abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218777898
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik lees vooral veel verontwaardiging in plaats dat 'de halve wereld' het wel ok vindt.
Duidelijk dat je de verkeerde social media leest.

Ik zou best een link willen doorsturen, maar Russische bots etc. (Ik tik hem alvast maar in)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 15 september 2025 @ 12:31:49 #102
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218777900
Ik ken geen enkel nummer van Bob Vylan (lol).

quote:
Musical themes

Common ideas found in the lyrics include social and political issues such as racism, police violence, economic inequality, access to healthy food, gentrification, mental health, fatherhood, late-stage capitalism, homophobia, toxic masculinity, Britain's political hypocrisy, and the pharmaceutical industry. The theme of the struggles of being a black man in Europe are recurring in every album, and include the mental health struggles of black men, institutional racism that contributes to poverty in black communities, the threat of police, and the struggles of being a black parent in a world that threatens your children.[21]
Klinkt allemaal heel punk inderdaad. Misschien kan de NPO een documentaire over ze maken. Sinds wanneer is het trouwens punk om the current thing te supporten? :')
  maandag 15 september 2025 @ 12:34:21 #103
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218777941
Geweld verheerlijken tegen mensen die een andere mening hebben; staat voor mij gelijk aan oproepen tot geweld.

Hoe fout je die mening van een ander ook vind, geweld is een no go.

En dan hebben we het nog niet eens over zijn woorden over Zionisten.

Het blijkt ook maar weer eens dat extreem links net zo gevaarlijk is als extreem rechts.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218777954
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2025 10:56 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Helaas kan ik niet maar Bob Vylan is tof _O_
Jij vind het toejuichen van dodelijk geweld tegen vermeende politieke tegenstanders 'tof'?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 15 september 2025 @ 12:36:40 #105
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218777970
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2025 12:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij vind het toejuichen van dodelijk geweld tegen vermeende politieke tegenstanders 'tof'?
Ik had het over de band zelf , niet zo huilen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 12:44:36 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218778057
is ook gewoon een kutband, gewoon zonder al dit gedoe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218778109
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 12:25 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Jij gooit hoge ogen naar de titel van forumpareltje van de week als ik al jouw waardevolle bijdragen uit slechts 1 topic op een rijtje zet.
Bedankt O+.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_218778116
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 12:31 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Duidelijk dat je de verkeerde social media leest.

Ik zou best een link willen doorsturen, maar Russische bots etc. (Ik tik hem alvast maar in)
Ik denk dat ik de juiste lees.
In Southern Sun
pi_218778779
quote:
88s.gif Op maandag 15 september 2025 12:44 schreef sp3c het volgende:
is ook gewoon een kutband, gewoon zonder al dit gedoe
Je ziet b en c artiesten opeens hele grove anti-Israël teksten schreeuwen voor extra aandacht, dat ze normaal met hun magere optredens nooit zou krijgen.
pi_218779110
In Nederland mag blijkbaar veel qua 'artistieke vrijheid'. Zie de uitspraak in de zaak van 'woordkunstenaar' Akwasi.

Maar m.i. kan je m.b.t. de uitspraken van Vylan geen enkele artistieke context terugvinden. Gewoon pure haat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218779625
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 14:19 schreef matspontius het volgende:

[..]
Vindt zichzelf waarschijnlijk erg bijdehand en grappig - ach laat hem in die waan _O_
Nog steeds wel benieuwd waar de pers iets goed zou praten. Of welke halve wereld het wel ok vindt. 't Is weer van veel roepen zeg maar.
In Southern Sun
pi_218779691
“The pronouns was/were. Because if you talk s---, you will get banged. Rest in piss Charlie Kirk, you piece of s---," Bob Vylan said as the crowd cheered in approval.

Dit soort ophitsers moet je gewoon de toegang tot het land ontzeggen.
pi_218779727
twitter

Dubbele standaard van de rechterlijke macht.
pi_218779858
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 15:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Leuke rubriek dit, racistische uitingen van een gekozen volksvertegenwoordiger vergelijken met geschreeuw van een punkband.
In Southern Sun
  maandag 15 september 2025 @ 16:00:42 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218779868
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Leuke rubriek dit, racistische uitingen van een gekozen volksvertegenwoordiger vergelijken met geschreeuw van een punkband.
En Jan Roos en Hans Teeuwen? Of is dat "anders"?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218779914
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 16:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En Jan Roos en Hans Teeuwen? Of is dat "anders"?
Ik geloof dat Sander van Dam wie dat ook moge zijn Bob Vylan vergelijkt met Wilders. En dat vind ik een leuke rubriek. Wat Jan Roos en Hans Teeuwen er verder mee te maken hebben is me een raadsel.
In Southern Sun
  maandag 15 september 2025 @ 16:09:21 #117
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218779932
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 16:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ik geloof dat Sander van Dam wie dat ook moge zijn Bob Vylan vergelijkt met Wilders. En dat vind ik een leuke rubriek. Wat Jan Roos en Hans Teeuwen er verder mee te maken hebben is me een raadsel.
Dat zijn ook "artiesten" met een mening die schuurde/schokkend was, maar die werden wel opgepakt, dat was dus het deel meten met 2 maten :).

Maar dat zei ik al, dat zal wel "anders" zijn :).
Get woke, go broke!
  maandag 15 september 2025 @ 16:11:57 #118
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218779959
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 16:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat zijn ook "artiesten" met een mening die schuurde/schokkend was, maar die werden wel opgepakt, dat was dus het deel meten met 2 maten :).

Het gaat hier op dt forum (en de rest van de wereld tegenwoordig) ook niet meer om het topic onderwerp maar om ten allen tijde je gelijk door te drammen - zo anders dus ^O^
"Hoka Hey!"
  maandag 15 september 2025 @ 16:12:10 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218779962
twitter

Heel...erg...geloofwaardig.

Keir Starmer ziet dat het goed is.
Get woke, go broke!
pi_218779967
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Voor de wet is iedereen gelijk, we zien echter duidelijk een opmerkelijke dubbele moraal, waar in sommige gevallen de vrijheid van meningsuiting de ene kant wordt opgetrokken (zo min mogelijk vrijheid) waar in andere gevallen deze de andere kant op wordt geïnterpreteerd. En dat heeft wel degelijk met de inhoud te maken.

Als we een rechtsorde krijgen waarin de ene keer iemand nog niet wordt aangeklaagd voor het citeren van een academische studie (Mona Keijzer) maar de volgende het oproepen aan mensen om 'facisten' en 'zionisten' te gaan zoeken op straat' terwijl de dodelijke aanslag op bekende Amerikaanse influenceer wordt gejuicht en gevierd, is het einde zoek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 15 september 2025 @ 16:13:06 #121
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218779975
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 15:47 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dat is standaard, de rechtelijke macht is helaas in Nederland een corrupte en incompetente bende.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 15 september 2025 @ 16:14:04 #122
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218779983
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 16:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is standaard, de rechtelijke macht is helaas in Nederland een corrupte en incompetente bende.
Nooit anders geweest ook dus niets nieuws onder de zon
"Hoka Hey!"
pi_218779991
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 16:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

In het geval Jan Roos niet per se anders behalve dan dat Roos natuurlijk allesbehalve een artiest is, dus je kunt je vooringenomenheid en je whataboutisms weer netjes opbergen.
In Southern Sun
pi_218780021
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 16:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
In het geval Jan Roos niet per se anders behalve dan dat Roos natuurlijk allesbehalve een artiest is, dus je kunt je vooringenomenheid en je whataboutisms weer netjes opbergen.
Wie bepaalt dat dan, wie een artiest is en wie niet?

Iedereen op Fok is tenslotte een woordkunstenaar.❤️
pi_218780044
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 16:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Mwah, het lijkt er vooral op dat er sprake is van eenheidsworst binnen de juridische instituten waardoor de wet te vaak op een eenzijdige ideologische manier wordt geïnterpreteerd.

We zagen dit bijvoorbeeld recent ook bij een uitspraak van de rechter die ouder een zeer lage straf na het slaan van hun eigen kinderen om de 'culturele achtergrond' van de mensen hierin werd meegenomen.
quote:
Het culturele verschil werd door de rechter uiteindelijk wel meegenomen in haar uitspraak. „Zouden hier mensen met een andere culturele achtergrond zitten, dan zou mijn oordeel anders zijn.”

Bron
En zo krijg je dus wel degelijk een two-tier system, waarin externe factoren en/of politieke affiliatie worden meegenomen bij de interpretatie van de wet. Dit lijkt hier ook het geval te zijn, want no way dat rechts of conservatieve georiënteerde individuen met dezelfde uitspraken weg waren gekomen als Bob Vylan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')