quote:Bij lage spanning doet het elektronische slot het niet meer, terwijl voor kinderen het mechanische slot niet goed bruikbaar is.
Het belangrijkste is dat de elektronische en mechanische klink op dezelfde plek komen te zitten, zodat klanten niet hoeven te zoeken bij een noodgeval, schrijft Bloomberg. Alle Tesla's hebben een handmatige manier van openen, maar die verschilt per model en klanten hebben die zelden nodig, waardoor ze niet weten waar die zitten. Bovendien is het huidige systeem ingewikkeld voor kinderen.
Nog even en ze komen tot de conclusie dat pantserglas en staal voor je lego auto niet handig is als de brandweer bij je wil komen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:41 schreef Wantie het volgende:
Tesla grijpt in:
Tesla gaat het deurslotensysteem van zijn auto's aanpassen. Dat zegt de hoofdontwerper van het bedrijf.
[..]
Daar dacht ik meteen al aan bij de demonstratie Musk destijds..quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nog even en ze komen tot de conclusie dat pantserglas en staal voor je lego auto niet handig is als de brandweer bij je wil komen.
In Duitsland is vorige week een ongeluk gebeurt waarbij een Tesla van de weg raakte en begon te branden. Er was iemand die wilde helpen, maar die kreeg naar eigen zeggen de deuren niet open.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nog even en ze komen tot de conclusie dat pantserglas en staal voor je lego auto niet handig is als de brandweer bij je wil komen.
Net zoals bij een airbag wat explosieven er omheen, om hem in geval van nood open te blazen?quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:34 schreef knoopie het volgende:
[..]
In Duitsland is vorige week een ongeluk gebeurt waarbij een Tesla van de weg raakte en begon te branden. Er was iemand die wilde helpen, maar die kreeg naar eigen zeggen de deuren niet open.
https://www.t-online.de/n(...)-ging-nicht-auf.html
Ik kan mij herinneren dat ADAC of NCAP vroeger ook altijd testten met hoeveel kracht je aan de deurhendel van een (klemmende/geblokkeerde) autodeur kon trekken voordat hij kapot ging. Om dus de realistische situatie te simuleren dat je auto door een ongeluk zo vervormd is dat je deur klemt, of zo terecht is gekomen dat hij over de grond schraapt bijvoorbeeld.
Maar daar kan ik niks meer van vinden. Wordt dat niet meer getest?
Ik heb één keer een autodeur opengetrokken van iemand die een ongeluk had gehad. En ondanks dat het een relatief klein ongeluk en een nieuwe auto was, was het verrassend moeilijk om de deur open te krijgen. Zou toch bijzonder onhandig zijn als je dan geen deurgreep hebt om beet te pakken, of als je ineens met alleen een losse deurgreep in je hand staat.
En dan zo'n mooie Japanner erin die soms een shotgun is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net zoals bij een airbag wat explosieven er omheen, om hem in geval van nood open te blazen?
Ik begreep dat de kans dat zoiets gebeurt verwaarloosbaar klein is...quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:34 schreef knoopie het volgende:
[..]
In Duitsland is vorige week een ongeluk gebeurt waarbij een Tesla van de weg raakte en begon te branden. Er was iemand die wilde helpen, maar die kreeg naar eigen zeggen de deuren niet open.
https://www.t-online.de/n(...)-ging-nicht-auf.html
Gebeurt helaas aan de lopende band.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begreep dat de kans dat zoiets gebeurt verwaarloosbaar klein is...
Anyway, tragisch ongeval.
Vreselijk om zo aan je einde te komen en verschrikkelijk dat je als bijstaander niets kunt doen.
Dat had de mercedes sls, omdat je de vleugeldeuren niet open kon krijgen als hij op de kop ligt. Daar worden de deurscharnieren automatisch opgeblazen als de auto op de kop terecht komt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net zoals bij een airbag wat explosieven er omheen, om hem in geval van nood open te blazen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:02 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat had de mercedes sls, omdat je de vleugeldeuren niet open kon krijgen als hij op de kop ligt. Daar worden de deurscharnieren automatisch opgeblazen als de auto op de kop terecht komt.
Bekijk deze YouTube-video
Zou de tesla X ook zoiets hebben?
In ieder geval is het allemaal een oplossing voor een probleem dat er helemaal niet hoeft te zijn. Mechanische deurgrepen doen het prima en heb je veel meer kans dat je een (klemmende) deur nog open kan trekken. En kan je met een beetje fantasie ook prima aerodynamisch maken.Ja, Musk heeft ook vaak gezegd, dat het allemaal scifi en hightech moest zijn. Net zoals Star Trek. Vandaar ook de tablet als display. Spraakgestuurd en het moest allemaal vanzelf open gaan als je aan kwam lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kans op een frontale botsing is, als je zelf redelijk normaal rijdt, ook verwaarloosbaar klein. Toch koop ik liever geen auto zonder airbags.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begreep dat de kans dat zoiets gebeurt verwaarloosbaar klein is...
Anyway, tragisch ongeval.
Vreselijk om zo aan je einde te komen en verschrikkelijk dat je als bijstaander niets kunt doen.
Ik heb gewerkt bij een bedrijf waar ze die dingen testen en vaak ben je dan toch blij dat je daar niet zat. Het was vooral bedoeld voor Amerikanen die gordels maar voor mietjes vonden.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:08 schreef knoopie het volgende:
[..]
De kans op een frontale botsing is, als je zelf redelijk normaal rijdt, ook verwaarloosbaar klein. Toch koop ik liever geen auto zonder airbags.
Het is mooi dat Xiaomi na 1 dodelijke crash al ingrijpt.quote:Xiaomi gaat bij ruim 100.000 van zijn elektrische auto's op afstand een fout in het rijhulpsysteem herstellen. Dat hebben het bedrijf en Chinese toezichthouders vrijdag bekendgemaakt. De stap volgt maanden na een dodelijk ongeval met het populaire model SU7
Chinese techbedrijven en autofabrikanten hebben miljarden geïnvesteerd in slimme rijtechnologieën. Maar Beijing heeft de veiligheidsregels aangescherpt, nadat een Xiaomi SU7 in de rijhulpmodus eerder dit jaar crashte, waarbij drie studenten omkwamen.
Xiaomi past in totaal meer dan 116.000 auto's van het model SU7 op afstand aan, ongeveer 40 procent van alle verkochte exemplaren. Het rijhulpsysteem herkent gevaarlijke situaties mogelijk niet en waarschuwt hier ook niet voor, stelt een Chinese toezichthouder. Dat verhoogt het risico op botsingen als bestuurders niet snel genoeg ingrijpen.
Niet echt nieuws, Tesla Supercharger is ook in Nederland tot 2/3 goedkoper dan andere snelladers.quote:Op zaterdag 20 september 2025 17:46 schreef Digi2 het volgende:
Tesla is charging far less than rivals at Supercharger Stations across the world
Bekijk deze YouTube-video
Ik snap wel waarom Tesla iets tegen vakbonden heeft.quote:In de Duitse Tesla-fabriek in Grünheide is de onrust opnieuw opgelaaid, zo meldt Handelsblatt. Fabrieksdirecteur André Thierig stuurde vlak na de zomervakantie een lange mail naar alle medewerkers waarin hij hard uithaalde naar vakbondsleden.
“Helaas moest ik vorige week vaststellen dat er nog steeds een groep medewerkers is die blijkbaar geen plezier beleeft aan ons succes”, schreef hij. En scherper nog: “Wie altijd overal tegen is, hoort niet bij ons.”
[...]
Nu gaat Tesla nog een stap verder: medewerkers die zich ziek melden maar volgens het bedrijf onterecht, riskeren niet alleen dat hun loon wordt stopgezet, maar ook dat reeds betaald salaris tot drie jaar terug wordt teruggevorderd.
Volgens Thierig is dat “een eerlijke regeling” en “volledig legitiem”. Vakbond IG Metall noemt het juist een “schandalig spel” dat werknemers financieel de afgrond in kan duwen.
Als jij je ten onrechte ziek meldt, dan is terugvordering toch logisch?quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:31 schreef Wantie het volgende:
Ondertussen in Duitsland:
Escalatie in Duitse Tesla-fabriek van Elon Musk: 'tot drie jaar terug loon terugvorderen'
[..]
Ik snap wel waarom Tesla iets tegen vakbonden heeft.
Als individuele werknemer heb je natuurlijk weinig in te brengen tegen dit soort draconische maatregelen...
Dat ziet Tesla kennelijk liever.
3 jaar loon terugvorderen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij je ten onrechte ziek meldt, dan is terugvordering toch logisch?
Of zijn vakbonden voor oplichting?
Er moet uiteindelijk wel een medisch dossier beschikbaar zijn net zoals hier. Aan de hand daarvan kan de arbeidscapaciteit worden bepaald. Hier loopt dat hand in hand en is grootschalig misbruik lastig te verhullen. In Dl is dat lastiger en zal de werkgevers pas na onraad te ruiken actie ondernemen. Hier is men vooral preventief en actief bezig met verzuim.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
3 jaar loon terugvorderen?
En wie bepaalt of je onterecht ziek bent?
Tesla?
quote:Een verzuimtraject in Nederland volgt de Wet verbetering poortwachter, die werkgevers en werknemers verplicht samen te werken aan snelle en effectieve re-integratie van de zieke werknemer. Dit traject begint zodra iemand langer dan zes weken ziek is, en omvat het opstellen van een Plan van aanpak, het inschakelen van een bedrijfsarts, het regelmatig evalueren van de voortgang en het aanpassen van het plan om de werknemer zo snel mogelijk terug aan het werk te krijgen.
Daar hebben we rechters voor.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
3 jaar loon terugvorderen?
En wie bepaalt of je onterecht ziek bent?
Tesla?
Jij vindt dat kennelijk ook raar, want je geeft aan dat dat via de rechter moet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar hebben we rechters voor.
En voor gemeentes is jarenlang onterecht genoten uitkeringen terugvorderen doodnormaal. Dus ik snap niet wat je nu ineens zo raar vindt hieraan.
Want gemeentes doen dat niet via de rechter? Dat is nieuws voor mij.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij vindt dat kennelijk ook raar, want je geeft aan dat dat via de rechter moet.
Wat hebben gemeentes hiermee te maken?quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Want gemeentes doen dat niet via de rechter? Dat is nieuws voor mij.
Ja, natuurlijk zijn er ook mensen die meteen betalen, maar ik kan je vertellen dat dat unicorns zijn.
Dus de leiding van Tesla, niet de bedrijfsarts, neemt poolshoogte bij de werknemer thuis.quote:Streng beleid tegen ziekteverzuim
Al langer kampt de fabriek met een uitzonderlijk hoog ziekteverzuim. Om dit terug te dringen, bezocht de leiding vorig jaar zelfs onaangekondigd werknemers thuis die zich ziek hadden gemeld – een aanpak die op veel weerstand stuitte.
Nu gaat Tesla nog een stap verder: medewerkers die zich ziek melden maar volgens het bedrijf onterecht, riskeren niet alleen dat hun loon wordt stopgezet, maar ook dat reeds betaald salaris tot drie jaar terug wordt teruggevorderd.
Dat gebeurt hier ook in het uiterste geval. Duitsland loopt niet alleen met digitalisering achter, ik vermoed dat het met ziekteverzuim minstens zo abominabel is. Als je hier echt langdurig ziek blijft kom je op het bordje van het UWV terecht, niet langer de werkgever. Je kunt dan recht hebben op WIA, is daar onenigheid over tav de ingeschatte arbeidscapaciteit, dan pas komt de rechter in beeld.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij vindt dat kennelijk ook raar, want je geeft aan dat dat via de rechter moet.
Maar hier gaat het om fraude.quote:Op zondag 21 september 2025 00:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt hier ook in het uiterste geval. Duitsland loopt niet alleen met digitalisering achter, ik vermoed dat het met ziekteverzuim minstens zo abominabel is. Als je hier echt langdurig ziek blijft kom je op het bordje van het UWV terecht, niet langer de werkgever. Je kunt dan recht hebben op WIA, is daar onenigheid over tav de ingeschatte arbeidscapaciteit, dan pas komt de rechter in beeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |