abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218805170
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Overal op reageren met 0 feiten ook als anderen gewoon met nieuwsberichten komen. En deels je eigen woorden continu verdraaien (zie onze discussie) eerst zei je dat kleine opvang goed was. Ik vroeg waarom dan? Kleinschalige opvang kost meer capaciteit want je moet ondersteunende diensten verspreiden over nog meer locaties, daar kwam je niet op terug en toen had je het ineens alleen over herstructuren maar gaf niet aan wat dat in jouw ogen dan wel is. En je strooit continu met teksten als "sprookjes" "jullie geloven in jullie eigen waarheden" ( terwijl mensen gewoon met bronnen en feiten aankomen) en nog meer van dat soort denigrerende teksten. Maar blijf lekker doorgaan met je "iedereen is gek behalve ik" act. Je lijkt wat dat betreft ook precies op Timmermans dat hautaine toontje van je. :') wel goed om te weten dat het geen zin heeft om een normale discussie met jou aan te gaan. Hoef ik daar mijn tijd en moeite niet meer aan te besteden.
Excuus dat ik je fabeltjesfuik zo heb doorgeprikt ;(.
  donderdag 18 september 2025 @ 18:39:34 #152
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218805179
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik vind je definitie van oneindige instroom nogal creatief.
Oneindig; zonder einde.

Niks creatief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218805186
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:26 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Links lastert mensen alleen maar. Daar kun je dus nooit een normale discussie mee voeren.
met iemand die zo simpel en binair denkt ook niet.
pi_218805195
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit dus. En laten we nu niet doen of bij gelijkblijvend beleid de toestroom gaat afnemen. Mensen zullen altijd blijven komen.
Wie weet begint spoedig de Gaza-migratiestroom. Of de Venezolanen. Er zal altijd wel ergens een conflict zijn.

En een overvolle emmer is nog steeds overvol.

Hoe Kan Timmermans trouwens over zoveel nieuwe locaties spreken, als het zou afnemen?
De instroom is ondanks een gebrek aan nieuw beleid gewoon flink afgenomen. Zie de link naar het CBS eerder dit topic.

En je kan toch niet gemist hebben dat de opvang nu van allerlei noodverbanden aan elkaar hangt? Dat vraagt inderdaad om een andere, structurele, aanpak.
pi_218805212
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Oneindig; zonder einde.

Niks creatief.
Ik zou denken dat daar ook iets van omvang mee te maken heeft. Dat is op zijn minst ook wat er gesuggereerd werd ;).
  donderdag 18 september 2025 @ 18:44:08 #156
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218805229
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik zou denken dat daar ook iets van omvang mee te maken heeft. Dat is op zijn minst ook wat er gesuggereerd werd ;).
Dit begint een discussie over semantiek te worden. Jij ziet dingen gewoon anders dan ik.

Edit; en dat is helemaal prima.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218805231
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
met iemand die zo simpel en binair denkt ook niet.
Wat kan links nog meer behalve anderen nazi, facist, putinversteher of racist noemen. Niets. Dat bedoel ik.
pi_218805239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:23 schreef torentje het volgende:

[..]
De sfeer in de discussie was toen jolig.
In ieder topic in dit subforum maak jij duidelijk dat je nooit voor een werkgever zal werken omdat werkgevers volgens jou het ultieme kwaad zijn en verantwoordelijk zijn voor zo'n beetje alle problemen in deze wereld. En vandaag geef jij aan dat alle gezonde Nederlanders zich maar bezig moeten houden met het bouwen van huizen om zo de woningnood op te lossen.

Als ik dan aangeef dat dat een mooi klusje voor jou is blijk jij ineens fysiek beperkt en blijken eerdere uitspraken van jou daarover een grapje gemaakt in een jolige sfeer.

Begrijp je dat dat niet bepaald geloofwaardig overkomt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218805250
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:44 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Wat kan links nog meer behalve anderen nazi, facist, putinversteher of racist noemen. Niets. Dat bedoel ik.
Wat is dit nou voor simpele zienswijze, wat is links? "Links" is geen homogene groep, net als rechts dat niet is.
  donderdag 18 september 2025 @ 18:53:47 #160
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218805311
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De instroom is ondanks een gebrek aan nieuw beleid gewoon flink afgenomen. Zie de link naar het CBS eerder dit topic.
Als het zo doorzet als de laatste maanden dan zit je nog op plusminus 35000 - 40000 per jaar. Het is nogal. Momenteel stijgende lijn, en dan moet het najaar nog komen waar veelal de grote pieken zichtbaar zijn.
pi_218805318
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In ieder topic in dit subforum maak jij duidelijk dat je nooit voor een werkgever zal werken omdat werkgevers volgens jou het ultieme kwaad zijn en verantwoordelijk zijn voor zo'n beetje alle problemen in deze wereld. En vandaag geef jij aan dat alle gezonde Nederlanders zich maar bezig moeten houden met het bouwen van huizen om zo de woningnood op te lossen.

Als ik dan aangeef dat dat een mooi klusje voor jou is blijk jij ineens fysiek beperkt en blijken eerdere uitspraken van jou daarover een grapje gemaakt in een jolige sfeer.

Begrijp je dat dat niet bepaald geloofwaardig overkomt?
Is niet ongeloofwaardig als je kijkt in welke context en tegen wie uitspraken door mij zijn gedaan.
pi_218806669
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ok, tienduizenden is een oneindige stroom? Er zijn wereldwijd 130 miljoen ontheemden, dan noem ik dit bepaald geen oneindige toestroom.
Een oneindige stroom gaat niet om de absolute aantallen, maar dat er geen einde aan komt. Dat zegt het woord ook hè: oneindig. Kortom, een instroom zonder stop of einde. Dat is natuurlijk een groot probleem want dat betekent dus dat Nederland elk jaar opnieuw duizenden (vaak kansarme) migranten moeten opvangen, disproportioneel uit niet-Westerse en Islamitische landen. Dat gaat natuurlijk op de lange termijn voor een enorme demografische verandering zorgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 19 september 2025 @ 01:42:47 #163
3542 Gia
User under construction
pi_218808456
Ik heb liever op enkele plekken veel asielzoekers waarvan 10 % overlast veroorzaakt, dan dat je ze verspreid over meerdere locaties, waar nog steeds 10 % overlast veroorzaakt.

Stel, je hebt 500 asielzoekers in een stad, en 50 ervan zijn overlastgevers/crimineel, en je spreidt die groep over 5 dorpen, elk 100, waarvan 10 crimineel. Dan hebben er veel meer mensen last van en je hebt veel meer politie nodig om het onder controle te houden.
pi_218808508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 01:42 schreef Gia het volgende:
Ik heb liever op enkele plekken veel asielzoekers waarvan 10 % overlast veroorzaakt, dan dat je ze verspreid over meerdere locaties, waar nog steeds 10 % overlast veroorzaakt.

Stel, je hebt 500 asielzoekers in een stad, en 50 ervan zijn overlastgevers/crimineel, en je spreidt die groep over 5 dorpen, elk 100, waarvan 10 crimineel. Dan hebben er veel meer mensen last van en je hebt veel meer politie nodig om het onder controle te houden.
Hier moeten ze een uur op een bus wachten, is er geen kroeg of ander vertier.
Wij hebben hier helemaal niks volgens het COA. Dat blijkt ook wel want wat hier zit, vertrekt binnen ongeveer twee jaar weer.
  vrijdag 19 september 2025 @ 02:25:31 #165
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218808522
Ik zal jullie trouwens nog een droom verder helpen.

Vanaf volgend jaar gaat het Europese migratiepact (A.K.A) de europese spreidingswet van kracht.

Vanaf dan mogen we ook gedwongen eerstelanders opnemen. Het genot gaat gewoon nog even door.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218808566
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 02:25 schreef inslagenreuring het volgende:

Vanaf volgend jaar gaat het Europese migratiepact (A.K.A) de europese spreidingswet van kracht.

Vanaf dan mogen we ook gedwongen eerstelanders opnemen. Het genot gaat gewoon nog even door.
Leuk, en welke Nederlandse partijen in Brussel hebben hiervoor ja gezegd?

Ik verwacht echt een gigantische overwinning voor rechts over een maandje. Want die debielen op links luisteren niet. Staan er met een Palestina speldje, een blouse, een jurk in Israëlische kleuren.

Ik heb die zooi live gekeken, en alles gaat over het buitenland. Dat interesseert geen elke Nederlander, die wil een opbouwing horen, een plan voor Nederland.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:54:08 #167
3542 Gia
User under construction
pi_218809582
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 02:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hier moeten ze een uur op een bus wachten, is er geen kroeg of ander vertier.
Wij hebben hier helemaal niks volgens het COA. Dat blijkt ook wel want wat hier zit, vertrekt binnen ongeveer twee jaar weer.
Nou, daar bof je dan mee. Hier blijven ze hangen en maken ze de stadsparken onveilig en de gemeente kijkt weg en erkent de problemen niet.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:56:17 #168
3542 Gia
User under construction
pi_218809603
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 02:25 schreef inslagenreuring het volgende:

Wat zijn eerstelanders? AI weet het niet.
pi_218809611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 03:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Leuk, en welke Nederlandse partijen in Brussel hebben hiervoor ja gezegd?

Ik verwacht echt een gigantische overwinning voor rechts over een maandje. Want die debielen op links luisteren niet. Staan er met een Palestina speldje, een blouse, een jurk in Israëlische kleuren.

Ik heb die zooi live gekeken, en alles gaat over het buitenland. Dat interesseert geen elke Nederlander, die wil een opbouwing horen, een plan voor Nederland.
Het probleem zijn gewoon de mannen die lichamelijk 100% zijn, ondanks dat zij lichamelijk goed kunnen, weigeren zij om de handen uit de mouwen te steken en de tekorten op te lossen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:05:38 #170
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218809682
Waarom niet alle asielzoekers op 1 verlaten locatie met groot hek er om heen.

Ahja, dan komen de WW2 vergelijkingen weer.
Lachen joh.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:08:45 #171
3542 Gia
User under construction
pi_218809701
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:05 schreef Pajanus het volgende:
Waarom niet alle asielzoekers op 1 verlaten locatie met groot hek er om heen.

Ahja, dan komen de WW2 vergelijkingen weer.
We kunnen het ze ook zelf uit laten zoeken. Als ik naar een ander land vertrek, krijg ik ook geen opvang, gevolgd door een woning en een uitkering. Dan moet ik ook maar in mijn eigen levensonderhoud voorzien.
Daarbij zijn het vaak geen arme mensen die hierheen komen. Maar hebben ze dikke bankrekeningen in het land van herkomst, wat ze uiteraard niet melden.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:24:16 #172
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218809832
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:08 schreef Gia het volgende:

[..]
We kunnen het ze ook zelf uit laten zoeken. Als ik naar een ander land vertrek, krijg ik ook geen opvang, gevolgd door een woning en een uitkering. Dan moet ik ook maar in mijn eigen levensonderhoud voorzien.
Daarbij zijn het vaak geen arme mensen die hierheen komen. Maar hebben ze dikke bankrekeningen in het land van herkomst, wat ze uiteraard niet melden.
En dan laten we ze vrij rondzwerven? succes met het ooit nog terugsturen .
Lachen joh.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:48:53 #173
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218810033
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is het ook niet... dat je vereist dat die mensen zich aan passen is ook geen drama
Ja, daar hebben we de kern van het probleem hè. Want al die weerstand komt echt niet alleen van de overlast van assielzoekercentra, maar ook omdat men kijkt naar hoe goed de integratie van die duizenden voorgangers geslaagd is. En dan gaat het parallel aan de migratiediscussie óók over "je eigen taal kunnen spreken op school" waar de eigen taal nadrukkelijk niet Nederlands is.

Oftewel - We krijgen die gasten als we dat persé zouden willen echt wel gehuisvest - maar dan? Het is niet zo dat als je de drempel van je aangewezen doorzonwoning overstapt je ineens vloeiend Nederlands spreekt, er een democratisch ethos op nahoudt en onze normen en waarden geïnternaliseerd hebt. Hoe gaan we dát regelen? Want kijkend naar menig voorganger is dat veel ingewikkelder. Menigeen hier op het forum alleen al wenst zich niet 'te assimileren'.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218810360
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja, daar hebben we de kern van het probleem hè. Want al die weerstand komt echt niet alleen van de overlast van assielzoekercentra, maar ook omdat men kijkt naar hoe goed de integratie van die duizenden voorgangers geslaagd is. En dan gaat het parallel aan de migratiediscussie óók over "je eigen taal kunnen spreken op school" waar de eigen taal nadrukkelijk niet Nederlands is.

Oftewel - We krijgen die gasten als we dat persé zouden willen echt wel gehuisvest - maar dan? Het is niet zo dat als je de drempel van je aangewezen doorzonwoning overstapt je ineens vloeiend Nederlands spreekt, er een democratisch ethos op nahoudt en onze normen en waarden geïnternaliseerd hebt. Hoe gaan we dát regelen? Want kijkend naar menig voorganger is dat veel ingewikkelder. Menigeen hier op het forum alleen al wenst zich niet 'te assimileren'.
Sorry bro maar die fase van integreren zijn we allang voorbij. Er valt weinig meer te regelen.

Waarom?

Simpel: in de grote steden zijn de autochtone Nederlanders al een minderheid. Dit gaat ook gebeuren in steden als Eindhoven, Arnhem, etcetera.

Over pakweg 30 jaar is dit zo voor heel Nederland.

En dit betekent dat de relevantie van de Nederlandse taal en cultuur ook steeds marginaler wordt.

En ook, die oude PvdA/GL zelfhaat regenten klasse zitten nog stevig op de troon. Die gaan echt niet opeens de eigen cultuur en taal promoten. Sterker nog, daar spuwen ze gal over, hoe denk je dat dat over komt op nieuwkomers?

En waarom iedereen denkt aan Syriërs en zo die amper meedoen, wat dacht je bijvoorbeeld van Indiërs? Die aantallen nemen enorm toe in Nederland. Ja, die mensen werken over het algemeen, maar de vrouwen die meekomen niet. Die lui gaan echt geen Nederlands leren kan ik je vertellen. Doen geen vrijwilligerswerk, participeren niet in verenigingen, en noem maar op.
pi_218810506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:24 schreef Pajanus het volgende:

[..]
En dan laten we ze vrij rondzwerven? succes met het ooit nog terugsturen .
Yep. Later gewoon oppakken en terugsturen. Dat heet handhaving. Verder gewoon de grenzen hard dicht.

Het heeft allemaal te maken met politieke wil.

Overigens, in onze media hoor je niks over Zweden, wat al grote successen boekt met het indammen van de asielinstroom. Zonder boetes van de EU.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:40:21 #176
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218810538
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:35 schreef Homey het volgende:

[..]
Yep. Later gewoon oppakken en terugsturen. Dat heet handhaving. Verder gewoon de grenzen hard dicht.

Het heeft allemaal te maken met politieke wil.

Overigens, in onze media hoor je niks over Zweden, wat al grote successen boekt met het indammen van de asielinstroom. Zonder boetes van de EU.
Gewoon oppakken?

Jij stelt heel makkelijk dat dingen gewoon zijn, terwijl het opsporen van duizenden vluchtelingen een enorme praktijk is. Net als de grenzen zomaar dichtgooien.
Lachen joh.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:43:21 #177
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218810569
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:21 schreef Homey het volgende:

[..]
Sorry bro maar die fase van integreren zijn we allang voorbij. Er valt weinig meer te regelen.
Voor die mensen die er nu zitten niet meer nee. Maar dat kun je voor de nieuwkomers anders regelen. Moét je anders regelen - zou mijn pleidooi zijn.

quote:
Simpel: in de grote steden zijn de autochtone Nederlanders al een minderheid. Dit gaat ook gebeuren in steden als Eindhoven, Arnhem, etcetera.

Over pakweg 30 jaar is dit zo voor heel Nederland.

En dit betekent dat de relevantie van de Nederlandse taal en cultuur ook steeds marginaler wordt.

Dit lijkt me overtrokken, maar laten we zeggen dat we volgens mij dezelfde zorg zien en delen. Daar valt volgens mij wel degelijk wat aan te doen.

En dat we daarvoor niet bij de PvdA/GL moeten zijn is me ook duidelijk, maar ik zie de antwoorden ook niet bij de PVV of JA21.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:43:38 #178
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218811321
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Excuus dat ik je fabeltjesfuik zo heb doorgeprikt ;(.
Bedankt voor het bevestigen van mijn post.
pi_218811420
En nog steeds wordt er geen enkele maatregel genomen voor waar mensen al decennia lang om smeken: breng de instroom terug. Er gebeurt gewoon helemaal niets.
pi_218811501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:52 schreef CarbonC het volgende:
En nog steeds wordt er geen enkele maatregel genomen voor waar mensen al decennia lang om smeken: breng de instroom terug. Er gebeurt gewoon helemaal niets.
Tja, de boze mensen gokken daarvoor steeds op de boze mensenpartijen als PVV of VVD. En die zijn gewoon bewezen incapabel…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')