Ja, maar zullen veel mensen dat afsluiten? Ik niet iig.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:02 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ze geven je nu toch een optie om een verzekering af te sluiten? Het lijkt mij sterk dat de teruggegeven startnummers door de shredder gaan, die gaan gewoon de roulatie weer in.
Gezien ze nogal op de knaken lijken te zijn
Gebeurt nu ook wel bij bepaalde races om je startwave te bepalen. Gewoon linkje naar je online race resultaat invullen.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe controleer je dat? Moet iemand dan bewijs overleggen?
Wat is jouw definitie van prestatiegericht in dit geval? Ik kan Rotterdam namelijk ook prima prestatiegericht lopen. Het is voor het gros van de lopers daar sowieso een prestatie dat ze de marathon uitlopenquote:Op donderdag 25 september 2025 10:18 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Rotterdam is inderdaad bij uitstek een volksfeest dus ik snap je helemaal. Ik denk alleen dat het een toevoeging zou zijn als er ook in Nederland een meer prestatiegerichte marathon zou zijn net zoals er een big 5 en big 10 is, welke stad maakt verder niet uit.
Die wedstrijdlicentie is voor dit jaar (en 2027) nuttig, puur omdat het een NK is. In 2028 is het NK in Amsterdam en heb je voor Rotterdam vermoedelijk weinig aan een wedstrijdlicentie.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet waarom het gros van de recreanten Rotterdam loopt.
Ik ben er geboren, de route komt langs m'n ouderlijk huis en het is nog altijd mijn favoriete stad van dit land. En ik ben niet van plan 20 marathons te lopen, maar ik ben wel in training om 'm eenmalig te lopen. Want het is een bijzonder evenement, anders dan alle andere marathons in Nederland. Dát maakt 'm voor veel mensen bijzonder, omdat het niet alleen om de elite-lopers gaat, maar om de bijkans heroïsche strijd die iemand doormaakt.
Dat maak je nu wel een beetje kapot en dat maakt (in mijn beleving) Rotterdam slachtoffer van zijn eigen succes. Ik ben vooralsnog uitgeloot (ben gewoon een eenvoudige amateurloper die de 10 inmiddels al een paar keer gelopen heeft), maar als dat zo blijft, word ik wel eenmalig lid van de goedkoopste amateurvereniging met een wedstrijdlicentie. Dan maar zo, maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn....
En in dat geval zou ik als loper die niet meer kan lekker naar Marktplaats gaan en het startbewijs daar voor 50% verkopen.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:28 schreef Evangelion het volgende:
Voor Amsterdam Marathon zijn op dit moment 1300 kaarten te koop via het resale platform (lol). Je kan echt vrij makkelijk aan kaarten komen voor uitverkochte marathons als ze doorverkopen niet onmogelijk maken.
Ja gebeurt nu ook al bij sommige populaire buitenlandse events.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe controleer je dat? Moet iemand dan bewijs overleggen?
Ja maar het gebeurt dus nog niet. Volgens mij doet geen enkel NLs evenement dat momenteel.quote:Op donderdag 25 september 2025 14:36 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Ja gebeurt nu ook al bij sommige populaire buitenlandse events.
Het gebeurt nu al voor snellere startvakken.quote:Op donderdag 25 september 2025 14:42 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja maar het gebeurt dus nog niet. Volgens mij doet geen enkel NLs evenement dat momenteel.
Dan heb je het over 50 mannen en 30 vrouwen volgens de uitslag van vorig jaar. (minder aangezien hier ook wat gecontracteerde lopers tussen zitten).quote:Op donderdag 25 september 2025 16:14 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het gebeurt nu al voor snellere startvakken.
Nee, ik bedoel voor bijv de CPC waar je een vak hebt voor sub 1:30.quote:Op donderdag 25 september 2025 16:46 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dan heb je het over 50 mannen en 30 vrouwen volgens de uitslag van vorig jaar. (minder aangezien hier ook wat gecontracteerde lopers tussen zitten).
De marathon van Delft is wel lekker rustigquote:Op woensdag 24 september 2025 22:09 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik heb AI gevraagd wat de Nederlandse equivalent van Boston is (qua stad) en hij zei Leiden of Delft.
Maar Leiden Marathon zet ook vooral in op gezelligheid en zo. Al hebben ze wel vaak een paar toplopers.
Breekt weer een mooie tijd aan om te gaan lopen, frisse avonden en de herfstkleuren die doorbrekenquote:Op donderdag 25 september 2025 20:54 schreef Evangelion het volgende:
Eerste lekkere run in een maand of zo![]()
Avondruns in het donker zijn vaak kut maar de runner's high raakt wel harder.
Helemaal mee eens overigensquote:Op donderdag 25 september 2025 10:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk niet waarom het gros van de recreanten Rotterdam loopt.
Ik ben er geboren, de route komt langs m'n ouderlijk huis en het is nog altijd mijn favoriete stad van dit land. En ik ben niet van plan 20 marathons te lopen, maar ik ben wel in training om 'm eenmalig te lopen. Want het is een bijzonder evenement, anders dan alle andere marathons in Nederland. Dát maakt 'm voor veel mensen bijzonder, omdat het niet alleen om de elite-lopers gaat, maar om de bijkans heroïsche strijd die iemand doormaakt.
Dat maak je nu wel een beetje kapot en dat maakt (in mijn beleving) Rotterdam slachtoffer van zijn eigen succes. Ik ben vooralsnog uitgeloot (ben gewoon een eenvoudige amateurloper die de 10 inmiddels al een paar keer gelopen heeft), maar als dat zo blijft, word ik wel eenmalig lid van de goedkoopste amateurvereniging met een wedstrijdlicentie. Dan maar zo, maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn....
Eens in de vijf jaar een halve marathon is voldoende in Delft, volgend jaar weer een editie:quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:40 schreef YUR het volgende:
[..]
De marathon van Delft is wel lekker rustig
2uur snachts?quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Eens in de vijf jaar een halve marathon is voldoende in Delft, volgend jaar weer een editie:
https://droomtijdloop.nl/
Jep, twee rondes door de binnenstad was het vier jaar geleden. Best vermakelijk, je komt hoogstens wat dronken studenten tegenquote:Op vrijdag 26 september 2025 17:31 schreef Evangelion het volgende:
[..]
2uur snachts?
Hier moet ik bij zijn.
Aardige tijden ook wel (1:15 winnaar 2021)
Ik moet zeggen, het trailaanbod van de doorsnee hardloopwinkel is ook maar matig. We hebben met mijn club een evenement over trailrunnen gedaan met de Runnersworld en toen hebben ze wat Salomon en Inov-8 schoenen in de winkel gezet, maar verder hadden ze eigenlijk alleen een paar Saucony en Brooks schoenen die wel mooi zijn maar niet werken voor mensen die iets minimalistischers zoeken of die diep de modder in willen. Ik loop zelf op Asics Gel-Trabuco (veel drop en demping) of Altra Superior (geen drop en geen demping) maar die heb ik allemaal online moeten vinden en bestellen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 21:46 schreef valleilijn het volgende:
Zevenheuvelentrail gelopen vandaag, de 28km die 27km bleek, en de 21km was ook een kilometer te kort. Ik vond het niet erg om niet nog een km te hoeven lopen aan het einde maar toch een beetje slordig dit, nog nooit gehad dat een loop zoveel te kort is. Ik had ook 70hm meer geregistreerd dan ze hadden aangekondigd, meer dan 700 in totaal. Erg mooie route wel weer, bijna alleen maar door de bossen![]()
Valt me toch altijd weer op hoeveel mensen er ook op gewone wegschoenen lopen. Zelfs wat Vaporflys en Asics Metaspeeds gespot. Al die mensen mogen blij zijn dat het niet modderig was
Geniaal, ff onthouden volgend jaarquote:Op vrijdag 26 september 2025 16:08 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Eens in de vijf jaar een halve marathon is voldoende in Delft, volgend jaar weer een editie:
https://droomtijdloop.nl/
Zeker, gelukkig is er in Amsterdam de Trail.nl winkel en die hebben wel echt een goed assortiment en kundig personeel. Aanrader mocht je in de regio Amsterdam wonen. Heb daar een paar Salomon Genesis gekocht, erg fijne schoen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 22:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, het trailaanbod van de doorsnee hardloopwinkel is ook maar matig. We hebben met mijn club een evenement over trailrunnen gedaan met de Runnersworld en toen hebben ze wat Salomon en Inov-8 schoenen in de winkel gezet, maar verder hadden ze eigenlijk alleen een paar Saucony en Brooks schoenen die wel mooi zijn maar niet werken voor mensen die iets minimalistischers zoeken of die diep de modder in willen. Ik loop zelf op Asics Gel-Trabuco (veel drop en demping) of Altra Superior (geen drop en geen demping) maar die heb ik allemaal online moeten vinden en bestellen.
Minder natuurlijk. Andere spieren. Je bent vergeten dat hardlopen in het begin ook moeilijk was.quote:Op zondag 28 september 2025 12:39 schreef AchJa het volgende:
Zitten hier ook zwemmers/triatleten? Ben me wat meer aan het richten op het zwemmen maar je loopt lachend een halve marathon ruim binnen twee uur maar na 100 meter zwemmen ben je gebroken... Hoe komt dat? Aan de conditie kan het niet liggen zou je zeggen.
Daar heb ik eigenlijk nooit echt moeite mee gehad. Maar ja, voordat ik militair werd heb ik vanaf jonge leeftijd ook op redelijk hoog niveau gesport. Dus toen ik het leger in ging ging me dat allemaal relatief makkelijk af en bij defensie hou je het ook wel aardig bij natuurlijk. Het valt me in die zin nog mee dat ik na al die jaren nog steeds zonder pijntjes en blessures mijn kilometers kan maken.quote:Op zondag 28 september 2025 12:58 schreef Evangelion het volgende:
Minder natuurlijk. Andere spieren. Je bent vergeten dat hardlopen in het begin ook moeilijk was.
Ja snap ik... Nou goed, maar wat vaker het zwembad in...quote:Maar het zal niet voor niets de kortste afstand in een triathlon zijn.
Ik heb het al met fietsen. Uurtje Z1 hardlopen voelt amper als sporten en is zo voorbij en uurtje Z1 op de fiets voelt als een eeuwigheid. En snelheid is al helemaal dramatisch als ik vergelijk met mensen op mijn strava.quote:Op zondag 28 september 2025 13:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk nooit echt moeite mee gehad. Maar ja, voordat ik militair werd heb ik vanaf jonge leeftijd ook op redelijk hoog niveau gesport. Dus toen ik het leger in ging ging me dat allemaal relatief makkelijk af en bij defensie hou je het ook wel aardig bij natuurlijk. Het valt me in die zin nog mee dat ik na al die jaren nog steeds zonder pijntjes en blessures mijn kilometers kan maken.
[..]
Ja snap ik... Nou goed, maar wat vaker het zwembad in...
Aan fietsen heb ik altijd al een hekel gehad, ik liep nog liever 15 kilometer naar school dan dat ik moest fietsen...quote:Op zondag 28 september 2025 13:32 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb het al met fietsen. Uurtje Z1 hardlopen voelt amper als sporten en is zo voorbij en uurtje Z1 op de fiets voelt als een eeuwigheid. En snelheid is al helemaal dramatisch als ik vergelijk met mensen op mijn strava.
Maar voor een Nederlander heb ik nooit veel gefietst in mijn leven.
Techniek.quote:Op zondag 28 september 2025 12:39 schreef AchJa het volgende:
Zitten hier ook zwemmers/triatleten? Ben me wat meer aan het richten op het zwemmen maar je loopt lachend een halve marathon ruim binnen twee uur maar na 100 meter zwemmen ben je gebroken... Hoe komt dat? Aan de conditie kan het niet liggen zou je zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |