Dat valt wel mee... Ik hoor liever waarom dit figuur je hartjes heeft veroverd.quote:Op zondag 21 september 2025 20:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
LOL, je bent nogal doorgedraaid en hebt dus ook geen idee.
Zij is goed. Politiek verslaggever bij NRC.quote:Op zondag 21 september 2025 20:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
LOL, je bent nogal doorgedraaid en hebt dus ook geen idee.
Als je niet weet wie Lamyae is dan ben je wel redelijk af in deze discussie.quote:Op zondag 21 september 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee... Ik hoor liever waarom dit figuur je hartjes heeft veroverd.
Toe, noem eens wat van haar denkbeelden.
Haar denkbeelden? Ze is een zeer neutraal en kundig journaliste.quote:Op zondag 21 september 2025 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee... Ik hoor liever waarom dit figuur je hartjes heeft veroverd.
Toe, noem eens wat van haar denkbeelden.
Lees vooral nog even terug.quote:Op zondag 21 september 2025 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als je niet weet wie Lamyae is dan ben je wel redelijk af in deze discussie.
Zet jezelf nou niet nog verder voor lul.quote:Op zondag 21 september 2025 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees vooral nog even terug.
Met kop en schouders.quote:Op zondag 21 september 2025 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
Lamyae is een van de beste, zo niet de beste, politieke journalist in Nederland. Dit is zonder sarcasme.
Toch is er best een aantal leuke podcasts met een politieke inslag.quote:Op zondag 21 september 2025 20:10 schreef Tijn het volgende:
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een podcast over (Nederlandse) politiek te luisteren. Ik probeer in m'n vrije tijd juist een beetje aan de realiteit te ontsnappen
Met plezier.quote:Op zondag 21 september 2025 20:10 schreef Tijn het volgende:
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een podcast over (Nederlandse) politiek te luisteren. Ik probeer in m'n vrije tijd juist een beetje aan de realiteit te ontsnappen
Het blijft mooi hoe voorspelbaar sommige mensen zijn. Met je 'triggers'.quote:Op zondag 21 september 2025 20:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel tekenend dat je gelijk getriggerd wordt door een Marokkaanse naam.
Het ging over Haagse Zaken, ik noem Lamyae Aharouai en jij slaat daar op aan. Dat is niet helemaal normaal, Etto.quote:Op zondag 21 september 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het blijft mooi hoe voorspelbaar sommige mensen zijn. Met je 'triggers'.
Laat ik je dit zeggen, frikadellenboer: mijn eigen familie is diverser dan heel je postcodegebied bij elkaar.
Dan zou je ook nog eens beter moeten weten. Nog erger dus.quote:Op zondag 21 september 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het blijft mooi hoe voorspelbaar sommige mensen zijn. Met je 'triggers'.
Laat ik je dit zeggen, frikadellenboer: mijn eigen familie is diverser dan heel je postcodegebied bij elkaar.
Ik denk dat de meeste mensen Nederlanders een negatieve associatie zouden hebben (misschien zelfs familieleden van je).quote:Op zondag 21 september 2025 20:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel tekenend dat je gelijk getriggerd wordt door een Marokkaanse naam.
En mijn vraag: wat verdient precies die hartjes?quote:Op zondag 21 september 2025 20:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het ging over Haagse Zaken, ik noem Lamyae Aharouai en jij vindt dat vreemd. Dat is niet helemaal normaal, Etto.
Dat is je toch al uitgelegd.quote:Op zondag 21 september 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En mijn vraag: wat verdient precies die hartjes?
Ik weet ook beter. Vandaar de vraag.quote:Op zondag 21 september 2025 20:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dan zou je ook nog eens beter moeten weten. Nog erger dus.
Omdat ik fan van haar journalistiek ben en ze sympathiek overkomt.quote:Op zondag 21 september 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En mijn vraag: wat verdient precies die hartjes?
Ze is gewoon een enorm sterke journalist, heeft humor en is vriendelijk.quote:Op zondag 21 september 2025 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik weet ook beter. Vandaar de vraag.
Welk bronnen raad je mij aan Etto, vind het wel fijn om mijn mediadieet tegen de spiegel te houden.quote:Op zondag 21 september 2025 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor objectieve journalistiek moeten we echt bij NRC zijn idd.
https://www.allsides.com/unbiased-balanced-newsquote:Op zondag 21 september 2025 20:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Welk medium raad je mij aan Etto?
En voor Nederland?quote:Op zondag 21 september 2025 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
https://www.allsides.com/unbiased-balanced-news
Kan ik niet zeggen, aangezien ik besloten heb NLse media niet meer te volgen.quote:
Dus je geeft nu gewoon toe dat je maar wat roept.quote:Op zondag 21 september 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kan ik niet zeggen, aangezien ik besloten heb NLse media niet meer te volgen.
Kan je haar wel aanraden hoor. https://pca.st/podcast/eb7d7c80-d5a9-0134-ebdd-4114446340cbquote:Op zondag 21 september 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kan ik niet zeggen, aangezien ik besloten heb NLse media niet meer te volgen.
Nee, ik geef aan dat ik in de NLse media nauwelijks nog enige nuance aantref.quote:Op zondag 21 september 2025 20:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dus je geeft nu gewoon toe dat je maar wat roept.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je van haar en dat programma vindt. Als je zin en tijd hebt om het een paar keer te beluisteren, that is.quote:Op zondag 21 september 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat ik in de NLse media nauwelijks nog enige nuance aantref.
Vandaar mijn link. Kan het aanraden.
Ik zie alleen de nuance niet zo. Zie jouw link doorlinken naar artikelen van de kneiterrechtse NY Post en het behoorlijk linkse the Guardian maar zo lees ik ook het NRC, luister De Kamer van Klok en De Jortkast en zie VI en Buitenhof, dat is niet veel anders.quote:Op zondag 21 september 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat ik in de NLse media nauwelijks nog enige nuance aantref.
Vandaar mijn link. Kan het aanraden.
De Stemming is weinig meer van over. Ze lijken het zelf ook niet echt meer serieus te nemen. De podcast van de T (Afhameren) vind ik over het algemeen erg zuur. Wat jammer is, want de T heeft een bijzonder goed ingevoerde parlementaire redactie ondanks dat de krant op zichzelf erg matig en schreeuwerig is.quote:Op zondag 21 september 2025 20:56 schreef capricia het volgende:
En haar stem is fijn.
Gewoon serieus en inhoudelijk.
Geen gegiechel ofzo zoals bij Marleen de Rooy. Wat is dat programma achteruit gegaan, De stemming.
Sommige mensen zoals Dorien Rookmaker of Ronald Plasterk zijn van zichzelf niet heel dom. Maar ze zijn waarschijnlijk ergens zeer rancuneus en destructief door geworden.quote:Op zondag 21 september 2025 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou je als financieel directeur echt helemaal niks snapt van een jaarrekening, vraag ik me toch echt af wat je daar aan het doen bent. Maar goed, voorhetzelfdd geld is deze dame heel competent in leidinggeven, alleen een beroerde spreker op zo'n podium en een enorm populistisch politicus. Dat ze niet standvastig is zie je ook wel aan het rijtje politieke partijen. Zowel bij D66 als bij FvD actief lid zijn geweest, doen er vast niet veel haar na.
Waarom zou hij een persoonlijke rancune tegen de PvdA-top hebben?quote:Op zondag 21 september 2025 22:20 schreef Hexagon het volgende:
Bij Plasterk heb ik echt het idee dat het persoonlijke rancune is naar de PvdA-top waardoor hij zich miskend heeft gevoeld ofzo.
Geen idee, maar het is niet aannemelijk dat iemand op zijn leeftijd nog oprecht zodanig 180 graden draait in ongeveer alle standpunten. Volgens mij is het puur om zijn gram te halen.quote:Op zondag 21 september 2025 22:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom zou hij een persoonlijke rancune tegen de PvdA-top hebben?
Wat hebben de partijbonzen van de PvdA hem dan aangedaan?
Natuurlijk is haar boodschap niet vredelievend en wat mij betreft extreem verwerpelijk, maar ook niet strafbaar.quote:Op zondag 21 september 2025 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe vredelievend is Els?
[ afbeelding ]
Bron
Ze zei gisteren: Een falend asielbeleid maakt Nederland kapot
Niet zo vredelievend over asielzoekers.
Ook minachtend voor Nederlanders en dat ze een samenleving runnen die niet kapot gemaakt kan worden.
Echt een vredesduif.quote:Op zondag 21 september 2025 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe vredelievend is Els?
[ afbeelding ]
Bron
Ze zei gisteren: Een falend asielbeleid maakt Nederland kapot
Niet zo vredelievend over asielzoekers.
Ook minachtend voor Nederlanders en dat ze een samenleving runnen die niet kapot gemaakt kan worden.
In dit geval zal ze niet vervolgd worden.quote:Op zondag 21 september 2025 22:58 schreef Hanca het volgende:
Het ging er mij eerder om of je een organisator kunt vervolgen voor daden die anderen hebben gedaan. Zo ja, dan maak je het organiseren van een demonstratie waar onbekenden op af komen onmogelijk.
Ze heeft wat dat betreft prima gekeken naar haar held Geert, die weet het ook altijd zodanig te verwoorden dat ie daarna altijd kan zeggen dat de IQ-lozen die zijn woorden ook daadwerkelijk omzetten in verwerpelijke acties niet zijn verantwoordelijkheid zijnquote:Op zondag 21 september 2025 23:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In dit geval zal ze niet vervolgd worden.
Met een hitsende speech, een verkapte oproep tot geweld, stalking en mensen bedreigen valt een vervolging te proberen.. Maar het is verkapt...en dan kan er een andere draai aangegeven worden. Ook al gaan de demonstranten direct daarop matten met de politie... is een rechterlijke veroordeling zeer onzeker.
Kijk het filmpje van Bender eens. Els zat de boel nog op te hitsen en op te zwepen terwijl de auto's in de fik vlogen. Er werd suggestieve en 'passende' muziek ingestart.quote:Op zondag 21 september 2025 22:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk is haar boodschap niet vredelievend en wat mij betreft extreem verwerpelijk, maar ook niet strafbaar.
Het ging er mij eerder om of je een organisator kunt vervolgen voor daden die anderen hebben gedaan. Zo ja, dan maak je het organiseren van een demonstratie waar onbekenden op af komen onmogelijk.
Dat Els een extreem verwerpelijk gedachtegoed aan hangt mag duidelijk zijn.
"Once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny."quote:Op zondag 21 september 2025 22:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sommige mensen zoals Dorien Rookmaker of Ronald Plasterk zijn van zichzelf niet heel dom. Maar ze zijn waarschijnlijk ergens zeer rancuneus en destructief door geworden.
Bij Plasterk heb ik echt het idee dat het persoonlijke rancune is naar de PvdA-top waardoor hij zich miskend heeft gevoeld ofzo.
Els presenteert zich als bezorgde burger, maar haar rol is vooral naïef en destructief. Ze omarmt hooligans en Defend-groepen, gebruikt woorden als vechten en oorlog en schuift daarna alle schuld af. Dat is geen verbindend leiderschap maar het aanwakkeren van spanningen.quote:Op maandag 22 september 2025 08:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat je die Els echt te hoog inschat. Chris Klomp omschreef het goed:
https://chrisklomp.nl/hoe-elsfest-uit-de-hand-liep/
Die hooligans waren helemaal niet geinteresseerd in wat er op het podium gebeurde. Die lieten zich even vollopen met blikken bier om daarna gewoon te gaan rellen. Wat ze altijd al van plan waren.
Els heeft hier ook vooral haar eigen glazen ingegooid.
Nee, hoor. Als er een debat komt (en dat komt er, hier gaat geen partij voor liggen) wordt het een gezamelijk afschuw uitspreken van geweld. Dit is in de Kamer totaal niet spannend, zelfs FvD heeft dit veroordeeld. Je krijgt een 'debat' waar iedereen het met elkaar eens is en er dus niks te debatteren is.quote:Op maandag 22 september 2025 08:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als er een debat komt dan zullen VVD en BBB met de billen bloot moeten. Of je steunt deze fascistische ideologie of je maakt alsnog een ruk de andere kant op.
Je kunt met beste wil van de wereld niet zeggen dat het niet door jou komt. Woorden doen ertoe he Dilan.
Zo gaan ze het proberen te framen inderdaad.quote:Op maandag 22 september 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, hoor. Als er een debat komt (en dat komt er, hier gaat geen partij voor liggen) wordt het een gezamelijk afschuw uitspreken van geweld. Dit is in de Kamer totaal niet spannend, zelfs FvD heeft dit veroordeeld. Je krijgt een 'debat' waar iedereen het met elkaar eens is en er dus niks te debatteren is.
Ja maar antisemitisme komt alleen maar uit de linkse hoek hequote:Op maandag 22 september 2025 08:23 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)iets-anders-a4906922
VVD is echt af. Diep, diep afgezakt.
[ x ]
En wat is het vanuit BBB en VVD opeens stil over antisemitisme!!
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Dan kun je je afvragen waarom er perse een debat moet komen:quote:Op maandag 22 september 2025 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, hoor. Als er een debat komt (en dat komt er, hier gaat geen partij voor liggen) wordt het een gezamelijk afschuw uitspreken van geweld. Dit is in de Kamer totaal niet spannend, zelfs FvD heeft dit veroordeeld. Je krijgt een 'debat' waar iedereen het met elkaar eens is en er dus niks te debatteren is.
Ondertussen is er vrijwel elke week wel ergens een meute echte Nederlanders op de been om de lokale politiek te intimideren met vuurwerk en agressie als het gaat om een nieuw te openen AZC of iets dergelijks. Nog even los van Elsfest.quote:Op maandag 22 september 2025 08:27 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ef-van/88709959.html
Wat zijn ze eng he, die asielzoekers.
En dan zul je waarschijnlijk de Henk en Ingrid's wel weer horen schreeuwen dat ze hun baan afpakken
Links moet er met gestrekt been in en polariseren. Confronteer FvD met hun eigen uitspraken. Confronteer BBB met hun schijnheiligheid en hoe ze bedreigers erelid maken. Confronteer PVV met 100+ delinquenten als volksvertegenwoordiger. Dat 30% van de PVVers een strafblad heeft.quote:Op maandag 22 september 2025 08:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo gaan ze het proberen te framen inderdaad.
Eerlijk is anders maar goed.
Om dingen scherp te benoemen en in te kaderen.quote:Op maandag 22 september 2025 08:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan kun je je afvragen waarom er perse een debat moet komen:
Een debat aanvragen waarbij iedereen het met elkaar eens is, voegt helemaal niets toe.
Nouja er kan aan de regering gevraagd worden wat ze hieraan gaan doen.quote:Op maandag 22 september 2025 08:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Een debat aanvragen waarbij iedereen het met elkaar eens is, voegt helemaal niets toe.
De grootste reden dat Nederland steeds guurder en gepolariseerder wordt, zijn zijzelf.quote:Op maandag 22 september 2025 08:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ondertussen is er vrijwel elke week wel ergens een meute echte Nederlanders op de been om de lokale politiek te intimideren met vuurwerk en agressie als het gaat om een nieuw te openen AZC of iets dergelijks. Nog even los van Elsfest.
Laten we zaken eens gaan benoemen: Nederland wordt steeds onveiliger nu die wilden van de PVV steeds meer durven.
Antifa verbieden en moskees monitoren!quote:Op maandag 22 september 2025 08:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er kan aan de regering gevraagd worden wat ze hieraan gaan doen.
Er is meer gelijkheid en gelijkwaardigheid nodig en minder schotjesgeest... minder hoe mensen van vroegs af aan van elkaar worden afgezonderd. Vooral dat laatste speelt hier meer dan in andere landen en voor een geografisch zo klein land zijn de (cultuur)verschillen veel te groot (wat dan de overheid bevordert door, naar idee van Thierry Aartsen, de regionale 'volkscultuur' te sponsoren). Minder Vinex.quote:Op maandag 22 september 2025 08:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
De grootste reden dat Nederland steeds guurder en gepolariseerder wordt, zijn zijzelf.
Zonder goedgelovig en haatdragend volk zoals zij, had Wilders geen invloed. En konden we als samenleving werken aan geleidelijke verbetering op de grootste knelpunten.
Meer haat en meer polarisering maakt de problematiek alleen maar erger en Nederland een minder prettig land.
Eens, maar anders gaat men weer zeggen dat Den Haag het negeert.quote:Op maandag 22 september 2025 08:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu al zin in het antwoord vanuit de VVDquote:Op maandag 22 september 2025 08:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er kan aan de regering gevraagd worden wat ze hieraan gaan doen.
De aanval zal wel geopend worden op Wilders en Baudet omdat zij dit sentiment al jaren lopen op te stoken.quote:Op maandag 22 september 2025 08:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog meer polarisatie, nee, dat zal de samenleving vooruit helpen inderdaad!quote:Op maandag 22 september 2025 08:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Links moet er met gestrekt been in en polariseren.
Meer polarisatie is niet het antwoord als je echt vooruit wil, nee.quote:Op maandag 22 september 2025 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nog meer polarisatie, nee, dat zal de samenleving vooruit helpen inderdaad!
https://www.volkskrant.nl(...)ie-vergaat~b4e590d3/quote:De reactie van gematigd rechts op rechtsextremisme bepaalt hoe het de democratie vergaat
Zondagochtend gingen ze bij monde van Heinen al verder de krochten in met zijn opmerkingen over hoe Jetten (staande voor zijn gevandaliseerde partijkantoor waar kankerjoden schreeuwende relschoppers de boel hadden vernield) moet verbinden in plaats van politiseren.quote:Op maandag 22 september 2025 09:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ie-vergaat~b4e590d3/
Dit bedoelde ik dus. VVD moet hier een standpunt voor innemen en die blijven vasthouden. Of je blijft heulen met extreemrechts of je gaat nu zeggen van nee zo ver gaan we toch niet. Antifa-motie steunen was al een dieptepunt; of je gaat nog verder de krochten in of je kruipt naar boven.
Jazeker. Het is goed om te benoemen en duidelijk te maken hoe stil de antisemitisme brullers Van der Plas, Becker, Ellian en Yesilgöz nu zijn.quote:Op maandag 22 september 2025 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nog meer polarisatie, nee, dat zal de samenleving vooruit helpen inderdaad!
Het is nu te groot en zit, via KL, zelfs in de VVD.quote:Op maandag 22 september 2025 09:28 schreef Hexagon het volgende:
We moeten niet polariseren. We moeten extreemrechts vooral isoleren.
Mja, wat is nog 'extreem-rechts' tegenwoordig? De reden dat rechtse partijen die zogenaamd salonfähig zijn niet met de PVV willen regeren is niet zozeer dat ze standpunten op b.v. het gebied van migratie of minderheden te ver vinden gaan, maar meer omdat ze gewoon geen competente bestuurders kunnen leveren en voor chaos zorgen.quote:Op maandag 22 september 2025 09:28 schreef Hexagon het volgende:
Ook een vorm van isoleren.quote:Op maandag 22 september 2025 09:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, wat is nog 'extreem-rechts' tegenwoordig? De reden dat rechtse partijen die zogenaamd salonfähig zijn niet met de PVV willen regeren is niet zozeer dat ze standpunten op b.v. het gebied van migratie of minderheden te ver vinden gaan, maar meer omdat ze gewoon geen competente bestuurders kunnen leveren en voor chaos zorgen.
Van een partij ja. Maar uiteindelijk zie je dat veel standpunten gewoon al lang en breed zijn overgenomen door andere partijen en daarmee genormaliseerd.quote:
Mja, strenge immigratiestandpunten zullen me persoonlijk een worst wezen. Het gaat me er meer om wat je er nog meer bij krijgt.quote:Op maandag 22 september 2025 09:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Van een partij ja. Maar uiteindelijk zie je dat veel standpunten gewoon al lang en breed zijn overgenomen door andere partijen en daarmee genormaliseerd.
Radicaal rechts, midden, links en migranten moeten iets met z'n allen doen aan de komst van datacenters. Maar boven dat het feit dat er iedere dag vanaf heden landijs (De Zuidpool), een gletcher af kan breken van 3 km dik en de omvang van het Verenigd Koninkrijk.quote:Op maandag 22 september 2025 09:28 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat krijg je er dan precies bij?quote:Op maandag 22 september 2025 09:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mja, strenge immigratiestandpunten zullen me persoonlijk een worst wezen. Het gaat me er meer om wat je er nog meer bij krijgt.
Misschien dat JA21 er wel garen bij spint, mensen die overstappen van de PVV vanwege Els. Of deden die ook mee met haar feestje?quote:Op maandag 22 september 2025 10:35 schreef Tjoent het volgende:
Els is gewoon een hele irritante groupie die zichzelf belangrijk wil maken. Rechtse partijen zitten echt niet te wachten op zulke types. Gaan voor hun goed fatsoen op de foto maar imo ziet men dergelijke types liever gaan dan komen.
Els zou tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen.
Antidemocratisch en antieconomisch beleid.quote:Op maandag 22 september 2025 10:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar wat krijg je er dan precies bij?
Corruptie, cliëntelisme, volksmennerij, hypocrisie.quote:Op maandag 22 september 2025 10:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Antidemocratisch en antieconomisch beleid.
Geen idee.quote:Op maandag 22 september 2025 10:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien dat JA21 er wel garen bij spint, mensen die overstappen van de PVV vanwege Els. Of deden die ook mee met haar feestje?
De VVD heeft door twee keer met de PVV te gaan regeren haar rol in de brandmuur tegen uiterst rechts al langer opgegeven….quote:Op maandag 22 september 2025 09:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ie-vergaat~b4e590d3/
Dit bedoelde ik dus. VVD moet hier een standpunt voor innemen en die blijven vasthouden. Of je blijft heulen met extreemrechts of je gaat nu zeggen van nee zo ver gaan we toch niet. Antifa-motie steunen was al een dieptepunt; of je gaat nog verder de krochten in of je kruipt naar boven.
Bedoel je dit:quote:Op maandag 22 september 2025 10:52 schreef Faraday01 het volgende:
En het kabinet en Mona scoren weer een D advies van de raad van state
En dit is het advies:quote:Op maandag 22 september 2025 10:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bedoel je dit:
RvS keihard over schrappen voorrang statushouders: strijdig met de Grondwet
enquote:De inburgeringsplicht maakt het moeilijk voltijds te werken. Dit maakt toegang tot de particuliere markt, die de regering nadrukkelijk als mogelijkheid noemt, voor veel vergunninghouders nagenoeg illusoir
De regering noemt verder verschillende instrumenten om extra onzelfstandige woonruimte, waaronder doorstroomlocaties, te creëren. (zie noot 32) Zij maakt echter niet inzichtelijk of en hoe deze doelstelling bijtijds kan worden bereikt.
enquote:Daarmee is de gegeven rechtvaardiging primair gelegen in de wens om gelijke gevallen gelijk te behandelen. Zoals hiervoor beschreven gaat de regering daarmee echter voorbij aan de feitelijke ongelijkheid tussen vergunninghouders en andere woningzoekenden.
Zolang de situatie van een voldoende gelijke startpositie van vergunninghouders en andere woningzoekenden op de woningmarkt niet is gerealiseerd, levert het wegnemen van een instrument om die ongelijke startpositie te compenseren daarom strijd op met het door onder meer artikel 1 van de Grondwet gegarandeerde recht op gelijke behandeling
enquote:Dit geeft geen blijk van een zorgvuldig wetgevingsproces.
Tenslotte de conclusie:quote:De Afdeling wijst hierbij op hetgeen zij in onderdeel 2 en 3 heeft opgemerkt, in het bijzonder op het feit dat het niet realistisch is dat de maatregelen die de regering wil nemen om de startpositie van vergunninghouders op de woningmarkt te 'normaliseren', voor 1 juli 2027 het benodigde effect zullen hebben. Gelet op de wettelijke taakstelling worden gemeenten hierdoor in een zeer moeilijke positie gebracht. De Afdeling acht dat niet aanvaardbaar.
oftewelquote:De mogelijkheid voor gemeenten om vergunninghouders als urgentiecategorie aan te merken is een instrument om de verschillen tussen vergunninghouders en andere woningzoekenden te compenseren. Het wegnemen van dit instrument zonder dat voorzien is in een gelijke startpositie voor vergunninghouders op de woningmarkt levert strijd op met het in de Grondwet verankerde recht op gelijke behandeling, zonder dat daarvoor een redelijke en objectieve rechtvaardiging bestaat. Het is onrealistisch te verwachten dat de maatregelen die de regering aankondigt om de vereiste gelijke startpositie te bewerkstelligen, tijdig (dat wil zeggen: vóór 1 juli 2027) het benodigde effect sorteren. Daarbij komt dat het voorstel in samenhang met de wettelijke taakstelling om een bepaald aantal vergunninghouders te huisvesten, gemeenten in een zeer moeilijke positie brengt. Op grond van deze aspecten tezamen kan de Afdeling over het voorstel niet positief adviseren en adviseert zij het wetsvoorstel niet in te dienen.
De Afdeling advisering van de Raad van State heeft ernstige bezwaren tegen het voorstel en adviseert het niet bij de Tweede Kamer der Staten-Generaal in te dienen.
In november 2023 had Wilders Cindy Slaper-Van der Werff als troefquote:Op maandag 22 september 2025 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
Els voelt zich niet verantwoordelijk voor het geweld op haar feest.
Jarenlang spuit ze haar haat op de sociale media... en wel, dan trekt ze ook gewelddadige types naar zich toe.
https://www.parool.nl/ned(...)rechts-ben~b2a4d392/
De Raad van State heeft een vernietigend oordeel voor Nederlanders.quote:Op maandag 22 september 2025 10:52 schreef Faraday01 het volgende:
En het kabinet en Mona scoren weer een D advies van de raad van state
https://nos.nl/artikel/25(...)houders-te-schrappen
Dit is een heel vreemde conclusie die je daaruit trekt...quote:Op maandag 22 september 2025 11:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De Raad van State heeft een vernietigend oordeel voor Nederlanders.
Volgens de Raad van State, het belangrijkste juridische adviesorgaan van de regering, leidt het voorstel tot ongelijke behandeling en dat is in strijd met de Grondwet
Ongelijke behandeling is alleen toegestaan als je een asielzoeker bent. Woningzoekende nederlanders zoeken het maar uit.
Ik begrijp dat je een andere mening hebt en dat mag.quote:Op maandag 22 september 2025 11:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De Raad van State heeft een vernietigend oordeel voor Nederlanders.
Volgens de Raad van State, het belangrijkste juridische adviesorgaan van de regering, leidt het voorstel tot ongelijke behandeling en dat is in strijd met de Grondwet
Ongelijke behandeling is alleen toegestaan als je een asielzoeker bent. Woningzoekende nederlanders zoeken het maar uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |