abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218776629
10 september:
quote:
De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .

Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.

Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”

Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.

Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
11 september:
quote:
De FBI heeft in de zoektocht naar de schutter die de rechts-conservatieve Charlie Kirk doodschoot het vermoedelijke moordwapen gevonden. Ook is er goed beeldmateriaal van de schutter. Volgens de FBI zijn er op dit moment geen andere mensen in gevaar.

Het gaat vermoedelijk om een jonge verdachte, deelt de FBI op een persconferentie. Hij viel door zijn leeftijd niet op tussen het universiteitspubliek.

Uit het politieonderzoek blijkt dat de schutter rond 11.50 uur (lokale tijd) aankwam op de campus van de Utah Valley University, ongeveer een half uur voordat hij het schot op Kirk loste. De politie heeft vanaf dat moment zijn sporen kunnen volgen.

Zo weten ze dat de verdachte over de campus naar het trappenhuis van een gebouw is gelopen. Via daar ging die naar het dak. Na de aanslag op Kirk rende de vermeende schutter over het dak en sprong eraf. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk van de universiteit ingevlucht zijn.

De onderzoekers hebben "goed beeldmateriaal van de persoon", zegt Beau Mason, het hoofd van het veiligheidsdepartement van de Amerikaanse staat Utah. De beelden worden voorlopig nog niet gedeeld, omdat de politie het gezicht van de verdachte probeert te identificeren. Pas als dat niet lukt, worden de beelden mogelijk vrijgegeven.

Ook hebben de autoriteiten een afdruk van zijn hand en onderarm gevonden, wat kan bijdragen aan het opsporen van de schutter, zegt een FBI-agent tijdens de persconferentie. Daarnaast hebben ze een indruk van welke schoenen de verdachte zou hebben gedragen.
12 september:
quote:
22-jarige man uit Utah aangehouden voor moord op Charlie Kirk

De Amerikaanse autoriteiten hebben vrijdag na een klopjacht een verdachte aangehouden voor de moord op de rechts-conservatieve activist Charlie Kirk. De verdachte is een 22-jarige man uit Utah, zeggen bronnen.
President Donald Trump zei eerder op de dag tegen Fox News dat de verdachte door iemand uit zijn directe omgeving is aangegeven. De gouverneur van Utah, Spencer J. Cox, bevestigde die lezing op een persconferentie. Ook bevestigde de gouverneur dat de verdachte uit Utah komt.

Volgens Cox zijn de autoriteiten getipt door een familielid van de verdachte. Hij zou tijdens het avondeten opmerkingen hebben gemaakt over Kirk. De verdachte zou Kirk "haatdragend commentaar" hebben verweten.

De autoriteiten hebben ook een kamergenoot van de verdachte ondervraagd. Die wees de politie op berichten op sociale media van de schutter. Daar zou zijn gesproken over het ophalen en achterlaten van een geweer.

De gouverneur bevestigde bovendien dat er inderdaad boodschappen op gevonden kogelhulzen waren gegraveerd. Geruchten daarover deden al enige tijd de ronde. Een van de boodschappen luidde: "hé fascist, vangen!" Op een andere huls stond "bella ciao, ciao, ciao", zei Cox, die de moord op Kirk omschreef als een aanslag op alles waar de Verenigde Staten voor staan.

De geëmotioneerd Cox riep jongeren op om meningsverschillen te omarmen en discussie niet uit de weg te gaan. Hij hoopt dat de moord op Kirk een keerpunt wordt voor Amerikanen. Ook FBI-directeur Kash Patel had het zwaar op de persconferentie.

Schutter handelde alleen en loste één schot
De 31-jarige Kirk werd woensdag tijdens een debat op de Utah Valley University in zijn nek geschoten en overleed even later aan zijn verwondingen in het ziekenhuis. Er waren zo'n drieduizend bezoekers bij het debat aanwezig, onder wie Kirks vrouw en kinderen.

De schutter, die volgens Cox geen student was, handelde alleen en loste één schot. Dat gebeurde vanaf het dak van een universiteitsgebouw op zo'n 180 meter afstand. Het vermoedelijke moordwapen, een "krachtig geweer", werd eerder al gevonden in een bosrijk gebied, meldde de FBI donderdag op een persconferentie.

Ook werd toen bekend dat de verdachte na de aanslag op Kirk over het dak rende en ervan afsprong. Vervolgens zou de verdachte de omliggende wijk in zijn gevlucht. Enkele uren na de persconferentie deelde de FBI beelden van de verdachte op X en vroeg om hulp bij het identificeren van de persoon.

Volgens de autoriteiten ging het om een gerichte aanval op Kirk. Gouverneur Spencer Cox van de Amerikaanse staat Utah, waar de universiteit staat, noemde de schietpartij een politiek gemotiveerde moordaanslag.

Na de schietpartij werden twee mensen aangehouden. Zij werden vrij snel daarna weer vrijgelaten en zouden niet betrokken zijn bij de schietpartij.
  maandag 15 september 2025 @ 10:44:41 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218776633
Ik weet nog een leuke mop!!!1

De kogel is door de Kirk!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218776650
Respectloze titel. Dat zou je hier niet moeten willen.
-
pi_218776656
TT _O_
pi_218776663
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:47 schreef quo_ het volgende:
Respectloze titel. Dat zou je hier niet moeten willen.
Jammer dat ik niet in de gaten had dat ik de lapo had anders had ik em veranderd.
Ow wacht, dit is net gedaan.
  maandag 15 september 2025 @ 10:50:26 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218776672
Ik kan het niet lezen, want zit op m’n mobiel. Maar kogel door de kirk is flauw.
Wie dit leest is een lezer van dit
  FOK!fotograaf maandag 15 september 2025 @ 10:51:20 #7
842 Zorro
Z
pi_218776679
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 10:50 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kan het niet lezen, want zit op m’n mobiel. Maar kogel door de kirk is flauw.
Niveau van de mods is ook weer top.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218776695
Ach kan nu wel toch, past wel in het internetcultuurtje, en Charlie Kirk was in feite ook een troll die is vermoord door een troll met kogels met memes erop.
pi_218776702
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:53 schreef DrDentz het volgende:
Ach kan nu wel toch, past wel in het internetcultuurtje, en Charlie Kirk was in feite ook een troll die is vermoord door een troll met kogels met memes erop.
Doe normaal joh.
  roze maandag 15 september 2025 @ 10:57:33 #10
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218776763
quote:
Godver ik moet toch een beetje gniffelen sorry.
Your beauty never ever scared me.
pi_218776787
quote:
Flauw? Zeker!
Respectloos? Absoluut niet!

Bovendien: humor relativeert, dus mensen die dit aanstootgevend vinden, zijn overgevoelige sneeuwvlokjes met lange teentjes.
  maandag 15 september 2025 @ 10:58:49 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218776790
Kom op jongens, we zijn geen sneeuwvlokjes!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 15 september 2025 @ 11:00:53 #13
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218776813
deeltje 23 _O_
Want het wetboek ken ik ook
  Overall beste user 2022 maandag 15 september 2025 @ 11:01:17 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218776825
Charlie zou het zo hebben gewild.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 15 september 2025 @ 11:03:48 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_218776863
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Flauw? Zeker!
Respectloos? Absoluut niet!

Bovendien: humor relativeert, dus mensen die dit aanstootgevend vinden, zijn overgevoelige sneeuwvlokjes met lange teentjes.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_218777022
Morbide humor.
Altijd goed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218777139
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 08:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat ik vooral zorgwekkend vind is dat bepaalde stromingen in de VS dit gebruiken als stok om transgenders mee te slaan. In de eerste 24 uur na de moord werd deze groep al gezien als hoofdschuldige, waarna extremisten opriepen tot 'maatregelen' tegen transgenders (in sommige gevallen werd zelfs onverbloemd gedreigd met geweld).

Dat sentiment wordt nu nieuw leven ingeblazen. Levensgevaarlijk.

Of Robinson een relatie had met een transgender? Ik begrijp inderdaad dat Cox dat heeft gezegd. Maar met iemand als Patel aan het hoofd van de FBI en deze regering aan het roer, blijf ik kritisch.
Ik zou ook liever hebben dat de moord op Kirk gebruikt zou worden om net als Kirk gewoon weer eens met elkaar in discussie te gaan, in plaats van elkaar te mijden en te demoniseren. Maar goed, dat lijkt er niet echt in te zitten.

Waar ik wel een beetje mij over verbaas is dat het groyper verhaal, wat al vanaf het begin af aan zeer discutabel was, gewoon door sommigen tegen beter weten in nog wordt verkondigd.

Kritisch blijven, afwachten op wat uit het onderzoek volgt... absoluut. Je hoort mij ook niet zeggen dat ik weet wat zijn motief was. Sterker nog, ik heb duidelijk aangegeven dat we dat nog niet weten. Alleen dat op basis van wat nu door de autoriteiten verklaard wordt het groyper verhaal wel naar het rijk der fabelen mag.
pi_218777155
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 08:57 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Normies snappen niet dat als je kritiek hebt op Charlie Kirk dat je niet direct links bent. De mogelijke dader had kritiek op Charlie Kirk maar dat had Nick Fuentes ook en die is extreem rechts.
En mensen met een enorme plaat voor hun kop doen net alsof het hierom gaat, terwijl het gewoon gaat om het feit dat kennelijk zijn naasten hebben aangegeven dat de schutter linkse denkbeelden had, dat de persoon met wie hij samenwoonde heeft verklaard dat ze een relatie hadden en dat deze van man naar vrouw in transitie was en er geen enkele concrete aanwijzing is dat de dader een groyper is.
pi_218777171
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 10:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Als Amerikadeskundige hoef je ook niet elk religekkie en/of influencer te kennen lijkt me. Heb je een aardige dagtaak aan anders.
Deze en een paar anderen wel, anders ben je geen Amerika deskundige maar je heb je de laatste 10 jaar in een bubbel gezeten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 15 september 2025 @ 11:28:25 #20
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218777180
Ik snap geen kut meer van groyper shit enzo ik word te oud hiervoor
pi_218777201
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het dan om de aanklager. Die deelt informatie. :')
Privacy ben je in de VS kwijt in dit soort gevallen. Men vindt daar het maatschappelijk belang veel belangrijker, waar wij hier privacy wat belangrijker vinden. Daarom kun je aldaar ook geregistreerde zedendelinquenten opzoeken.

Ik ben er zelf ook geen fan van, maar ja ik kom uit de Utrechtse school...
pi_218777218
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:28 schreef jigggy het volgende:
Ik snap geen kut meer van groyper shit enzo ik word te oud hiervoor
Ik moest dit ook opzoeken en het is echt een enge sekte.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Groypers
pi_218777224
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Deze en een paar anderen wel, anders ben je geen Amerika deskundige maar je heb je de laatste 10 jaar in een bubbel gezeten.
Ik denk eerder dat de mensen die deze man kenden in een bubbel hebben gezeten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218777231
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 09:56 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

"Amerika-deskundige" Van Rossem had nooit van Charlie Kirk gehoord voor de moord :')
Ik heb altijd genoten van zijn colleges, maar ik vrees toch dat hij inmiddels wat de aansluiting aan het verliezen is. Mag ook op zijn leeftijd.
pi_218777266
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vraag me af hoe belangrijk hij nou echt was hoor.
Ja, vooral een influencer die universiteiten afging voor een debat en die Trump ook kende. Maar Trump gaat alweer verder. Dus hoe innig was de band?
Ze spraken elkaar regelmatig. Hij is degene die Trump heeft overtuigd om JD Vance als running mate te nemen bijvoorbeeld. Hij is dit jaar in de podcast geweest van Maher en Newsom. Podcasts waar je niet komt als onbeduidende influencers.

Hij was echt een Voice of his generation.
pi_218777293
quote:
Respectloos zelfs. Hopelijk kan een mod het aanpassen.
  maandag 15 september 2025 @ 11:46:12 #27
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218777359
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is een feitelijke vaststelling. Of bleef de kogel in zijn nek zitten?
  Overall beste user 2022 maandag 15 september 2025 @ 11:46:21 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_218777361
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom? Kirk was zelf niet vies van een belediging meer of minder en zijn aanhang vond dat prachtig. Om dan te gaan jengelen dat een flauwe woordgrap zorgt voor tranen met tuiten bij de oh zo gevoelige snowflake achterban en dat het wegens hun dunne huid daarom noodzakelijk is het te censureren is natuurlijk onzin. Ashamed of nothing, offended by everything in optima forma.

Charlie zou dat niet gewild hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 15 september 2025 @ 11:46:23 #29
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218777362
Iedere poep en sheet wordt hier gecanceld of dichtgezet. maar dit soort onsmakelijke, respectloze en ronduit kinderachtige hints (nota bene in de titel!) blijft lekker staan. Chapeau mods.

Topic starter voelt zich nu een hele grote jongen zeker?
"Hoka Hey!"
pi_218777380
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:46 schreef matspontius het volgende:
Iedere poep en sheet wordt hier gecanceld of dichtgezet. maar dit soort onsmakelijke, respectloze en ronduit kinderachtige hints (nota bene in de titel!) blijft lekker staan. Chapeau mods.

Woke cancelcultuur
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218777389
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze spraken elkaar regelmatig. Hij is degene die Trump heeft overtuigd om JD Vance als running mate te nemen bijvoorbeeld. Hij is dit jaar in de podcast geweest van Maher en Newsom. Podcasts waar je niet komt als onbeduidende influencers.

Hij was echt een Voice of his generation.
Ik geef het nog een week en hij was de toekomstig president.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 15 september 2025 @ 11:50:53 #32
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218777414
quote:

Ach jochie
pi_218777426
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom? Kirk was zelf niet vies van een belediging meer of minder en zijn aanhang vond dat prachtig. Om dan te gaan jengelen dat een flauwe woordgrap zorgt voor tranen met tuiten bij de oh zo gevoelige snowflake achterban en dat het wegens hun dunne huid daarom noodzakelijk is het te censureren is natuurlijk onzin. Ashamed of nothing, offended by everything in optima forma.

Charlie zou dat niet gewild hebben.
Lees gewoon het eerste woord nog eens. Heb je niet alleen een antwoord op je vraag, maar ook meteen het antwoord op de vraag wat jij bent.
pi_218777431
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En mensen met een enorme plaat voor hun kop doen net alsof het hierom gaat, terwijl het gewoon gaat om het feit dat kennelijk zijn naasten hebben aangegeven dat de schutter linkse denkbeelden had, dat de persoon met wie hij samenwoonde heeft verklaard dat ze een relatie hadden en dat deze van man naar vrouw in transitie was en er geen enkele concrete aanwijzing is dat de dader een groyper is.
Er zijn wel aanwijzingen dat de dader een groyper is, namelijk de teksten op z'n kogels.
pi_218777440
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 11:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat hoeft niet, want er waren inderdaad aardig wat mensen met invloed binnen MAGA die hem zagen als een natuurlijke opvolger van Vance. Of hij dat ook zou zijn geworden is vers twee, want er verandert veel in de loop der jaren.
  maandag 15 september 2025 @ 11:53:53 #36
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218777441
TT _O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218777448
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 11:33 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat de mensen die deze man kenden in een bubbel hebben gezeten.
De universiteiten zijn al meer dan 10 jaar de frontlinie van de culture wars daar, met sprekers en komedianten die beveiligd moesten worden en verjaagd werden. Dat is al bijna net zo lang geleden opgepikt door de mainstream media. Kirk was een relatief late deelnemer daaraan.

Als je dat niet meegekregen hebt als gewoon geinteresseerde dan heb je een heel goed afgeschermde bubbel, als je dat als Amerikadeskundige gemist hebt heb je een veel te grote blinde vlek om deskundige te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218777449
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:52 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Er zijn wel aanwijzingen dat de dader een groyper is, namelijk de teksten op z'n kogels.
Dat was toch gamecultuur?
pi_218777454
quote:
9s.gif Op maandag 15 september 2025 10:57 schreef Ama het volgende:

[..]
Godver ik moet toch een beetje gniffelen sorry.
Ook al verdedig ik hem hier steeds; ik zie de (uiteraard smakeloze) humor er ook wel van in. ;)
Sterker nog; ik zat hier zelf ook al aan te denken. :P

Maar goed, als TT gaat het natuurlijk wel een beetje ver. Van mij hoeft het niet per sé veranderd te worden, maar snap wel dat sommigen er wat moeite mee hebben.
pi_218777455
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:23 schreef VEM2012 het volgende:

. Alleen dat op basis van wat nu door de autoriteiten verklaard wordt het groyper verhaal wel naar het rijk der fabelen mag.
Hoe betrouwbaar acht jij de Amerikaanse snel tot autocratisch gevormde autoriteiten op dit moment nog?
pi_218777458
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat was toch gamecultuur?
Deels, de up up up down left oid was van de game Helldivers

Er waren ook teksten (de "Notices bulge" tekst o.a.) die meer Groyper was
pi_218777459
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat hoeft niet, want er waren inderdaad aardig wat mensen met invloed binnen MAGA die hem zagen als een natuurlijke opvolger van Vance. Of hij dat ook zou zijn geworden is vers twee, want er verandert veel in de loop der jaren.
Mensen worden altijd wat groter gemaakt als ze jong komen te overlijden. Eerst was dat nog een beetje artiesten only, nu blijkbaar ook bij niche influencers
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218777460
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 11:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video
  maandag 15 september 2025 @ 11:56:06 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218777462
quote:

Het zijn maar woorden, geen kogels.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218777477
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2025 11:56 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het zijn maar woorden, geen kogels.
En ze zijn best treffend. :P

Net als de kogel. :')
  maandag 15 september 2025 @ 11:58:29 #46
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_218777488
TT beter goed gejat dan slecht verzonnen.
  maandag 15 september 2025 @ 11:59:11 #47
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218777494
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2025 11:50 schreef Falco het volgende:

[..]
Ach jochie
Ja, wat is er?
"Hoka Hey!"
pi_218777500
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe betrouwbaar acht jij de Amerikaanse snel tot autocratisch gevormde autoriteiten op dit moment nog?
Stel dat het een flagrante leugen is, zou er dan niet iemand uit de omgeving het inmiddels hebben tegengesproken denk je? Of de FBI zelf?

Hoe dan ook: het is veel betrouwbaarder dan wat internethelden die met wat hinkstapsprongen iets proberen te bewijzen wat hoogst onwaarschijnlijk is.
pi_218777502
quote:
Ik had de achterlijkheid van Muricans wat onderschat zie ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218777505
Het probleem ligt deels bij mensen die zich buitengesloten voelen en online hun toevlucht zoeken tot provocerende uitspraken om aandacht of erkenning te krijgen binnen hun digitale kring.

Dit zie je bijvoorbeeld op platforms zoals het FOK! forum, le reddit of BlueSky, waar sommige gebruikers scherpe of controversiële opmerkingen plaatsen om zich sterker of verbonden te voelen.

Dit gedrag lijkt vaak voort te komen uit persoonlijke onvrede of een gevoel van isolatie.

De liquidatie van Kirk lijkt uitgevoerd door iemand die moeite heeft om aansluiting te vinden in de samenleving. Dit soort individuen kan sterk beïnvloed worden door mediaberichten of populaire opvattingen, zoals het strikt volgen van bepaalde regels zonder kritische reflectie.

Ze hebben soms moeite om nuance te zien en labelen anderen snel als 'fout' als die niet dezelfde mening delen.Wat betreft de transgendergemeenschap: sommigen beweren dat hun identiteit niet strookt met biologische realiteiten, zoals voortplanting, en dat dit kan leiden tot interne conflicten. Online platforms zoals Reddit kunnen dit versterken, waar gebruikers soms meningen overnemen die populair zijn (bijvoorbeeld door upvotes) om erbij te horen.

Dit laat zien hoe gevoelig sommige mensen zijn voor groepsdruk en hoe online dynamieken hun overtuigingen kunnen vormen.Het is zorgwekkend hoe makkelijk mensen, ongeacht hun politieke overtuiging, beïnvloed kunnen worden door extreme of eenzijdige retoriek online. Dit vraagt om meer kritisch denken en open dialoog.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')