gezegtquote:Op maandag 15 september 2025 00:12 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Europe zal gewoon een belasting stelsel moeten hebben een vaste minimaal loon.
Alleen dan werkt Europa pas goed .
Iedereen gelijk .
Zo lang dat niet zo is zal Europa nooit niet werken.
Weet nog goed dat in de jaren 90 gezegt werd dat de coca Cola gelijk prijzen had in de hele EU .
Lol alleen de prijs verschil tussen Duitsland en Nederland zegt eigenlijk al genoeg.
Maar dan wel voor meer dan het huidige minimumloon, want anders kom je alsnog in het tentenkamp terecht.quote:Op zondag 14 september 2025 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, van bijstand moet je sober maar goed kunnen leven en het moet simpelweg meer lonen om te gaan werken.
Men is toch een dief van de eigen portemonnee als men nog slechts de dure producten of diensten koopt of huurt?quote:Op zondag 14 september 2025 23:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Allemaal naar de Action voor goedkope chinese zooi, want de eigen bedrijven hier krijgen nog minder risico kapitaal voor innovatie, uitbreiding etc. Zoals ik al aangaf is het een slecht idee, het is 'kicking the can down the road again', geen structurele oplossing.
Bron?quote:Op maandag 15 september 2025 09:34 schreef Pajanus het volgende:
Compleet bizar dat we dus ,pak 'm beet, 60% belastingdruk hebben.
Man man man!
Dan moet je dus tijdens je werkende leven sparen, of je kunt privé een verzekering afsluiten voor ziekte, of je kunt hulp vragen aan mensen om je heen.quote:
Vergeet niet dat de resterende 40%:quote:Op maandag 15 september 2025 09:34 schreef Pajanus het volgende:
Compleet bizar dat we dus ,pak 'm beet, 60% belastingdruk hebben.
Man man man!
Amerikaanse toestanden voorzie ik dan, nee dank jequote:Op maandag 15 september 2025 10:18 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dan moet je dus tijdens je werkende leven sparen, of je kunt privé een verzekering afsluiten voor ziekte, of je kunt hulp vragen aan mensen om je heen.
En vergeet de accijnzen en energiebelasting ook niet.quote:Op maandag 15 september 2025 10:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de resterende 40%:
-bij consumptie doorgaans belast wordt met 21% btw
-bij sparen doorgaans belast wordt met vermogensbelasting
-na je dood belast wordt met erfbelasting
De overheid belast je net zolang kapot tot er niks meer overblijft en ondertussen geeft ze je belastingcenten aan het nieuwe stemvee van GL-PvdA
En wat bedoel je daarmee? In hele grote delen van de wereld is er geen enkele vorm van overheidssteun. Amerika is inderdaad een voorbeeld van een land waar het niet altijd goed gaat. Overigens is daar ook nog relatief veel steun, zo blijkt uit cijfers.quote:Op maandag 15 september 2025 10:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Amerikaanse toestanden voorzie ik dan, nee dank je
Ach jongen houd op, het rijtje met belastingen is gewoon eindeloosquote:Op maandag 15 september 2025 10:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
En vergeet de accijnzen en energiebelasting ook niet.
Je auto heeft een fikse BPM en om er mee te rijden betaal je wegenbelasting.
Verder heb je voor het dak boven je hoofd nog te maken met OZB en tig andere heffingen van gemeente en waterschap.
En waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat uit de categorie "heffingen en belastingen".
Het artikel gaat over kwetsbare groepen en asielzoekers en statushouders zijn daar, ook nadat ze geneutraliseerd zijn, vaak onderdeel van. Helaas. Je kan je afvragen waarom je ze toelaat.quote:Op zondag 14 september 2025 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, ik was al heel even bang dat we het niet over asielzoekers gingen hebben.
M.a.w. we worden helemaal kapot belast.quote:Op maandag 15 september 2025 10:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De overheid belast je net zolang kapot tot er niks meer overblijft en ondertussen geeft ze je belastingcenten aan het nieuwe stemvee van GL-PvdA
Ik dacht dat de belasting en premiedruk circa 42% zou zijn, maar dat is volgens het CBS en het is bekend dat die cijfers niet echt alles behelsen, qua premies en belastingen. Ik vond het al laag gezien de loonbelasting en zodra je iets koopt betaal je daarover nog eens flink BTW of accijns. Die circa 60% komt dan dichter bij de werkelijkheid. Dit betekend ook dat we ongemerkt aan het afzakken zijn naar communisme, misschien ongewild maar tochquote:Op maandag 15 september 2025 11:45 schreef Pajanus het volgende:
[..]
De grafiek die voorin het topic getoond wordt.
Toen het huidige belastingstelsel in 2001 in werking trad, had je een middentarief van 42% en vaste kortingen die op zich wel iets lager waren, maar die niet werden afgeroomd als je inkomen toenam.quote:Op zondag 14 september 2025 10:45 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Als je rond de 2500 euro bruto verdiend, moet je nooit extra werken tenzij je echt grote stappen kan maken (naar +3100), want je houd maar 10% hiervan over. Wat voor perverse prikkels zijn dit
En dan vergeet je nog de belangrijkste belasting van de afgelopen zeven jaar, dat is de inflatie.quote:Op maandag 15 september 2025 10:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja goed punt. Ik realiseerde me een tijd geleden ook dat inflatie in feite niks anders is dan de overheid die geld nodig heeft en daarom direct de spaartegoeden van mensen plundert door geld bij te drukken. Dat gaat er doorgaans beter in dan mensen om nog meer geld te vragen. Was natuurlijk ook te verwachten als je ziet wat er allemaal voor coronasteun is verleend.quote:Op maandag 15 september 2025 12:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En dan vergeet je nog de belangrijkste belasting van de afgelopen zeven jaar, dat is de inflatie.
Inflatie is bijdrukken van geld door de overheden ten kosten van mensen met vermogensbestanddelen zoals bank- en spaartegoeden.
Veel vermogensbestanddelen profiteren juist ervan dmv asset inflation, echter het erodeert juist de koopkracht van de mensen die relatief veel uitgeven aan huur, energie en voeding tov van hun inkomen en niet tot nauwelijks profiteren van die asset inflation. Na de GFC van 2007/2008 is de vermogens ongelijkheid dan ook sterk toegenomen.quote:Op maandag 15 september 2025 12:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En dan vergeet je nog de belangrijkste belasting van de afgelopen zeven jaar, dat is de inflatie.
Inflatie is bijdrukken van geld door de overheden ten koste van mensen met vermogensbestanddelen zoals bank- en spaartegoeden.
Wat het effect is van die vermogensinflatie zag ik dit weekend met het museumweekeinde. Het grootste stadskasteel met kasteeltuin in de binnenstad van Franeker (gebouwd in 1502) werd eind 17-e eeuw gekocht door ene Westerhuis voor totaal ¤ 2.300.quote:Op maandag 15 september 2025 12:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Veel vermogensbestanddelen profiteren juist ervan dmv asset inflation, echter het erodeert juist de koopkracht van de mensen die relatief veel uitgeven aan huur, energie en voeding tov van hun inkomen en niet tot nauwelijks profiteren van die asset inflation. Na de GFC van 2007/2008 is de vermogens ongelijkheid dan ook sterk toegenomen.
Laat dat maar aan onderbuiktroll Jahr00n over, die levert altijd met nietszeggende oneliners vanuit de ironie.quote:Op zondag 14 september 2025 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ah, ik was al heel even bang dat we het niet over asielzoekers gingen hebben.
In de VS hebben kerken dat overgenomen. Veelquote:Op maandag 15 september 2025 10:49 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En wat bedoel je daarmee? In hele grote delen van de wereld is er geen enkele vorm van overheidssteun. Amerika is inderdaad een voorbeeld van een land waar het niet altijd goed gaat. Overigens is daar ook nog relatief veel steun, zo blijkt uit cijfers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |