abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218821470
https://nos.nl/artikel/25(...)uk-zondagsrust-terug

quote:
SGP: vrijheid godsdienst onder druk, zondagsrust terug

De vrijheid van godsdienst en geweten staan ernstig onder druk en daar moet voor opgekomen worden. Dat zei SGP-leider Stoffer op een congres van zijn partij in Kesteren.

Volgens Stoffer staan er bij de komende verkiezingen op 29 oktober veel klassieke vrijheden en rechten op het spel die "verbonden zijn met de ontstaansgeschiedenis van ons land". Hij hekelt het dat partijen en mensen die zich 'liberaal' noemen, vinden dat religie achter de voordeur moet blijven.

Stoffer meent dat de islam in ons land "ruim baan" krijgt, terwijl de joods-christelijke waarden onder druk staan. "Die wortels worden steeds meer losgelaten", aldus Stoffer.

Zondagsrust
De SGP, een partij die de afgelopen decennia vaak christelijk/liberale coalities steunde en soms aan een meerderheid hielp, vindt dat het demissionaire kabinet een aantal fundamenteel verkeerde afslagen neemt, als het gaat om Israël, zondagsrust en medische ethiek. Terwijl Nederland juist meer rust nodig heeft, zet het kabinet de zondagsrust "verder op de helling", en dat is de partij een doorn in het oog.

Stoffer riep daarom op tot een herstel van zondagsrust. "Den Haag wil iedere gemeente verplichten om winkelopenstelling op zondag mogelijk te maken en fietst daarmee dwars door de lokale democratie heen. Urk, Barneveld, Staphorst, Nunspeet kunnen dat zelf wel bepalen!"

Ook pleit de partij als vanouds voor het beschermen van het ongeboren leven. De partij is fel tegenstander van een wetsvoorstel van D66 om het recht op abortus vast te leggen en vraagt zich af waarom het demissionaire kabinet "het radicale en onwerkelijke idee om van abortus een mensenrecht te maken steunt".

Daarnaast heeft de partij weinig begrip voor de toenemende anti-Israël maatregelen. "Terwijl het Joodse volk wereldwijd onder vuur ligt, loopt Nederland binnen de EU voorop om niet Hamas, maar Israël onder druk te zetten."

Gezinnen in 'ratrace'
De partij vindt dat het kabinet-Schoof de grote problemen waaronder de wooncrisis niet goed heeft aangepakt. De partij deelt zichzelf wel een pluim uit voor resultaten die naar eigen zeggen de afgelopen tijd door de SGP zijn bereikt. "We konden de verruiming van de transgenderwet tegenhouden én een kwalijk overblijfsel van kabinet-Rutte IV werd niet doorgezet: de zondagsschoolpolitie", het voorgestelde toezicht op religieus onderwijs.

De partij wil meer steun voor gezinnen, want die zitten in een "ratrace" om alles vol te houden, waardoor ze in onrust en stress belanden. Volgens de partij jaagt de overheid nu mensen de arbeidsmarkt op, met nadelige gevolgen voor de stabiliteit in gezinnen.

Dit voorjaar stemden de leden een voorstel van de Zeeuwse Lilian Jansen weg om het vrouwenstandpunt van de partij aan te passen. Jansen is de eerste vrouw die een zetel voor de gereformeerde partij veroverde, in de afdeling Vlissingen. Daar zit zij sinds 2014 in de gemeenteraad.

Doordat haar voorstel verworpen werd, wordt het vrouwen volgens de partijprincipes nog steeds ontraden zich verkiesbaar te stellen voor politieke functies.
Ik zie er eigenlijk wel wat in om de zondagsrust weer landelijk te herstellen. Er zijn de afgelopen jaren te veel gemeenten geweest die alles open laten op zondagen waardoor vooral jonge mensen weer druk voelen om te blijven werken.

Denk dat de SGP prima met linkse partijen en het CDA kan werken om dit te bewerkstelligen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218821544
Als de winkels weer op Zondag gesloten zijn zou ik niks aan missen. 1x in de maand een koopzondag volstaat prima.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218821598
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:20 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)uk-zondagsrust-terug
[..]
Ik zie er eigenlijk wel wat in om de zondagsrust weer landelijk te herstellen. Er zijn de afgelopen jaren te veel gemeenten geweest die alles open laten op zondagen waardoor vooral jonge mensen weer druk voelen om te blijven werken.

Denk dat de SGP prima met linkse partijen en het CDA kan werken om dit te bewerkstelligen.
De SGP wil vrijheids- van Godsdienst, dan moeten ze open zijn op zondag ook accepteren voor anders gelovigen of niet gelovigen.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218821606
Ik wil vrijheid van godsdiensten en hun gedram.
pi_218821613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:27 schreef Gibson88 het volgende:
Als de winkels weer op Zondag gesloten zijn zou ik niks aan missen. 1x in de maand een koopzondag volstaat prima.
Zou er ook niks aan missen. Vind het vooral aanstellerij.

Maar dat ze wel open zijn maakt me ook niet uit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:33:06 #6
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218821629
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:20 schreef Mikeytt het volgende:
Er zijn de afgelopen jaren te veel gemeenten geweest die alles open laten op zondagen waardoor vooral jonge mensen weer druk voelen om te blijven werken.

Studenten willen juist op zondag werken omdat ze dan vrij zijn. Je zou ervoor kunnen kiezen om de winkels pas vanaf 12:00 te openen zodat kerkgangers en winkelbezoekers elkaar niet voor de voeten lopen. Het is geven en nemen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218821641
sgp moet zichzelf opdoeken, uitstervend gebeuren dat religie
pi_218821650
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik wil vrijheid van godsdiensten en hun gedram.
Je blijft godverdomme van de zondagrust af!
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:37:21 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218821675
Ze kunnen ook gewoon rustig thuis zitten op zondag, en andere mensen hun leven laten leiden.

Verder is het nogal lachwekkend dat de SGP klaagt over godsdienstvrijheid terwijl ze die van een ander willen beperken.
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:38:15 #10
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218821681
Rust _O_ *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218821691
Stoffer doet zijn naam eer aan met z'n zondagsrust.
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:43:23 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218821721
Als jij zondagsrust wil; helemaal prima.

Maar bepaal dat niet voor een ander.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218821733
Christenen gonna christen. Altijd bezig met het opdringen van hun stommiteiten aan normale mensen.
Conscience do cost.
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:45:10 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218821741
Vrijheid van godsdienst verdedigen door jouw op religie gebaseerde maatschappij-visie op te dringen aan degenen die een andere visie hebben. Meer mensen die die tegenstelling wat apart vinden ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:46:12 #15
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218821747
Zondagsrust _O_
Maandagsrust _O_
Dinsdagsrust _O_
Woensdagsrust _O_
Donderdagsrust _O_
Vrijdagsrust _O_
Zaterdagsrust _O_
A murky, forgotten land.
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:46:59 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_218821756
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:27 schreef Gibson88 het volgende:
Ik, en velen met mij, zouden dat wel missen.
Als ik op zondag aan het klussen ben en een paar schroefjes ofzo nodig heb, wil ik gewoon naar de bouwmarkt kunnen stappen.
Als ik op zaterdag iets te doen heb dat de hele dag duurt, wil ik op zondag naar de super kunnen voor mijn wekelijkse boodschappen (sinds een paar weken iets minder relevant aangezien ik de AOW-gerechtigde leeftijd heb bereikt).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_218821769
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:46 schreef StateOfMind het volgende:
Zondagsrust _O_
Maandagsrust _O_
Dinsdagsrust _O_
Woensdagsrust _O_
Donderdagsrust _O_
Vrijdagsrust _O_
Zaterdagsrust _O_
Eeuwig rust ^O^
pi_218821776
Wat doen ze zelf dan nu? Vrijheid onder druk zetten van een ander.

Vrijheid is zelf de keuze kunnen maken en niet opgedrongen worden door gedrag van anderen.

Je hebt zelf de keuze om op zondag op je reet te blijven zitten.
Je hebt zelf de keuze om te werken of gebruik te maken van de winkels. Je kan het ook niet doen.
Winkeliers dwingen je niet, klanten dwingen je niet, ga zelf dan ook niet dwingen.

Ofwel: muil houden en bij je eigen blijven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218821783
Als je zondag wil rusten ga je toch lekker rusten.

Maar val mij daar niet mee lastig.
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:53:18 #20
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218821807
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Eeuwig rust ^O^
Nog maximaal een jaar of 30 _O_
A murky, forgotten land.
pi_218821847
Sgp en linkse partijen laten samenwerken lijkt me geen gelukkig huwelijk.

Als de sgp wel ergens hekel aan heeft is het links :P
Twiddel
pi_218822757
Hoe staat religie onder druk als de Islam vrij baan heeft? Beetje tegenstrijdig Stoffert
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218822823
De SGP is juist degene die de vrijheid van godsdienst onder druk zet, met hun instemming met die motie voor de uitbreiding voor het boerkaverbod.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218822913
quote:
De partij deelt zichzelf wel een pluim uit voor resultaten die naar eigen zeggen de afgelopen tijd door de SGP zijn bereikt. "We konden de verruiming van de transgenderwet tegenhouden én een kwalijk overblijfsel van kabinet-Rutte IV werd niet doorgezet: de zondagsschoolpolitie", het voorgestelde toezicht op religieus onderwijs.
"Onze geloofsvrijheid staat onder druk, maar we zijn bijzonder blij dat we de afgelopen periode niet gelovige mensen hebben kunnen beperken in hun vrijheid" -SGP

quote:
"Den Haag wil iedere gemeente verplichten om winkelopenstelling op zondag mogelijk te maken en fietst daarmee dwars door de lokale democratie heen. Urk, Barneveld, Staphorst, Nunspeet kunnen dat zelf wel bepalen!"
....
Ook pleit de partij als vanouds voor het beschermen van het ongeboren leven. De partij is fel tegenstander van een wetsvoorstel van D66 om het recht op abortus vast te leggen".
"145 zetels moeten hun muil houden over het recht op openingstijden op Urk, dat kunnen we best zelf bepalen. Ps, onze 5 zetels zeggen dat het hele land geen recht heeft op abortus". -SGP

[ Bericht 41% gewijzigd door Cheeseburgert op 20-09-2025 15:08:17 ]
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_218822940
1 keer per maand is prima
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_218823335
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:46 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ik, en velen met mij, zouden dat wel missen.
Als ik op zondag aan het klussen ben en een paar schroefjes ofzo nodig heb, wil ik gewoon naar de bouwmarkt kunnen stappen.
Als ik op zaterdag iets te doen heb dat de hele dag duurt, wil ik op zondag naar de super kunnen voor mijn wekelijkse boodschappen (sinds een paar weken iets minder relevant aangezien ik de AOW-gerechtigde leeftijd heb bereikt).
Ik heb het idee dat dit niet alleen maar gaat over openingstijden. Dat klussen op zondag kun je met de tijd ook wel vergeten.
  zaterdag 20 september 2025 @ 15:30:33 #27
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218823392
Wat een goddelijke partij
Want het wetboek ken ik ook
pi_218824084
Gewoon iedereen drie dagen laten werken en dan twee dagen rust geven. Een week van vijf dagen, ipv zeven, als het arbeid/vrij aangaat. Weg met de zondagrust.

Die controle op zondagscholen, ongeacht de religie die daar verkocht wordt, was juist een goed idee. Je weet maar nooit wat er in zo'n school gebeurd wat het daglicht niet kan verduren.

Aangaande medisch-ehische kwesties (ze dansen mooi om de termen euthenasie en abortus heen, vind ik): geef vrouwen toch een recht baas te zijn over eigen lichaam en laat mensen een einde aan het leven maken als het leiden ondraaglijk en uitzichtloos is.
  zaterdag 20 september 2025 @ 17:37:12 #29
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218824930
De vijand heeft ook geen zondagsrust.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 20 september 2025 @ 17:43:18 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_218825005
Vrijheid bevorderen door iets te verbieden lijkt mij niet helemaal voor de hand liggend
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_218825473
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:57 schreef probeer het volgende:
De SGP is juist degene die de vrijheid van godsdienst onder druk zet, met hun instemming met die motie voor de uitbreiding voor het boerkaverbod.
Vrijheid van religie wil niet zeggen dat we een religie die niet inheems aan Nederland noch Westers is, alle vrijheid in de publieke ruimte moeten geven. Als mensen een boerka willen dragen gaan ze maar naar een Islamitisch land.

Zie ook:
quote:
Artikel 6: Vrijheid van godsdienst en levensovertuiging

1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218825508
Waar de vrijheid van de godsdienst begint, eindigt de vrijheid van meningsuiting voor andersdenkenden. Want de leiders van de religies willen geen tegenspraak.
pi_218825552
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:58 schreef summer2bird het volgende:
Sgp en linkse partijen laten samenwerken lijkt me geen gelukkig huwelijk.
CU en CDA doen het al met links samenwerken.
pi_218825564
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vrijheid van religie wil niet zeggen dat we een religie die niet inheems aan Nederland noch Westers is, alle vrijheid in de publieke ruimte moeten geven. Als mensen een boerka willen dragen gaan ze maar naar een Islamitisch land.

Zie ook:
[..]

Vrijheid van godsdienst wil ook niet zeggen dat die vrijheid offensief mag worden gebruikt.

Puur dat ze binnen de kaders van het secularisme en democratie vrij zijn om voor zichzelf te besluiten zondag niet te werken of te winkelen. Net zoals iemand die wel of niet religieus is niet verplicht naar de kerk hoeft.

Verder is het logisch dat als een bepaalde stad overwegend Christelijk is, dat wensen tot koopzondagen geen meerderheid halen voor die bepaalde stad qua stemmen.
pi_218825675
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:35 schreef Nober het volgende:

[..]
CU en CDA doen het al met links samenwerken.
Elke partij werkt met links samen. PVV en SP hebben meerdere malen samen plannen doorgewerkt, ook SGP en GL-PvdA

Dat polariserende idee van niet met mekaar samenwerken moet eens stoppen. ALLE partijen hebben weleens samengewerkt, ook uiterst links en uiterst rechts.
pi_218825750
Dat winkels open zijn interesseert mij niet. Een algemeen verbod op scooters/brommers, grasmaaiers en bladblazers zou ik dan wel leuk vinden.
pi_218825820
Op zich kan ik me wel in het standpunt vinden dat het winkeltijdenbeleid een lokale aangelegenheid is.
Ironisch genoeg haalde Stoffer tijdens APB zelf wel een pijnpunt aan, namelijk dat selectief open zijn van winkels omzetderving kan betekenen voor de winkels die niet open zijn.

Hij doelde op eigen keuze binnen een gemeente, maar het is voor veel mensen niet zo'n punt om even de auto te pakken en een paar kilometer te rijden naar een plek waar de boel wel open is natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218826348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 19:08 schreef Monolith het volgende:
Op zich kan ik me wel in het standpunt vinden dat het winkeltijdenbeleid een lokale aangelegenheid is.
Ironisch genoeg haalde Stoffer tijdens APB zelf wel een pijnpunt aan, namelijk dat selectief open zijn van winkels omzetderving kan betekenen voor de winkels die niet open zijn.

Hij doelde op eigen keuze binnen een gemeente, maar het is voor veel mensen niet zo'n punt om even de auto te pakken en een paar kilometer te rijden naar een plek waar de boel wel open is natuurlijk.
Dat keuzes soms nadelige gevolgen hebben, is niets nieuws. Die keuze zal de winkelier dus zelf moeten maken en afwegen. Ook als de keuze voor zondagsrust financiëel nadelige gevolgen heeft, heeft de winkelier toch echt nog altijd vrijheid van religie.

Als we winkels gesloten moeten houden op religieuze rust- en gebeds dagen, dan kunnen we in elk geval van vrijdag t/m zondag niet meer winkelen. Vrijdag is immers de rust- en gebedsdag voor moslims, zaterdag voor de joden en zondag voor de christenen. Als het sluiten van winkels en bedrijven op de religieuze rustdag volgens de SGP nodig is voor de vrijheid van Godsienst en religie, hebben we voortaan dus minimaal 3 dagen weekend, waarin we niet kunnen winkelen of sporten.
pi_218826482
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 20:03 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat keuzes soms nadelige gevolgen hebben, is niets nieuws. Die keuze zal de winkelier dus zelf moeten maken en afwegen. Ook als de keuze voor zondagsrust financiëel nadelige gevolgen heeft, heeft de winkelier toch echt nog altijd vrijheid van religie.

Als we winkels gesloten moeten houden op religieuze rust- en gebeds dagen, dan kunnen we in elk geval van vrijdag t/m zondag niet meer winkelen. Vrijdag is immers de rust- en gebedsdag voor moslims, zaterdag voor de joden en zondag voor de christenen. Als het sluiten van winkels en bedrijven op de religieuze rustdag volgens de SGP nodig is voor de vrijheid van Godsienst en religie, hebben we voortaan dus minimaal 3 dagen weekend, waarin we niet kunnen winkelen of sporten.
Je mist het punt. Stoffer geeft als argument vóór de mogelijkheid tot het invoeren van een algeheel lokaal verbod dat een ondernemer de facto gedwongen wordt vanwege mogelijke omzetderving bij vrije keus. Ik geef aan dat die omzetderving er de facto gedwongen is bij verschil in lokale regelgeving.

Ik vind echter wel dat winkeltijdenbeleid een lokale aangelegenheid moet zijn. Dat is natuurlijk ook wat de winkeltijdenwet beoogt. In de basis mogen winkels enkel op maandag t/m zaterdag tussen 6u en 22u open zijn, maar gemeenten mogen daar vanaf wijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218826565
Religie is niets meer dan een mening. We hebben gelukkig al vrijheid van meningsuiting. Waarom denken mensen met een religieuze achtergrond dat hun mening meer privileges moet hebben dan de niet-religieuze meningen?

Draai het om.
Vrijheid van godsdienst berekend ook dat de overheid mensen met een niet religieuze achtergrond moet beschermen tegen religieus gedram. Wil je zondagsrust, dan bepaal je dat uitsluitend alleen voor jezelf.
pi_218826768
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 20:22 schreef hb64 het volgende:
Religie is niets meer dan een mening. We hebben gelukkig al vrijheid van meningsuiting. Waarom denken mensen met een religieuze achtergrond dat hun mening meer privileges moet hebben dan de niet-religieuze meningen?

Draai het om.
Vrijheid van godsdienst berekend ook dat de overheid mensen met een niet religieuze achtergrond moet beschermen tegen religieus gedram. Wil je zondagsrust, dan bepaal je dat uitsluitend alleen voor jezelf.
^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 20 september 2025 @ 21:45:15 #42
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218827462
quote:
Zondagsrust _O_
Maandagsrust _O_
Dinsdagsrust _O_
Woensdagsrust _O_
Donderdagsrust _O_
Vrijdagsrust _O_
Zaterdagsrust _O_
Ik heb ook elke dag rust :Y De laatste keer dat ik een nacht heb overgeslagen is ook weer dik 20 jaar geleden.

Wat betreft die winkels hè, kunnen we niet alle winkels juist alleen op zondag openen? O-)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218827544
quote:
Stoffer meent dat de islam in ons land "ruim baan" krijgt, terwijl de joods-christelijke waarden onder druk staan.

Stoffer riep daarom op tot een herstel van zondagsrust.
Maar er is toch helemaal geen vrijdagsrust? :')
pi_218827797
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je zou ervoor kunnen kiezen om de winkels pas vanaf 12:00 te openen zodat kerkgangers en winkelbezoekers elkaar niet voor de voeten lopen.
Dat is al de gewoonte toch? In Rotterdam i.i.g. wel, winkels zijn alleen in de middag open.
pi_218827821
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 22:17 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Dat is al de gewoonte toch? In Rotterdam i.i.g. wel, winkels zijn alleen in de middag open.
In welk Rotterdam? Hier in Rotterdam centrum zijn alle winkels doorgaans 09.00 i.p.v. 07.00 open, maar that's it.
pi_218827903
quote:
Zondagsrust _O_
Maandagsrust _O_
Dinsdagsrust _O_
Woensdagsrust _O_
Donderdagsrust _O_
Vrijdagsrust _O_
Zaterdagsrust _O_
Ik wil idd vooral maandag en vrijdag rust.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218828289
Deze partij mogen ze van mij opdoeken
pi_218828370
Nou gaat het mij niet om de religieus geïnspireerde zondagsrust. Maar een flinke stap terug in de 24/7-economie zou niet slecht zijn.

Voor 22:00 besteld, de volgende dag in huis, dat is eigenlijk gewoon waanzin. Supermarkten en winkels die zondag van 9-20:00 open zijn en waar je een kanon af kan schieten is ook volkomen onnodig. Heel veel (kleinere) ondernemers zitten daar ook totaal niet op te wachten maar doen het maar omdat ze anders marktaandeel verliezen.

Beperkte opening van supermarkten (paar uurtjes in de middag of zo) op zondag lijkt me ruim voldoende, eens in de 4 weken een koopzondag voor andere winkels ook. Dan is het ook nog een beetje 'bijzonder' en krijg je tenminste nog wat volk in je winkel op zo'n dag.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_218828382
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 18:59 schreef Cockwhale het volgende:
Dat winkels open zijn interesseert mij niet. Een algemeen verbod op scooters/brommers, grasmaaiers en bladblazers zou ik dan wel leuk vinden.
Schuurmachines, electrische zaken in de buitenlucht.
1947-2016
pi_218828388
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:13 schreef Cupfighter het volgende:
Deze partij mogen ze van mij opdoeken
Staatkundige partij is goed. Ze hebben vaak echt wel goede invalshoeken mbt de wet.

Alleen die 'G', gatverdamme.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')