kun je wel meten met allerlei indicatoren hoor, niet met één cijfer natuurlijk, zo eenvoudig is het niet. Maar goed, moet je niet de directeur van de Amerikaanse CBS ontslaan omdat je objectieve cijfers niet waardeert. ;)
De staten hebben de kans nu om hervormingen door te voeren om het onderwijs te verbeteren. Dan moeten ze wel die kans grijpen. Geen idee wat de oplossing is om die falende scholen te verbeteren, misschien kunnen ze in dat opzicht wel iets leren van de Europese landen.

Ik denk dat er veel te veel factoren zijn waardoor bepaalde bevolkingsgroepen beter/slechter scoren.
Sowieso denk ik dat het probleem vaak in de thuissituatie ligt, een stabiel gezin met vader en moeder in huis zorgt al voor een betere basis.
Maar ook cultuur speelt een grote rol, waar bij Aziaten bijvoorbeeld scholing erg belangrijk is is dat bij andere bevolkingsgroepen helaas een stuk minder. Dat zijn zaken waar de overheid weinig tot geen invloed op heeft.
pi_218852770
Nou ja, dokter John Watts approved/approves.

De dansvloer maar op dan.

Bekijk deze YouTube-video

(1979)
Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 23 september 2025 @ 18:03:05 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218852807
De samenvatting van de VN-speech van de Oranje Keizer:

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 23 september 2025 @ 18:06:36 #289
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218852843
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:17 schreef Vis1980 het volgende:
Het is natuurlijk ook wel kolderiek, dat juist in de week van 'Charlie Kirk was fighting for free speech' men iemand van de tv afhaalt wegens 'dat kun je niet zeggen'.
Dat is idd wel het toppunt van ironie.

maar van Chivaz ook geen woord over dat absurde autisme verhaal, maar goed we weten allemaal waarom.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218852931
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:03 schreef Perrin het volgende:
De samenvatting van de VN-speech van de Oranje Keizer:

[ x ]

Echt zo genant :X

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218853072
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:06 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is idd wel het toppunt van ironie.

maar van Chivaz ook geen woord over dat absurde autisme verhaal, maar goed we weten allemaal waarom.
Ik ben geen politiek junkie pik, ik zit niet 24/7 op de lippen van Trump en andere politici om te luisteren naar elke hersenscheet om daar vervolgens mijn afschuw over uit te spreken. Daar heb je een dagtaak aan en ik heb wel betere dingen te doen dan dat.
  dinsdag 23 september 2025 @ 18:39:48 #292
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218853152
Lees: Mijn Twittergekkies hebben het hier niet over gehad.
  dinsdag 23 september 2025 @ 18:40:03 #293
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218853155
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:29 schreef Chivaz het volgende:
Daar heb je een dagtaak aan en ik heb wel betere dingen te doen dan dat.
Mijn harige kont. Je hebt wel tijd om wel weer over Harris beginnen en over Kimmel maar geen woord over die hele absurde autisme-verhaal.

Dat lijkt sterk op afleidingsmaneuvres.

je zou wel eens wat kritischer mogen zijn hoor.
pi_218853175
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:40 schreef Gunner het volgende:

[..]
Mijn harige kont. Je hebt wel tijd om wel weer over Harris beginnen en over Kimmel maar geen woord over die hele absurde autisme-verhaal.

Toegegeven, van die 3 is Harris wel het grappigste (niet dat het moeilijk is).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218853181
quote:

[..]
Ik ben geen politiek junkie pik, ik zit niet 24/7 op de lippen van Trump en andere politici om te luisteren naar elke hersenscheet om daar vervolgens mijn afschuw over uit te spreken. Daar heb je een dagtaak aan en ik heb wel betere dingen te doen dan dat.
Okee, een makkelijke vraag dan maar: Als jij een operatie nodig hebt, zou je je dan liever door een gekwalificeerd chirurg laten opereren, of door Trump met assistentie van RFK?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_218853190
Vooralsnog is RFK 100% crackpot en is er maar bar weinig bijvangst in de vorm van daadwerkelijk aandacht voor gezonde voeding en dergelijke.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218853193
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:40 schreef Gunner het volgende:

[..]

Touche
pi_218853220
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 17:59 schreef Toby56 het volgende:
Nou ja, dokter John Watts approved/approves.

De dansvloer maar op dan.

Ik dacht eigenlijk hier aan

Bekijk deze YouTube-video

Ondertussen wrijven Indonesië, India en Mercosur zich in de handen, trade deals met de EU dankzij de raaskallende Donny. Wie heeft de US nog nodig.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_218853243
quote:

[..]
24/7 hier posten :P
  dinsdag 23 september 2025 @ 19:03:40 #300
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218853305
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 18:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Touche
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')