Deze hele reeks, als je genteresseerd bent dan kun je jaren teruglezen hoe men over censuur dacht.quote:
Blijkbaar zijn de magamatties dan wel principieel voor censuur aangezien ik hier veel van de rechts conservatieven zie juichen om linkse woorden te censureren.quote:Op dinsdag 23 september 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als jij principieel tegen censuur bent dan ben je behoorlijk uniek hier. Veel van je kameraden hier delen jou opvattingen niet.
Heerlijk toch, welkom in de wereld waar jij ook heerlijk aan heb bijgedragen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 11:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de magamatties dan wel principieel voor censuur aangezien ik hier veel van de rechts conservatieven zie juichen om linkse woorden te censureren.![]()
Waarbij censuur op bewezen leugens blijven verspreiden vs censuur op onwelvallige feiten to.v een overheid presenteren in mijn logische wereld een heel groot verschil is.
Dus eerst is het niet waar en daarna maakt het niet uit. Tja…..quote:Op dinsdag 23 september 2025 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het meer te maken heeft met de ontzettend lage kijkcijfers dan met de FCC.
Maar stel dat de FCC druk heeft gezet om Kimmel te cancellen en ze hebben daar gehoor aan gegeven geef ik er werkelijk geen ene fuck om.
Dit is de wereld die door de progressieven is gecreerd, social media werd onder druk gezet om posts te verwijderen die tegen het covid narratief in gingen. Banken zijn door Biden en Obama onder druk gezet om mensen met verkeerde meningen te debanken, ze hebben zelfs iemand in de bak gegooid vanwege een meme.
Voor mij geen sympathie mbt Kimmel en zijn “rechten”.
Het gaat niet om Kimmel, het gaat om freedom of speech. Als zelfs Ben Shapiro, Ted Cruz en Tucker Carlson zich negatief uitspreken over de overreach van de FCC in dit geval en de consequenties die dit soort gedrag op de langere termijn kan hebben, is het wel duidelijk dat dit partijoverstijgend zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2025 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het meer te maken heeft met de ontzettend lage kijkcijfers dan met de FCC.
Maar stel dat de FCC druk heeft gezet om Kimmel te cancellen en ze hebben daar gehoor aan gegeven geef ik er werkelijk geen ene fuck om.
Dit is de wereld die door de progressieven is gecreerd, social media werd onder druk gezet om posts te verwijderen die tegen het covid narratief in gingen. Banken zijn door Biden en Obama onder druk gezet om mensen met verkeerde meningen te debanken, ze hebben zelfs iemand in de bak gegooid vanwege een meme.
Voor de neutrale kijker is deze hele Democratische boekensoap wel vermakelijk hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2025 10:45 schreef Friggles het volgende:
[..]
Triest h, dat het nodig is. Uiteindelijk was een vrouw, laat staan een zwarte, al een stap te ver voor de bekrompen Amerikanen. Moet je nagaan als ze ook nog een homo als running mate had gehad.
Ze vinden het zelfs zo erg dat ze liever een pedofiel met dictatoriale trekjes kiezen.
https://x.com/hottakekare(...)ga-is-mad-at-gwar%2Fquote:Video of the band "murdering" Elon Musk and Donald Trump at Riot Fest went viral over the weekend
To quote one social media user, GWAR are equal-opportunity beheaders. Over the years, the shock metal band has staged faux executions of every president of the last four decades (Reagan, Bush Sr., Clinton, Bush Jr., Obama, Trump, and Biden), as well as Hillary Clinton, Michael Jackson, Mike Tyson, and even Jesus Christ. Chances are, if you’re a famous person, they’ve killed you onstage. The band’s set at Riot Fest this weekend was no different, as they beheaded Elon Musk and stabbed Trump.
This time, though, MAGA picked up on GWAR’s antics and is crying foul. Both conservative-leaning websites Brietbart and New York Post have published articles on the band’s performance at Riot Fest, while videos of GWAR circulated widely on X/Twitter throughout the weekend. “Listen I know they do this to every leader and even did Obama but after what happened with Charlie Kirk last week it’s just retarded timing,” one user complained. Libs of TikTok called GWAR’s performance an act of “incitement,” adding that, “Democrats can’t help themselves. They love promoting violence.”
A representative for GWAR pushed against the New York Post’s article a statement: “Normalizing violence? Humans don’t need GWAR for that. There is nothing normal about the Looney Toon violence acted out on a GWAR stage. GWAR is absurdist spectacle. GWAR is to violence what the New York Post is to journalism. Ridiculous.”
Riot Fest also joined in mocking the outrage over GWAR’s performance: “Like I know this is a rage bait engagement farming twitter account, but ‘GWAR crossed a major line’ is one of the funniest fucking things I’ve ever heard,” the festival wrote on X.
The kicker? The viral clip that set off the controversy may have been planted from inside GWAR’s own orbit. The clip was the very first post from an account called @hottakekaren, whose bio reads “GWAR’s biggest fan.” The post tagged @RiotFest, @gwar, and @ElonMusk, while subsequent uploads from the same account tagged @realdonaldtrump, @JDVance, and even @FBI. Whether it was the band, Riot Fest, or a devoted fan, the stunt clearly worked. If the goal was to rile up MAGA and give GWAR a burst of viral attention, consider it mission accomplished.
Steeds maar weer dezelfde elpee die blijft hangen... Onwaarheden, desinformatie, gebazel.quote:Op dinsdag 23 september 2025 11:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vraag het maar weer eens: namen?quote:Op dinsdag 23 september 2025 11:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als jij principieel tegen censuur bent dan ben je behoorlijk uniek hier. Veel van je kameraden hier delen jou opvattingen niet.
Ik kan wel namen droppen en vervolgens word er gevraagd om heel de posthistorie op te lepelen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:48 schreef V. het volgende:
[..]
Ik vraag het maar weer eens: namen?
Het moet gezegd, je bent wel een goede Trump-adept: "many say".
Je steekt er wel moeite in, anders zou je deze post niet hebben geschreven.quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan wel namen droppen en vervolgens word er gevraagd om heel de posthistorie op te lepelen.
De mensen die voorstanders zijn/waren van censuur weten dondersgoed dat ze dat zijn/waren. Als ze een beetje integer zouden zijn wat ze uiteraard niet zijn dan staken ze wel hun hand op.
Ik ga er ieder geval geen moeite in steken, ik heb wel betere dingen te doen dan rare “wellus nietus” spelletjes te spelen.
Je bent al tijden bezig met in algemeenheden medeforummers te beschuldigen: "de anderen", "het progressieve deel", "jullie", die allemaal verschrikkelijke dingen roepen, feest vieren, juichen, hypocriet zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan wel namen droppen en vervolgens word er gevraagd om heel de posthistorie op te lepelen.
De mensen die voorstanders zijn/waren van censuur weten dondersgoed dat ze dat zijn/waren. Als ze een beetje integer zouden zijn wat ze uiteraard niet zijn dan staken ze wel hun hand op.
Ik ga er ieder geval geen moeite in steken, ik heb wel betere dingen te doen dan rare “wellus nietus” spelletjes te spelen.
Het is steevast hetzelfde. Er zijn mensen die voorstander zijn van de Europese vrijheid van meninguiting vs de Amerikaanse, omdat er een iets andere filosofie achter schuil gaat, voortgekomen uit de ervaringen van WO2 - hoe tolerant moet de overheid zijn ten opzichte van intolerantie om een vrije samenleving overeind te houden.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je steekt er wel moeite in, anders zou je deze post niet hebben geschreven.
Dit soort vage algemeenheden/beschuldigingen horen hier niet.
Wat fascinerend is, want die absolute free speech houdt ineens op als het over Kirk zelf gaat.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is steevast hetzelfde. Er zijn mensen die voorstander zijn van de Europese vrijheid van meninguiting vs de Amerikaanse, omdat er een iets andere filosofie achter schuil gaat, voortgekomen uit de ervaringen vanuit WO2 - hoe tolerant moet de overheid zijn ten opzichte van intolerantie om een vrije samenleving overeind te houden.
In plaats van dat gewoon eerlijk zeggen en dat men voor verregaande vrijheid van meningsuiting is, wordt net gedaan alsof men zogenaamd "voorstander van censuur" is.
Vrijwel de hele club mensen in dit topic heeft de moord op Charlie Kirk veroordeeld. Vrijwel de hele club mensen hier is ook tegen censuur.quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En het "Fuck your feelings"-volk blijkt zelf vooral uitermate emotioneel te zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat fascinerend is, want die absolute free speech houdt ineens op als het over Kirk zelf gaat.
Maar kan wel 50kg bankdrukken.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En het "Fuck your feelings"-volk blijkt zelf vooral uitermate emotioneel te zijn.
quote:
Ik zal er dan wel over ophouden, ik snap dat het heeeeeel vervelend is dat ik dit soort beschuldigingen maak maar het bewijst maar weer eens dat er van principes en integriteit in dit topic maar weinig sprake is.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je steekt er wel moeite in, anders zou je deze post niet hebben geschreven.
Dit soort vage algemeenheden/beschuldigingen horen hier niet.
Je was blijkbaar ook niet in dit topic toen, ik ben ieder geval heel blij dat iedereen ineens tegen censuur is. Is er blijkbaar toch vooruitgang geboekt in al die jaren. Jammer dat er eerst dreiging van censuur moest komen van de andere kant om te beseffen dat censuur per definitie fout is.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Vrijwel de hele club mensen in dit topic heeft de moord op Charlie Kirk veroordeeld. Vrijwel de hele club mensen hier is ook tegen censuur.
Dat is ook wat je opmerkingen zo frustrerend maakt vaak. Je noemt "veel mensen hier" zonder voorbeelden, en wanneer je gevraagd wordt om voorbeelden zeg je: "Ja lees maar terug". Je onvrede met bepaalde personen hier kan niet representatief zijn voor iedereen die het niet met je eens is.
Hij was inderdaad erg adrem om gekkies te slim af te zijn in dit soort gesprekken inderdaad. Dat was ook zijn belangrijkste talent waarmee hij zo bekend is geworden volgens mij.quote:Op dinsdag 23 september 2025 14:05 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
De gore fascist, hoe durft hij zwarte mensen een christelijke identiteit aan te meten, begrijpt hij soms niet dat identiteit vooral om kleur gaat?
De staten kunnen in dat opzicht heel veel doen, het begint natuurlijk met fatsoenlijke scholing. Ik meen mij nog te herinneren dat school vouchers zodat kansarme kinderen naar private scholen konden gaan op veel tegenstand van de democraten kon rekenen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 16:39 schreef archito het volgende:
[..]
Hij was inderdaad erg adrem om gekkies te slim af te zijn in dit soort gesprekken inderdaad. Dat was ook zijn belangrijkste talent waarmee hij zo bekend is geworden volgens mij.
Tegelijkertijd zijn welvaart en kansen in de US enorm ongelijk verdeeld en zie je heden ten dagen nog steeds dat de zwarte gemeenschap vanwege het verleden daardoor achtergesteld is. Als je in zou zetten op kansengelijkheid, wat mij heel verstandig lijkt, dan hebben bepaalde groepen daar extra ondersteuning bij nodig. En dat is wat Republikeinen over het algemeen niet willen, die vinden het wel prima zo en zijn bang dat hun eigen dominante positie in gevaar komt.
Alleen oordelen op waarden en kwaliteiten, zoals Kirk betoogt, zonder iedereen gelijke kansen te geven deze waarden en kwaliteiten te ontwikkelen is nou juist het grote probleem dat ongelijkheid in stand houdt. Daardoor ontneem je veel Amerikanen de kans om zich te ontwikkelen, door te dringen in het democratisch bestel en vanuit die positie iets te doen aan die ongelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |