Ik heb hetzelfde hoor. Mijn niveau van zwemmen is niet veel beter dan 'ik verzuip niet'. Als ik een paar baantjes zwem voelt mn lijf al moe aan, terwijl een paar uur hardlopen geen probleem is. Zal wel komen door een gebrek aan techniek en doordat ik specifieke spiergroepen voor het zwemmen amper train.quote:Op zondag 28 september 2025 12:39 schreef AchJa het volgende:
Zitten hier ook zwemmers/triatleten? Ben me wat meer aan het richten op het zwemmen maar je loopt lachend een halve marathon ruim binnen twee uur maar na 100 meter zwemmen ben je gebroken... Hoe komt dat? Aan de conditie kan het niet liggen zou je zeggen.
Ik had dat vroeger andersom, kon goed zwemmen op redelijk niveau, maar was waardeloos met hardlopen op de middelbare school. Het is echt wat anders. Zwemmen wordt echt veel makkelijker en langer vol te houden met een goede techniek.quote:Op zondag 28 september 2025 12:39 schreef AchJa het volgende:
Zitten hier ook zwemmers/triatleten? Ben me wat meer aan het richten op het zwemmen maar je loopt lachend een halve marathon ruim binnen twee uur maar na 100 meter zwemmen ben je gebroken... Hoe komt dat? Aan de conditie kan het niet liggen zou je zeggen.
Wel het mooie van hardlopen dat ook motorisch gestoorde mensen (zoals ik) relatief snel kunnen worden.quote:Op zondag 28 september 2025 17:14 schreef Kwalberto het volgende:
Ik heb wel tijdje gezwommen omdat ik hoopte dat dit conditie zou verbeteren maar mijn techniek was te slecht om er echt voordeel van te hebben
Paula Radcliffe was ook niet echt een genot om naar te kijken, maar ze liep wel verdomd hard.quote:Op zondag 28 september 2025 18:14 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wel het mooie van hardlopen dat ook motorisch gestoorde mensen (zoals ik) relatief snel kunnen worden.
Bij die Big10 zag ik ook enorm spastisch bewegende mensen die rond de 30min 10km liepen.
Ik geloof er wel in dat je lichaam zelf de meest efficiente hardloopvorm kiest voor jouw lichaam als je het vaak doet, of in ieder geval in de buurt van meest efficiente. Maar bij zwemmen gaat dat blijkbaar niet op.
Dat viel wel mee toch? Groot deel van het parkoers had schaduw ook nog.quote:Op zondag 28 september 2025 18:27 schreef Nober het volgende:
Tilburg TM had zomaar afgelast kunnen worden vanwege de hitte.
Die zijn dan nog niet echt goed uitgegleden denk ik, dan ga je wel andere schoenen dragenquote:Op zaterdag 27 september 2025 21:46 schreef valleilijn het volgende:
Zevenheuvelentrail gelopen vandaag, de 28km die 27km bleek, en de 21km was ook een kilometer te kort. Ik vond het niet erg om niet nog een km te hoeven lopen aan het einde maar toch een beetje slordig dit, nog nooit gehad dat een loop zoveel te kort is. Ik had ook 70hm meer geregistreerd dan ze hadden aangekondigd, meer dan 700 in totaal. Erg mooie route wel weer, bijna alleen maar door de bossen![]()
Valt me toch altijd weer op hoeveel mensen er ook op gewone wegschoenen lopen. Zelfs wat Vaporflys en Asics Metaspeeds gespot. Al die mensen mogen blij zijn dat het niet modderig was
Ik heb me daar ook voor ingeschreven. Op (gedroomde) marathon pace is de bedoeling. Maar we zien wel.quote:Op maandag 29 september 2025 10:21 schreef CaLeX het volgende:
Langste duurloop gehad voor de marathon Brabant, 33km gedaan in een lekker tempo.
Nog 4 weken voor de start, normaal zou komend weekend nog een lange loop staan. Maar ik loop dan de halve van Oostland, stiekem heel benieuwd waar ik sta.Gelukkig is er niets zo veranderlijk als het weer, want als ik nu kijk mogen we zwembandjes aan
Marathon pace heb ik hier nog een beetje een vraagteken bij. Ik denk die pas volgende week te bepalen (zal ergens tussen de 5:20 en 5:35 liggen)quote:Op maandag 29 september 2025 11:09 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik heb me daar ook voor ingeschreven. Op (gedroomde) marathon pace is de bedoeling. Maar we zien wel.
Edit: Oostland bedoel ik dus.
Ik vond 9km kust tijdens de Kustloop Vrouwenpolder wel genoeg.quote:Op maandag 29 september 2025 17:58 schreef JopieKlaassen het volgende:
Zijn er nog die de kustmarathon lopen? Ik zie 35 knopen oftewel windkracht 8 vanuit wzw in de kaarten staan voor zaterdagmiddag.
En hoog water dus je mag lekker door het mulle zandquote:Op maandag 29 september 2025 17:58 schreef JopieKlaassen het volgende:
Zijn er nog die de kustmarathon lopen? Ik zie 35 knopen oftewel windkracht 8 vanuit wzw in de kaarten staan voor zaterdagmiddag.
Extra heroïschquote:Op maandag 29 september 2025 17:58 schreef JopieKlaassen het volgende:
En de 10de editie van de Stevensloop op 14 (stadscross) en ook op 15 maart (HM, 10km, 5km) net als de Two Rivers marathon.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:10 schreef mosselmossel het volgende:
Op 1 oktobetr begint de voorverkoop voor de Two Rivers Marathon in Zaltbommel. Ook altijd een gezellig evenement.
In december de wintermarathon in Leeuwarden!quote:Op woensdag 1 oktober 2025 12:39 schreef Evangelion het volgende:
Ingeschreven voor Leiden (Mei) en Leuven (April) marathons voor de fun in principe.
Nog andere leuke Le- steden?
Moet nog kijken of dat verstandig is. Maar helaas loont het meer om vroeg in te schrijven en eventueel over te dragen dan af te wachten.
Klinkt wel handig, iemand hier wel eens gebruik van gemaakt?quote:EIGEN DRANKJES (TOP)LOPERS
Het is dit jaar weer mogelijk voor de lopers van de 42 en 21KM om hun drankjes af te laten zetten op hun gewenste kilometerpunt. Dit kan op zondag tot 7:30 uur bij de tassengarderobe. De loper moet zijn/haar naam en kilometerpunt goed op de bidon of het flesje zetten. Op zaterdag kan dit ook al worden ingeleverd bij de helpdesk waar het in kratjes moet worden gezet. Alle drankjes bij de helpdesk moeten uiterlijk zondag 07.25 uur bij de tassengarderobe staan. Vanaf hier rijdt onze chauffeur de drankjes naar de betreffende posten.
Ja. Staat een tafel bij elke drankpost.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:56 schreef Kwalberto het volgende:
Op de website van Leiden lees ik dit:
[..]
Klinkt wel handig, iemand hier wel eens gebruik van gemaakt?
Dat werkt op zich goed als daar door niet al te veel mensen gebruik van wordt gemaakt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 15:56 schreef Kwalberto het volgende:
Op de website van Leiden lees ik dit:
[..]
Klinkt wel handig, iemand hier wel eens gebruik van gemaakt?
Ik heb de Kustmarathon vier keer gedaan. En ik had vier keer perfect hardloopweer. Daar liep ik de Kustmarathon niet voor. Dus ik ben jaloers op je!quote:Op maandag 29 september 2025 17:58 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik sta slechts bidonnen aan te geven aan een loopmaatje. Kijk nu al uit naar het slagveld op 35km.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 22:04 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik heb de Kustmarathon vier keer gedaan. En ik had vier keer perfect hardloopweer. Daar liep ik de Kustmarathon niet voor. Dus ik ben jaloers op je!
Ik ga in principe ook de Molenloop doen zaterdag maar ik ga hem laten schieten als het weer echt heel slecht wordt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:16 schreef kalinhos het volgende:
Zelf heb ik een loop langs de molens van Kinderdijk deze zaterdag (ook lekker met die open velden qua wind en slagregens) anders was ik wel ff naar Zeeland gereden om te kijken.
Zaterdag de 16km vollebak (kijken of 1:04 als eindtijd kan) en dan zondag in Breda de halve marathon met als doel ergens rond de 1:45-50.
Dan nog 2 weken heel blijven en Amsterdam
Het is voor mij een deel van het stardgrl circuit en aangezien ik er al 2 heb gemist mag ik ofwel deze zaterdag ofwel de zaterdag na de Amsterdam marathon nog missen, dan loop ik liever aanstaande zaterdag. + ik moet om 1430 voetballen in n-lekkerland dus moet toch al in de buurt zijn en zal wel ergens in die middag een bui op mn pan krijgen. Zolang het maar niet al te koud wordtquote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:36 schreef En1gma het volgende:
[..]
Ik ga in principe ook de Molenloop doen zaterdag maar ik ga hem laten schieten als het weer echt heel slecht wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |