abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218788331
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:40 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Het antwoord is dus nee. :)

Dan staat je nog wat teleurstellingen te wachten.

Misschien moet je nog even zo'n :') smiley plaatsen, dan voel je je wat beter. :)
Waar probeer je me nu precies van te overtuigen?

Ohja:

:')
pi_218788343
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:09 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Is dat een vraag aan mij, of een vraag aan de experts?

Je vraagt namelijk experts iets te vertellen, maar quote mij in je post.
Ik zou graag een oplossing willen zien. Volgens experts is dit niet de juiste. Wat is dan wel de juiste? Dat weet blijkbaar niemand
pi_218788353
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
Jij vind het niet oké als Hamas wordt verslagen? Bijzonder.
Non sequitur
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218788408
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:03 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat bedoel je met joden? Als je daarmee Israëliërs bedoelt dan kunnen ze zich beter aan het internationaal recht houden. Dat is hun enig vangnet voor de toekomst omdat ze er een misdadige bende van hebben gemaakt. En dat soort misdadigers komen vroeg of laat tot een einde. Het misbruik van de VN heeft Israël mogelijk gemaakt en die wordt onderhand door Israël en ten gunste van Israël buitenspel gezet.

Wat dat betreft was de schandalige aanval op Qatar een schot in de roos. Het brengt de dictators eindelijk op één lijn. Het bewijst dat zelfs als je je ballen uit je broek loopt voor Israël en je bescherming hebt ingekocht van de VS, je alsnog bommen kado krijgt.

Nu China zich mengt in de strijd om het Midden Oosten kan de VS zich zulke dingen niet veroorloven. China staat klaar om de macht daar te grijpen.
China, als die buren hadden zoals Hamas, was er geen enkel protest of Palestijn meer geweest.
  dinsdag 16 september 2025 @ 19:00:02 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218788451
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:03 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat bedoel je met joden? Als je daarmee Israëliërs bedoelt dan kunnen ze zich beter aan het internationaal recht houden. Dat is hun enig vangnet voor de toekomst omdat ze er een misdadige bende van hebben gemaakt. En dat soort misdadigers komen vroeg of laat tot een einde. Het misbruik van de VN heeft Israël mogelijk gemaakt en die wordt onderhand door Israël en ten gunste van Israël buitenspel gezet.

Wat dat betreft was de schandalige aanval op Qatar een schot in de roos. Het brengt de dictators eindelijk op één lijn. Het bewijst dat zelfs als je je ballen uit je broek loopt voor Israël en je bescherming hebt ingekocht van de VS, je alsnog bommen kado krijgt.

Nu China zich mengt in de strijd om het Midden Oosten kan de VS zich zulke dingen niet veroorloven. China staat klaar om de macht daar te grijpen.
Precies, het wordt vast veel beter voor ze in dat 'vrije' Palestina, niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218788481
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik zou graag een oplossing willen zien. Volgens experts is dit niet de juiste. Wat is dan wel de juiste? Dat weet blijkbaar niemand
Mee eens. Ben bang dat daar ook geen draaiboek voor is, zeker niet in het geval van het zand wespennest in het MO.
pi_218788482
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Chadi wil vooral dat het dit hele gebied Islamitisch wordt en Islamitische landen zijn zoals we weten alles behalve vrij, maar helaas plekken waar (gewelddadige) discriminatie en onderdrukking de norm zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 16 september 2025 @ 19:04:31 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218788486
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Chadi wil vooral dat het dit hele gebied Islamitisch wordt en Islamitische landen zijn zoals we weten alles behalve vrij, maar helaas plekken waar (gewelddadige) discriminatie en onderdrukking de norm zijn.
Tribalisme inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218788571
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daar heb je het vaste panel.
  dinsdag 16 september 2025 @ 19:17:31 #110
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218788575
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Laten we maar niet beginnen over wat jij graag ziet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218788703
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:17 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
In ieder geval niet dat de gijzelaars bevrijd worden, want het huidige beleid van de regering Netanyahu staat dat alleen maar in de weg.
pi_218788733

Hier “roei je Hamas wel mee uit” natuurlijk. Het is niet zo dat er straks volksstammen aan getraumatiseerde jeugd opstaat om in het vacuum te springen, natuurlijk.

[ Bericht 19% gewijzigd door 2172619626795 op 16-09-2025 19:35:17 ]
  dinsdag 16 september 2025 @ 19:31:41 #113
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218788750
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:28 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
In ieder geval niet dat de gijzelaars bevrijd worden, want het huidige beleid van de regering Netanyahu staat dat alleen maar in de weg.
Ze doen ook niet eens moeite om het te verbloemen, omdat de huidige tijdsgeest ze er ook mee weg laat komen. De gijzelaars zijn van tertiair belang en dat is al meermaals uitgesproken.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218789263
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:48 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Waar probeer je me nu precies van te overtuigen?

Ohja:

:')
En? Voel je je beter?
pi_218789350
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:09 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
En? Voel je je beter?
Ja, heb niets te klagen. Weer een dag met plezier hard gewerkt om ‘s avonds thuis te komen bij een lieve vrouw.

Hoe is het met jou? Ook een fijne dag gehad? :)
pi_218789356
quote:

[..]
Ik gok dat het een vergelijkbare versie is maar dan met een ander naampje.
pi_218789358
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Voor de werkende oplossingen is het voor veel mensen te laat, doordat men o.a. de wapenindustrie z'n gang liet gaan met het leveren van wapens aan mannen die de gekregen wapens gingen testen op minderjarigen.
pi_218789459
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:28 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Hamas eist definitieve terugtrekking. Dat is nogal wat om aan toe te geven. De levende gijzelaars worden misschien nog bevrijd en anders zijn ze collateral damage, voor een langdurige veiligheid van de staat Israël.
pi_218789534
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hamas eist definitieve terugtrekking. Dat is nogal wat om aan toe te geven. De levende gijzelaars worden misschien nog bevrijd en anders zijn ze collateral damage, voor een langdurige veiligheid van de staat Israël.
Klopt.

Dus nu we concluderen dat beiden wegen er niet toe leiden dat de kans dat de gijzelaars weer veilig thuis komen vergroot wordt, kun je je afvragen wat de intenties van de regering Netanyahu wel zijn.

En nu blijkt dat Israel genocide pleegt, lijkt het er steeds minder op dat de intenties van Israel heroïsch van aard zijn.
pi_218789665
quote:

[..]
Ah, en wat betreft dat dan volgens jou?
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:30 schreef 2172619626795 het volgende:
[ afbeelding ]

Hier “roei je Hamas wel mee uit” natuurlijk. Het is niet zo dat er straks volksstammen aan getraumatiseerde jeugd opstaat om in het vacuum te springen, natuurlijk.
Tja, dat argument werd ook niet gemaakt voor de bombardementen op de Duitse steden tijdens de Tweede Wereldoorlog, zelfs niet voor Hiroshima en Nagasaki, wat dat betreft zal het dus wel allemaal meevallen.

De realiteit is helaas dat de Palestijnen geen trauma's nodig hebben voor terrorisme, het zit diep verweven in de cultuur.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218789756
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:41 schreef HowardRoark het volgende:

Tja, dat argument werd ook niet gemaakt voor de bombardementen op de Duitse steden tijdens de Tweede Wereldoorlog, zelfs niet voor Hiroshima en Nagasaki, wat dat betreft zal het dus wel allemaal meevallen.
Ahh nee, in plaats van de geschiedenis te leren moet Israel natuurlijk een vrijbrief krijgen om genocide te plegen. Want anderen hebben het ook gedaan.

Bij hoeveel verhongerde mensen en weesgeworden kinderen is er door Israel met gelijke munt terug geslagen? Ik denk pas als Netanyahu besluit om geen kogels, maar een atoombom op een voedseldistributielocatie af te vuren. Wel met een oosterwind natuurlijk.

De Amerikanen hebben immers ook een atoombom gebruikt om Japan op de knieën te krijgen.

Nee, gelukkig verlaagd het mensenlievende Israel zich niet tot dat niveau, maar beperkt het zich tot keurige proportionele acties die in verhouding staat met de huidige dreiging van hun eigen land.

Keurig.

quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:41 schreef HowardRoark het volgende:
het zit diep verweven in de cultuur.
Nee hoor, kinderen worden niet antisemitisch geboren, alhoewel het een rode draad is in de orthodox-joodse gedachtengang. Want God en Moloch enzo.

Nadat Palestijnse kinderen uit hun bedden worden geschud wanneer Israel hun woontoren bombardeert terwijl ze slapen, zullen ze Israel niet als de grote heroïsche bevrijder zien, natuurlijk.

Nu zou het kunnen dat Netanyahu als doel heeft om iedereen boven de 15 uit te roeien, maar ik denk niet dat Salim en Laila na de genocide ip hun ouders beter af zijn in de warme armen van religiegekkies aan de andere kant, zou het wel?

[ Bericht 3% gewijzigd door 2172619626795 op 16-09-2025 20:56:35 ]
pi_218789789
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:51 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ahh nee, in plaats van de geschiedenis te leren moet Israel natuurlijk een vrijbrief krijgen om genocide te plegen. Want anderen hebben het ook gedaan.

Bij hoeveel verhongerde mensen en weesgeworden kinderen is er door Israel met gelijke munt terug geslagen? Ik denk pas als Netanyahu besluit om geen kogels, maar een atoombom op een voedseldistributielocatie af te vuren. Wel met een oosterwind natuurlijk.

De Amerikanen hebben immers ook een atoombom gebruikt om Japan op de knieën te krijgen.

Nee, gelukkig verlaagd het mensenlievende Israel zich niet tot dat niveau, maar beperkt het zich tot keurige proportionele acties die in verhouding staat met de huidige dreiging van hun eigen land.

Keurig.
[..]
Nee hoor, kinderen worden niet antisemitisch geboren, alhoewel het een rode draad is in de orthodox-joodse gedachtengang. Want God en Moloch enzo.

Maar nadat ze uit hun bedden worden geschud wanneer Israel hun woontoren bombardeert terwijl ze slapen, zullen ze Israel niet als de grote heroïsche bevrijder zien, natuurlijk.

Nu zou het kunnen dat Netanyahu als doel heeft om iedereen boven de 15 uit te roeien, maar ik denk niet dat Salim en Laila beter af zijn in de warme armen van religiegekkies aan de andere kant, zou het wel?
Hou op joh.
De haat naar alles wat anders is wordt met de paplepel in gegoten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218789806
quote:

[..]

Er is geen sprake van een genocide en dat waren de bombardementen op Duitsland en Japan ook niet.
quote:
[..]
Nee hoor, kinderen worden niet antisemitisch geboren. Maar nadat ze uit hun bedden worden geschud wanneer Israel hun woontoren bombardeert terwijl ze slapen, zullen ze Israel niet als de grote heroïsche bevrijder zien, natuurlijk.

Nu zou het kunnen dat Netanyahu als doel heeft om iedereen boven de 15 uit te roeien, maar ik denk niet dat Salim en Laila beter af zijn in de warme armen van religiegekkies aan de andere kant, zou het wel?
Arabieren in dit gebied krijgen helaas in veel gevallen antisemitisme mee van jonge leeftijd af aan. En dit is al veel langer een probleem, ver voordat Israël zelfs bestond. Zie ook:
quote:
This act of unprecedented violence failed to generate the the expected expression of solidarity, particularly in view of the historical context, seventy-nine years after the first Nuremberg Trials. On the contrary, we quickly saw the emergence of a more or less accepted argument establishing a causal link between Israeli policy in the Palestinian territories and the violence of October 7, 2023. However, a historical review of relations between the Jewish and Arab communities of Palestine shows that in the century preceding the creation of the State of Israel, Palestine was already the scene of numerous pogroms of a violence comparable to that of October 7.

From 1830 to 1948, these repeated massacres aimed to expel the Jews from Palestine, dissuade European refugees from seeking sanctuary there, and thwart the establishment of a ” Homeland for the Jewish people” through extreme violence.

Bron
quote:
In the spring of 1920, the Muslim pilgrimage of Nabi Mussa (the Prophet Moses), scheduled for April 4, happened to coincide with the Jewish Passover (Pesach) that year. Against the backdrop of the Balfour Declaration and the newly established British presence, this convergence of holidays took on a distinct political significance.

The pilgrimage holds historical weight as it was established by Saladin, who facilitated Muslim reconquest of Jerusalem after the Battle of Hattin in 1187. This Friday, April 4, 1920, was a day of “great prayer”. In front of an ecstatic crowd (including six hundred pilgrims who had entered the city the day before), the mayor of Jerusalem called on everyone to “give their blood for Palestine”.

The crowd chorused: “We will drink the blood of the Jews”. In his turn, the leader of the pilgrims raised his voice and shouted: “Slaughter the Jews” (Itbah al Yahoud!). This was the signal for a four-day outburst of violence (April 4-7, 1920), during which the mob ransacked, mutilated and killed Jews as they passed through the very heart of Jerusalem. The British-led Arab police contingent refused to intervene, and some Arab policemen even took part in the riot. More than two hundred Jews were injured, mostly by stabbing. Six were killed. Many women were raped.

Bron
Op een of andere manier zijn Westerlingen echter gaan denken dat het gedrag van de Palestijnen slechts een resultaat is van de harde manier van optreden van Israël. Het precies andersom: Israël treedt hard op omdat de Palestijnen Israël (en voordien de Joodse gemeenschappen) maar blijven bestoken met terreur en geweld.
pi_218789882
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is geen sprake van een genocide
De Joden die dit beweren beginnen steeds meer alleen te staan. Zoals wel vaker gebeurt bij extremisten.

Heb je overigens al ergens het rapport van de VN gepareerd? Ik kijk er namelijk naar uit.

quote:
Arabieren in dit gebied krijgen helaas in veel gevallen antisemitisme mee van jonge leeftijd af aan. En dit is al veel langer een probleem, ver voordat Israël zelfs bestond. Zie ook:
Dat is natuurlijk waar, maar zoals je nu welgeteld voor de 5e keer doet bij mij, ga je weer eens niet in op de inhoud. Het patroon wat hierbij terugkomt is dat je een inhoudelijk gesprek ontloopt wanneer het onderwerp “Israel” is.

quote:
Op een of andere manier zijn Westerlingen echter gaan denken dat het gedrag van de Palestijnen slechts een resultaat is van de harde manier van optreden van Israël.
Leuke generalisatie weer van de zoveelste Abrahamist, maar ik ben Westerling en net als vele andere Westerlingen denk ik dat helemaal niet.

quote:
Het precies andersom: Israël treedt hard op omdat de Palestijnen Israël (en voordien de Joodse gemeenschappen) maar blijven bestoken met terreur en geweld.
En daar geef ik ze groot gelijk in, maar nogmaals: dit is weer een post waarin je de inhoud pareert.
  dinsdag 16 september 2025 @ 21:13:27 #125
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_218789911
quote:

[..]

Keurig.
[..]

Nadat Palestijnse kinderen uit hun bedden worden geschud wanneer Israel hun woontoren bombardeert terwijl ze slapen, zullen ze Israel niet als de grote heroïsche bevrijder zien, natuurlijk.

Nu zou het kunnen dat Netanyahu als doel heeft om iedereen boven de 15 uit te roeien, maar ik denk niet dat Salim en Laila na de genocide ip hun ouders beter af zijn in de warme armen van religiegekkies aan de andere kant, zou het wel?
Gaat het?

Misschien Pallywood even uitzetten voor de komende paar dagen.
pi_218789918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou op joh.
De haat naar alles wat anders is wordt met de paplepel in gegoten.
Daar ben ik het mee eens, maar daarmee ga ook jij niet in op de inhoud van mijn post.

Kinderen worden niet antisemitisch geboren.
pi_218789927
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is geen sprake van een genocide
Ik snap best dat de term genocide beladen is, maar de stelligheid waarmee je steeds zegt dat er geen sprake van genocide is, daar begin ik zolangzamerhand erg veel moeite mee te krijgen. Er is intussen een grote groep experts en organisaties met de autoriteit om hier iets over te vinden, die daar anders over oordeelt. Of concludeert dat er op zijn minst sprake is van aspecten van genocide. Dat kan niet meer zonder meer genegeerd worden of terzijde worden geschoven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2025 21:18:41 ]
pi_218789949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik snap best dat de term genocide beladen is, maar de stelligheid waarmee je steeds zegt dat er geen sprake van genocide is, daar begin ik zolangzamerhand erg veel moeite mee te krijgen. Er is intussen een grote groep experts en organisaties met de autoriteit om hier iets over te vinden, die daar anders over oordeelt. Of concludeert dat er op zijn minst sprake is van aspecten van genocide. Dat kan niet meer zonder meer genegeerd worden of terzijde worden geschoven.
Zij hebben daar geen autoriteit over, de enige die dit heeft is een rechter. Daarnaast is het veelzeggend dat sommige van deze partijen (bijvoorbeeld Amnesty) de term 'genocide' eerst moesten herdefiniëren alvorens men het kon toepassen op deze situatie. Dat wil dus zeggen dat het met de oorspronkelijke definitie niet lukte. Dan weet je wel genoeg natuurlijk.
pi_218789954
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:13 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Gaat het?

Wat lief dat me dit voor de tweede keer gevraagd wordt vandaag! Ja gaat super! Hoe is het met jou?

quote:
Misschien Pallywood even uitzetten voor de komende paar dagen.
Wat is Pallywood?

Als je daarmee de Palliewappies bedoeld, ook ik kijk reikhalzend uit naar de dag dat ze 1) vastgezet worden of 2) uitgeleverd worden aan de Abrahamisten aan de andere kant van de genocidewens.

Eens kijken of de lhbti-gemeenschap en moslimcriminelen met een slap verregend Islam-masker daar zo beschaafd ontvangen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 16-09-2025 21:27:04 ]
pi_218789973
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zij hebben daar geen autoriteit over, de enige die dit heeft is een rechter. Daarnaast is het veelzeggend dat sommige van deze partijen (bijvoorbeeld Amnesty) de term 'genocide' eerst moesten herdefiniëren alvorens men het kon toepassen op deze situatie. Dat wil dus zeggen dat het met de oorspronkelijke definitie niet lukte. Dan weet je wel genoeg natuurlijk.
Wakker blijven Howard, we hebben het hier over de VN.

Inhoud.
pi_218790016
quote:

[..]
Total nonsens. De VN hanteren een definitie van genocide waar consensus over is. Die kunnen de daden van Israel daar prima aan toetsen en dat hebben ze ook gedaan. Het is niet zo dat er geen genocide plaats kan vinden zolang de rechter daar geen uitspraak over gedaan heeft.

De onschuldpresumptie zegt niet dat een misdrijf niet heeft plaatsgevonden zolang de rechter er niet over geoordeeld heeft. Hooguit dat een verdachte onschuldig is tot ie is veroordeeld.
pi_218790024
quote:

[..]
En de enige met die autoriteit neem je ook al niet serieus.
pi_218790044
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:27 schreef recursief het volgende:

[..]
Total nonsens. De VN hanteren een definitie van genocide waar consensus over is. Die kunnen de daden van Israel daar prima aan toetsen en dat hebben ze ook gedaan. Het is niet zo dat er geen genocide plaats kan vinden zolang de rechter daar geen uitspraak over gedaan heeft.

De onschuldpresumptie zegt niet dat een misdrijf niet heeft plaatsgevonden zolang de rechter er niet over geoordeeld heeft. Hooguit dat een verdachte onschuldig is tot ie is veroordeeld.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
“Maar Israel erkend het internationaal strafhof niet.”

/Howard

“Zolang Israel niet door een rechter is veroordeeld, is er geen sprake van genocide.

/OokHoward
pi_218790112
quote:

[..]
Zij hebben daar geen autoriteit over, de enige die dit heeft is een rechter.
Onzin. Als jij de universitaire master Holocaust- en genocidestudies volgt word je opgeleid om uit te kunnen leggen waarom er herkenningspunten zijn van genocide. En dat is wat er gebeurt, ook door wetenschappers aan de universiteiten in Israël. Die tunnelvisie op Amnesty is inmiddels wat achterhaald.
Dit, dus.
pi_218790152
Rare genocide met 100.000 Gazaanse kinderen onder de twee jaar oud, lukte ze in Auschwitz en Treblinka toch wat minder goed.
pi_218790175
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:27 schreef recursief het volgende:

[..]

Genocide is toch echt een juridisch begrip waar een rechter uitspraak over doet. Zie ook:
quote:
Waarom het NIOD spreekt van genocidaal geweld in Gaza

...

Genocidaal geweld of genocide?

Genocide is een juridische term. Of er daadwerkelijk sprake is van volkerenmoord in Gaza kan alleen door een rechter worden vastgesteld. Eickhoff: "Genocide is een heel complex en beladen begrip. Voor slachtoffers is het een ultieme erkenning, voor daders geldt het als de ultieme veroordeling."

...
quote:
'Reputatie Israël staat op het spel bij genocideaanklacht in Den Haag'

....

Zuid-Afrika heeft de rechters gevraagd Israël in een voorlopige uitspraak te manen de wapens neer te leggen, om verder leed te voorkomen. Ook zou het land moeten meewerken aan het leveren van humanitaire hulp. Dat tussenvonnis wordt over enkele weken verwacht. Overigens kan het hof ook kiezen voor andere maatregelen, zoals een humanitair staakt-het-vuren.

De inhoudelijke behandeling van de zaak zal daarna worden voortgezet. Daarin eist Zuid-Afrika onder meer dat Israël helpt bij de wederopbouw van Gaza en schuldigen berecht. Het kan nog jaren duren voordat het hof daar een uitspraak over doet.
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Amnesty? Dat is een actiegroep, en activisten moet je inderdaad niet serieus nemen. Die hebben ook altijd een agenda en dat is bij Amnesty ook duidelijk merkbaar, zeker als het over Israël gaat.

Wat we vooral zien is dat veel mensen, activisten en actiegroepen graag willen dat er een genocide wordt uitgesproken omdat men dat als een manier ziet om Israël als land in de vernieling te drukken.

En dat is ook wat er achter dit alles schuilt: een diepe haat jegens Israël en de overtuiging dat dit land geen bestaansrecht heeft. Dat men zich daarvoor achter een samenleving moet scharen waar moslimfundamentalisme, terreur, martelaarschap en antisemitisme de norm is, blijkt het voor velen waard te zijn helaas.
pi_218790248
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Genocide is toch echt een juridisch begrip waar een rechter uitspraak over doet. Zie ook:

“(…)Het kan nog jaren duren voordat het hof daar een uitspraak over doet.
Oh komt goed uit, dan kan Israel nog jaren verdergaan met geen genocide plegen.

quote:
Amnesty?
Nee.

Zie:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:37 schreef Buitendam het volgende:

Als jij de universitaire master Holocaust- en genocidestudies volgt word je opgeleid om uit te kunnen leggen waarom er herkenningspunten zijn van genocide. En dat is wat er gebeurt, ook door wetenschappers aan de universiteiten in Israël. Die tunnelvisie op Amnesty is inmiddels wat achterhaald.
——————————————-

quote:

Wat we vooral zien is dat veel mensen, activisten en actiegroepen graag willen dat er een genocide wordt uitgesproken

Nee hoor Howard, we hadden het over de VN.

quote:
omdat men dat als een manier ziet om Israël als land in de vernieling te drukken.
Zij wel, maar daar hadden we het niet over.

quote:
En dat is ook wat er achter dit alles schuilt: een diepe haat jegens Israël en de overtuiging dat dit land geen bestaansrecht heeft. Dat men zich daarvoor achter een samenleving moet scharen waar moslimfundamentalisme, terreur, martelaarschap en antisemitisme de norm is, blijkt het voor velen waard te zijn helaas.
Nee hoor, de VN (waar het over gaat) zit niet in een anti-zionistisch complot.

Je vervalt weer in een slachtofferrol. Wat dat betreft hebben jij en de Gazanen wel een hoop gemeen.
pi_218790272
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:57 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Oh komt goed uit, dan kan Israel nog jaren verdergaan met geen genocide plegen.
[..]
Nee.

Zie:
[..]
——————————————-
[..]
Nee hoor Howard, we hadden het over de VN.
[..]
Zij wel, maar daar hadden we het niet over.
[..]
Nee hoor, de VN (waar het over gaat) zit niet in een anti-zionistisch complot.

Je vervalt weer in een slachtofferrol. Wat dat betreft hebben jij en de Gazanen wel een hoop gemeen.
Precies, Israël pleegt geen genocide. En dus gaat Israël voorlopig nog door met het aanpakken van de Palestijnse terroristen. Je begint het te begrijpen. En vergeet ook niet dat het de Palestijnse nog elke dag vrij staat de wapens neer te leggen en de resterende Israëlische gijzelaars vrij te leggen. Of misschien op zijn minst hun eigen burgers eens te beschermen en deze niet als menselijk schild te gebruiken. Waar bespottelijk genoeg Israël vervolgens de schuld van krijgt.
pi_218790286

Stel me zo voor dat de exodus uit egypte niet veel anders was.
pi_218790332
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:01 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Stel me zo voor dat de exodus uit egypte niet veel anders was.
Hier hadden ook de meeste luxueuze hotels ter wereld kunnen staan.
pi_218790372
quote:

[..]
[..]
[..]
[..]
Amnesty? Dat is een actiegroep, en activisten moet je inderdaad niet serieus nemen. Die hebben ook altijd een agenda en dat is bij Amnesty ook duidelijk merkbaar, zeker als het over Israël gaat.

Wat we vooral zien is dat veel mensen, activisten en actiegroepen graag willen dat er een genocide wordt uitgesproken omdat men dat als een manier ziet om Israël als land in de vernieling te drukken.

Nou dan hebben we het voortaan over genocidaal geweld. In plaats van te miepen dat men het verkeerde woord gebruikt. De daden veranderen er niet door.

Let wel: ik begrijp best dat een genocide-onderzoeker heel scherp is op terminologie, en liever spreekt van genocidaal geweld, maar behalve dat genocide een juridisch begrip is, wordt het in het gewone leven ook niet juridisch gebruikt om genocidaal geweld te beschrijven. Nogmaals: de daden veranderen er niet door.
pi_218790380
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Precies, Israël pleegt geen genocide. En dus gaat Israël voorlopig nog door met Palestijnse burgerdoelen bestoken en slapende kinderen bombarderen
Ftfy

quote:
Je begint het te begrijpen.
Ik begrijp het al heel lang Howard. Als je kritiek hebt op Abrahamisten ben je vanuit hun religieuze hersengymnastiek pro-vijand.

Het is natuurlijk een gek idee dat iemand die hetzelfde kijkt naar de Palestijnen als jij, tegelijkertijd ook jouw barbaarse kinderoffers aan Moloch afkeurt. Het moet zwart-wit zijn, zoals het volgens God was bedoeld.

Geen wonder dat de Abrahamisten aan beide kanten van de stiekeme genocidewens ook nooit zonder wantrouwen en spanningen naast elkaar kunnen leven. Er staat duidelijk geschreven dat het verschil er moet zijn, immers.

quote:
En vergeet ook niet dat het de Palestijnse nog elke dag vrij staat de wapens neer te leggen en de resterende Israëlische gijzelaars vrij te leggen.
Hoe zou ik dat met jou als discussiepartner nou kunnen vergeten, Howard?

quote:
Of misschien op zijn minst hun eigen burgers eens te beschermen en deze niet als menselijk schild te gebruiken. Waar bespottelijk genoeg Israël vervolgens de schuld van krijgt.
Niemand geeft Israel er de schuld van dat Hamas haar burgers als menselijk schild gebruikt.

Goed, dat maar weer besproken te hebben: ga je nu vanuit jouw kant ook reageren op de inhoud? Of blijf je die steeds ontlopen?

Zoals je ziet ben ik op mijn beurt wel bereid inhoudelijk op je posts te reageren. Dat moet alleen wel van twee kanten komen, vind je niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 16-09-2025 22:17:26 ]
pi_218790386
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 21:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Precies, Israël pleegt geen genocide.
Maar het lijkt er toch steeds meer op dat Israel genocidaal geweld gebruikt.
pi_218790500
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 20:16 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja, heb niets te klagen. Weer een dag met plezier hard gewerkt om ‘s avonds thuis te komen bij een lieve vrouw.

Hoe is het met jou? Ook een fijne dag gehad? :)
Israël is begonnen met het innemen van Gaza Stad, dus al die protesten, al die misleiding en propaganda van Hamas... het heeft allemaal geen enkele zin gehad.

Dat stemt mij vrolijk want ik krijg de laatste tijd het idee dat de wereld gek aan het worden is. Blij dat het goede toch gewoon gaat zegevieren over het kwaad. ^O^
pi_218790520
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Maar het lijkt er toch steeds meer op dat Israel genocidaal geweld gebruikt.
Wat is "genocidaal geweld"? Wat Syrië doet tegen de Druzen? Of wat er in Soedan gebeurt? Dat heet gewoon "genocide". Ga nou geen onheuse termen gebruiken die de boel erger moeten laten lijken dan het is.

Israël voert oorlog tegen Hamas en ontziet zoveel mogelijk de Palestijnse bevolking. Dat is de realiteit. De propaganda van de jodenhatende wereld doet daar niets aan af, ook niet als het om onbegrijpelijke redenen zo'n aanhang vindt in het westen tegenwoordig.
pi_218790532
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:24 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Israël is begonnen met het innemen van Gaza Stad, dus al die protesten, al die misleiding en propaganda van Hamas... het heeft allemaal geen enkele zin gehad.

Dat stemt mij vrolijk want ik krijg de laatste tijd het idee dat de wereld gek aan het worden is. Blij dat het goede toch gewoon gaat zegevieren over het kwaad. ^O^
Ahh oke.

Naja zoals gezegd ben ik vandaag blij geworden van mijn werk en het ‘s avonds thuiskomen bij mijn lieve vrouw.

Dat een ander zijn blijdschap vindt in de ontwikkelingen van een oorlog… is iets waarbij ik respectvol mijn mening voor mezelf houd. :)
pi_218790538
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:27 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Wat is "genocidaal geweld"? Wat Syrië doet tegen de Druzen? Of wat er in Soedan gebeurt? Dat heet gewoon "genocide". Ga nou geen onheuse termen gebruiken die de boel erger moeten laten lijken dan het is.
Anders lees je even de hele discussie. Van HowardRoark mag je geen genocide zeggen want dat is voorbehouden aan de rechter.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2025 22:30:28 ]
  Forum Admin dinsdag 16 september 2025 @ 22:35:47 #148
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218790582
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Anders lees je even de hele discussie. Van HowardRoark mag je geen genocide zeggen want dat is voorbehouden aan de rechter.
Nou ja, een rechter kan vaststellen dat het onomstotelijk bewezen is. Ik ben bang dat dat ook pas het punt is waarop landen actie willen ondernemen.

Probleem daarmee is, is dat het achteraf vastgesteld wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 16-09-2025 22:41:47 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 16 september 2025 @ 22:38:18 #149
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218790595
Hard en lang genoeg genocide roepen, dan gaan die rechters uiteindelijk wel een keertje mee.
pi_218790604
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 22:27 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Hmm, dat is wel een goed punt.

A) Moeten we hierbij af gaan op mensen die een universitaire master Holocaust- en genocidestudies hebben gevolgd en zijn opgeleid om uit te kunnen leggen waarom er herkenningspunten zijn van genocide.

Of

B) Zullen we hierbij toch af gaan op de persoon “de grote Alfonso” die zegt dat 1) de conclusie van A) niet correct is en 2) we de term “genocidaal geweld” als tegemoetkoming ten gunste van de discussie niet mogen gebruiken.

Lastig, lastig.

quote:
Israël voert oorlog tegen Hamas en ontziet zoveel mogelijk de Palestijnse bevolking.
Dat is bewezen onjuist.

quote:
De propaganda van de jodenhatende wereld
Jullie wereldje wordt wel heel klein he?

quote:
ook niet als het om onbegrijpelijke redenen zo'n aanhang vindt in het westen tegenwoordig.
Weer dat anti-Westerse sentiment.

Wat hebben Abrahamisten toch een hoop gemeen met elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 16-09-2025 22:48:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')