abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 mei 2026 @ 05:16:37 #226
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220740865
https://www.bbc.com/news/live/c1428pev1n0t

26/136 binnen. De peilingen worden waarheid en wellicht nog meer dan dat. Maar ja dat is FPTP. Reform wint booming. De groenen blijven toch wat achter.

[ Bericht 10% gewijzigd door borisz op 08-05-2026 05:34:54 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 mei 2026 @ 07:50:22 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220741161
Eerste council nu ook binnen voor Reform Newcastle-under-Lyme. Overgenomen van de Tories. Die verliezen er 10. Labour daar 17.
Alle 27 naar Reform.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:44:10 #228
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220743031
FPTP :')
Antifa
  vrijdag 8 mei 2026 @ 11:48:06 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220743062


Denk niet dat Starmer heelhuids het einde van de maand haalt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 12:06:40 #230
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220743359
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]

Denk niet dat Starmer heelhuids het einde van de maand haalt.
Neuh, die was al flink aangeschoten wild.
pi_220745160
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 12:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Neuh, die was al flink aangeschoten wild.
Ik vind dit toch een beetje worden als een voetbalclub die iedere keer als het even tegenzit maar de trainer ontslaat.

Hoeveel hebben ze er nu gehad de laatste jaren? 5 die hun termijn niet vol kregen?

Ergens moeten kiezers ook wat volwassener worden en gaan begrijpen dat zaken tijd kunnen kosten en dat niet elke wens meteen in vervulling kan gaan, hoe vervelend dat ook moge zijn.
pi_220745187
En ik vind de opmerkingen ook zo gek. "Starmer is niet de man om Labour te redden". Ben je nou echt premier van een land ten functie van een partij? Wat is dat voor idioot denken. De vraag moet zijn: is Starmer de man om het land te leiden? Zolang men daar als antwoord ja op geeft, moet je hem niet ontslaan.
pi_220745246
Dat niet overhaast conclusies trekken geldt ook voor onszelf.

Voorzichtige conclusie, tot nu toe, is dat de volatiliteit vooral zit in gebieden waar Leave werd gestemd, men wat ouder en witter is, met een hoog percentage zonder diploma en weinig etnische diversiteit.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mldph6tebc24

Even afwachten tot de volledige resultaten voordat 'we' kunnen zeggen dat men alle kanten op springt. Het schijnt dat bijvoorbeeld Londen een stabiel beeld laat zien.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:41:32 #234
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_220745371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:09 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik vind dit toch een beetje worden als een voetbalclub die iedere keer als het even tegenzit maar de trainer ontslaat.

Hoeveel hebben ze er nu gehad de laatste jaren? 5 die hun termijn niet vol kregen?

Ergens moeten kiezers ook wat volwassener worden en gaan begrijpen dat zaken tijd kunnen kosten en dat niet elke wens meteen in vervulling kan gaan, hoe vervelend dat ook moge zijn.
Oh eens hoor. Ze hebben er nogal wat versleten. Maar in hun stelsel kan dat met veel minder verkiezingen. Er zal sowieso de komende jaren een Labourregering blijven, mogelijk zelfs met Starmer :P. Maar het is ook bepaald niet zijn eerste tegenslag…
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 mei 2026 @ 17:57:24 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220745473
De leider van Labour in Wales, en premier, komt niet eens terug in het parlement...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220745492
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh eens hoor. Ze hebben er nogal wat versleten. Maar in hun stelsel kan dat met veel minder verkiezingen. Er zal sowieso de komende jaren een Labourregering blijven, mogelijk zelfs met Starmer :P. Maar het is ook bepaald niet zijn eerste tegenslag…
Starmer is een politicus uit een andere tijd. Ik denk dat hij beter is dan Gordon Brown, Theresa May en Boris Johnson bijvoorbeeld, maar gewoon niet de juiste man voor deze tijd (was ook al als oppositieleider niet onomstreden).
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:24:23 #237
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220745613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:57 schreef borisz het volgende:
De leider van Labour in Wales, en premier, komt niet eens terug in het parlement...
Treedt ook af als leider van Labour in Wales. Voorland Starmer?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220756939
Mooi! Starmer kan lekker oprotten. Die gast is zo onbetrouwbaar als wat. Hopelijk komt er ooit gerechtigheid en beland ie in de gevangenis. ^O^
  Moderator zondag 10 mei 2026 @ 13:20:00 #239
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220757124
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2026 12:45 schreef Refragmental het volgende:
Mooi! Starmer kan lekker oprotten. Die gast is zo onbetrouwbaar als wat. Hopelijk komt er ooit gerechtigheid en beland ie in de gevangenis. ^O^
Voor welk strafbaar feit precies?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 10 mei 2026 @ 13:38:18 #240
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220757218
quote:
81s.gif Op zondag 10 mei 2026 13:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Voor welk strafbaar feit precies?
Links (politicus) zijn. Mag niet van bepaalde stromingen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 12:54:37 #241
236264 crew  capricia
pi_220763615
Iemand die het nog volgt?
Wat is de kans dat hij aftreedt?

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 11 mei 2026 @ 12:59:10 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220763644
Die Starmer kan beter zo snel mogelijk zijn biezen pakken. Heeft volstrekt geen politiek gevoel die man.
pi_220763677
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:54 schreef capricia het volgende:
Iemand die het nog volgt?
Wat is de kans dat hij aftreedt?

[ x ]
Ik vind dit juist positief. Enig continuïteit van beleid is hard nodig.

Starmer is trouwens al genoeg bezig met asielzoekers en migranten criminaliseren.
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 13:02:57 #244
236264 crew  capricia
pi_220763695
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 12:59 schreef Hexagon het volgende:
Die Starmer kan beter zo snel mogelijk zijn biezen pakken. Heeft volstrekt geen politiek gevoel die man.
Ik vind dat nationaliseren van die staalfabriek ook wel heel bijzonder.

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220763747
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind dat nationaliseren van die staalfabriek ook wel heel bijzonder.

[ x ]
Daar is al heel veel belastinggeld in gestopt. Ook door Conservatieven.

Goede zet dus om daar zeggenschap tegenover te stellen.

https://www.thetimes.com/(...)egic-asset-8hsvmnjgm
  Moderator maandag 11 mei 2026 @ 13:11:00 #246
236264 crew  capricia
pi_220763759
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Daar is al heel veel belastinggeld in gestopt. Ook door Conservatieven.

Goede zet dus om daar zeggenschap tegenover te stellen.

https://www.thetimes.com/(...)egic-asset-8hsvmnjgm
Dat er al belastinggeld in zit, vind ik persoonlijk geen goed argument.

Doet me een beetje aan poker denken: dat mensen die al invested in de pot zitten, niet meer passen wanneer dat beter is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 11 mei 2026 @ 13:26:35 #247
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220763899
Hadden we maar een Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal zodat strategische staal- en energieproductie goed geregeld zijn op Europese schaal.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220763934
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2026 13:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat er al belastinggeld in zit, vind ik persoonlijk geen goed argument.

Doet me een beetje aan poker denken: dat mensen die al invested in de pot zitten, niet meer passen wanneer dat beter is.
Het VK heeft een serieuze defensie industrie. Het VK heeft dus een eigen staalindustrie (en toevoer van erts vanuit de Commonwealth) nodig.
pi_220765331
Starmer wil terug in de douaneunie en de interne markt van de EU:
https://www.volkskrant.nl(...)van-europa~b648c76d/
pi_220765348
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:50 schreef Hanca het volgende:
Starmer wil terug in de douaneunie en de interne markt van de EU:
https://www.volkskrant.nl(...)van-europa~b648c76d/
Sluit maar aan bij Noorwegen (+ Schengen) of een volledig lidmaatschap.

A.u.b. geen speciale privileges voor dit arrogante land - minstens net zo arrogant als Frankrijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2026 16:53:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')