abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218771540
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:38 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik zit toch nu boven het vermogen om huurtoeslag te krijgen. En werken moet lonen nee, kapitaal moet lonen
Ik zit in eenzelfde situatie, heb ondertussen echter substantieel meer vermogen dan de vrijstelling voor huurtoeslag. Daarentegen zijn mijn woonlasten evengoed gering. Kapitaal moet lonen, dat is al langer problematisch tenzij je grote risico's aangaat en dat is op mijn leeftijd geen goede optie. Circa 15 jaar geleden kwam ik dan ook tot de conclusie dat goud en zilver dan overblijven als middel tegen financiele repressie en inflatie. Die inschatting heeft gelukkig tot nu toe goed uitgepakt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_218771594
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik zit in eenzelfde situatie, heb ondertussen echter substantieel meer vermogen dan de vrijstelling voor huurtoeslag. Daarentegen zijn mijn woonlasten evengoed gering. Kapitaal moet lonen, dat is al langer problematisch tenzij je grote risico's aangaat en dat is op mijn leeftijd geen goede optie. Circa 15 jaar geleden kwam ik dan ook tot de conclusie dat goud en zilver dan overblijven als middel tegen financiele repressie en inflatie. Die inschatting heeft gelukkig tot nu toe goed uitgepakt.
De overheid is van plan om het heffingsvrije vermogen flink naar beneden te schroeven en ook de vermogensgrens voor zorgtoeslag fors te verlagen. Zie voorjaarsnota.

Als dit doorgaat een aantal mensen veel geld kosten. Er is echter geen aandacht voor in de media.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218771631
quote:

[..]
Geef je het edelmetaal wel netjes op bij belastingdienst?
pi_218771661
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 15:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tegenwoordig heeft men smartphones, ze weten wat ze in Luxemburg te wachten staat en reizen door naar Nederland. Enkele capabele migranten met goede vooruitzichten nemen de gok en komen dan uiteindelijk aan het werk in Luxemburg. Landen zijn ook filters, Nederland en Duitsland trekken vooral kansarmen aan omdat ze een ruimharig sociaal stelsel hebben, dat dus tzt zal imploderen, de wiskunde faalt uiteindelijk nimmer.
Ah, ze gaan aan het werk buiten Luxemburg. Want daar zijn ze ongewenst. Check.
pi_218771672
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 17:05 schreef rutger05 het volgende:

[..]
De overheid is van plan om het heffingsvrije vermogen flink naar beneden te schroeven en ook de vermogensgrens voor zorgtoeslag fors te verlagen. Zie voorjaarsnota.

Als dit doorgaat een aantal mensen veel geld kosten. Er is echter geen aandacht voor in de media.
Het is ook van de zotte dat je met een vermogen van 140k (single) of 180k (stel) nog aan het infuus moet voor bijvoorbeeld dik 100 euro p.p. maandelijkse zorgtoeslag.
-
pi_218771688
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:33 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik heb geprobeerd het te snappen maar ik kom er niet uit. Dit komt toch neer op gratis geld voor iedereen dat je weer (deels) afpakt zodra iemand meer gaat verdienen, dus werken.
Wat is het verschil met de huidige situatie? Of het moet al zijn dat voor een nog grotere groep werken minder gaat lonen.
Dat er geen enorme batterij regels, wetten en uitzonderingen zijn. Leuk voor politici die graag wetjes maken en herverdelen, maar de bevolking schiet er niets mee op en weet nooit waar ze aan toe zijn. Het zorgt ook voor de veel te ongelijke woningmarkt.
pi_218771691
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:15 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, ze gaan aan het werk buiten Luxemburg. Want daar zijn ze ongewenst. Check.
Nee, er zijn er die ondanks alles de uitdaging aangaan in Luxemburg, maar dat zijn migranten met de nodige capaciteiten en tegenslag ook niet uit de weg gaan, mensen met hoge arbeidpotentie. De kansarmen mijden Luxemburg, zoveel alternatieve landen met voor hen betere vooruitzichten in de directe omgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 14-09-2025 17:26:46 ]
pi_218771697
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:38 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ik zit toch nu boven het vermogen om huurtoeslag te krijgen. En werken moet lonen nee, kapitaal moet lonen
Rentenieren, het ultieme profiteren zonder er iets voor terug te hoeven doen.
pi_218771704
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:18 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het is ook van de zotte dat je met een vermogen van 140k (single) of 180k (stel) nog aan het infuus moet voor bijvoorbeeld dik 100 euro p.p. maandelijkse zorgtoeslag.
Geld verdienen met vermogen is al riskant met vermogensbelasting en minder toeslagen houd je helemaal niks over
pi_218771706
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De koppeling van minimumloon met de bijstand moet dan ook van tafel, de wig tussen werk en bijstand moet echt omhoog.
Ja, en dan tentenkampen met gaarkeukens, we weten het.
pi_218771713
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 12:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, dat is dus ook geen basisinkomen, probleem is dat per gemeente ook nog verschilt wat ze cadeau doen aan werkelozen.
Een vriendje van m’n zoon kan altijd gratis naar het zwembad, bioscoop en nog meer uitjes.
Weet je dat zeker, of is dat voor een bepaald bedrag per jaar?

Volgens mij is dat namelijk de "meedoenregeling." Dat is 150 euro per jaar. Wat iemand daarvoor krijgt.

Meedoenregeling
Met de Meedoenregeling kunnen inwoners met een laag inkomen voor maximaal ¤ 150,- een cursus of activiteit doen. Bijvoorbeeld zwemmen, zangles, yoga, taalles of naar het theater. U vraagt de Meedoenregeling aan via de website Vergoedingen. U mag het tegoed van ¤ 150,- aan meer dan 1 activiteit uitgeven.

[ Bericht 5% gewijzigd door tesssssssss op 14-09-2025 17:35:38 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218771717
quote:

[..]
Ah, je renteniert.
pi_218771728
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee, er zijn er die ondanks alles de uitdaging aangaan in Luxemburg, maar dat zijn migranten met de nodige capaciteiten en tegenslag ook niet uit de weg gaan, mensen met hoge arbeidpotentie. De kansarmen mijden Luxemburg zoveel alternatieve landen met voor hen betere vooruitzichten in de directe omgeving.
Ah, er zitten alleen allochtonen in die tentenkampen. Alle autochtone Luxemburgers hebben een dik salaris. Duidelijk.
pi_218771735
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 16:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dus het salaris eigenlijk te laag. En doorom zijn die toeslagen.

Dan zijn we met zijn allen de werkgevers aan het subsidiėren die te weinig salaris betalen?
Dit idd. Lonen zijn veel te laag, of de huren te hoog, net als de zorgkosten. Zodra zoveel zaken aan het infuus van de staat ligt, is er iets serieus mis met de kosten/inkomsten balans.
pi_218771737
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee investeren, risico lopen naar wat je inlegt en daar mogelijk wat op verdienen.
pi_218771739
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En wat doe jij dan, rentenieren op andermans zak _O-
pi_218771758
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:24 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, je renteniert.
Nee, ik werk en mijn vermogen gebruik ik om in Costa Rica te kunnen overleven als hier de shit de fan gaat raken, hopelijk gebeurt dat niet, maar beter safe than sorry. Ik wil straks een rustige oude dag kunnen genieten. Goud en zilver leveren trouwens geen rente op. Ervan rentenieren gaat dus niet, het is voor mij niet meer dan een middel tegen financiele repressie en inflatie, wat het al duizenden jaren was.
pi_218771769
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:23 schreef Vvdjemoeder het volgende:

[..]
Geld verdienen met vermogen is al riskant met vermogensbelasting en minder toeslagen houd je helemaal niks over
Met 140k op de bank maak je redelijkerwijs zo'n 5000 rendement.
Na het voldoen van je inkomstenbelasting hou je daar nog 4000 van over.
Het lijkt me prima als je daarvan 1500 besteedt aan het ophouden van de eigen broek inzake de ziektenkostenverzekering.
Dan hou je nog steeds 2500 euro over en dat lijkt me lonend genoeg voor iets waar je geen steek voor hoeft te doen.
-
pi_218771791
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
En wat doe jij dan, rentenieren op andermans zak _O-
Ah, gaan we opscheppen? Ik heb volgens het UWV 37 jaar gewerkt, waarvan 33 hele jaren. Het is alleen jammer dat het bijna allemaal via uitzend- of detacheringsbureaus voor het minimum of iets meer was. Ik heb alles bij elkaar 3 jaar modaal verdiend, alleen dan met een 32-urige werkweek, dus maar 4/5e. En ik heb dus ook geen pensioen opgebouwd.

Hard werken? Check.
Er iets aan over gehouden? Totaal niet.

Ik was zelfs zo'n sukkel dat ik meer dan tien jaar aan toeslagen ben misgelopen omdat ik dacht dat dat alleen voor mensen in de bijstand was ...
pi_218771797
Waarom niet de bijstand compleet verwijderen als recht/wet en terug gaan naar de armenwet zoals rond de 1850, toen de kerk het op zich nam om de mensen te helpen die het ook echt nodig hadden en dat die verantwoordelijkheid niet meer bij de overheid en gemeentes meer liggen.

Zo kunnen de moskeeėn voor die moslims zorgen, de kerken voor de christenen en mensen die werken gewoon extra beloond worden vanuit het potje van de bijstand wat nu verwijderd word.

Ik zeg doen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_218771810
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Met 140k op de bank maak je redelijkerwijs zo'n 5000 rendement.
Na het voldoen van je inkomstenbelasting hou je daar nog 4000 van over.
Het lijkt me prima als je daarvan 1500 besteedt aan het ophouden van de eigen broek inzake de ziektenkostenverzekering.
Dan hou je nog steeds 2500 euro over en dat lijkt me lonend genoeg voor iets waar je geen steek voor hoeft te doen.
Ik krijg geen 5000 rente op 140k bij de bank. Vastzetten op een langjarige deposito levert dat misschien op, maar dat behelst een groot risico imo.
pi_218771822
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:38 schreef Bredemug het volgende:
Waarom niet de bijstand compleet verwijderen als recht/wet en terug gaan naar de armenwet zoals rond de 1850, toen de kerk het op zich nam om de mensen te helpen die het ook echt nodig hadden en dat die verantwoordelijkheid niet meer bij de overheid en gemeentes meer liggen.

Zo kunnen de moskeeėn voor die moslims zorgen, de kerken voor de christenen en mensen die werken gewoon extra beloond worden vanuit het potje van de bijstand wat nu verwijderd word.

Ik zeg doen.
Je had ook zoiets als werkverschaffing, het Luxemburgse systeem overnemen voldoet. Zover hoeven we niet eens te gaan ;)

Luxembourg: Poverty in Europe's wealthiest country
Bekijk deze YouTube-video
pi_218771924
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Je had ook zoiets als werkverschaffing, het Luxemburgse systeem overnemen voldoet. Zover hoeven we niet eens te gaan ;)

Luxembourg: Poverty in Europe's wealthiest country
Bekijk deze YouTube-video
Het rijkste land, met de armste mensen.
pi_218771947
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, gaan we opscheppen? Ik heb volgens het UWV 37 jaar gewerkt, waarvan 33 hele jaren. Het is alleen jammer dat het bijna allemaal via uitzend- of detacheringsbureaus voor het minimum of iets meer was. Ik heb alles bij elkaar 3 jaar modaal verdiend, alleen dan met een 32-urige werkweek, dus maar 4/5e. En ik heb dus ook geen pensioen opgebouwd.

Hard werken? Check.

Ik was zelfs zo'n sukkel dat ik meer dan tien jaar aan toeslagen ben misgelopen omdat ik dacht dat dat alleen voor mensen in de bijstand was ...
Jij bent dus nu van mening dat je op basis van dat verleden kan 'rentenieren'. Echter als mensen door werken en investeren/risico nemen, vermogen opbouwen en vervolgens daarvan rentenieren is het uit den boze ;)
Komt op mij nogal als afgunst over. Afgunst is een slechte raadgever en lijkt me ook niet best voor je eigen welzijn. Ik kan me erin verheugen als mensen er ondanks tegenslag en stres in slagen succesvol zijn. Zelf heb ik voorkeur voor een minimalistisch bestaan, maar ik kan de inzet van de medemens zeer waarderen, betaalt of vrijwillig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 14-09-2025 18:13:22 ]
  Forum Admin zondag 14 september 2025 @ 18:04:12 #125
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218771953
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, en dan tentenkampen met gaarkeukens, we weten het.
Nee, van bijstand moet je sober maar goed kunnen leven en het moet simpelweg meer lonen om te gaan werken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218771956
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:18 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik vermoed dat huizenbezitters met overwaarde de volgende zijn die hier vermogensbelasting over moeten betalen en zij die zorgtoeslag ontvangen, terwijl zij een huis met overwaarde bezitten, dit kwijtraken.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218771963
Het toeslagenstelsel is helemaal niet ingewikkeld, dat is een kutsmoes. Altijd dat gelul also de computer nog niet uitgevonden is en dat allemaal met de hand moet.

Het probleem is dat het stelsel breed onmisbaar is omdat ze verhouding loon en woonlasten compleet hebben laten scheefgroeien, met hulp van de toeslagen. Het is immers verplaatsing van geld van de hardwerkende Nederlander via belastingen naar de hard bezittende Nederlander/buitenlander en dat is het enige wat de VVD echt wil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218771988
Het is toch ook raar dat je aan de ene kant heel veel inkomensbelasting betaalt en dat dat dan weer via toeslagen goedgemaakt moet worden.

Houdt alleen maar heel veel ambtenaren aan het werk en het is een gedrocht van een systeem.
pi_218771990
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:04 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat huizenbezitters met overwaarde de volgende zijn die hier vermogensbelasting over moeten betalen en zij die zorgtoeslag ontvangen, terwijl zij een huis met overwaarde bezitten, dit kwijtraken.
Als het gaat om het belasten van het eigen dak boven je hoofd zou het huurwaardeforfait toch genoeg moeten zijn.
Maar zodra de "eerlijk delen van andermans centen" partijen zoals SP en PvdA-GL aan de macht zijn zou het mij inderdaad niet verbazen dat je eiegn huis ook niet meer veilig is.
-
pi_218771997
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het rijkste land, met de armste mensen.
Gelukkig maar een klein aantal, waarvan er een aantal die uit oost-europa komen en er toch de voorkeur aan blijken te geven met een tentje in Luxemburg te verblijven dan in eigen land. Het kan dus nog slechter uitvallen in europa. Je kan ook vrijwel de gehele bevolking onder de bus willen gooien om een onhaalbaar utopisch ideaal (open grenzen+ruim sociaal stelsel) na te streven, maar daar blijf ik liever verre van zoals je ondertussen zult begrijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 14-09-2025 18:41:42 ]
pi_218772000
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:11 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Het is toch ook raar dat je aan de ene kant heel veel inkomensbelasting betaalt en dat dat dan weer via toeslagen goedgemaakt moet worden.

Betalers en ontvangers zijn niet dezelfde groepen.
-
pi_218772009
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:13 schreef quo_ het volgende:

[..]
Betalers en ontvangers zijn niet dezelfde groepen.
Het sluit elkaar in elk geval niet uit.
Iedereen die werkt en een of andere toeslag krijgt, zit in die groep.
pi_218772023
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 18:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het sluit elkaar in elk geval niet uit.
Iedereen die werkt en een of andere toeslag krijgt, zit in die groep.
Je hebt het over "heel veel" inkomstenbelasting betalen. Zodra je tot die gelukkigen behoort zit je echt niet meer in de categorie die nog toeslagen ontvangt.
En wie wel fors ontvanger van toeslagen is draagt niet heel veel belasting af.
-
pi_218772029
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als het gaat om het belasten van het eigen dak boven je hoofd zou het huurwaardeforfait toch genoeg moeten zijn.
Maar zodra de "eerlijk delen van andermans centen" partijen zoals SP en PvdA-GL aan de macht zijn zou het mij inderdaad niet verbazen dat je eigen huis ook niet meer veilig is.
Dat laatste is helaas zeker niet onwaarschijnlijk.
pi_218772040
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Maar zodra de "eerlijk delen van andermans centen" partijen zoals SP en PvdA-GL aan de macht zijn zou het mij inderdaad niet verbazen dat je eiegn huis ook niet meer veilig is.
Dat kan niet zomaar omdat het direct belasten van vermogen niet mag, het is een mensenrecht(onvervreemdbaar eigendom). Het rendement of vruchtgebruik mag belast worden, naar redelijkheid. De vergelijkbare huur is dus de uiteindelijke maatstaf voor het huurwaarde forfait. Zodra het confiscatoir wordt zal de hoge raad er een streep door zetten, zoals ook al met de vermogens rendementsheffing is gebeurt.
pi_218772056
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:17 schreef quo_ het volgende:

[..]
Je hebt het over "heel veel" inkomstenbelasting betalen. Zodra je tot die gelukkigen behoort zit je echt niet meer in de categorie die nog toeslagen ontvangt.
En wie wel fors ontvanger van toeslagen is draagt niet heel veel belasting af.
Sorry, maar ik heb andere ervaringen met bijv de kinderopvangtoeslag. Met een inkomen van 70K plus betaal je flink veel belasting en heb je recht op duizenden euros kinderopvangtoeslag per maand (als je kinderen maar genoeg uren naar de opvang gaan).

Vul zelf maar in:
https://www.independer.nl(...)eslag-berekenen#tool
pi_218772118
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:18 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dat laatste is helaas zeker niet onwaarschijnlijk.
Zal dan waarschijnlijk tot een vergelijkbaar debacle leiden als de vermogens rendementsheffing. De speelruimte daarin is echt beperkt binnen de internationale rechtsorde, zie uitspraak Hoge raad.
pi_218772120
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 18:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Sorry, maar ik heb andere ervaringen met bijv de kinderopvangtoeslag. Met een inkomen van 70K plus betaal je flink veel belasting en heb je recht op duizenden euros kinderopvangtoeslag per maand (als je kinderen maar genoeg uren naar de opvang gaan).

Vul zelf maar in:

Duizenden euro's? Dan moet je meer dan 2 kinderen hebben
pi_218772134
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:28 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Duizenden euro's? Dan moet je meer dan 2 kinderen hebben
Vul maar in. 2 kinderen. 40 uur opvang per week. 1 ouder. 70k inkomen.is meer dan 3.000 euro Toeslag. Per maand.

Dus ja: veel belasting betalen en veel toeslagen krijgen. Een groot circus.
  zondag 14 september 2025 @ 18:32:25 #140
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218772152
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:11 schreef PieterDeRijcke het volgende:

Houdt alleen maar heel veel ambtenaren aan het werk en het is een gedrocht van een systeem.
Ik wil denk ik niet weten wat de ambtenaarskosten zijn.
Daar kun je volgens mij heel Afrika mee voeden of zo.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218772160
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 18:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Vul maar in. 2 kinderen. 40 uur opvang per week. 1 ouder. 70k inkomen.is meer dan 3.000 euro Toeslag. Per maand.
[ link | afbeelding ]

Dus ja: veel belasting betalen en veel toeslagen krijgen. Een groot circus.
Oh ja, die van mij gaan maar 3 dagen
pi_218772168
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:33 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Oh ja, die van mij gaan maar 3 dagen
Hoeveel krijgen jullie dan aan kot? Ongeveer per maand?

Iets van de helft zit je alsnog op 1600 euro per maand aan toeslagen. Terwijl je waarschijnlijk ook riant inkomstenbelasting betaalt.
pi_218772189
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik wil denk ik niet weten wat de ambtenaarskosten zijn.
Daar kun je volgens mij heel Afrika mee voeden of zo.
Vergeleken met de omringende landen valt het denk ik nogal mee, ik vermoed dat het nog veel efficienter zou kunnen, maar vergeleken met bijv Duitsland is het hier de hemel, daar de hel.
pi_218772192
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Hoeveel krijgen jullie dan aan kot? Ongeveer per maand?
Niet duizenden euro's ;-)
pi_218772205
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:35 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Niet duizenden euro's ;-)
Dus ook jullie betalen wsl een riante hoeveelheid aan inkomstenbelasting en krijgen via een achterdeur je inkomen weer aangevuld met een toeslag.

Dat is het systeem in NL.
pi_218772244
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 18:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Vul zelf maar in:

Klopt. Je kunt gelukkig tot een behoorlijk inkomen een beroep doen op de kinderopvangtoeslag.
-
pi_218772350
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 18:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dus ook jullie betalen wsl een riante hoeveelheid aan inkomstenbelasting en krijgen via een achterdeur je inkomen weer aangevuld met een toeslag.

Dat is het systeem in NL.
Dat riekt sterk naar toenemende 'central planning' en we kunnen de sovjet unie als voorbeeld nemen, waartoe dat uiteindelijk gaat leiden, afnemende/stagnerende welvaart&welzijn. Stel U er maar alvast op in ;)
  zondag 14 september 2025 @ 18:55:56 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218772370
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 17:36 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Hard werken? Check.

Yep, dat is ook een bom die er nog aan gaat komen voor een heel groot deel van de huidige werknemers. Het gros van hen heeft jaren in de flexwet gezeten, oftewel heeft een lachertje aan pensioen opgebouwd. Dat zijn allemaal mensen die op het minimum terecht gaan komen als ze op leeftijd komen en dus een extra beroep gaan doen op toeslagen en andere regelingen. Vanaf over een jaar of 10, 15 gaat dat massaal gebeuren op een schaal die we nog niet kennen.

We hebben het begin van de kloof nog niet gezien in dit land.
  Moderator / Colorchick zondag 14 september 2025 @ 19:11:09 #149
382129 crew  Donna
pi_218772500
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:41 schreef quo_ het volgende:

[..]
Klopt. Je kunt gelukkig tot een behoorlijk inkomen een beroep doen op de kinderopvangtoeslag.
Je kunt zelfs met elk inkomen KOT krijgen.
  zondag 14 september 2025 @ 19:28:04 #150
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_218772635
KOT is in veel gevallen het subsidiėren van tweeverdieners. Het is volstrekt onwenselijk voor de woningmarkt, maar wel lekker voor de werkgevers uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')