Excuus dat ik je fabeltjesfuik zo heb doorgepriktquote:Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Overal op reageren met 0 feiten ook als anderen gewoon met nieuwsberichten komen. En deels je eigen woorden continu verdraaien (zie onze discussie) eerst zei je dat kleine opvang goed was. Ik vroeg waarom dan? Kleinschalige opvang kost meer capaciteit want je moet ondersteunende diensten verspreiden over nog meer locaties, daar kwam je niet op terug en toen had je het ineens alleen over herstructuren maar gaf niet aan wat dat in jouw ogen dan wel is. En je strooit continu met teksten als "sprookjes" "jullie geloven in jullie eigen waarheden" ( terwijl mensen gewoon met bronnen en feiten aankomen) en nog meer van dat soort denigrerende teksten. Maar blijf lekker doorgaan met je "iedereen is gek behalve ik" act. Je lijkt wat dat betreft ook precies op Timmermans dat hautaine toontje van je.wel goed om te weten dat het geen zin heeft om een normale discussie met jou aan te gaan. Hoef ik daar mijn tijd en moeite niet meer aan te besteden.
Oneindig; zonder einde.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik vind je definitie van oneindige instroom nogal creatief.
met iemand die zo simpel en binair denkt ook niet.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:26 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Links lastert mensen alleen maar. Daar kun je dus nooit een normale discussie mee voeren.
De instroom is ondanks een gebrek aan nieuw beleid gewoon flink afgenomen. Zie de link naar het CBS eerder dit topic.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit dus. En laten we nu niet doen of bij gelijkblijvend beleid de toestroom gaat afnemen. Mensen zullen altijd blijven komen.
Wie weet begint spoedig de Gaza-migratiestroom. Of de Venezolanen. Er zal altijd wel ergens een conflict zijn.
En een overvolle emmer is nog steeds overvol.
Hoe Kan Timmermans trouwens over zoveel nieuwe locaties spreken, als het zou afnemen?
Ik zou denken dat daar ook iets van omvang mee te maken heeft. Dat is op zijn minst ook wat er gesuggereerd werdquote:Op donderdag 18 september 2025 18:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Oneindig; zonder einde.
Niks creatief.
Dit begint een discussie over semantiek te worden. Jij ziet dingen gewoon anders dan ik.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik zou denken dat daar ook iets van omvang mee te maken heeft. Dat is op zijn minst ook wat er gesuggereerd werd.
Wat kan links nog meer behalve anderen nazi, facist, putinversteher of racist noemen. Niets. Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
met iemand die zo simpel en binair denkt ook niet.
In ieder topic in dit subforum maak jij duidelijk dat je nooit voor een werkgever zal werken omdat werkgevers volgens jou het ultieme kwaad zijn en verantwoordelijk zijn voor zo'n beetje alle problemen in deze wereld. En vandaag geef jij aan dat alle gezonde Nederlanders zich maar bezig moeten houden met het bouwen van huizen om zo de woningnood op te lossen.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:23 schreef torentje het volgende:
[..]
De sfeer in de discussie was toen jolig.
Wat is dit nou voor simpele zienswijze, wat is links? "Links" is geen homogene groep, net als rechts dat niet is.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:44 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Wat kan links nog meer behalve anderen nazi, facist, putinversteher of racist noemen. Niets. Dat bedoel ik.
Als het zo doorzet als de laatste maanden dan zit je nog op plusminus 35000 - 40000 per jaar. Het is nogal. Momenteel stijgende lijn, en dan moet het najaar nog komen waar veelal de grote pieken zichtbaar zijn.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De instroom is ondanks een gebrek aan nieuw beleid gewoon flink afgenomen. Zie de link naar het CBS eerder dit topic.
Is niet ongeloofwaardig als je kijkt in welke context en tegen wie uitspraken door mij zijn gedaan.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In ieder topic in dit subforum maak jij duidelijk dat je nooit voor een werkgever zal werken omdat werkgevers volgens jou het ultieme kwaad zijn en verantwoordelijk zijn voor zo'n beetje alle problemen in deze wereld. En vandaag geef jij aan dat alle gezonde Nederlanders zich maar bezig moeten houden met het bouwen van huizen om zo de woningnood op te lossen.
Als ik dan aangeef dat dat een mooi klusje voor jou is blijk jij ineens fysiek beperkt en blijken eerdere uitspraken van jou daarover een grapje gemaakt in een jolige sfeer.
Begrijp je dat dat niet bepaald geloofwaardig overkomt?
Een oneindige stroom gaat niet om de absolute aantallen, maar dat er geen einde aan komt. Dat zegt het woord ook hè: oneindig. Kortom, een instroom zonder stop of einde. Dat is natuurlijk een groot probleem want dat betekent dus dat Nederland elk jaar opnieuw duizenden (vaak kansarme) migranten moeten opvangen, disproportioneel uit niet-Westerse en Islamitische landen. Dat gaat natuurlijk op de lange termijn voor een enorme demografische verandering zorgen.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok, tienduizenden is een oneindige stroom? Er zijn wereldwijd 130 miljoen ontheemden, dan noem ik dit bepaald geen oneindige toestroom.
Hier moeten ze een uur op een bus wachten, is er geen kroeg of ander vertier.quote:Op vrijdag 19 september 2025 01:42 schreef Gia het volgende:
Ik heb liever op enkele plekken veel asielzoekers waarvan 10 % overlast veroorzaakt, dan dat je ze verspreid over meerdere locaties, waar nog steeds 10 % overlast veroorzaakt.
Stel, je hebt 500 asielzoekers in een stad, en 50 ervan zijn overlastgevers/crimineel, en je spreidt die groep over 5 dorpen, elk 100, waarvan 10 crimineel. Dan hebben er veel meer mensen last van en je hebt veel meer politie nodig om het onder controle te houden.
Leuk, en welke Nederlandse partijen in Brussel hebben hiervoor ja gezegd?quote:Op vrijdag 19 september 2025 02:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik zal jullie trouwens nog een droom verder helpen.
Vanaf volgend jaar gaat het Europese migratiepact (A.K.A) de europese spreidingswet van kracht.
Vanaf dan mogen we ook gedwongen eerstelanders opnemen. Het genot gaat gewoon nog even door.
Nou, daar bof je dan mee. Hier blijven ze hangen en maken ze de stadsparken onveilig en de gemeente kijkt weg en erkent de problemen niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 02:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hier moeten ze een uur op een bus wachten, is er geen kroeg of ander vertier.
Wij hebben hier helemaal niks volgens het COA. Dat blijkt ook wel want wat hier zit, vertrekt binnen ongeveer twee jaar weer.
Wat zijn eerstelanders? AI weet het niet.quote:Op vrijdag 19 september 2025 02:25 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik zal jullie trouwens nog een droom verder helpen.
Vanaf volgend jaar gaat het Europese migratiepact (A.K.A) de europese spreidingswet van kracht.
Vanaf dan mogen we ook gedwongen eerstelanders opnemen. Het genot gaat gewoon nog even door.
Het probleem zijn gewoon de mannen die lichamelijk 100% zijn, ondanks dat zij lichamelijk goed kunnen, weigeren zij om de handen uit de mouwen te steken en de tekorten op te lossen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 03:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Leuk, en welke Nederlandse partijen in Brussel hebben hiervoor ja gezegd?
Ik verwacht echt een gigantische overwinning voor rechts over een maandje. Want die debielen op links luisteren niet. Staan er met een Palestina speldje, een blouse, een jurk in Israëlische kleuren.
Ik heb die zooi live gekeken, en alles gaat over het buitenland. Dat interesseert geen elke Nederlander, die wil een opbouwing horen, een plan voor Nederland.
We kunnen het ze ook zelf uit laten zoeken. Als ik naar een ander land vertrek, krijg ik ook geen opvang, gevolgd door een woning en een uitkering. Dan moet ik ook maar in mijn eigen levensonderhoud voorzien.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:05 schreef Pajanus het volgende:
Waarom niet alle asielzoekers op 1 verlaten locatie met groot hek er om heen.
Ahja, dan komen de WW2 vergelijkingen weer.
En dan laten we ze vrij rondzwerven? succes met het ooit nog terugsturen .quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
We kunnen het ze ook zelf uit laten zoeken. Als ik naar een ander land vertrek, krijg ik ook geen opvang, gevolgd door een woning en een uitkering. Dan moet ik ook maar in mijn eigen levensonderhoud voorzien.
Daarbij zijn het vaak geen arme mensen die hierheen komen. Maar hebben ze dikke bankrekeningen in het land van herkomst, wat ze uiteraard niet melden.
Ja, daar hebben we de kern van het probleem hè. Want al die weerstand komt echt niet alleen van de overlast van assielzoekercentra, maar ook omdat men kijkt naar hoe goed de integratie van die duizenden voorgangers geslaagd is. En dan gaat het parallel aan de migratiediscussie óók over "je eigen taal kunnen spreken op school" waar de eigen taal nadrukkelijk niet Nederlands is.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is het ook niet... dat je vereist dat die mensen zich aan passen is ook geen drama
Sorry bro maar die fase van integreren zijn we allang voorbij. Er valt weinig meer te regelen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we de kern van het probleem hè. Want al die weerstand komt echt niet alleen van de overlast van assielzoekercentra, maar ook omdat men kijkt naar hoe goed de integratie van die duizenden voorgangers geslaagd is. En dan gaat het parallel aan de migratiediscussie óók over "je eigen taal kunnen spreken op school" waar de eigen taal nadrukkelijk niet Nederlands is.
Oftewel - We krijgen die gasten als we dat persé zouden willen echt wel gehuisvest - maar dan? Het is niet zo dat als je de drempel van je aangewezen doorzonwoning overstapt je ineens vloeiend Nederlands spreekt, er een democratisch ethos op nahoudt en onze normen en waarden geïnternaliseerd hebt. Hoe gaan we dát regelen? Want kijkend naar menig voorganger is dat veel ingewikkelder. Menigeen hier op het forum alleen al wenst zich niet 'te assimileren'.
Yep. Later gewoon oppakken en terugsturen. Dat heet handhaving. Verder gewoon de grenzen hard dicht.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:24 schreef Pajanus het volgende:
[..]
En dan laten we ze vrij rondzwerven? succes met het ooit nog terugsturen .
Gewoon oppakken?quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:35 schreef Homey het volgende:
[..]
Yep. Later gewoon oppakken en terugsturen. Dat heet handhaving. Verder gewoon de grenzen hard dicht.
Het heeft allemaal te maken met politieke wil.
Overigens, in onze media hoor je niks over Zweden, wat al grote successen boekt met het indammen van de asielinstroom. Zonder boetes van de EU.
Voor die mensen die er nu zitten niet meer nee. Maar dat kun je voor de nieuwkomers anders regelen. Moét je anders regelen - zou mijn pleidooi zijn.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:21 schreef Homey het volgende:
[..]
Sorry bro maar die fase van integreren zijn we allang voorbij. Er valt weinig meer te regelen.
Dit lijkt me overtrokken, maar laten we zeggen dat we volgens mij dezelfde zorg zien en delen. Daar valt volgens mij wel degelijk wat aan te doen.quote:Simpel: in de grote steden zijn de autochtone Nederlanders al een minderheid. Dit gaat ook gebeuren in steden als Eindhoven, Arnhem, etcetera.
Over pakweg 30 jaar is dit zo voor heel Nederland.
En dit betekent dat de relevantie van de Nederlandse taal en cultuur ook steeds marginaler wordt.
Bedankt voor het bevestigen van mijn post.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Excuus dat ik je fabeltjesfuik zo heb doorgeprikt.
Tja, de boze mensen gokken daarvoor steeds op de boze mensenpartijen als PVV of VVD. En die zijn gewoon bewezen incapabel…quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:52 schreef CarbonC het volgende:
En nog steeds wordt er geen enkele maatregel genomen voor waar mensen al decennia lang om smeken: breng de instroom terug. Er gebeurt gewoon helemaal niets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |