abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218863727
Nu moet Z. zaterdag afzwemmen.
Afgelopen dinsdag had ze een oproep voor haar BMR-inenting. Maar omdat ik er niet op wilde gokken dat ze precies zaterdag last van bijwerkingen zou hebben (5 á 10 dagen) ben ik niet gegaan en ga de volgende ronde.

Lag ze vanmorgen (alsnog) in mijn bed over te geven. :% -O-
pi_218863797
@vencodark Ahw, beterschap!
pi_218863802
Beterschap @vencodark, hopelijk is ze zaterdag voldoende opgeknapt :*
Fake it till you make it...
  donderdag 25 september 2025 @ 10:19:22 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218864771
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:32 schreef FlyingFish het volgende:
Gratis tip voor wie er nog geen plannen heeft op zaterdag 4 oktober, op https://www.qmusicparty.n(...)tent=homepage_banner kun je bij aankoop van één verpakking van iets van Unilever (Knorr, Unox, Calvé etc.) twee tickets voor het Q-music feest krijgen. Ik denk dat ze er niet vanaf komen :D

Hetzelfde weekend is overigens het weekend van de wetenschap, voor iedereen die elders in Nederland woont of die muziek verschrikkelijk vindt. Vorig jaar ben ik naar iets in de buurt geweest met de kinderen, vonden ze geweldig! En ze hebben ook genoeg voor volwassenen.

Succes Hupje! En morgen is weer een nieuwe, hopelijk betere, dag!
Ik moest heel hard lachen om je insinuatie dat je niet van muziek houdt als je niet naar een Q music feest wilt. Ik wil niet naar zo'n feest en ben toch echt een heel grote muziekliefhebber.

Beterschap Venco!

En Hupje: je mag best nee zeggen. En scholing mag gewoon onder schooltijd of op studiedagen, daar moeten ze dan op school ruimte voor maken. Je hebt er volgens de cao gewoon recht op... Die webinar, had je die niet kunnen opnemen en terugkijken bijvoorbeeld? Is niet hetzelfde als live vragen kunnen stellen, maar had misschien wel stress gescheeld.

Mijn man staat ook voor de klas en is daar harder in geworden: al die extra uren worden vaak niet betaald en gooien roet in onze gezinsplanning die eindelijk een beetje werkbaar is. Dus tenzij het écht, écht niet anders kan, is hij er niet. Hij heeft gelukkig wel een fijne vaksectie die daarin zo veel mogelijk meedenkt. Het scheelt dat ze bijna allemaal kleine kinderen hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218864924
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik moest heel hard lachen om je insinuatie dat je niet van muziek houdt als je niet naar een Q music feest wilt. Ik wil niet naar zo'n feest en ben toch echt een heel grote muziekliefhebber.

Beterschap Venco!

En Hupje: je mag best nee zeggen. En scholing mag gewoon onder schooltijd of op studiedagen, daar moeten ze dan op school ruimte voor maken. Je hebt er volgens de cao gewoon recht op... Die webinar, had je die niet kunnen opnemen en terugkijken bijvoorbeeld? Is niet hetzelfde als live vragen kunnen stellen, maar had misschien wel stress gescheeld.

Mijn man staat ook voor de klas en is daar harder in geworden: al die extra uren worden vaak niet betaald en gooien roet in onze gezinsplanning die eindelijk een beetje werkbaar is. Dus tenzij het écht, écht niet anders kan, is hij er niet. Hij heeft gelukkig wel een fijne vaksectie die daarin zo veel mogelijk meedenkt. Het scheelt dat ze bijna allemaal kleine kinderen hebben.
Dan heb je de verkeerde klemtoon gelezen :D ik bedoelde die als in die specifieke muziek, wat ik me heel goed voor kan stellen (ik ga ook niet, mede om die reden :D).

Verder eens over je stukje over bijscholing, alleen vind ik het hebben van kleine kinderen van geen belang. Werkdagen op maandag en dinsdag betekent gewoon alleen beschikbaar op die dagen. Wat je de rest van de week doet gaat hen niet aan.
Ik werk nooit op donderdag bijvoorbeeld. Zou dat prima kunnen onder schooltijd, maar gewoon geen zin in. Donderdag is mijn dag om dingen te regelen, boodschappen te doen, andere benodigdheden te kopen etc. Als ik die dag toch ga werken loopt mn hele thuisplanning in de soep. En zelfs als ik verder niets hoef te doen is donderdag gewoon mijn relax-game-dagje. Alleen voor dingen die ik echt leuk vind maak ik uitzonderingen.
pi_218865195
Verloofde is toevallig deze week de discussie aangegaan met haar directie. Ze hebben dit schooljaar 8 studiedagen waarvan 6 op haar vrije dagen en en ze verwachten dat ze er alle 6 is.

Nou schermen ze in het PO al snel met de normuren etc, maar dat is een ondoordringbare kluwe van uren. Je kan het eigenlijk niet narekenen.

Ik vind het een rare constructie uberhaupt in het onderwijs, ze noemen het lesvrije uren, geen parttime dagen. Leuk als je die dagen vrij hebt vanwege kinderen, mantelzorg, ander werk, vrijwilligerswerk etc.

Dus nou ja, ze heeft nu aangegeven dat ze er voor 3 terugkomt (1 was afgelopen maandag) en dat ze maar moeten aangeven welke 3 het belangrijkste zijn. En als zij vinden dat dat niet overeenkomt met haar jaaruren, ze dat gedetailleerd mogen aanleveren.
pi_218865305
Hier ook een vrouw in het onderwijs, veel studiedagen vallen op haar vrije dagen maar gelukkig is de directeur van haar school daar niet heel strict in. Ze moet er een bepaald aantal bijwonen en de rest mag ze laten zitten. Want het zit echt niet in haar uren, als ze al die dagen extra moet komen opdraven zou ze zoveel meer werken dan waarvoor ze op contract staat en betaald krijgt. Nog los van het feit dat het hier thuis niet haalbaar is. Ik draai al op voor alle flexibiliteit rondom de kinderen, juist omdat vrouwlief dat niet kan (dus ziekte, studiedagen op de school van de kinderen, etc). Dat betekent voor mij dat ik regelmatig thuis moet werken en ook vaak met de kinderen erbij. En dat trek ik eigenlijk maar nauwelijks. Als daar ook nog eens bijna maandelijks een studiedag bij komt voor vrouwlief op haar vrije dag, waardoor ik die dagen thuis ook nog extra op zou moeten vangen, zou ik daar echt niet blij van worden (understatement).

Dus ik sluit mij aan bij de rest, je mag echt wel opkomen voor jezelf @Hupje!

En wat goed dat jouw verloofde daar een grens in heeft getrokken @exode! ^O^

Beterschap voor Z, Venco! Hopelijk knapt ze snel en goed op en kan het afzwemmen zaterdag wel doorgaan.
pi_218866430
Bij ons krijg je een studiedag die op je vrije dag valt officieel terug op een andere dag. Alleen leuk in theorie maar in de praktijk lastig want geen mensen over die dan je groep overnemen.
pi_218869981
Het klinkt makkelijk als jullie het zo zeggen. Maar in de praktijk is dat toch anders. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scholing onder schooltijd kan niet op deze school, er is geen vervanging dus dan moet je klas thuisblijven... Dat vind ik geen optie. Sommige fulltimers doen het wel.
"Studiedagen zitten in je taakuren" zeggen ze. Ik heb nu wel de afspraak dat ik op niet-werkdagen 'mijn best doe' om aan te sluiten, maar er niet altijd ben ivm mijn andere werk. Want iedereen wordt elke studiedag verwacht en er wordt die dag gemeld waarom wie later is enz.
Dus tja, de cultuur op mijn school is er niet echt naar om het anders te doen.
En mijn valkuil is dat als je met een groep mensen moet overleggen, ik wel eens op een niet-werkdag kom omdat ik dichtbij woon en het dan het makkelijkst is. Nou ja, voor het werk dan. Want ik zit dan constant in die spagaat dat er door werk en thuis aan mij wordt getrokken en ik overal tekort doe.
pi_218870010
Maar goed, zullen we het over iets anders hebben :P

Ik heb dit weekend buurt bbq en ik vind het eigenlijk best spannend want ik ken lang niet iedereen hier uit de buurt en ben helemaal niet zo sociaal aangelegd. (Zit niet voor niks op Fok! ;))
pi_218870436
3 op een rij :P
Ik dacht trouwens dat kinderen minder ziek zijn als ze ouder worden, maar de mijne heeft nu echt te pas en te onpas wat. -O- Wéér niet fit.
pi_218870875
Gisteren kwam er een energielabel mannetje.

En uiteraard is dat niet goed gegaan. De helft van het rapport klopt niet. En niet omdat hij de informatie niet heeft. Geen idee waarom hij andere dingen heeft gerapporteerd.
Al onze ramen zijn bijvoorbeeld geregistreerd als gewoon dubbel glas terwijl we overal HR++ hebben. Hij heeft letterlijk ter plekke HR++ genoteerd. En van alle facturen foto's gemaakt. En dat is 1 van de vele dingen.

Dus ja, ik heb een pittige mail gestuurd. Zo slordig.
pi_218870892
Echt he @exode Dan had je beter zelf hún werk kunnen doen. :(
Dat vind ik tot nu toe ook bij mijn ervaringen met makelaars en notarissen.
  donderdag 25 september 2025 @ 22:49:16 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_218871493
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:25 schreef exode het volgende:
Gisteren kwam er een energielabel mannetje.

En uiteraard is dat niet goed gegaan. De helft van het rapport klopt niet. En niet omdat hij de informatie niet heeft. Geen idee waarom hij andere dingen heeft gerapporteerd.
Al onze ramen zijn bijvoorbeeld geregistreerd als gewoon dubbel glas terwijl we overal HR++ hebben. Hij heeft letterlijk ter plekke HR++ genoteerd. En van alle facturen foto's gemaakt. En dat is 1 van de vele dingen.

Dus ja, ik heb een pittige mail gestuurd. Zo slordig.
Het houdt ook niet op bij jullie he?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218871568
Maar wat is het nut van zo'n energielabel mannetje als je niet van plan bent om te gaan verhuizen? Ik vond dat zo'n onzin dat we dat moesten aanvragen, al ging dat toen nog met een invulformuliertje en wat foto's aanleveren. Zonde van het geld.

Maar Hupje, zijn ook alle studiedagen daadwerkelijk nuttig voor je? Want daar zou je wel kritisch in kunnen zijn en alleen de krenten uit de pap vissen, dat is misschien een goede eerste stap. Verder herken ik het wel hoor, ik wil ook graag mijn werk netjes afronden waardoor ik vaak te lang door werk. Maar die tijd krijg ik gewoon tvt terug.
pi_218871788
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:57 schreef FlyingFish het volgende:
Maar wat is het nut van zo'n energielabel mannetje als je niet van plan bent om te gaan verhuizen?
Extra woz belasting betalen :P
Wij kregen een brief met het verzoek om foto's van je huis op te sturen voor de waardebepaling voor de woz. Ja dahag. Mag ik extragratis meer betalen zeker. En ik heb ook qua privacy helemaal geen vertrouwen in de opslag van dat soort data. Ze sturen maar iemand langs die komt kijken als ze zo nodig willen.

quote:
Maar Hupje, zijn ook alle studiedagen daadwerkelijk nuttig voor je?
Het merendeel niet, hoor _O- Maar in het kader van 'schoolontwikkeling' wordt er dan iets nieuws door de strot geduwd, terwijl het vorige nog niet eens goed geïmplementeerd is.
Met de dag van de leraar hebben we altijd een stichting brede studiedag op een fancy plek ver weg met een afsluitende borrel. Ik weet niet voor wie ze die borrel doen. Niet voor ons schoolteam, want wij zijn allemaal weg zodra het officiële programma af is _O- En toch gaan (moeten!!) we daar elk jaar weer met z'n allen komen opdraven.
De meeste studiedagen zijn trouwens studiemiddagen geworden dit jaar. Kun je eerst voor de klas staan en daarna scholing. En wanneer je dan je klas opruimt en voorbereid voor de volgende dag moet je zelf maar bedenken. Ook zo fijn.

Maar dus. Het is wel heel leuk werk, met de leerlingen! :@ :D
pi_218872463
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:57 schreef FlyingFish het volgende:
Maar wat is het nut van zo'n energielabel mannetje als je niet van plan bent om te gaan verhuizen? Ik vond dat zo'n onzin dat we dat moesten aanvragen, al ging dat toen nog met een invulformuliertje en wat foto's aanleveren. Zonde van het geld.

Maar Hupje, zijn ook alle studiedagen daadwerkelijk nuttig voor je? Want daar zou je wel kritisch in kunnen zijn en alleen de krenten uit de pap vissen, dat is misschien een goede eerste stap. Verder herken ik het wel hoor, ik wil ook graag mijn werk netjes afronden waardoor ik vaak te lang door werk. Maar die tijd krijg ik gewoon tvt terug.
Korting op de hypotheekrente :) En het was gratisch voor ons vanuit de hypotheekverstrekker.

Maar goed, 50% was positief, alleen ons adres en de afmetingen van de ramen kloppen. Echt bizar slecht.
pi_218873023
Wat balen @exode -O-. Weer energie steken in bedrijven die hun werk niet goed doen. En dan zitten de posters hier vaak in een spagaat omdat je zowel je werk als je gezin niet tekort wil doen. Ik denk dat deze meneer daar totaal geen last van heeft...

@Hupje vervelend is dat. Onze oudste heeft zo ongeveer ook de helft van de lesuren op school moeten missen door ziekte. Het is zo ontzettend frustrerend. Het schooljaar net begonnen en dan alweer een achterstand weg moeten werken. En geen idee hoe lang het nog gaat duren -O-.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218873500
Wat slecht van dat energielabel, @exode, de pech op dat soort vlakken stapelt zich ook wel echt op bij jullie :o

Hier was mijn oudste deze week ook weer 'ziek', 2e keer thuis gebleven terwijl we in de 3e schoolweek zitten. Dat belooft wat voor de komende tijd, en mijn rek in het thuiswerken met kind(eren) erbij is er ook wel een keer uit.

Ik kwam gisteravond tot de ontdekking dat ik zelf het ziekenhuis moest bellen voor een afspraak, stond op de doorverwijzing maar die had ik niet goed doorgelezen. Ben ervan uitgegaan dat ik gebeld zou worden. Dus vanmorgen direct gebeld, gaf de medewerkster aan de telefoon door dat ik ben doorverwezen voor een reguliere mammografie, terwijl ik doorverwezen had moeten worden naar de diagnosepoli omdat het gaat om een afwijking. Dus nu heeft ze de afspraak omgebouwd, en kon ik dus ook geen afspraak maken want voor die poli wordt je wel gebeld voor een afspraak. Zucht. Enige voordeel is dat ik daar sneller aan de beurt zal zijn dan de genoemde termijn van 21 dagen want dat is dus de wachttijd voor de reguliere mammografie. Al maakt het ondertussen waarschijnlijk geen verschil meer met de vertraging die het nu al heeft opgelopen omdat ik pas vandaag belde.
pi_218873558
Dat is lekker verwarrend Shanu! Goed dat je gebeld hebt.

Ik was vanochtend ook bij de huisarts met B en voor mezelf. B heeft een knobbel onder zijn tepel die pijn doet. Google leerde ons al dat het zeer waarschijnlijk hormonaal is. Dat bevestigde de huisarts ook.

Voor mezelf vanwege de hormonale migraine, ik krijg nu pijnstilling en tabletten tegen de misselijkheid. Over 4 maanden weer terug om te kijken of het werkt. En jaarlijkse checkup voor mijn vele moedervlekken, sproeten etc. 1 plekje moet ik even in de gaten houden, dus over 3 maanden weer terug. En uiteraard eerder als de plek verandert.

EN
Gecheckt of ik ooit geprikt ben op hondenallergie, nou nee dus. Heel verhaal maar de conclusie is dat ik in ieder geval niet allergisch reageer op honden. (ik kom regelmatig in huizen waar een hond leeft, ook een hele dag).
Dus de laatste praktische hobbel is wel een soort van genomen.
pi_218874491
De energielabel mijnheer gesproken, enorm frustrerend gesprek. Ik denk ook niet dat hij me nog aardig vindt. Wat een idioot echt.

Het is echt bizar met wat voor argumemten en tips hij kwam (ipv een airco hadden we beter zonwering kunnen doen, er hangen rolluiken blinde!). Maar hij gaat het rapport opnieuw bekijken en aanpassen indien nodig. Het meest bijzondere was;
'In je rapportage staat dat wij een tussenwoning van 80 vierkante meter hebben'
'Ja dat klopt'
'Nou nee, wij hebben een hoekwoning van 89 vierkante meter'
'Weet u dat zeker?'

Oh nee, nu je het zegt, ik heb wel buren aan mijn huis gebouwd zitten, vreemd nooit eerder gezien. :? En inderdaad we hebben 10% van ons huis afgebroken, vonden we leuk.
  vrijdag 26 september 2025 @ 11:33:04 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218874576
:D 8)7
Weet u dat zeker! :o :D Wat een knurft!
pi_218874797
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:25 schreef exode het volgende:
De energielabel mijnheer gesproken, enorm frustrerend gesprek. Ik denk ook niet dat hij me nog aardig vindt. Wat een idioot echt.

Het is echt bizar met wat voor argumemten en tips hij kwam (ipv een airco hadden we beter zonwering kunnen doen, er hangen rolluiken blinde!). Maar hij gaat het rapport opnieuw bekijken en aanpassen indien nodig. Het meest bijzondere was;
'In je rapportage staat dat wij een tussenwoning van 80 vierkante meter hebben'
'Ja dat klopt'
'Nou nee, wij hebben een hoekwoning van 89 vierkante meter'
'Weet u dat zeker?'

Oh nee, nu je het zegt, ik heb wel buren aan mijn huis gebouwd zitten, vreemd nooit eerder gezien. :? En inderdaad we hebben 10% van ons huis afgebroken, vonden we leuk.
Stond er geen camera bij van bananasplit ofzo? 8)7

En @BE knurft O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218874847
Heb je ook gevraagd of het adres wel klopt? Misschien heb je niet alleen nieuwe buren maar zelfs een heel nieuw adres.

Met zoveel fouten zou ik denken dat hij de verkeerde aantekeningen erbij heeft gepakt en een totaal ander huis voor ogen heeft.
pi_218875405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 12:08 schreef Elleska het volgende:
Heb je ook gevraagd of het adres wel klopt? Misschien heb je niet alleen nieuwe buren maar zelfs een heel nieuw adres.

Met zoveel fouten zou ik denken dat hij de verkeerde aantekeningen erbij heeft gepakt en een totaal ander huis voor ogen heeft.
Ik vroeg of hij aantekeningen door elkaar had gehaald. Vond ie niet leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')